My 2 cents: ik ben van een MR2 (ja, zo'n tupperware wagen) overgestapt op de Z3 2.8. De 0-100 km/h tijden vergelijkbaar, maar de wegligging zeker niet! De Z3 vond ik maar zwabberig en bij snelheden boven de 220 gewoon eng, dat had ik bij de MR2 niet. De middenmotor met achterwielaandrijving kreeg je gewoon bijna niet om. Daar staat tegenover: als hij gaat, krijg je 'm ook niet meer stop ;-) De Z is vele malen comfortabeler geveerd en heerlijk om mee te cruisen, ook op hoge snelheden. Voor het echte "sport" werk gaf ik tot voor kort de voorkeur aan de MR2. tegenwoordig rijd ik weer met de motor voorin en een voorwielaandrijver. Laat dit nu wel DE benchmark zijn voor alle voorwielaandrijvers. OK, een Lotus van 1.060 kg is niet bepaald licht, en een 167 PK motor geen bruut. Toch gaat deze setup strakker door de bocht dan de Z3 en ook de MR2. De Z was mijn eerste cabrio. Inderdaad, veel meer flex in de body en rammeltjes en piepjes... Maar wat een genot om met de Z open te touren. Nu valt me op dat de lotus een grote oppervlakte heeft dat "open" is, maar dankzij een lelijke joekel van een winsdscherm zit ik (nog) beter uit de wind dan de Z. De MR2 (SW20, dus T-Bar) was belabberd open. Zelfs zo belabberd dat ik een mini aftermarket carbon winddeflector heb bedacht als oplossing. geloof me, in de Z ben je stukken beter af. De Z is de enige wagen die me wist te verassen met onverwachtse uitbreekacties. Ik vind dat weer minder comfortabel, maar da's een kwestie of het je ligt. Mij dus niet :-) En dan de afwerking... Duitse degelijkheid en doorontwerpen rulez! Zeker bij de kapconstructie. Ook zit de lotus vol met kieren die er niet horen, en als je erin hebt gereden kun je bij geen enkele Z3 spreken over rammeltjes hoor. Aan de lotusklappert alles! Nu zit ik dus in een incontinente engelse bak, terwijl de Z zelfs bij de grootste slagregens geen druppeltje doorliet. Ik heb nu een handdoek in de wagen liggen (niet in de ring :-) en ben zo blij als een kind! Cheers, Henk-Jan