MarQ!
Member-
Items
18 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
Persoonlijke Informatie
-
Auto(s):
Z3
-
Geslacht
Male
-
Locatie
Nieuw Vennep
MarQ!'s prestaties
1.8 member (1/12)
0
Reputatie
-
Beste Meint, Je geeft aan dat je het probleem tijdens de garantieperiode wel gemeld hebt maar dat men geen aktie heeft ondernomen. Heb je hier nog bewijs van? Iets op papier of wanneer je het aan wie (van de receptie/werkplaats) gemeld hebt? Indien de reparatie inderdaad op de dure Vanos uitkomt zou ik in jou geval zeker de dealer aanspreken op je eerdere melding. Garantie is wel verlopen maar je had het gemeld! Indien je bewijs hebt van het melden en de dealer ligt alsnog dwars (het "probleem" zal hun ongetwijfeld bekend zijn geweest) zou ik er een aangetekende (!) brief aan BMW Nederland te Rijswijk aan wagen. Probeer er eerst met de dealer uit te komen en vraag desnoods een gesprek aan met de directeur van de betreffende lokatie. Ikzelf heb in het verleden een probleem gehad wat meer dan 1 week doorsukkelde totdat ik met de directeur zelf sprak, de volgende dag (!) was alles conform afspraak met de directeur geregeld! Soms moet je gewoon even je recht halen, kost werk maar kan lonend zijn. Hartelijke groet en veel plezier met je ZZZ, Mark.
-
Beste allemaal, Dank voor alle tips en opmerkingen voor zover. Volgens mij is het niet de ruitenwisser vloeistof, deze is altijd blauwig van kleur en heeft een specifieke lucht. Geen van 2-en heb ik tot nu toe bemerkt. Dacht eerst dat het wellicht condenswater kan zijn? Heb vanaf begin van de sneeuwperiode (zo medio december) nauwlijks met de Z3 gereden, had daardoor ook mijn accu leeg en stuk (!) (originele BMW accu van 2 jaar oud). Na de nieuwe accu ben ik weer wat gaan rijden in het weekend en wellicht dat door de warmte van de motor en overdag en 's nachts het koude weer er na afkoeling in het compartiment condens optreed? Ik woon in Nieuw Vennep en heb hier in de buitenlucht vaak 's ochtends dat de auto helemaal bedekt is met condens terwijl het verder niet geregend heeft of zo. Ga binnenkort voor de APK naar de chirurg Dr. P. te Reeuwijk, wellicht dat hij mij verder kan helpen. Dank voor alle tips en het meedenken! Groet! MarQ! 5 mei 2010, Update: Tijdens de APK bleek dat er een klein gaatje linksonder in de radiator zat. Hierdoor lekte er koelvloeistof op de bodemplaat voorin. Ruud (also known as Dr. Phil) had het idee dat wellicht door de rijwind de koelvloeistof onder de zwarte afschermkap van de motorlap zou komen. Achteraf blijkt dit niet zo, ik heb nog steeds last van zo af en toe wat water wat er uit stroomt. Ruitensproeiers zijn het ook niet want het is echt water wat er uitstroomt en niet het blauwe spul. Wat ik ook nog even zeggen wil: Ruud heeft a la minute een nieuwe radiator geregeld en er meteen ingezet. Kom daar maar eens om bij een dealer... Ruud nog geweldig bedankt voor je SuperDoeperTrooper SERVICE! (Hoop dat ik dit hier mag zeggen en niemand voor het hoofd stoot). Hartelijke groet, MarQ!
-
Beste Forum Vrienden, Gisteren kwam ik er voor het eerst achter dat als ik de moterkap open en het heeft zoals de laatste tijd behoorlijk geregend en/of gesneeuwd er naast het water wat van de motorkap naar beneden glijd er tevens vanuit het motorcompartiment ook wat water uit druipt. Dit komt dan zeg maar vanonder de zwarte geluiddempende "kussen" die onder je motorkap hangt cq vastgeclickt is met van die speciale pluggen. Het is schat ik totaal zo'n halve liter wat er links en rechts (alleen op die plekken dus) uitlekt. Als ik mijn hand tussen de kap en de afdekplaat wurm is het daar ook niet echt zeiknat of zo (zoals je dat wel met je binnenbekleding kan hebben). Weten jullie hiervan, hebben jullie hier ook 'last' van? Ik hoor het graag. Een hartelijke groet van, MarQ!
-
Hey DreiZZZ, hoe is het nu met je probleem? We zijn nu een tijdje verder en ik ben benieuwd of je hetzelfde als ik had. Wat mij tegenwoordig ook opvalt is dat sinds het bij mij opgelost is door de dop vaster aan te draaien mijn temperatuurmeter exact in het midden staat. Voorheen stond deze altijd iets (halve/hele mm) na het midden, naar rechts dus. Laat je even weten hoe of wat? Is wellicht ook intressant voor andere en toekomstige forum vrienden. Hartelijke groet van, Mark.
