Ga naar inhoud

mad wim

Member
  • Items

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Kaprijke

Recente bezoekers van dit profiel

474 profielweergaven

mad wim's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Mijn derde stoplicht in het kofferdeksel laat het blijkbaar afweten. Ik heb eens nazicht gedaan en blijkbaar zitten in de koffer een aantal lichtjes naast elkaar. Alhoewel ik een leek ben kan ik mij moeilijk voorstellen dat plots alle lichtjes er de brui hebben aan gegeven. Iemand een oplossing ???
  2. Hartelijk bedankt !!! Na het bekijken van de aangehaalde fotoreportage ben ik zelf aan de slag gegaan. En het euvel was in geen tijd opgelost.
  3. Gisteren wou ik mijn auto verlaten maar mijn deurkrukje (binnenin) plooide volledig over en gaf blijkbaar de geest. De deurkruk aan de buitenzijde werkt wel nog. Ik ben geen technieker (om het zacht uit te drukken) maar heb toch het deurpaneel losgekregen. Ik zie daar een metalen staafje dat verbonden is of zou moeten zijn met de binnenste deurkruk. Maar voor de rest zie ik niets. Is er iemand die tips heeft om dit euvel op te lossen ??? :kicking: Het deurpaneel kan ik trouwens niet volledig losmaken. Het blijft vastzitten (wellicht thv het handvat met de knopjes voor de spiegelbediening?)... Als dat maar goed afloopt...
  4. Een beetje naast het topic maar Marvin had het wel bij het juiste eind. De callsign is inderdaad oscar oscar zero oscar. Mijn karretje (ik durf er gif op nemen dat dit één van de oudste Z3's is (en ik één van de oudste 'forummers') (07/1996 wat de Z3 :party betreft) is te bewonderen op www.qrz.com, bij OO0O. Als criminoloog heb ik de vraag gesteld aan het Belgische ministerie van Justitie en naar verluidt wordt het opknopen van personen die een CB-bakje in hun Z3 monteren NIET als misdrijf beschouwd. Integendeel, de kosten (koord, verplaatsingskosten, uurloon, huur ladder, ...) worden op eenvoudig verzoek door het ministerie terugbetaald. Aan iedereen op dit forum een voorspoedig 2008 gewenst !!!
  5. Inderdaad, die WT's zijn de oplossing. Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar voor een 'bakkie' heb je in België alvast een vergunning nodig, met de nodige restricties, jaarlijkse taksen,... Die WT's worden als speelgoed beschouwd en zijn dus niet vergunningsplichtig. Ik ben geen CB'er maar zendamateur (callsign OO0O) maar denk er niet aan zendapparatuur in mijn Z3 aan te brengen. Mensen die er anders over denken zouden zonder enige vorm van proces moeten opgeknoopt worden.
  6. Oops... Ik ben dit topic aanvankelijk begonnen en wist niet dat er nadien nog anderen hetzelfde probleem meldden. Mijn probleem heb ik inmiddels opgelost, en dit zonder 1 euro kosten... Ik deed de wagen voor onderhoud binnen bij een handelaar die BMW en Mercedes verkoopt. Daar waar ik aan de telefoon begrepen had dat de printplaat zou 'geruild' worden (mijn defect exemplaar + cash in ruil voor een hersteld exemplaar), bleek dat een combi-pak' zou nodig zijn. Dit is een volledig pakket, met alle metertjes en toestanden. De juiste kilometerstand diende dan bij BMW zelf te worden ingesteld (in België hebben wij sedert enige tijd de 'carpass' die ervoor moet zorgen dat er niet geknoeid wordt met de kilometerteller). Prijs was nog niet gekend maar vast niet goedkoop. Bij het poetsen van de wagen deed ik dan toch eens nazicht in het doosje met de zekeringen. Onmiddellijk zag ik dat een blauwe zekering doorgesmolten was. Ik verving de zekering met een identieke uit de zekeringdoos en... probleem opgelost !!!
  7. Vermoedelijk niet. Op aanraden van een 'kenner' heb ik de batterij even losgekoppeld in de hoop dat het systeem zichzelf zou resetten. Helaas, alles bleef zoals het was... Volgens een BMW-verdeler die ik volgende week een bezoekje breng is er wellicht niet veel aan te doen. Naar verluidt zijn er geen losse onderdelen te koop van zo'n dashboard en werkt BMW met een 'ruilsysteem'. Ik neem aan dat daar ook een stevig prijskaartje aan vasthangt... Maar als er geen oplossing komt zit er niets anders op hé ? ;)
  8. Vreemd, toen ik gisteren een ritje maakte met mijn Z3 bleek er na een tussenstop volgend probleem te zijn : - het klokje op de middenconsole was volledig uit; - lampje reserve brandstof brandde (en meter volledig links) terwijl de tank nog half vol was; - metertje temperatuur ging volledig in het rood, bij stoppen aan de lichten terug volledig naar links en bij het rijden soms schommelend. Iemand hetzelfde al voorgehad ? Als leek zou ik gokken dat er een zekering defect is ? Alle hulp welkom.
  9. How hard can it be... Even uitgetest en alles werkt dus naar behoren. Misschien kan ik meedingen naar een prijs voor 'domste vraag op dit forum'. In elk geval ben ik wel geholpen. Hartelijk dank voor de info !!!
  10. Ik ben sedert enkele weken voor het eerst eigenaar van een Z3 en een nieuwe gebruiker van dit forum. Ik heb via een andere topic gezien dat er nogal wat problemen zijn met de afstandbediening om de deuren te openen en het eventueel bijhorend alarm. Hetzelfde probleem doet zich bij mij voor. Ik kan de auto wel afsluiten met de afstandbediening maar kan hem nadien enkel terug openen met de sleutel. En dan gaat het alarm tot het ogenblik dat de auto gestart wordt met de sleutel... Het batterijtje in de sleutel heb ik al vervangen, zonder resultaat. Ik gok dus maar dat de ontvanger in de auto defect is ? Maar ik heb nog een vraagje voor ik naar de garage stap :notok: . Door de 'ouderdom' van de wagen en de bijhorende sleutels kan ik niet meer zien wat de functie van de drie knoppen op de sleutel is. De bovenste is in elk geval om de wagen af te sluiten (en helaas niet meer om hem terug te openen bij mij). Maar voor wat dienen die 2 knopjes eronder ? Als ik er op druk gebeurt er in elk geval niets... Of zijn die voor een schietstoel of zo ? ;)
  11. mad wim

    @# alarm!

    Grrr. Hier net hetzelfde probleem. Met beide sleutels kan de deur worden afgesloten maar niet meer geopend... Nieuwe batterijtjes leveren geen resultaat op. Ik neem aan dat de ontvanger in de wagen dus zal moeten vervangen worden ? Bij nazicht van de documenten die bij het (origineel BMW) alarm horen geen mogelijkheid om dit op één of andere wijze af te zetten.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.