Ga naar inhoud

Patrick13

Member
  • Items

    60
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Patrick13 won de laatste dag op 6 december 2013

Patrick13 had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 2.8, Z4 2.2
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Velsen
  • Interesse(s)
    Diving and driving

Recente bezoekers van dit profiel

606 profielweergaven

Patrick13's prestaties

1.9 member

1.9 member (2/12)

3

Reputatie

  1. Best Rob, ben niet geheel onhandig hoor...maar wist niet of dat het zelfde systeem was. Heb namelijk nu twee verschillende stuurhuis types gezien in de Z4. Wist niet precies waar dit zat. Ga eens even bekijken of ik dit zelf kan....dakpomp uitbouwen is me tenslotte ook zelf gelukt
  2. Ook dit oude topic maar even aanvullen....maar wel met een vraag er achteraan. Ik heb ook dat misthoorn geluid en dan voornamelijk als het warmer wordt en ik geparkeerd sta en stuur moet werken. Nu heb ik de 2.2L...heb geen idee waar die tandheugel te vinden in. Moet ik daarvoor het linker voorwiel verwijderen om die getande stang te vinden? Hoor het graag van iemand.
  3. Oké dat wist ik niet. Maakt het in ieder geval wachttijd korter. Ben inderdaad afgelopen jaar en jaar daarvoor niet meegegaan ivm werk. Dit jaar lig ik in de zon in de tropen....dus helaas weer niet
  4. Eddo, ik heb de rit al een aantal keer gereden met mx5 en TT (toen nog geen zzzz). Je meldt je eerst bij een hal van de bloemenveiling. Hier worden de auto's voorzien van een bloemstuk met zuignap (zorg voor heel schoon stukje lak, anders krassen). Daar doe je koffie met haring en krijg je lunch pakket. Hier is het ook verzamelen. Als je niet te vroeg komt ben je daar een uurtje zoet. Dan vertrek je onder politie begeleiding ri de parkeerplaats waar evenement is. Hier ben je ook een uurtje zoet. Wel aardig wat bijzondere auto's te bezichtigen en activiteiten. Dan worden de kinderen verdeeld over de auto's.....wat soms wel even wat tijd in beslag neemt. Rijden zelf duurt toch wel een ruim uur. Dit ivm de grote van de stoet en de pauze op de boulevard van Noordwijk. Als ik me niet vergis ben je toch wel bezet van ca 11:30 tot ca 16:30. Voldoening voor de blije kinderen is trouwens onbetaalbaar, sommige kijken er echt al maanden naar uit. Ps. er is meestal een thema, kinderen vinden het erg leuk als de bestuurder een klein beetje mee doet. Helaas kan ik dit jaar niet anders had ik meegereden.
  5. Ik had hiervoor de Z3 2.8 en nu de Z4 2.2. Verschil tussen die twee is wel behoorlijk. Aan de pomp gemeten kom ik nu met de Z4 uit op gem. 1 op 11,7. Rij veel binnendoor en stoplichten en ook 80/90km wegen. Als ik hem op snelweg rij dan heb ik al tegen de 1 op 14,5 gereden op lang stuk (200+km). Ps. iemand een idee hoe ik boordcomputer kan omzetten....die van mij geeft nu aantal km op 1 liter. Wil liever aantal liter op de 100km zien staan maar kan niet vinden hoe je dat omzet. In boekje staat niets vermeld er over.
  6. Oja die censor heb ik bekeken en die werkt gewoon. Als het uitsteeksel van de plank er niet in hing deed de kap namelijk niets. Met het uitbouwen moest ik er ook iets tussen stoppen anders kon het dak niet bewegen...ga er dus wel vanuit dat die goed is.
  7. Heb jullie kennis en kunde nodig. Voordat ik de pomp uitbouwde ging het lampje van het dak snel rood knipperen als deze was geopend en ik een klein stukje had gereden. Advies hier was om naar de censor te kijken waar de afdekplaat op ligt in de kofferbak. Als ik de kap aanduwde ging lamp uit...alsof hij niet vergenoeg naar beneden wordt getrokken. Heb de kap goed beluisterd voor ik ging uitbouwen. Wat mij opviel is dat als ik de knop voor openen of sluiten indruk ik eerst het motortje enige seconden hoor draaien en dan pas dat het dak open of dicht gaat. Dak beweegt daarna wel gelijk en op (denk ik) snelheid. Nu motor is uitgebouwd kon ik motortje beter horen en hij doet het nog steeds. Als ik het dak aanduw gaat het lampje uit. Het dak zakt dan (wel even flink duwen) toch nog een centimeter of 3. In het midden (tussen de hoofdsteunen) zit ook een soort "slotje/vergrendeling". Moet het dak hier in vast haken? Kan het zijn dat de pomp niet krachtig genoeg meer is om het dak helemaal in elkaar te trekken? Als ik de totale massa voel lijkt het wel of er "te veel dak" is om in die kleine ruimte te proppen. Zit aan binnenzijde van het dak ook een aardig dikke (althans dat vind ik) binnenbekleding. Iemand hier tips misschien (Roodkapje)? Alvast dank voor het meedenken