-
Beste DreiZZZ, recent had ik hetzelfde met mijn 1.8. Je spreekt over steeds een beetje bijvullen, bij mij was dat steeds zo'n 2 cm niveau verschil (onder het "kalt" streepje). Ik had dan ook in de achterbak steeds een 1L flesje vloeistof paraat waar ik dus heel lang mee deed omdat ik niet veel hoefde bij te vullen. Naar aanleiding van de tips hier op het forum over de diverse "bekende" lekkages ben ik met de Z3 langs mijn garage geweest. Deze heeft het systeem onder druk getest, alles was echter in orde. Wat mij echter opviel toen ik na een tijdje zelf weer even het niveau wou checken was dat de garage de dop echt heel stevig had aangedraaid. Ik kon hem nu alleen met behulp van een handdoek (voor de extra grip) open draaien. Tot mijn verbazing was de vloeistof nu gewoon op niveau. Wellicht dat je net als ik door het vele controleren uit gewoonte nu de dop niet vast genoeg draait. Hoop dat je hier wat aan hebt. Succes gewenst en hartelijke groet van, Mark.
-
Als het nou een nederlandse auto is en je weet het kenteken kan je hier: https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx het vermogen checken. Tab 2 genaamd "eigenschappen" geeft deze info. Ikzelf heb een "gewone" 1.8/85 kw en ben er hartstikke blij mee. Succes en hartelijke groet van Mark.
-
Beste Erik, bij mij ging het zo: aan de pasagierskant gaan zitten, deuren dicht. Dashboardkastje (hierachter zit de ontvangstmodule zo had ik van een post van een ander forumlid begrepen) open en de zender richting binnenkant kastje houden. Rode knop indrukken en als het goed is gaan dan de deuren op slot. Hierna grijze knopje indrukken, deuren gaan als het goed is weer open/van het slot. Volgens mij is het een "lerend" systeem, net als bij de universele afstandbedieningen voor de tv en zo. Succes en hartelijke groet, Mark.
-
Nou had ik dit dus ook en dacht "ik wacht hier wel mee, mij even te veel werk". Gisteren schoot mij echter spontaan te binnen dat het systeem wellicht vergelijkbaar is met van die universele afstands bedieningen voor de tv en zo. Deze "leren" als het ware van elkaar de codes. Nu ik wist waar de module zat ben ik met de niet werkende afstandbediening in de auto aan de passagierskant gaan zitten met de deuren dicht en het dashboardkastje open. Hierna drukte ik op de rode (sluit) knop van de afstansbediening, gericht naar het dashboardkastje en tot mijn vebazing gingen de deuren op slot! Hierna kon ik ook met de witte knop de deuren weer onsluiten. Buiten en zelfs in huis deed de afstandbediening gewoon weer zijn werk! Heb dus niets hoeven los te halen of zo. Hoop dat het bij jullie indien nodig ook zo werkt, scheelt een hoop werk. Voor de duidelijkheid: ik heb dus ook zo'n afstandbediening met zo'n afgeschuind gedeelte die los aan je sleutel hangt. Hartelijke groet van Mark.
-
Graag wil ik mij als leek aansluiten bij wat dr Phil zegt. Ik heb in het verleden een Compact gehad en nu met onze Z3 die wij in maart dit jaar hebben gekocht heb ik vrijwel als eerste de auto laten uitlijnen. Het kost je even wat geld (bij de dealer betaalde ik in mei er 116 euro ex btw voor, bij de Compact was het destijds al 145 gulden!) maar dan heb je ook wat. Wat ik ooit begrepen heb hoort een goed uitgelijnde auto altijd iets naar rechts te " trekken", tenminste dat was vroeger. Volgens mij was het om te voorkomen dat je bij onwel worden achter het stuur in ieder geval niet op de " verkeerde" weghelft terecht komt. Daarbij: hoe meet je of je wagen lang genoeg rechtuit gaat? Is dat over een 100 meter of 500 meter? Dus hoe weet je nou of de auto zoals deze nu rijd echt goed uitgelijnd is? Daarbij: is het niet link om bij een 10 jaar oude auto met airbag stuur hier aan te gaan rommelen? Straks zet je het stuur er weer op en gaat je airbag lampje branden en dan? Nogmaals, dit zijn maar de woorden van een leek, correct me if I'm wrong! Hartelijke groet van, Mark.
