Ga naar inhoud

prensesq

Member
  • Items

    52
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 3.0si
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Groningen

Recente bezoekers van dit profiel

590 profielweergaven

prensesq's prestaties

1.9 member

1.9 member (2/12)

2

Reputatie

  1. Wat mij wel opvalt is bij het starten dat de motor eerst 30 sec seconden onregelmatig loopt qua toertental.
  2. Het is dus wel een kwaaltje van de si motoren gezien de disa units? Men spreekt op internet om de stekkers los te halen zodat je kunt uitsluiten als dat het euvel is maar er zitten vaste kabels aan de unit zelf? Heb je naderhand ook de beide disa units vervangen en daarmee het probleem opgelost?
  3. Ik ging er vanuit dat de Disa ingebouwd zit op het inlaatspruitstuk, bij de si zitten er twee op en zitten meer aan de kant van de bestuurder. Of heb ik het nu verkeerd? Rij jezelf ook een si en ermee bekend dat deze soms de boosdoener(s) kunnen zijn? Las namelijk op internet dat dit bij de si motoren sporadisch voorkomt? Vandaar mijn oproep aan jullie allen, ben het spoor een beetje bijster ;-)
  4. Het is nu bij het stilstaan, de auto staat nu in de garage en als ik hem start dan in het begin is er niets aan de hand en na een paar minuten treedt het op. Maar dit is niet altijd zo, vorige week tijdens het rijden ook. Voornamelijk bij 20 a 30 kilometer per uur, wat soms dan ook weer spontaan verdwijnt?
  5. Mede Zzzz'ers, Net een paar dagen terug van de vakantie, de auto heeft zich tijdens deze trip werkelijk voortreffelijk gedragen. Alleen heb ik nu sinds een paar dagen een vreemd rattelelend geluid wat trouwens niet contstant aanwezig is. Het is niet aanwezig bij een koude motor maar komt na een aantal minuten op. Het olie niveau heb ik gecontroleerd en deze blijkt volgens de BC OK te zijn, deze slaat volledig uit qua indicator. De cilinderkop sluit ik ook uit omdat het wat dieper weg lijkt te komen (bij het voorwielkant van de bijrijder) Disa unit wordt veel over gesproken maar gerelateerd aan de 3.0i, gezien dit om een 3.0si gaat waarbij het een niet veelvoorkomende kwaal is en anderzijds deze niet op de plek zit waar ik het geluid hoor. Ik ben al aan het googelen geweest wat mogelijk de oorzaak kan zijn, en welk onderdeel aan deze kant van de auto het veroorzaakt. Maar ik kom niet echt verder op deze manier. De auto rijdt overigens verder goed. Is er mogelijk een kenner die mij kan vertellen waar en welk onderdeel dit veroorzaakt en waar ik rekening mee moet houden? Ik heb trouwens een OBD unit voor het uitlezen, deze heeft kortgeleden nog gewerkt en geeft nu een communicatie error? Lampje van de airbag brand ook spontaan, vorige week vanuit het werk naar huis en niets aan de hand, volgende ochtend brand het lampje spontaan? Hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen. Wil iedereen alvast bedanken voor de adviezen!! Gr. Peter
  6. Goedemorgen Freerk, Deze morgen ook met de Zzzz begonnen, wilde de ring ook graag wat verdraaien. Maar wat ik ook probeer, de inbusbouten zijn met geen mogelijkheid los te krijgen? Ik ben dan ook bang bij meer kracht te zetten dat ik ze kapot draai. Aangezien je ook uit Groningen komt, mag ik je doormiddel van eventueel een pm om hulp vragen. Ik zal dit enorm waarderen en zodoende het probleem te kunnen verhelpen! Gr. Peter
  7. ^Heb je de ring ook verdraaid of alleen een gaatje geboord met daarin draad getapt? Ik lees dat spuiten met PFTE spray (teflon) ook een behoorlijk resultaat oplevert. Dit lijkt me qua smeren weer praktischer dan de motor om zo'n tijd te moeten demonteren.
  8. Ging mijn voorkeur enigszins ook niet naar uit, maar de motor eruit halen? Heb begrepen dat de werkruimte niet royaal is, kun je dan zo makkelijk de motor verwijderen. Ik heb alleen nog maar een beeld van de verschillende foto's van anderen die in omloop zijn. En stel je smeert het wormwiel om de hoeveel tijd zal je deze exercitie opnieuw moeten uitvoeren voordat het fenomeen zich weer voordoet.
  9. Helemaal mee eens, gezien de twee verschillende oplossingen. Wat volstaat nu het meest, een gaatje boren en invetten of de ring verdraaien zodat de speling iets optimaler wordt? Of misschien wel beide Het word er inderdaad niet duidelijker van.
  10. Heb je de inbus ook ingekort? Of een bus gebruikt vanuit een ratelset.
  11. Wow klinkt heel gemakkelijk, maar sta er toch wat huiverig in. Puur omdat iets is wat je zo om je heen hoort en leest niet simpel lijkt? De inbus is maatje 6 mm wat ik zoal van verschillende forums haal?
  12. Mag ik vragen welk gereedschap je hebt gebruikt voor het loshalen van de inbusbouten? Dit i.v.m. de moeilijke locatie en het vastzitten ervan. We weten allemaal dat het geen gemakkelijk klusje is en dan is het fijn enige info als leidraad te hanteren. Alvast bedankt voor je info en een fijn weekend toegewenst.
  13. Heb je enig idee hoe diep je dan moet boren? Vind het altijd fijn om te weten hoe dik het materiaal is voordat je er doorheen bent zonder intern enige schade te maken. En wat voor vet zal je hiervoor moeten gebruiken wat bijv. een hoog effectieve waarde heeft?
  14. Maar wat is nu doeltreffender? Een gaatje boren of die schijf verdraaien .... Op dit moment erg onduidelijk, je leest van beide oplossingen enorm veel.
  15. Ziet er weer helemaal top uit, en nu maar genieten van je mooie Z3!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.