  8. Welke fora....pfff dat is een hele goede...had er zoveel gezien dat toen ik iets op moest zoeken niet meer wist waar het te vinden. Maar inderdaad die van pixelrichter (oid) heb ik veel info vandaan gehaald. Ik heb ook zroadster.com, http://www.wako-sh.de/bmw-z4/verdeck.pdf en een Amerikaans forum (met veel rode kleur in start scherm) bekeken.
  9. GuidoK heb geen foto's gemaakt omdat er al zo veel over wordt geschreven op vele fora. Zijn ook meer dan genoeg beelden, misschien niet van de bevestiging waar ie aan vast zat maar dat is niet vaat te leggen met foto (te kleine ruimte).
  10. Na uren aan omschrijvingen door te hebben gelezen op veel verschillende fora, gister avond begonnen met het uitbouwen van de hydraulische pomp en deze vervolgens in de kofferbak te kunnen plaatsen. Heb gekozen voor de manier om het van binnen uit (via de kofferbak) te doen. Kan je zeggen dat je met 1.92 best een klein beetje ruimte gebrek hebt. Eerste gedeelte verliep redelijk makkelijk. Tweede gedeelte, de tiewrap doorknippen en de pomp los krijgen....was een hel. Heb de eerste avond zo'n beetje elke spier verrekt die er bestaat en de pomp zat nog muurvast. Van alles geprobeerd maar niet te doen. Was bijna zover dat in het dak aan de achterzijde los wilde gaan halen om meer ruimte te krijgen. De pomp bleef hangen op het "tweede bevestiging oog". Kwam toen op het idee om het rubbertje te verwijderen op de hoek van de deurstijl...daardoor instaat een "doorkijkje" naar beneden en met een goede lamp, lange schroevendraaiers en andere attributen is het gelukt het "tweede bevestiging oog" te breken. Eindelijk was de pomp los maar dan moet je alle leidingen nog van het huis afhalen (ook tiewraps) en dat gaat ook heel moeilijk omdat je er bijna niet bij kan. Daarna huis open gebroken en pomp er uit (vol moet roestwater). Pomp ligt nu los achterin en ga ik morgen of overmorgen verder wegwerken. Al met al een enorme klus die ik niet snel nog een keer zou doen. Ben wel blij dat ie er uit is, gelukkig ligt de motor nu droog en kan ik er in vervolg makkelijk bij. Oja hadden we de Z3 al schade gehad...daarna spiegel er af bij de nieuwe Z4....en toen kwam afgelopen vrijdag de lading van een vrachtauto over de gehele breedte terecht van de A5...gevolg...beschadigde bumper, motorkap, koplamp en mistlamp?? Gelukkig te verhalen maar wel weer ruk Ga er vanuit dat drie keer scheepsrecht is dus nu weer 17 jaar zonder schade
  11. Bijna thuis wedstrijd, als ik kan dan wil ik ook wel meerijden.
  12. Zou die microswitch het zijn? Dak doet het verder goed...nog wel want....heb ook even de stoppen weten te vinden van de ontwatering....eerst warm water in de bak achter bestuurder...kwam niets er uit. Stop er uit gehaald, helemaal verstopt? ik doorgestoken met een draad...niets...hoge deuk er op...binnen veel geborrel...en toen een sloot water van denk wel 1 a 2 liter??. Beide kanten zijn nu vrij. Hopelijk is de pomp niet te veel aangetast?
  13. Kwam trouwens net tot de ontdekking dat als ik deuren ontgrendel met ab en deze dan ingedrukt houdt de ramen naar beneden gaan en daarna dak open gaat....tot de helft?....
  14. Iemand nog een idee wat het kan zij. Met dat knipperende lampje van het dak dat na enige honderden meters rijden weer aan gaat als dak open is? Bij goed naar beneden duwen met de hand(hij lijkt dan toch echt al goed te liggen) gaat lampje niet meer knipperen en blijft ie uit. Kap gaat wel goed op en neer.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.