Ga naar inhoud

Geurt

Member
  • Items

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 roadster 2.8
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Vianen ut

Contact Informatie

Geurt's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Vond inderdaad de topic over het vervangen van het ruitje. Vraag me alleen af of een aktie nu met kit (ben inderdaad ook niet zo'n fan van siliconen kit - mooi spul, maar het wordt bijna altijd een kliederbende) het eventuele later vervangen van het ruitje niet in de weg zit
  2. Ben 1.98m, en de Z3 roadster is een van de weinig auto's waar ik bij het uitstappen eerst mijn benen naar buiten kan zetten, omdat ik met mijn rechter been onder het stuur door kan. Maar inderdaad - het dakje had wel een centimeter hoger gemogen.
  3. nu hoor ik iemand denken "dat je niet eerder gemerkt hebt dat je hoedenplank nat is" - een wind-deflector heeft voordelen, maar ook nadelen, en de verminderde bereikbaarheid van de hoedenplank is er een van. Al helemaal als je een non-standard non-removeable wind-deflector hebt (vanwege afwijkende rolbeugels) waar ze uren mee in de weer geweest zijn om dat ding te monteren...
  4. Opgelost - in zoverre, ik weet in ieder geval hoe het komt... Bij het achterraampje is aan de buitenkant de stof ter hoogte van de linker onderhoek uit het plastik profiel geschoten. Volgens een cabrio-boer: "dat kan geen kwaad" en "dat houdt je toch", dus verder geen acht op geslagen. Maar dan blijkt dat op dit punt het water door de rits aan de binnenkant heen lekt op de hoedenplank. Na verloop van tijd is die hoedenplank verzadigd met water, en dan begint het te lekken via de tules die naar de kofferbak gaan. Dat nut van die rits aan de binnenkant heb ik trouwens nooit begrepen, maar dat terzijde. Met een schroevendraaier langs het genoemde profiel de stof er weer in gemanoevreerd - zal onder invloed van nattigheid en warmte wel geen eeuwigheid blijven zitten, maar voorlopig heb ik er alle vertrouwen in dat we het droog gaan houden... Geurt
  5. Zat al aan mijn schoonmoeder te denken maar daarvoor lekt het misschien nog niet genoeg
  6. Bedankt voor het meedenken ! Het 3e remlicht was mijn eerste gedachte - uitgebouwd, kurkdroog (dan zou je trouwens water bij of in de gereedschapkoffer of in of rond de akku-bak verwachten). Geen hangende druppels aan het profiel voor het 3e remlicht. Antenne tule - kurkdroog. De ruimte tussen het linker achterlicht en de motor van de softtop (waar je in geval van tule ellende het water zou verwachten) - droog. Maar waar de kabelboom door de carosserie naar voren gaat voel ik - letterlijk overigens - nattigheid. Of komt het via de tule van de slangen van de softtop hydrauliek ? De tuinslang op sproeien gezet, geruime tijd bakken water over de softtop en het kofferbakdeksel gespoten, kofferbak geinspekteerd - droog. En een kwartier later liggen er 2 kopjes water in het horizontale profiel vlak achter het schot van de kofferbak (ik heb alle bekleding uit de kofferbak verwijderd om het zoeken te vergemakkelijken). Het moet dus ergens ophopen om vervolgens naar binnen te lekken. Morgen eerst de CD-wisselaar maar eens verwijderen om wat meer ruimte en zicht te krijgen... en het wordt wat gemakkelijker om uit te vinden of het water langs de kabels of langs de hydrauliek slangen komt. (wordt vervolgd) Geurt
  7. Water in de kofferbak... De lekbakjes al gecontroleerd - er staat geen druppel wat in, en als ik er 60ml water in spuit loopt dat er keurig via de carosserie bij de voorwielen uit, dus dat is het probleem niet. Het blijkt dat het water langs de kabelboom de kofferbak in komt, en met het weer van afgelopen dagen hebben we het dan niet over een paar druppeltjes. Mijn Z3 vertoont geen spatje roest, en ofschoon hij al een jaar buiten staat is er met de softtop zo op het oog niets mis: geen gescheurde rubbers bijvoorbeeld. Iemand enig idee ? Geurt
  8. Geurt

    scm 3

    Vandaag heb ik het monster eindelijk op kunnen halen - als je niet blijft bellen en zeuren komt er bij die vogel (...) in Apeldoorn niet veel van terecht geloof ik. Zelf bellen doen ze in ieder geval niet. Maar dan is het tijdperk van de pret aangebroken, en ondanks mijn 198 cm valt de ruimte geweldig mee (ik ben natuurlijk al wat gewend wat krapte betreft). Omdat ik geen tijd heb om een dagje tegen een SCM klasse 3 aan te gooien, heb ik Thuurtronics maar eens gebeld - donderdag ochtend staat hij bij mij op de stoep. Gemak dient de mens... bedankt voor de tip ! geurt
  9. maar vond 'm niet op dit forum - een Z3 screensaver http://www.bmwworld.com/media/savers/z3_roadster.exe zoals het BMW betaamt - kleine doch kekke kiekjes van details. Desalniettemin een mooie screensaver, en een aanrader voor de Z3-maniak. geurt
  10. Geurt

    scm 3

    Na het lezen van allerlei threads ben ik eigenlijk niet veel wijzer geworden, net zo min als op Google - ik wil een SCM 3 alarm (OHRA wil dat trouwens ook), wie kan me wat adviseren ? Ervaringen, merken, inbouwers ? En ik heb weinig zin in een zenuwachtig alarm dat te pas en te onpas staat te toeteren omdat de kat van de buren opgewonden werd van die dikke velgen. Ik ben in afwachting van een 2.8 uit '97 die hopelijk binnen enkele dagen uit Apeldoorn opgehaald kan worden.... geurt
  11. Zit te wachten op de RDW (alsof ze het voor het eerst doen), maar het moet toch raar lopen wil ik het kenteken voor die tijd niet hebben. En dan ben ik - tenzij het water met bakken uit de lucht valt - van de partij. Overigens doet mijn lieftallige co-piloot het bijna in de broek bij de gedachte al aan het besturen van een 2.8, dus moet ik alleen. Tjonge, ik zie er nu al tegenop Geurt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.