Ga naar inhoud

WilS

Member
  • Items

    18
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 2.8 Volvo XC40 T5 PHEV
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Limburg
  • Interesse(s)
    Z3 rijden. Muziek.
    Basgitaar spelen in band Impulz.

Recente bezoekers van dit profiel

877 profielweergaven

WilS's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Afgelopen vrijdag toch maar de moeite genomen om vanuit Limburg naar Ruud in Reeuwijk te rijden. Microswitch in kap “ge bypassed”, en kap werkt weer! Met instructie waar extra op te letten ivm bypassen van microswitch. Nog geen 10 minuutjes werk, en gratis! Tips gekregen voor schoonmaken ruitje (ondertussen gedaan, schilt stukken!) en voor loskomend stikwerk. Bedankt Ruud! PS: Geen enkele reactie van Cabrioservice Memelink gehad. Op zich niet vreemd, omdat ze op hun site al aangeven geen nieuwe afspraken aan te nemen. Maar goed om te weten dat we dat adres wel kunnen vergeten. (Toch bedankt voor de tip Maurits)
  2. Hoi Maurits, bedankt voor de tip! Helaas wordt er op dit moment op de site van Cabrioservice Memelink aangegeven dat ze momenteel geen nieuwe afspraken kunnen inplannen (vanwege drukte met hun andere bedrijf of zo). Ik ga ze (toch) ns n mailtje sturen. Hopelijk kunnen ze toch wat tijd vrijmaken, voor het elektrische probleem en (op z’n minst) voor het vervangen van het ruitje. Bedankt, Wil
  3. Z3 2.8 2000 semi elektrische kap werkt niet meer goed. Hulp & tips gevraagd! Hoi mede Z3 liefhebbers, bij mijn Z3 2.8 bj. 2000 ( die ik al weer 8 jaar in bezit heb) werkt sinds afgelopen vrijdag de semi elektrische kap niet meer goed. Soms gaat ie gewoon netjes dicht ( of beter gezegd bijna dicht, het laatste gedeelte is altijd handmatig, soms niet. Met name bij het openen van de kap blijft ie meestal ergens halverwege “hangen”. Ik heb ondertussen geleerd hoe ik de kap handmatig verder kan openen of sluiten (druk eraf halen door hendeltje/kraantje op de hydraulische unit aan de linkerzijde linksom te draaien). Maar ik zoek naar een echte oplossing om dit probleem te verhelpen. Mijn vaste (niet BMW) garage heeft er maandag naar gekeken maar kan helaas geen data van de kap of de microswitches uitlezen. En kan me dus niet echt helpen…. Wie heeft er ervaring met dit probleem ? Of nog beter, wie kent er iemand die wel de data kan uitlezen ? (Ik woon in Limburg, maar geen probleem als ik daar wat verder voor moet rijden. Ik heb op dit moment vakantie) De kap heeft ondertussen ook wat ouderdomsverschijnselen, en begint wat los te laten in linker en rechterbovenhoek bij het ruitje. Het plastic ruitje is ook niet meer zo doorzichtig…. Dus eventueel wil ik ook de hele kap laten vervangen. Iemand daar nog tips voor ? Bij wie zou ik daar voor terecht kunnen? Ik hoor graag jullie reacties. Bij voorbaat dank! Wil
  4. Lady & Co, Bedankt voor een prachtige rit, en prima lunch! En smakelijk eten zo dadelijk voor diegenen die wel aan het diner meedoen! (Slechte planning van onze kant...?) Zeker voor herhaling vatbaar. Groeten, Wil & Doran
  5. Hoi Z-CSi, Bedankt! Nu alleen nog ff X en Y invullen.....??
  6. Hoi Lady&Co, Stuur je dan vrijdag naast het rekening nr ook een PM met wat verdere tekst en uitleg? (Had je al eerder beloofd maar ik denk dat je het te druk hebt gehad met het uitzetten van n fantastisch mooie route..??) Wil&Doran
  7. Hoi, Wij zouden ook graag meedoen. 2x rit & lunch. Het is voor ons de eerste keer dat we meedoen met een toerrit van dit forum, Dus we hebben wel wat tekst en uitlleg enzo nodig. (Hoe laat waar aanwezig zijn, hoe gaat het met de betaling etc), maar we nemen aan dat dat wel goed komt. We verheugen er ons in elk geval al op. Wil en Doran
  8. Heb er nu Michelin pilot sport 3 225/40 R18 op laten zetten. Tegen kleine bijbetaling, maar goed...het probleem is opgelost! Bedankt voor alle reacties!
  9. Ja velgbeschermer bedoel ik. (Was al laat toen ik aan het typen was....
