Hallo allemaal, Even voorstellen: ik heet Rob, begin vijftig, getrouwd en in het bezit van een Z3 1.8 uit 1996, waar ik overigens zo'n 4 maanden per jaar mee toer. Ik heb de cabrio destijds zelf uit Duitsland geimporteerd. omdat mij dit - ondanks de moeizame keuring bij de RDW (notabene van het ene naar het andere deel van verenigd Europa) - nog altijd een dikke € 1.000,-- heeft opgeleverd. Verder was voor mij de kleur (Turkish Green) doorslaggevend. Het is een kleur, die nauwelijks beschikbaar is en die door omstanders OF zeer enthousiast wordt ontvangen OF men spreekt er z'n afkeuring (foute kleur ed.) over uit. Hoewel ik al een paar maanden "lid" van dit forum ben en zeer nauwgezet alle artikelen volg (ik heb bv. veel gehad aan de explicatie van de inbouw nwe. schijfremmen,etc.), had ik zelf niet zo de behoefte om mij meteen te presenteren. Ik kijk liever eerst de kat uit de boom. Dit forum bevalt me echter wel en ik heb besloten om me wat aktiever op te stellen. Vandaar maar meteen de eerste vraag; Ik wil de z3 een beetje tunen en dat wil ik d.m.v. het inbouwen van 3 meters in de middenconsole (onder de luchtinlaat) plus het bevestigen van originele BMW (zwarte) rolbeugels. Dit laatste is echt mogelijk bij een 96-model, maar je moet wel kunnen lassen, want er ontbreken bij dit model wat essentiele onderdelen, die er vanaf eind 1997 WEL in zijn gemonteerd. Om kort te gaan(!); Ik heb een aantal nieuwe AutoMeters uit de VS geimporteerd, o.a. een mechanische vacuum-, electr. ampère- en een oliedrukmeter. WIE heeft verstand van de motor. Ik ben er nog te weinig mee bekend. Ik zoek bv. een aansluiting voor het (lucht)slangetje van de vacuummeter. In het ergste geval dient er in het inlaatspruitstuk een nippeltje te worden gemonteerd (dus boren). Er zijn echter andere (makkelijker) mogelijkheden (T-stuk aanbrengen naar één of ander slangetje, wat daar zou lopen???) Is er iemand die mij dit kan vertellen. Plus ook WAAR de aansluiting zit (zender) van de oliedrukmeter. Waar ik dus een nieuwe in kan plaatsen voor de nwe. meter. Wanneer het geschrevene teruglees is het een heel verhaal geworden, maar de uiteindelijke vraag is betrekkelijk kort nietwaar? En.........jullie hebben wat te doen. Ik hoor het wel. Groetjes