Ga naar inhoud

Rob43

Member
  • Items

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3

Rob43's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Rob43

    Uitdeukdag

    Ik wil me ook aanmelden, alleen.........het gaat om mijn Z3 (putje in deur) en die staat tot medio april geschorst in de garage. M.a.w. ik kan dus vanaf april as. pas meedoen met de "uitdeukdag". De locatie is voor mij verder niet zo van belang. Ik hoor het allemaal wel en anders....zal er wel weer zo'n dag komen toch?
  2. Na al die informatie ben ik ook maar eens begonnen met die Tacho ringen in te bouwen. Ik ben - al zeg ik hetzelf - redelijk handig, maar ik moet zeggen dat ik het in eerste instantie allemaal erg moeizaam vond gaan. Ik weet niet wat jullie voor Z3 hebben, maar na een paar uur rommelen (ontzettend moeilijk erbij te komen met al die bedrading + stuur in de weg), vond ik dat het maar eens op MIJN manier moest gaan doen. Ik ben eerst het airbag-stuur gaan demonteren. De airbag zit - zoals de meeste van jullie weten - met 2 torx-schroeven (T30). aan de binnenkant van het stuur. Na uiteraard eerst de accu te hebben losgekoppeld en 5 minuten te hebben gewacht (evt. nog spanning), heb ik de bedrading van de airbag (oranje; onder de stuurkolom) losgekoppeld. Na de grote bout (16 mm) te hebben verwijderd (zit behoorlijk vast), trek je het stuur zo naar je toe. Kijk wel goed uit (of maak een merkteken op stuur/as) dat je het stuur later in precies dezelfde stand terugplaatst. Zorg ook voor een optimaal rechte stand van de voorwielen anders kom je nl. moeilijk te zitten, omdat de stuurvergrending in werking treedt. Zolang je verder de stuurstang met rust laat...niets aan de hand. (Laat je trouwens NIET afschrikken door de mededelingen in de div. talen die je vertellen dat demontage ABSOLUUT door een vakman dient te worden gedaan). Wanneer je het doet op bovenstaande manier.........no problem. Daarna trek je het gehele meterhuis er makkelijk uit zonder al dat verwijderen van het kunststof plaatwerk. Dus nog een oplossing voor de Tacho ringen en dit was ongeveer een half uur werk.
  3. Rob43

    veiligheidsgordel

    Wat het was, was het, maar ik heb ze maar even geforceerd. (Het hendeltje met een schroevendraaier naar achteren geschoven en toen hard getrokken. Ze doen het nu weer perfect (zowel afrollen als blokkeren). Een vreemde zaak, maar ik denk wel dat je uiteindelijk gelijk had en dat ze wellicht te strak zaten. Ik heb het alleen niet zo ervaren. Ze rollen nl. vanzelf op zoals je weet. In ieder geval gaf jij het aanzetje om het maar wat te forceren. Bedankt. WEER EEN STUKJE GEHOLPEN!!! Wat een site zeg. :D
  4. Rob43

