Ga naar inhoud

NielZ3Qp

Member
  • Items

    19
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 M-Coupe S54 Phoenix Gelb, 320D Touring
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Noord NL

Contact Informatie

NielZ3Qp's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Gaat prima deze glaasjes vervangen alleen moet je ervoor zorgen dat je oven wel groot genoeg is. Onze combi magnetron was dus veel te klein Gelukkig wonen mijn ouders dichtbij met hun volwaardige oven waar ik natuurlijk gebruik van mocht maken. Die mensen begrepen er niks van, een koplamp in de oven?? Tuurlijk mam, gewoonste zaak van de wereld Het resultaat mag er zijn: Hier kun je zien dat ze wel meer doorzichtig zijn dan dat ze wit zijn (wat ik wel mooi vind eigenlijk): Voor de doe het zelver nog een paar praktische tips: 1. De bovenste schroeven waar de koplampen mee bevestigd zitten op de auto daarmee stel je ze ook (onderste ook wel maar dat is gewoon een kwestie van schuiven..). Het steldeel waar de schroef in gaat moet je bij demontage even tegenhouden met steek 19 zodat je ze gemakkelijker terugplaatst. 2. Oven op 100 graden en 15 minuten bakken (gewoon de hele koplamp met rubbers en al). Daarna haal je de twee delen van elkaar met een brede schroevendraaier. Het beste is om gewoon 2 a 3 x helemaal rond te gaan en kleine beetjes te wrikken. Het gaat vrij gemakkelijk maar je beschadigt de behuizing wel snel een klein beetje (zie je weliswaar niets van terug maar toch). 3. Het oranje glaasje verwijder je en het witte glaasje moet je met bijgeleverde kit vastplakken. Dit moet even drogen wat bij mij 2.5 uur duurde maar in de beschrijving staat ook wel 5 uur. Het zal dus van de buitenlucht temperatuur afhangen. Vervolgens druk je de lamp weer lichtjes in elkaar en gooi je de zooi weer in de oven voor 15 min. Daarna gewoon aandrukken en de stalen klipjes rondom plaatsen........et voila
  2. NielZ3Qp

    BMW E39 M5

    Dan denk ik dat en M-Coupe de enige juiste voor je is Een M3 of M5 blijven met name in het interieur gewoon luxe 3 en 5 serie's. Beiden toppers in hun segment maar op de motor na geen hele speciale verschijning. De M5 staat wel bekend als oliezuiper maar dat zijn ze niet allemaal, koop zo'n ding dus wel altijd met goede garantie voorwaarden. Indien je een E46 M3 koopt zorg dan dat de onderhoudshistory compleet is en achterhaal in ieder geval of het blok ook de benodigde modificaties heeft gehad (krukas lagers). Tja 13 in een dozijn of niet maar de 911 blijft het toch helemaal (als hobby kar). Ik heb er een paar keer in mogen rijden en het is gewoon een beleving. Je zit in een klein koepeltje net als de ZQp met een heerlijke 6 cilinder (de reden voor mij om een Qp aan te schaffen, is gewoon het alternatief!). Onderhoud is duur zeker van de 964 maar een M5 zal ook niet goedkoop zijn. Boxster: Mooi maar duur, de basis versie een beetje underpowered en ik heb ook wel verhalen gelezen van motoren die kapot lopen. Eigenlijk moet je 252pk versie hebben maar die zijn nog duurder. Onderhoudskosten vallen relatief mee. S2000: Mooi en snel maar lusten ook wel olie. Nadeel is dat het geen 6 cilinder imo. Vermogen genoeg maar weinig koppel onderin. Mijn keuze ondanks dat ik een echte Porsche liefhebber ben is de M-Coupe. Ben je gewoon klaar voor een goede 20K.
  3. Duidelijk dat je het er niet mee eens bent maar dat mag hoor. Echt goed bezig hier, goed voor de sfeer op dit forum zulke acties als Martin uithaalt. Geef hem vooral gelijk, kun je meteen wel ophouden hier...
  4. Daar sla je de plank dus echt mega mis. en dat weet ik omdat ik Rene iets beter ken dan jij Tja zoals de waard is vertrouwd ie z'n gasten Martin. Jij hebt gevoel dat Rene een patser is omdat je zelf dat waarschijnlijk bent...
  5. Echt verbazingwekkend zeg Zelf ingenomen etterig ventje met je lollige uitspraken altijd. En dus ook nog zeer ruimdenkend Je HOEFT de draadjes van iemand niet te lezen die verschrikkelijk blij met zijn auto is. Maar goed als jezelf nooit iets zinnigs te melden hebt en beweert dat je de mooiste Qp van NL bezit dan lijkt het mij allemaal wel duidelijk. Echte Nederlandse jalouzie!! Dit forum zou je moeten bannen
  6. Auto stond eerst bij een BMW specialist in Enschede voor 16.5K oid. Gewoon heel scherp geld voor een 3.0, nu is er iemand die hem heeft gekocht en denkt even snel geld te kunnen verdienen. Auto stond vlak na aankoop op Autotrack voor 22,5 Ik had er wel interesse in destijds voor 16.5K alleen had ik toen de centen nog niet geheel beschikbaar. De prijs zakt nu wel weer af naar een leuk bedrag en ik had de beste man best wel 100,- willen laten verdienen maar inmiddels ben ik al voorzien van een 2.8 die me prima naar het zin is
  7. Gelukkig ben ik nog geen 1.80m Langer past wel maar die binnenspiegel...........hadden ze dat niet anders kunnen doen
  8. Mijn QP heeft momenteel 225/50/16 rondom en ik vind de auto ook best spoorgevoelig. Ook de E36 met een paar dikke wielen is dit niet vreemd en de auto heeft vlak na introductie ook best kritiek gehad. Het zit dus in de aard van het beestje zeg maar
  9. Bedankt! Ik zal nog ff een voorstel rondje doen binnenkort. Helaas kan ik de 9e niet..
  10. Zekers interesse hier Wij hebben hetzelfde doel min of meer maar we zijn er nog niet helemaal uit. Wat momenteel de ideeën zijn: Via de Dolomieten richting Gardameer (heb ik al eens met de motor rondgereden en je kunt daar prachtig in de bergen rijden) en dan waarschijnlijk afzakken naar Modena om eens bij het circuit van Ferrari te kijken en wat mooi klassiekers te bekijken (http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=4837). Via Genua naar Frankrijk toe om bij de Cote d'azur (of even daar voor al) omhoog via de Route Napoleon naar Grenoble te rijden (door de Alpen). Je komt dan bij Geneve uit. De rest weet ik nog niet.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.