Ga naar inhoud

Superduper

Platinum Member
  • Items

    2,114
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3, 3.0i, 2001
  • Locatie
    Huizen

Contact Informatie

Recente bezoekers van dit profiel

2,116 profielweergaven

Superduper's prestaties

3.0 member

3.0 member (6/12)

0

Reputatie

  1. Ik gebruik inderdaad deze kans op ook een verbetering aan te brengen en iets anders in te bouwen dan dezelfde HK sub. Ik heb de post van Danny gezien, maar die heeft ook zijn amp vervangen incl bedrading. De kicker CVT65 woofer is dan ook geen dual voice coil en zou niet precies passen in mijn verhaal. Al schijnt het dat je de draden ook kan doorverbinden zodat je met een single voice coil speaker kan werken, maar dan moet ik even de juiste impedantie weten voor de SVC speaker.
  2. Watchwoord wist ik niet meer hoor.. daar had ik wat hulp bij nodig Ik had de post gezien, maar ook dat hij al lang niet meer hier is. Ik zal er een gokje aan wagen. Reconen nog niet aan gedacht. Zou best eens een optie kunnen zijn. thanks.
  3. Allereerst: goed om te zien dat dit forum nog in leven is! Ik ben hier lang weggeweest, en heb me op andere hobbies gestort, maar de Z3 heb ik nog steeds. In een van de afgelopen zomerse dagen heeft mijn HarmanKardon subwoofer het opgegeven: het membraan is helemaal gescheurd. Ik heb de woofer uitgebouwd, maar daar staat helemaal geen informatie op over de specificaties. Ik heb het eea kunnen opzoeken en de beste gok ik nu dat het een dubbele spreekspoel (dual voice coil), 2x2 Ohms speaker is. Kan iemand die specs bevestigen misschien? Het is wel de facelift versie, dus na 2001. Hiervoor was de woofer box iets anders en mogelijk ook de woofer zelf. Ik heb alleen nog geen enkele passende vervanger kunnen vinden. Heeft iemand toevallig of een adres waar ik er eentje zou kunnen vinden? Is er ook een ander type wat compatible is? gr Ies Groeten, Ies
  4. Dat zou inderdaad het ergste geval zijn; echter wat we zien is dat dit maar kortstondige golven zijn. gekoppeld aan de lastige upgrade procedure hou ik het momenteel bij wissen en blocken totdat de grote upgrade vrij gegeven wordt. Het is ook niet duidelijk of de kleinere tussen updates ook het SPAM probleem oplossen. Ik heb gekeken of moderators ook permissie kunnen krijgen om post te deleten, maar zo ver ik kan zien kan ik dat niet aangeven, en lijkt voorbestemt voor de admins (die dan ook gelijk alles kunnen). Zal een op het support forum kijken of dat ergens in te stellen is. Maar dat lost het punt van upgraden niet op.
  5. Mee eens. Bovendien betaald Ivo gewoon voor de software en is het een goed pakket (en denken we te weten hoe het werkt..). Op zich moet het updaten ook niet zo groot werk zijn, maar Ivo's ervaring is dat er meestal wel iets flink tegenzit waardoor er rollbacks gedaan moeten worden. Bovendien zit er een versie 3 aan te komen (we hebben nu 2.2.1) en dat is altijd een beter moment om een grote stap te maken. Hosting wordt bij Ivo's toko gedaan, en zou zowel bij mij als diverse anderen leden kunnen. Behoeft dus ook geen verandering.
  6. blijkbaar is er weer een fijne exploit losgelaten. Om dit soort grappen te voorkomen is een update van de forumsoftware nodig en dat is een hele fixe klus, waar ik niet zo 123 tijd voor heb. Ik zal kijken of de 'users' uit een bepaalde IP range komen en die op de blocklist gooien. Tot die tijd blijft het even bij users en hun berichten verwijderen. Op slot gooien of editten heeft niet zo heel veel zin, en is alleen nog maar meer werk. Meestal vallen de spammers wel op en gooi ik in een keer de hele user eruit. edit: done. Afscheid genomen van ongeveer 35 oost-europeesche en russische vrienden en het gemeenschappelijke IP bereik geblocked.
  7. Gefeliciteerd en geniet van die kleine!!
  8. Je kan dit soort spul op twee,drie niveaus krijgen: van een simpele OBD-II (of obd2) decoder of een wat meer specialistische computer. Die laatste kost idd niet een paar tientjes, de eerste wel. Dan komt er nog de software bij kijken. Die is er ook in verschillende smaken, van gratis tools die soms best nog wel wat kunnen, tot de wat uitgebreidere paketten waarbij de kosten ook flink in de papieren kunnen lopen. Ik heb zelf een bedrade en draadloze OBD-II connector gekocht op ebay, en die kosten niet zo veel. Verder werk ik met gratis tools en daar heb ik een aantal keer het Z tje weer even aan de gang kunnen helpen toen ik een defecte nokkenassensor had. Het heeft ook wel een hoge pimpfactor als je met je telefoon even je auto uit kan lezen en een eventuele melding kan resetten. Ik zelf ga ook niet verder dan dat. Als ik een melding niet snap dan ga ik echt wel naar Ruud. Maar voor die paar tientjes is het leuk spelen. Naast de algemene OBD2 connector, die bij de Z3s onder het stuur zit, heb je ook de BMW specifieke PacMan connector die onder de moterkap zit. Ook daar heb je adapters voor en aparte software. Er zit overlap in de functionaliteit maar ook verschil. Volgens mij kan je ook niet de service interval via de OBD2 resetten maar wel via de Pcman uiteraard. Of het moet van de software afhangen. Op ebay: http://shop.ebay.nl/items/?_nkw=obd2+bmw&a...I&_osacat=0
  9. Superduper

