Ga naar inhoud

Vinnie

Member
  • Items

    15
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Holland

Recente bezoekers van dit profiel

718 profielweergaven

Vinnie's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

1

Reputatie

  1. Aanhaalmomenten achteras Hoi kan iemand mij aan de aanhaalmomenten helpen van de volgende bouten? Ben de achteras aan het opknappen. Aandrijfas torxbouten. Tonlagers achterasdrager moer. Differentieelbouten 4x. Draagarmbouten. Is er ergens een overzicht met aanhaalmomenten? Ben helaas niet meer in bezit van TIS. Alvast bedankt
  2. De schakelaar schoongemaakt door hem meerdere malen met contactspray in te spuiten en met perslucht droog te blazen. Hij dimt nu veel beter. Geen dode stukken meer. Ook de buzzer werkt weer. Hoe lang dit werkt zie ik wel, kan altijd een nieuwe halen. Gelijk het kapotte lampje gewisseld.
  3. Vergeten verlichting pieper/buzzer (gong) werkt niet meer, word deze geschakeld door de verlichtingschakelaar? Deze is overigens aan vervanging toe. Edit: inmiddels bekend, gong zit in de kombi. Lichtschakelaar schoongemaakt en bij wonder werkt het weer.
  4. In mijn auto zijn de gordelsloten niet aangesloten op de airbagcomputer. Wellicht toch verkeerde combinatie airbag ecu en gordelspanners. Zoek een elektrisch schema van jou auto. Nieuwe gordelspanners hebben altijd een gordelslot schakelaar, alleen word ie niet altijd aangesloten. Alleen ecu,s moeten gecodeerd worden. Apparaten die hier op zijn aangesloten zijn er wel of niet.
  5. Het is 100% zeker dat het een hardware fout is. Er gaat een component fysiek stuk en kan niet met software worden gefixt. Het is niet hetzelfde als het wissen van crashdata/lock. Die van mij en meerdere mensen met dezelfde module konden de foutcodes niet meer wissen. Ook opnieuw coderen (inlezen/aanmelden/programmeren of hoe je het wil noemen) werkt niet. De foutcode 240 (interne fehler zegt: moduul stuk). De dealer zegt: koop een nieuwe, maar deze word niet meer geleverd, want slechte modules. Dus ombouwen andere airbagcomputer en de daarbijbehorende side inpact sensoren onder de stoel + kabelboom. Want nieuwere moduul pinbezetting is anders. Heb ik niet gedaan, want idioot duur. Maar probeer met alle mogelijke middelen de computer opnieuw te coderen. Ik ben benieuwd. Lees de link op bimmerforums nog eens goed door.
  6. Foutcode F240 geeft aan dat er een hardware probleem is. Valt niet te resetten. Gewoon juiste type zoeken en inbouwen. Ik had er eentje voor 50 euro.
  7. Foutcode 240 geeft aan dat de computer defect is. Hier is niets meer mee te beginnen en zal vervangen moeten worden. Er kunnen idd heel veel fouten in staan. Was bij mij ook het geval. Echter zijn deze niet meer te wissen. Ook is de computer niet meer te coderen. Als het systeem gewerkt heeft moet je degene kopen met het nummer die in de auto zat. Misschien is ie ooit omgebouwd naar de nieuwe revisie. Zoek een unit uit een schade auto waar de airbags niet zijn afgegaan. Inbouwen en coderen, dan moet het goed zijn. http://nl.bmwfans.info/parts-catalog Vind ik beter dan realoem. Zoek wel op de vincode van de auto.
  8. Hoi, zelf ook een probleem gehad met een kapotte airbag computer van mijn z3 2.0 uit 2000. Een kapotte side inpact sensor sloopte mijn computer. Ik heb dit probleem na veel pijn, moeite en sleutelen zelf opgelost. Wees eerst zeker dat de computer stuk is. Koop een goede uitleestool. Je moet als je de ronde obd stekker hebt onder de kap deze gebruiken met de airbags. Via de obd2 stekker onder het stuur lukt het niet! Bij mij deed een oude laptop en het programma INPA de trick. Zo een setje hoeft niet duur te zijn en kun je uiteidelijk alles doen met je auto. Ook modules inleren. Bewaar alle foutcodes die je de eerste keer uit de oude computer haalt. Als de computer stuk is, komt dat door een ander apparaat, bv een defecte gordelspanner of zoals bij mij een defecte side inpact sensor. Kapotte computers kun je niet meer inleren en de foutcodes wissen. Autos uit 2000 hebben een computer die snel stuk gaat. Deze zijn alleen een korte periode gemonteerd geweest, Daarna vervangen door een beter type. Je kunt dit nieuwe type monteren, maar dan moet je ook stukken bekabeling vervangen naar de side inpact sensoren onder de voorstoelen. Volgens mij moet je de sensoren ook vervangen voor een nieuwer type, heeft met de pinbezetting te maken. Al met al een heel gedoe en een kostbare zaak. Ik ben me eerst goed gaan inlezen en heb deze link toen gevonden en alles doorgelezen. Hier staat precies wat er aan de hand is en staan de typenummers van de foute computers. https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?2322637-Air-bag-control-module-2000-Z3-Roadster