-
Beste forumgenoten, Hierbij wil ik jullie weer om advies vragen en heb ik een vraag over de veiligheid van de Z3: Mijn 1e vraag is: mijn vrouw heeft als passagier altijd last van de veiligheids gordel. Zij heeft RSI klachten waardoor met name haar rechterkant en schouder gevoelig voor druk zijn. Helaas komt bij de Z3 de gordel dus van achteren over je schouder heen waardoor de gordel altijd van achteren een beetje "trekt". Wij hebben al bij Halfords van die kussentjes gekocht die je om je gordel kan wikkelen maar dit helpt ook niet erg. Zou zo'n racy 4- / 5 punts gordel een optie zijn? Past zoiets in de Z3 met de normale "basic" stoelen? Hebben jullie alsjeblieft een advies? Nota bene: als bestuurder heeft mijn vrouw niet zo'n last van de gordel maar kan zij weer helaas door haar RSI klachten niet zo lang sturen Mijn 2e vraag is: wat gebeurt er eigenlijk als je met de Z3 over de kop gaat? Wij hebben niet van die rolbeugels die ingeval van een ongeluk razendsnel uitklappen zoals Mercedes en Audi die hebben. Fungeert de stalen construktie van de soft top als beschermkooi en hoe gaat het dan als je cabrio rijd? Ik ben niet zo lang (1.80 meter) maar steek toch boven de hoofdsteun van de stoel uit, bij een ongeluk worden volgens mij de gordels aangespannen dus kan je dan wel weg duiken? Het is denk ik wel een beetje een macabere vraag maar het gaat toch om je eigen leven en die van de passagier(e) niet? Wederom bij voorbaat dank voor jullie reactie en hartelijke groet van Mark.
-
Mag ik hier even wat aanvullen op het verhaal " wijzer in het midden en/of iets links/rechts daarvan": Bij mij staat de wijzer altijd vanuit de bestuurders oogpunt iets (rechts) uit het midden. Kijk je echter langs je stuur, recht voor de meter zul je zien dat de wijzer wel degelijk in het midden staat. Dit noemt men volgens mij een Parralax-fout. Dit komt doordat je als het ware "links" tegen de wijzer aankijkt. Dure meetinstrumenten hebben altijd in de wijzerplaat zelf een spiegel zitten. Hierdoor kan je meterstand precies aflezen door de wijzer met zijn spiegelbeeld te laten samenvallen. Dus nogmaals: ga voor een juiste aflezing zo recht mogelijk voor de meter kijken. Hartelijke groet van MarQ!
-
Heb de afgelopen jaren bij 3 auto's waarvan nu mijn Z3 bij Profile de banden met stikstof laten vullen. In principe heb je er 1 jaar geen omkijken meer naar en mag je na een jaar terug komen voor gratis bijvullen/check. Kosten 10 euro ( 4 x 2,50) reserve band is gratis. Ben blij dat ik niet meer iedere maand bij de pomp sta te klooien! Bovendien: niet 1 keer "groene dopjes" gehad! Gewoon de metalen laten zitten en 1 x per jaar laten bijvullen/checken. Bewaar de bon bij je auto handboek/onderhoud boek dan ziet de dealer ook dat er stikstof in zit, mocht je dit vergeten te melden bij een beurt. Groet van Mark.
-
Recent heb ik bij mijn Z3 het ruitje gepoetst met de originele BMW pasta. Deze tube kost (bijna) 9 euro bij de dealer en het werkt perfect! Ik zie hier op het forum van alles aan varianten voorbij komen maar waarom gaan we niet gewoon uit van wat de dealer heeft? Volgens mij is iedereen hier hartstikke trots (en terecht) op z'n mooie Z3 / Z4 en wat maakt die 9 euro dan uit? Juist door alle suggesties hier op het forum ging ik heel sceptisch met het spul aan de gang maar het resultaat was echt top! Het was bij mij juist de binnenkant die erg vies/smoezelig was. Uiteindelijk is het raam nu glashelder, heb alleen onderaan over de breedte een beschadiging, komt van het opvouwen (zoals iedereen al meld). De binnenkant poetsen is helemaal niet lastig, op de bestuurdersstoel knielend doe je de passagierskant en op de passagiersstoel knielend de bestuurderskant. De BMW pasta is een beetje krijt-achtig, er dwarrelt wat wit spul naar beneden op je bekleding maar dat haal je zo weer weg. Wat mij betreft: kleine moeite, groot plezier! Groet van Mark.
-
Beste forumgenoten, hierbij weer even een vraag: aan de bestuurderszijde zit bij mij de veiligheidsgordel geleider los. Deze zit links ter hoogte van het hoofdsteun gedeelte. Aan de bovenkant floept ie er steeds uit en van onderen hangt ie op "half elf" maar zit nog wel vast. Rechts (pasagierskant) zie ik dat de geleider er echt strak tegenaan zit. Heb gebrobeerd met een beetje wrikken cq voelen om hem weer "ergens (?)" in te clicken, maar merk niet echt dat er een of ander pikkie is waar het busje overheen schuift. Hebben jullie svp advies hoe ik dit weer goed krijg? Wederom bij voorbaat dank en hartelijke groet van Mark.
-
Beste allemaal, hartelijk dank voor jullie reacties. Ben voor de zekerheid eens met een schuifmaat het profiel gaan meten en wat bleek: 5 mm (in het midden spoor links en rechts). Da's dus mazzel hebben want volgens mij kan ik hier nog wel even verantwoord mee voort niet? Scheelt weer even een paar honderd euro-tjes! Ga voor de toekoms alle reacties wel in het achterhoofd houden natuurlijk. Hartelijke groet van Mark.