Ga naar inhoud

Fabian

Member
  • Items

    412
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

Fabian won de laatste dag op 1 december 2014

Fabian had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Funcars: Z3 Coupe 2.8 Rotrex Supercharged, E61 M5, E89 2.3, e34 m5 3.8
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Breda
  • Interesse(s)
    Nordschleife, motorracen, BMW, driften

Recente bezoekers van dit profiel

1,623 profielweergaven

Fabian's prestaties

2.2 member

2.2 member (4/12)

5

Reputatie

  1. Heb ze op de z3 qp, fijne band. op de e89 ook als RFT, stuk comfortabeler als de klote Conti’s en Bridgestones. dus ik ben er tevree mee :)
  2. Fabian

    Was jij dat?

    Vanavond ingehaald op de a28 in richting Zwolle door een Estoril blauwe z3 QP, een 2.8 of 3.0. Dat is wel bijzonder! PS kenteken, iemand van hier? ik reed met de E34 M5 op de aanhanger achter mn auto :)
  3. Hij hoort ook dan gewoon te sproeien, doet de mijne ook gewoon.
  4. Ik zit hier toch ook? (heb een e34 m5 3.8) Maar je hebt gelijk. Een M club zou leuk kunnen zijn, ligt aan de opzet en insteek. Als je pech hebt zit je zo in de "jhonnie-hoek".
  5. Ik denk eerder dat het afzetting is van je remblokken op je schijven. Door de hitte gaan ze smeren en laten een laag op je schijf achter. Als de boel afkoelt rem je die er weer vanaf. Als je schijven krom zijn dan blijven ze krom, dus ook als de boel afgekoeld is trillen ze dan nog. Dat heb je dus niet. Iets betere blokken dus die hogere temperatuur aankunnen, of iets meer koeling of betere remtechniek aanleren Wat ook nog kan is dat je de nw schijven en blokkenniet goed ingeremd hebt. Daardoor heb je niet de juiste afzetting van het blok op de schijf (je moet een laagje afzetting van je blokken op de schijf creeeren). Heb je een inremcyclus gedaan?
  6. Setje eibach veren? Vond ik altijd prima rijden op mijn QP en hoogte was erg nice. Eventueel, en indien nodig, een andere schokdemper wellicht?
  7. Krukassensor kan zomaar inderdaad, gevoelig punt. Tip mijner zijds, vervang door origineel BMW. Was in mijn geval niet gedaan en kreeg daardoor direct weer problemen. (Na 5km motor warm, toerenteller uitval en bij volgas stotteren en inhouden). Origineel gemonteerd (na lang zoeken, want je zoekt verder en niet bij net vervangen onderdelen, kwam ik erachter dat er imi in was gezet) en direct opgelost.
  8. Ik heb dezelfde set van mijn z4, heb ze gepast op mn z3, maar ze steken voor echt buiten de wielkasten. Dus dat past niet helaas. De velgen stonden wel mooi.....
  9. Nee, een coupe heeft sportstoelen, die zijn net even anders als de M stoelen
  10. Die raak je wel kwijt, was de mijne 2 jaar geleden ook zo kwijt. Succes met pasmaken van de Recaro's, dat is echt milimeter werk hoor!!
  11. 6: bmw z3 qp 6: bmw z4 2.3 s-drive 6: bmw 523i e39 4: toyota auris hybride 2: bmw r1200gs 24 dus!
  12. Fabian

    Spiegels .....

    Amen, mijne zitten al 8 jaar vast, lekker laten!
  13. Jaaaaahaaa, ehhhhmmmmm, ik dacht een c30-84, maar weet t niet zeker meer eigenlijk, alweer meer dan een jaar geleden gekocht....
  14. We denken er hetzelfde over, ik heb exact hetzelfde idee over Alpha-n setup. Jazeker ook met intercooler, dat maakt het heel wat extra werk met het maken van ophangbeugels, steunen, verplaatsen van reservoir stuurbekrachtigingsolie, caterventilatie aanpassen, en last but not least het hele pijpwerk en het zoeken van een passende intercooler onder in de bumper. Hij is eigenlijk te ietsje klein voor optimaal vermogen, maar zoals gezegd ging het me daar niet om. Ik Had eerst veel te lange trajecten gemaakt waardoor hij voor geen meter liep. Nu is alles opnieuw gedaan door Paul Vlasblom met korte trajecten (compressor halve slag draaien, moet je net weten zodat de intake en uitlaat anders kunnen lopen en met minder scherpe bochten). Heb je een tip voor de grotere LMM wellicht? Heb er 1 liggen van mn oude m3 3.2, maar die heeft een 4-polige aansluiting en mn 2.8 een 3-polige.
  15. Excuus, bracket was er al, die is van een e36 m50, is exact hetzelfde qua montagepunten. Heb de compressor gebruikt gekocht met de bracket er al bij. Heb eigenlijk weinig foto's gemaakt, zal ik doen als hij dadelijk klaar is. Ik heb dezelfde gedachte erover als jij mbt de LMM of Alpha-N, maar ze geven aan dat de LMM waarschijnlijk te weing capaciteit zou hebben om optimaal te performen. Volgens mij valt dat wel mee, maar een tuner wil natuurlijk alleen max resultaten zien als er een uitdraai van ze op het net verschijnt. Ik wil gewoon een optimale goed rijdbare set-up voor de straat en traxkday en ga niet voor de max pk's. Apk is geen probleem met alpha-n, ze kunnen zo afstellen dat hij bij bepaald toerental binnen apk-tollerantie loopt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.