Ga naar inhoud

guusz3.0coup

Member
  • Items

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    z3 coupe 3.0
  • Geslacht
    Male

guusz3.0coup's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Ik durf het bijna niet te vragen want het lijkt me een onderwerp dat al ergens op dit forum te vinden moet zijn nl. die knoepert van een binnenspiegel die in mijn QP van 2001 precies voor mijn blikveld hangt (misschien zit ik wat hoger). Heeft iemand ervaring met het verplaatsen of vervangen? (afstandsbedieningontvanger zit er dacht ik ook in) groet
  2. Zeer bedankt voor de wijze reacties op mijn vraag of 16 inch niet beter is om lekker te sturen. De mischbereifung (225/45/17 + 7,5j voor en 245/40/17 + 8,5j achter, continental sportcontact 2) die bij aanschaf op mijn z3 zat was eigenlijk een ramp. Verlagen (intrax en bilstein B8 sprint waren een flinke verbetering en vooral een simpele veerpootbrug. Nu ik rondom 7 inch brede en 16 inch hoge velgen heb met 4 even brede winterbanden (205/55/16) is de tramlining (voortdurend op zoek naar sporen om in te gaan hangen; soort oorlogje tussen voor- en achterwielen) als sneeuw voor de zon verdwenen en zit er veel meer gevoel in de handling. Of het sneller gaat weet ik niet maar het is wel stukken leuker: je voelt veel beter als ie wat gaat glijden, betere balans, beetje driften is makkelijker en de esp begint zich er veel later mee te bemoeien. Het ziet er met 205 natuurlijk niet uit; ga op zoek naar goeie 225's (50/16). Heeft iemand een tip? (test in automotorsport3-07 vond goed: uniroyal ralley 550, bridgestone turanza er300, pirelli p7) ps In de Duitse Sportauto las ik dat o.a. bij de bmw 335i snellere tijden op Hockenheim werden weggezet op een auto zonder mischbereifung .
  3. De 3 liter motor loopt prachtig licht en soepel, heeft onderin al behoorlijk veel kracht en zuipt niet eens. Bij in de versnellingen doortrekken valt me wel tegen dat je al snel tegen het maximumtoerental van 6500 zit (alhoewel het best voelt dat ie wel meer wil). Het zou veel leuker zijn om tot zo'n 7000 toeren door te kunnen trekken en waarbij de motor ook nog wat enthousiaster reageert. Is dit met tunen te bereiken zonder nadelen als minder bedrijfszeker, zuipen of extreme kosten. Wat meer vermogen is dan ook mooi meegenomen. Het gaat er me niet om een racemonster te maken (helaas) maar t mag wel wat feller. Moet je dan denken aan lichtere zuigers en/of motormanagementaanpassing? Heeft iemand hier ervaring mee, weet je een betrouwbare tuner of heb je advies?
  4. Niet voor t mooie maar meer voor t lekker sturen vermoed ik dat 16 inch beter is. Ik heb nu 17 inch met 225 voor en 245 mm achter (Mischbereifung noemen Duitsers dat) maar dat is eigenlijk een ramp want heel gevoelig voor langsrichels (spoorvorming) en je voelt de balans van de auto -vooral als je wat wilt spelen- te laat aan en hij verzet zich wat tegen bochten nemen; ook de stabiliteitscontrole slaat heel snel in waardoor je die op een beetje sportief tochtje al uit moet zetten. Ik heb een proef genomen met 4 stalen 16 inch wielen en 225 mm rondom en dat beviel stukken beter. Is het betere stuurgedrag nu een gevolg van het achter 225 i.p.v. 245 of ook 16 i.p.v. 17 inch??? en een idee voor een merk/type (licht) lichtmetaal? Wie heeft een idee of advies? Alvast bedankt.
  5. guusz3.0coup

    verlagen

    Bridders, bedankt en respect voor je mening. Ik vind het standaard onderstel op mijn 3.0 (M-onderstel weliswaar maar niet M-coupe-M) wel goed maar toch iets te zacht/schommelig. Heeft iemand ervaring met verlaging van max. 3 centimeter (Intrax, of is Eibach Prokit misschien beter) in combinatie met bijv. de verkorte Bilsteins B8 Spint. En dan hoor ik het liefst dat het geweldig stuurt en je nauwelijks problemen hebt met verkeersdrempels en andere ellende?
  6. guusz3.0coup

    verlagen

    Hoi Pierrez101 ik wil mijn z3 coupe 3.0 scherper laten sturen en de wegligging verbeteren (minder rollen bij links/rechts sturen). Een vriend adviseerde Bilsteins DB8 sprint met INtrax veren (30 mm). Verkeerdrempels zijn nu geen enkel probleem, moet ik dat straks wel verwachten? De wagen zou maar nauwelijks lager komen omdat de auto nu al in de weke veren doorhangt ahw. (op zich niet erg als hij optisch niet lager komt omdat ik beter sturen belangrijker vind dan dat de wielen mooier in de kasten zitten). Denk je dat het op een klinkerweg al vlot oncomfortabel wordt? Beter Eibach dan Intrax? Ben benieuwd naar je mening!
  7. Ik heb een z3 coupe 3.0 en wil de wegligging verbeteren (rolt wat te veel en reageert niet alert genoeg op stuurbewegingen). De vering mag wat harder vind ik en een vriend adviseerde intrax 30 mm verlaging in combinatie met Bilstein B8 sprint (is een verkorte demper). Heb je een idee of het daarmee meteen spijkerhard wordt en of verkeersdrempels (die nu geen enkel probleem geven) obstakels worden? Aangezien de auto nu wat door de slappe veren zakt zou hij nauwelijks lager komen te liggen. Heb je hier een idee van?.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.