Ga naar inhoud

HJ2

Member
  • Items

    119
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Delft

HJ2's prestaties

2.0 member

2.0 member (3/12)

1

Reputatie

  1. My 2 cents: ik ben van een MR2 (ja, zo'n tupperware wagen) overgestapt op de Z3 2.8. De 0-100 km/h tijden vergelijkbaar, maar de wegligging zeker niet! De Z3 vond ik maar zwabberig en bij snelheden boven de 220 gewoon eng, dat had ik bij de MR2 niet. De middenmotor met achterwielaandrijving kreeg je gewoon bijna niet om. Daar staat tegenover: als hij gaat, krijg je 'm ook niet meer stop ;-) De Z is vele malen comfortabeler geveerd en heerlijk om mee te cruisen, ook op hoge snelheden. Voor het echte "sport" werk gaf ik tot voor kort de voorkeur aan de MR2. tegenwoordig rijd ik weer met de motor voorin en een voorwielaandrijver. Laat dit nu wel DE benchmark zijn voor alle voorwielaandrijvers. OK, een Lotus van 1.060 kg is niet bepaald licht, en een 167 PK motor geen bruut. Toch gaat deze setup strakker door de bocht dan de Z3 en ook de MR2. De Z was mijn eerste cabrio. Inderdaad, veel meer flex in de body en rammeltjes en piepjes... Maar wat een genot om met de Z open te touren. Nu valt me op dat de lotus een grote oppervlakte heeft dat "open" is, maar dankzij een lelijke joekel van een winsdscherm zit ik (nog) beter uit de wind dan de Z. De MR2 (SW20, dus T-Bar) was belabberd open. Zelfs zo belabberd dat ik een mini aftermarket carbon winddeflector heb bedacht als oplossing. geloof me, in de Z ben je stukken beter af. De Z is de enige wagen die me wist te verassen met onverwachtse uitbreekacties. Ik vind dat weer minder comfortabel, maar da's een kwestie of het je ligt. Mij dus niet :-) En dan de afwerking... Duitse degelijkheid en doorontwerpen rulez! Zeker bij de kapconstructie. Ook zit de lotus vol met kieren die er niet horen, en als je erin hebt gereden kun je bij geen enkele Z3 spreken over rammeltjes hoor. Aan de lotusklappert alles! Nu zit ik dus in een incontinente engelse bak, terwijl de Z zelfs bij de grootste slagregens geen druppeltje doorliet. Ik heb nu een handdoek in de wagen liggen (niet in de ring :-) en ben zo blij als een kind! Cheers, Henk-Jan
  2. Als je het hele bedrag vooruit betaald, ben je wel meer dan een sukkelaar Ik zou er geen tijd aan besteden om ze te veel te frustreren. Straks heb je een kudde gefrustreerde roemenen op de stoep. Anderen waarschuwen, en verder negeren lijkt me verstandiger
  3. Deze "meneer" Scoort per sukkel dus 100,- (de helft van de verzendkosten, uiteraard van tevoren over te maken....
  4. Spijtig, maar voor een droom moet je wat over hebben. Daarom dus te koop: mijn Z3 2,8 die eigenlijk pas net technisch is zoals ik 'm wil hebben. http://link.marktplaats.nl/164355147 Ik heb geen haast (de zomer duurt nog heeel lang), maar wil wel iedereen bedanken voor alle hulp! p.s: Eindelijk foto's dus van mijn wagen!
  5. thnx, de koffie staat klaar ;-) Ik hoop op goed nieuws van de turbo-revisie-meneer! Tipje: Installeer een turbo-timer.
  6. Bummer! Heb hier een foldertje liggen van een turbo revisiebedrijf. Bij interesse: Je kent het adres ;-)
  7. Ook kapje omlaag en airco aan kan heerlijk zijn! Vor de rest sluit ik me aan bij alle eerdere redenen om WEL aitco te nemen. Ik heb altijd geroepen dat ik geen airco nodig heb (ook met targa dakje...) Sinds ik een auto heb gehad MET airco wil ik nooit meer zonder! Wijsheid gewenst, Henk-Jan
  8. HJ2

    Mini Meeting

    't leek vanonder de motorkap te komen, maar met zo'n cabrio weet je dat maar nooit
  9. HJ2

    Mini Meeting

    Leuk hoor, zo'n turbo! 't is heel anders rijden in een geblazen 4 cylinder dan in een N/A 6 cylinder, zo hebben we beiden kunnen vaststellen. My verdict: De Turbo biedt veel fun, waarbij je druk aan 't werk moet blijven om in het juiste toerenbereikt te blijven. Dan gaat ie ook als de brandweer! De 6 cyl. pakt wat makkelijker op, juist ook bij te lage toeren. Op de klok gaat 't tot de 100 gelijk op, maar voor het gevoel gaat de turbo harder, Bas denkt daar 't zijn van ;-) Ik houd 't nipt bij de 2 cylinders extra Zie hier dikke pretblik:
  10. HJ2

    Was jij dat?

    Oei! Artusi.. Onze favoriet in Delft! :D Vervelend voor je! Ik houd mijn ogen open in de Voorstraat. Smakelijk... (maar dat zal dan wel lukken ;-)
  11. HJ2

    Was jij dat?

    Uuuuhhh... nog niet gespot, maar mijn buurman weet dit soort zaken altijd wel ;-) Jij bent 't toch niet stiekum he? ;-) Overigens rijdt de eigenaar van de electronicazaak ook in een leuke beamah. (hij lacht me altijd uit met m'n 2.8 je...)
  12. HJ2

    Was jij dat?

    Hmmzzz... denk je rustig een stukje met de hond in het Delftsche te wandelen..... Hoor je ineens 't geluidje van een waste gate of dump valve of hoe die meuk ook allemaal mag heten... Uiteraard ff kijken.. Een Z3? Ah! 'k zie het al een blauw schijnsel in het donker.... dat kan er maar 1 zijn! Bel me nog ff voor de grote overbrengingsverhouding rit! Overigens: Dagelijks een blauwe facelift, meestal in de buurt van die van mij bij TNO! Bekende van hier? HJ
  13. HJ2

    Wie is dit???

    WAT een mooie foto's!
  14. HJ2

    windgeruis

    Of de ruitenwissers voor de test even aftapen met verpakkingstape... hoef je niks te demonteren, en gaan er geen mooie ruitjes krassen!
  15. Is het wel een LED? Of een stutje waarmee het bedrukte lexan folie wordt gepositioneerd t.o.v. tellerhuis en perspex laag tussen beide?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.