Ga naar inhoud

MarcH

Member
  • Items

    30
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 Coupe 2.8 '99
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Hoeksche Waard

Contact Informatie

MarcH's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. MarcH

    witte rook

    Ik ben nog wel met de auto naar huis gereden maar deze staat nu in de schuur en er wordt nu niet meer mee gereden. De sludge heeft hoogstwaarschijnlijk als oorzaak de (te) korte stukken die ik met de auto rijd. Plan is nu om de olie te wisselen (na eerst nog even te laten draaien met een toevoeging tbv reiniging). Daarnaast ga ik het carterventilatiesysteem vervangen want dit zit zo te zien (paar slangen losgehad) ook vol met sludge. En vrij snel na de oliewissel ga ik deze nog een keer vervangen. Waarschijnlijk ook dan eerst nog even een toevoeging erbij tbv reiniging.
  2. MarcH

    witte rook

    Koelvloeistofniveau was volgens hem geen probleem mee. Wel iets lager dan max. maar zeker niet te weinig. Vloeistof is ook schoon. Auto even gestart. In het begin weer veel wit-achtige rook maar werd vrij snel minder. Rook naar olie en niet naar KVS. Wsl. vanwege sludge die via de caterventilatie de inlaat ingaat? En hij vond 20 km een te kort stukje. Dan komt de motor gewoon niet toe aan enige zelfreiniging en werk je sludge-vorming in de hand. Hij denkt iig niet dat de koppakking stuk is. Hij vond in eerste instantie wel dat ik de auto moest wegbrengen om de motor inwendig te laten reinigen. Tijdens heen-en-weer praten werd dit eerst maar eens deze olie eruit (dat zo snel mogelijk), spoelen, nieuwe olie er in en de eerste tijd alles kritisch in de gaten houden.
  3. MarcH

    witte rook

    Volgens ANWB'er kan ik er mee naar huis rijden mits ik dat gewoon heel rustig doe (niet te veel vermogen vragen). En dan de olie eruit en, na eventueel een spoelbeurt, nieuwe olie er in. Hij denkt niet dat de koppakking er uit ligt.
  4. MarcH

    witte rook

    Nou, ik laat eerst de ANWB er maar eens bij komen kijken. Sowieso handig voor bijvullen koelvloeistof als ik er nog mee naar huis zou willen rijden. Of als zij vinden dat dat nog zou moeten kunnen.
  5. MarcH

    witte rook

    Ik weet het. Maar omdat ik het koelvloeistofniveau nooit gecontroleerd heb weet ik niet hoe geleidelijk of hoe snel het niveau gedaald is. Kan net zo goed zijn dat er ergens een kleine lekkage zit die niet is opgevallen. Aan de andere kant: de sludge icm met het lage niveau wijst idd wel op een probleem met de koppakking. Wel vreemd. Dit is toch niet echt een bekend probleem bij dit type motor. En met de km.stand (110k) en de wijze waarop ik deze auto gebruik verwacht ik dit probleem nu ook eigenlijk helemaal niet.
  6. MarcH

    witte rook

    Volgens het plaatje op het reservoir zou de punt van de rode stift gelijk moeten staan met de bovenste rand van het deel met daarop de schroefdraad voor de dop. De punt staat echter ongeveer gelijk met waar je de (kleine) vernauwing ziet. Dat scheelt 1,5 a 2 cm? Edit: Hoeveel onder minimum is de vraag zie ik nu. Geen idee. Ik weet niet wat het minimum is. Moet ik het plaatje nog een keer voor bekijken denk ik.
  7. MarcH

    witte rook

    Koelvloeistofniveau heb ik volgens mij nog nooit naar gekeken. Olie wel eens. Maar zo weinig dat ik niet weet wanneer voor het laatst. Niet recent iig. Olie (als het nog allemaal olie is) staat keurig op niveau. Koelvloeistofpeil is te laag. Ik zie overigens nog wel een laagje vloeistof onderin het reservoir. Staat dus (nog) niet droog. Het topic over de Z4 had ik al gevonden en gelezen toen ik startte met een zoektocht op 'koppakking'. Tja, ik twijfel nu nog even over wel/niet naar huis rijden straks. Mss toch maar niet doen.
  8. MarcH