Ik heb uiteindelijk een werkede computer met precies hetzelfde typenummer gevonden en gemonteerd. Daarna ingeleerd en 1 voor 1 alle sensoren/airbags aangesloten. Dan kun je fouten gaan wissen en opsporen welk apparaat kapot is. Dit is een zeer tijdrovend geheel en je moet goed weten wat je doet. Uiteindelijk had ik 2 problemen. De stoelmat van de bijrijdersstoel was kapot en de rechter sensor onder de stoel was stuk. Dit komt door vocht onder de stoel. Ik raad je aan om de boel onder de vloerbedekking van de stoelen te bekijken en schoon te maken vaak veel roest en vocht. Toen ik wist dat de rechter inpactsensor stuk was heb ik een nieuwe bij de dealer gekocht en gemonteerd. Dit was een gelukzalig moment toen ik eindelijk het rode airbaglampje had verholpen. Nu hopen dat de computer heel blijft maar doet het al weer 2 jaar nu. Nou heel verhaal hoop dat je er wat aan hebt en laat de airbag eerst uitlezen met een goede tool. Het hoeft niet te zijn dat ie stuk is. Let op: als je de ronde obd stekker onder de kap hebt deze gebruiken! Succes ermee. Vincent
  9. Nou zojuist bij het naar binnen zetten van de auto in de garage, toch weer het geratel , auto heeft 4 uur stil gestaan. Gelijk motorkap geopend en met mijn rechterarm de gasklep bedient en met mijn linkerhand de hitteschildjes van het uitlaatspruitstuk vastgehouden. Dan word het geluid een stuk minder bij gasgeven en loslaten. Denk dat ik het geluid heb gevonden. Als de motor uit staat en ik trek aan de schildjes en laat het los, rammelen ze. Heb korte video gemaakt maar kan ik niet uploaden. Enige wat ik niet snap is dat het temperatuurafhankelijk is... Vervangen zal een hel worden...
  10. De temperatuurmeter in de kop onder het inlaatspruitstuk geeft de goede waarde aan. Echter bij live data uitlezen met INPA geeft ie ook een "coolingwater outlet temperature" weer en deze staat op -48 c. Bij bv een E46 zit er een extra temperatuursensor in de uitgaande slang van de radiateur. Bij mijn Z3 niet te vinden. Waarom word het dan wel in INPA weergegeven vraag ik me dan af. Bedankt voor de link mbt Vanos.
  11. Ok, dan denk ik dat hij er bij ons niet in zit. Geeft trouwens bij mij ook -48 ipv -5. Had ik verkeerd gezien. Ik kan hem ook nergens vinden in ETK. Sensor zijkant is een temperatuurschakelaar voor de elektrische koelvin, ben ik achter. Mijn motor loopt nu ook een stuk beter na vervangen lambdasonde. Nu de Vanos nog....... (zoek nog een goede manual) Geratel vandaag niet gehoord, ik word zeker gek....
  12. Gisteren de Lambdasonde bank1 na de kat vervangen. Storingen zijn weg. Motor staat nog steeds te schudden bij koude start. Zal toch de Vanos zijn denk ik. Overigens geen geratel gehoord dit keer. Bij het uitlezen met INPA zag ik dat de outlet koelwatertemperatuur op -5 graden staat. Is dit de temperatuursensor die op de zijkant van de radiateur zit? Normale koelwatertemperatuur geeft wel goed aan.
  13. Tikkende klepstoter herken ik wel. Meerdere m52s gehad met dit "probleem". Daar zou ik ook niet van schrikken. Dit is echt een geluid alsof er een hitteschild resoneert. Bij mij iig. Wat maakt een ratelende Vanos precies voor geluid?
  14. Hoi, Ik heb een 2.0 uit 2000 en heb sinds april ditzelfde geratel. Bij het uitrijden uit de winterstalling begon de motor te ratelen. Ik heb hem meteen uitgezet en dacht in eerste instantie dat het de onderste kettingspanner was, deze heb ik meteen vervangen, maar het geluid bleef. Wel merkte ik dat het ook alleen te horen is als de motor warm begint te worden. Als ie koud is of goed warm hoor je niets. Toen dacht ik dat het een los hitteschild was. De 2 schildjes boven de uitlaatspruitstukken kunnen rammelen. Trek ze maar is iets omhoog en laat dan los. Die van mij rammelen dan. Het lijkt wel of ze bij een bepaalde temperatuur en toerental iets losser gaan zitten. Om het te testen heb ik er een stuk rubber tussengeduwd en gas gegeven het geluid werd minder, maar ging niet helemaal weg. Het is erg moeilijk om te kijken bij de spruitstukken. De schildjes zitten aan de spruitstukpakking vast. Misschien zijn er een paar moeren losser gaan zitten waardoor er ruimte is gekomen op de pakking en het geheel daardoor trilt. Hier nog steeds niet 100% overtuigd dat het geluid daar vandaan komt, omdat mijn Vanos ook niet goed werkt en dus kan rammelen. Ook heb ik een kapotte lambda sensor waardoor de auto niet mooi loopt bij koude start. Ik ga eerst deze week eerst de lambdasonde vervangen en de Vanos staat voor de winter op de planning. Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt. En dat we er achter kunnen komen wat dit irritante geluid veroorzaakt. Mvg
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.