  10. Bedankt voor de reacties zover. Ben ondertussen terug bij de bandenspecialist geweest en de Z3 daar op de brug gehad. Blijkt dat de banden niet aanlopen tegen de onderkant van de veerschotel maar wel tegen de wielkasten bij volle stuuruitslag. Er wordt toegegeven dat dit een probleem is dat opgelost moet worden, maar over hoe zijn we nog in discussie.....Het feit dat de Goodyears door wat zij een "naafbeschermer" noemen in de praktijk wat breder werken is een factor (wang van de band steekt verder naar buiten dan de velg). Maar dat 235/40 breder is dan origineel is een andere factor.... Mijn voorstel is nu om er 225/40 R18 Michelin pilot sports op te zetten, dus zowel smallere maat als een band die wat smaller uitvalt als ik het goed heb begrepen (en hetzelfde merk als op mijn achteras waar ik 255/35 R18 Michelin pilot sport op heb). De discussie gaat zoals te verwachten was over het feit dat zij de goodyears dan moeten terugnemen en die niet meer als nieuw kunnen verkopen.... Daar moeten ze nog ff over nadenken....
  11. Alpina 18" (replica?) De ET waarde van de velgen weet ik helaas niet.
  12. Bedankt voor de reacties zover. De ET waarde is in het algemeen ook heel belangrijk ( bedankt voor de goeie uitleg Maarten!), maar in dit geval zijn de velgen niet gewisseld, maar alleen de banden, van Vredestein 235/40 R18 naar Goodyear Eagle F1 235/40 R18.... Ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen dat de Vredesteins niet/nooit aanliepen, maar ik weet wel zeker dat de Goodyears breder zijn, en daarmee het aanloopprobleem groter... Maar mss is jullie conclusie wel juist dat 235/40 niet de juiste maat is, en 225/40 beter zou zijn. Wat de spoorverbreders betreft: ik denk dat de banden dan buiten de wielkast gaan steken.... Is nu nog maar net erbinnen... Nog meer adviezen? Gr Wil S
  13. Goeie avond. Is er iemand die ervaring heeft met de 235/40 R18 GoodYear Eagle F1 banden op de vooras? En dan met name m.b. t. aanlopen bij volle stuuruitslag? Ik heb sinds een paar maanden een Z3 2.8 van begin 2000 (facelift). Alpina 18" velgen. Bij aankoop zaten er Vredestein 235/40 ZR18 (Ultrac??) banden op de vooras, en Michelin Pilot Sport 255/35 R18 op de achteras. Begin juli heb ik de linkervoorband lek gereden (ik weet niet hoe, maar er zat een groot gat in de binnenwang....) Bij navraag bij de plaatselijke bandenspecialist (Profile Tyre Center Beerkens in Helden) bleek de Vredestein band niet meer leverbaar (wel z'n opvolger). Dus maar 2 nieuwe banden besteld. Op hun advies heb ik toen voor de GoodYear Eagle F1 235/40 R18 (95Y TL) gekozen. Na de montage viel me al op dat deze band, ondanks dezelfde specificatie, wat breder is. Concreet betekent dat de band meer naar "buiten" steekt dan de velgrand. Niet echt mooi, maar aan de hand van foto's van deze band op andere velgen en auto's gemonteerd zag ik dat dat blijkbaar "normaal" is voor deze band. Breder aan de buitenkant betekent echter ook breder aan de binnenkant, en misschien ook wel ietsje hoger... In elk geval lopen de banden bij volledige stuuruitslag aan tegen de onderkant van de veerschotels, hetgeen duidelijk hoorbaar is......:-( (En voelbaar bij stilstaande auto met wielen in uiterste stand). Ik ben van plan terug te gaan naar de bandenspecialist (zal een leuke discussie worden....) maar wil ondertussen ook checken of er andere forum leden met vergelijkbare ervaringen met deze band zijn? Of die mij kunnen adviseren welke banden er dan op te zetten, die niet aanlopen... Ik dacht zelf aan Michelin Pilot Sport, maar dan in 225/40 R18. Mits die op de Alpina velgen passen.. Mijn Z3 heeft af fabriek een M sport ophanging. Ik weet niet of hij ooit nog verder verlaagd is. De Vredestein 235/40 ZR18 banden die er eerst opzaten zijn er waarschijnlijk in 2007 bij de import uit Duitsland opgezet (alhoewel de banden zelf al van 2004 bleken te zijn...) Met die banden had ik eerlijk gezegd ook af en toe het vermoeden dat de rechtervoorband aanliep bij volledig naar rechts sturen). Wie heeft vergelijkbare ervaringen, of kan me advies geven? Wil S
  14. OK, Super bedankt voor alle reacties. Ondertussen weet ik dat - het alarm af fabriek is ingebouwd Super handige tip en link van HBmw3 en Ronlittle om via het VIN nr de specificatie op te vragen! - mijn auto niet bij het SCM geregistreerd is. Maar mijn verzekeringsman heeft er genoegen mee genomen dat het alarm af fabriek is ingebouwd en klasse 3 is. Dus probleem opgelost! Foto's volgen binnenkort.
  15. OK, super bedankt voor de snelle reacties! Ik zal er eerst eens achter aan gaan of een van de vorige NL eigenaren de auto al eerder heeft aangemeld bij Scm. (de vorige eigenaar was de 3e NL eigenaar na de import in 2007). En nog eens bij mijn verzekeraar navragen, "af fabriek" alarm systeem (waar het toch wel op lijkt) zou toch genoeg moeten zijn?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.