    witte rook

    Vanmorgen met m'n gebruikelijke rustige tempo naar mijn werk gereden (Z3 Coupe 2.8, 1999, ca. 110.000 km) en terwijl ik voor de slagboom stond, op zoek naar mijn pasje, begon de auto ineens flink uit de uitlaat te roken, witte rook. Misschien dat dit al eerder tijdens het rijden was maar dat heb ik dan niet gezien. Een enkele reis naar mijn werk is ca. 20 kilometer. Net, tijdens de pauze, even naar de auto gelopen en een aantal zaken gecontroleerd. Onder de oliedop is flink wat sludge zichtbaar. Als ik de peilstok eruit haal is ook sludge te zien. En als ik de tekening op het reservoir voor de koelvloeistof goed interpreteer is het niveau (flink?) onder de max. Zie ook de foto's. http://home.planet.nl/~hitze027/images/IMG_1733.JPG Wat zeggen de geleerden? Koppakking door? Of sludge vanwege kou/korte ritjes? Is het raadzaam om nog naar huis/garage te rijden of kan ik de auto beter op laten halen?
  9. Zoals eerder in dit draadje gemeld sprong bij mij de ABS/ASC ook af en toe in storing. Aangezien dit de laatste tijd steeds vaker voorkwam heb ik besloten de ABS-module, via een garagebedrijf, bij ACtronics te laten repareren. Tot nu toe geen storing meer. De kosten zijn vergelijkbaar met die van ECU Repair in Helmond (240 Euro).
  10. Computer defect. Als in doorgescheurde soldeerverbindingen? Met als gevolg dat deze geen (goed) contact meer maken, met name als de boel op temperatuur komt.
  11. Ik heb precies hetzelfde. Weken lang geen enkele storing en dan ineens 1 of 2 weken achtereen elke dag na ca. 20 km springt ASC/ABS in storing. Soms helpt het dan om de velgen schoon te maken en te zorgen dat de bandenspanning gelijk is (mocht daar verschil in zijn).
  12. Heel goed! Toevallig heeft een vriend vorige week diagnose apparatuur/software gekocht en die hebben we vanavond even aan de Z3 gehangen. Bij het uitlezen kregen we de foutcode "F65 - nokkenassensor". Is het overigens normaal dat via de OBD2-aansluiting onder het stuur niets uitgelezen kan worden en via de aansluiting onder de motorkap wel? Marc
  13. Nee, geen K&N. Alles is nog origineel. Marc
  14. Als ik met een warme motor en geen versnelling ingeschakeld een dotje gas geef (tot ca. 3000 toeren) dan valt de motor uit. Je ziet de toerenteller zo van 3000 naar 0 terugvallen. Dit doodvallen gebeurt ook als ik wegrij en 'langzaam' opschakel, zodra ik het gas loslaat en de koppeling intrap dan valt de motor uit. Of hij valt dood als ik met ca. 50 km per uur rijd en dan de koppeling intrap. Is overigens alleen vlak na het starten c.q. de eerste kilometers zo. Wanneer je weer even op weg bent dan doet 'ie normaal bij gas los (zakt tot stationair). Bij een koude motor heb ik dit nog niet ervaren. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Is er een sensor stuk oid? Marc
  15. MarcH

    stuurhuis geluiden

    Wanneer ik naar links stuur dan wordt een licht schurend geluid hoorbaar. Dit begint al wanneer ik heel lichtjes naar links stuur. Wanneer ik naar rechts stuur gebeurt dit niet. Het geluid is mi afkomstig van het stuurhuis. Iemand een suggestie wat hier aan de hand kan zijn? Voor zover van belang, het gaat om een Z3 Coupe 2.8. Marc
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.