    veiligheidsgordel

    Beste Z3-ers, Nu ging ik net zo lekker met de inbouw van de div. onderdelen in de middenconsole ed. (zie - indien behoefte - ook mijn eerdere opmerkingen) IK heb net 2 speakertjes (10 cm doorsnee) gemonteerd achter mijn stoelen in de kunststofbekleding. Daar waar ook de veiligheidsgordels in zijn gemonteerd. Is gelukt met een hoop kunst- en vliegwerk, want er is daar bijzonder weinig ruimte en de inbouwdiepte v/d speakers is 5,5 cm. Met de veiligheidsgordels zit ik echter te kl@ten. Ze zijn nu opgerold en geblokkeerd. Ik krijg ze met geen mogelijkheid meer afgerold. Bij demontage was er niets mis mee. Ik heb er verder niets aan gedaan, heb ze alleen losgemaakt van de stalen balk, waar ze op waren gemonteerd. Hoe krijg ik die dingen gedeblokkeerd??? Ik zie nergens een palletje o.i.d. Er kan ook nooit iets vlot verlopen in de auto-onderdelenmontage. Althans niet bij mij dan. Zou het trouwens echt aan mij liggen??? (Streelt niet bepaald mijn ego ) Wie kan mij er iets over zeggen?
  5. Marvin bedankt via "METALEN RINGEN-site" Google inderdaad (uiteindelijk) geslaagd bij een (éénmans)Heemskerksbedrijfje, waarvan de "baas" alle tijd nam, omdat hij enthousiast raakte na de explicatie en de (opvul)ringen voor mij heeft gefabriceerd.
  6. Hallo mensen, denk ff mee als je wilt. Ik heb kortgeleden van Seadajak een perfect notenhouten console gekocht met de bekende 4 ronde gaten. 3 zijn voor het verwarmingsysteem en één voor de alom bekende (digitale) analoge klok. Maar IK wil helemaal geen klokje; ik wil graag een economizer (vacuum)meter inbouwen op die plaats. De - reeds gekochte - meter heeft de gewone diameter van 52 mm (+/- 2"). BMW zou BMW niet zijn als er weer niet een afwijkende maat was bedacht. M.a.w. de gehele meter glijdt er zondermeer doorheen en kan dus ZO niet worden vastgezet. Ik heb dus een vulring nodig of een adapter, die het (kleine) verschil weet te overbruggen. (liefst van chroom om het allemaal een beetje knap te houden) Nu, ik ben al 4 dagen op pad en schiet bepaald niet op. Ik ben er inmiddels achter dat ik het niet moet zoeken in de Automaterialenbranche, want daar kijken ze me aan of ik van een andere planeet kom. Eigenlijk ben ik op zoek naar 4 ringen, want ik zal ook de 3 verwarmingsgaten aan de randen moeten opvullen (zeker 's avond geen gezicht, verlichting schijnt erdoor). Nu hoor een paar van jullie zeggen; "no problem" de BMW-dealer verkoopt deze ringen. Ja, zeg ik dan, maar het moet wel leuk blijven.........de dealer verkoopt ze voor € 33,00 per stuk. En ik weiger om € 132,00 uit te geven voor een paar stukjes metaal. Op dit moment zoek ik het in de (geloof het of niet) pijpleidingbranche. Misschien verkopen die een RVS (chrome) pijp met een buitendiameter van exact 60 mm (meet maar na). Ik zaag ze wel op maat. Mijn vraag aan jullie is nu; weten jullie wellicht een (eenvoudige) oplossing. Wellicht zijn er chrome(?) ringen in de handel, die ooit zijn geproduceerd voor een totaal ander doel, maar ook prima kunnen worden gebruikt voor het bovenstaande. Geef ff een seintje als je iets zinnigs hebt te melden over dit - voor mij - inmense probleem
  7. Ja, het kan inderdaad nog doller, maar ik moet zeggen...wel een leuke website. Ik kende deze site niet; echter één troost; dat heb ik wel vaker. Bedankt voor de tip.
  8. Ja, WIJ hebben wel smaak he. En wat de verbouwingen betreft.........I do my best. Thanks.
  9. Kijk hier kan ik nu iets mee. Tot nu toe al een grandioze respons van jullie. Harstikke bedankt. Ik kan weer verder en.........wellicht kunnen jullie later het resultaat van de tuning bewonderen. Er worden toch geregeld festiviteiten georganiseerd? Enne Roodkapje; waar haal je die werktekeningen vandaan? Bij mijn weten is er (nog) geen Nederlandse vraagbaak van de Z3 in de handel, maar wellicht heb je ze uit Bentley's Workshop Manual, die ik ook nog eens een keer wil gaan aanschaffen. Ze worden nog weleens aangeboden via Ebay. Nogmaals bedankt.
  10. Hallo allemaal, Even voorstellen: ik heet Rob, begin vijftig, getrouwd en in het bezit van een Z3 1.8 uit 1996, waar ik overigens zo'n 4 maanden per jaar mee toer. Ik heb de cabrio destijds zelf uit Duitsland geimporteerd. omdat mij dit - ondanks de moeizame keuring bij de RDW (notabene van het ene naar het andere deel van verenigd Europa) - nog altijd een dikke € 1.000,-- heeft opgeleverd. Verder was voor mij de kleur (Turkish Green) doorslaggevend. Het is een kleur, die nauwelijks beschikbaar is en die door omstanders OF zeer enthousiast wordt ontvangen OF men spreekt er z'n afkeuring (foute kleur ed.) over uit. Hoewel ik al een paar maanden "lid" van dit forum ben en zeer nauwgezet alle artikelen volg (ik heb bv. veel gehad aan de explicatie van de inbouw nwe. schijfremmen,etc.), had ik zelf niet zo de behoefte om mij meteen te presenteren. Ik kijk liever eerst de kat uit de boom. Dit forum bevalt me echter wel en ik heb besloten om me wat aktiever op te stellen. Vandaar maar meteen de eerste vraag; Ik wil de z3 een beetje tunen en dat wil ik d.m.v. het inbouwen van 3 meters in de middenconsole (onder de luchtinlaat) plus het bevestigen van originele BMW (zwarte) rolbeugels. Dit laatste is echt mogelijk bij een 96-model, maar je moet wel kunnen lassen, want er ontbreken bij dit model wat essentiele onderdelen, die er vanaf eind 1997 WEL in zijn gemonteerd. Om kort te gaan(!); Ik heb een aantal nieuwe AutoMeters uit de VS geimporteerd, o.a. een mechanische vacuum-, electr. ampère- en een oliedrukmeter. WIE heeft verstand van de motor. Ik ben er nog te weinig mee bekend. Ik zoek bv. een aansluiting voor het (lucht)slangetje van de vacuummeter. In het ergste geval dient er in het inlaatspruitstuk een nippeltje te worden gemonteerd (dus boren). Er zijn echter andere (makkelijker) mogelijkheden (T-stuk aanbrengen naar één of ander slangetje, wat daar zou lopen???) Is er iemand die mij dit kan vertellen. Plus ook WAAR de aansluiting zit (zender) van de oliedrukmeter. Waar ik dus een nieuwe in kan plaatsen voor de nwe. meter. Wanneer het geschrevene teruglees is het een heel verhaal geworden, maar de uiteindelijke vraag is betrekkelijk kort nietwaar? En.........jullie hebben wat te doen. Ik hoor het wel. Groetjes
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.