    de mazzel..

    Ik navolging van Rob zeg ik jullie bij deze gedag. De lol is na ruim 4 jaar af: ik heb geen zin meer om moderators over te halen om te blijven, werk te steken in het forum en daarvoor alleen maar in de zeik gezet te worden. Ik zal misschien nog wel eens wat lezen maar niet meer actief bijdragen, backuppen of de vuile klusjes opknappen. Vanmorgen mijn Z3 in de vangrail gepoeierd en dat is een mooie symbolische link met het forum voor mij: onhoudbaar en beschadigd. Jammer alleen dat nu al het werk weer op Sledge (en Ivo) neerkomt. Aan allen die ik persoonlijk ken: bedankt voor de toffe tijd en uitstapjes.
  10. Superduper

    2.8 op LPG

    mensen, mensen ho maar. relax Ik moet zeggen dat ik de post van Mdv en de aanvulling van (S)toploss wel kon waarderen. De vraag die gesteld werd was een klein beetje een open deurtje naar zo'n antwoord. Ik had er alleen zelf onder gezet wat de boordcomputer in dit geval echt doet om de wat erg goedgelovigen de link met spartenburg als een grapje te doen inzien. Gelukkig bleef het wel bij deze posts, en werd niet het complete onderwerp een toneelstuk waar Chris denk ik wel bang voor was. Jammer is wel dat een actie van een moderator aanleiding moet zijn om daarover weer een discussie te beginnen. Doe dat nu niet of anders via PM. Dit topic gaat verder prima: nuttige info met hier en daar een onschuldige grap en grol. ;) @Rob: ontslag niet aanvaard. Probeer het volgende week nog eens indien nog nodig :ok:
  11. Jammer Marvin, maar zo gaat het. Veel plezier met je nieuwe vervoer.
  12. Als dit te snel gebeurt zou er toch een sensor rot kunnen zijn. Hoe en of je ABS en de EML link kan uitschakelen zou ik niet weten.
  13. Waarom zou je dit doen dan? De noodloop van de motor is ervoor om in dit soort gevallen naar een dealer/Ruud te komen zonder schade toe te brengen aan de motor. Als het naar je zin te ver is om naar Reeuwijk te rijden, dan zou ik de dichtstbijzijnde dealer opzoeken...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.