Ga naar inhoud

Marc Z3

Member
  • Items

    359
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 1.8 roadster 1996
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Limburg

Contact Informatie

Marc Z3's prestaties

2.2 member

2.2 member (4/12)

0

Reputatie

  1. Tja ik vraag me nu eigenlijk ook af: als het iets met de koppeling zou zijn, waarom doen versnelling 1,2 en 5 het dan wel goed? valt er eigenlijk iets in te stellen aan het schakelmechanisme? grtz, marc
  2. Marc Z3

    hakerig schakelen

    Hoi, welliswaar geen Z3 meer maar ik hoop als oud-z3-rijder toch van jullie kennis gebruik te mogen maken. met m'n 320d touring zit ik met volgende: als ik van de 3 naar de 4 wil schakelen, krijg ik hem vaak moeilijk uit de 3 en moeilijk in de 4, zelfde doet zich ook wel voor als ik van 5 naar 4 schakel, alleen dan moeilijk in z'n 4, alle andere versnellingen geen probleem. Het vage is echter dat wanneer ik de koppeling heel snel intrap en dan meteen snel schakel het probleem zich nagenoeg niet voordoet. Verder: als ik hem niet uit de 3 krijg en ik duw de pook ff een beetje vooruit, dan komt er wel ineens uit..... Allereerst vernellingsbakolie ververst, geen resultaat. Mijn tweede idee was dat de koppeling niet (goed) vrijkwam, dus koppeling ontlucht en slave cylinder verniewd, echter geen verbetering, mastercylinder bekeken, echter nergens lekkage te zien, koppeling voelt eigenlijk ook wel normaal hard aan, grijpt alleen wel erg laat aan. Verder: schakelstangen gesmeerd, zit niet veel speling op ofzo. Tweede idee zou synchromesh van de 3e en 4e vernelling kunnen zijn, maar waarom dan die link met snel koppelen = geen probleem, snel koppelen heeft toch geen invloed op synchromesh? Rij nu al zo 25000km rond en het prbleem is niet erger geworden, maar het hoort natuurlijk niet. Verder best een lekkere auto zo'n 320d
  3. Goed onthouden Sledge :D , m'n ex was een van de allereerste z3's (bouwjaar ergens '95 toelating 3-'96). In de eerste series (misschien 0-series, die verkocht werden) gaat de stroom die de elektromotoren gebruiken direct door de schakelaars en worden de schakelaars niet gebruikt om een relais te schakelen, daarom dus ook geen eindstop (eigenlijk niet te geloven, zoiets ). ik heb in 4 jaar tijd 3 schakelaars vervangen, omdat ze steeds doorbrandden, gewoonweg omdat de contactpuntjes in de schakelaar niet geschikt zijn om zo'n relatief grote stroom te schakelen. met een nieuw schakelaartje kun je er weer een tijdje tegen........
  4. Marc Z3

    m logo

    You bet maar goed ieder z'n smaak. BMW dealer is het beste adres voor zo'n logo.
  5. Marc Z3

    m logo

    een m logo op een niet-m is tamelijk fout IMHO. Vandaar dat mijn spuiter een hele dag werk heeft gehad destijds om alle logo's te verwijderen, en verdiepingen onzichtbaar weg te plamuren......
  6. Marc Z3

    OZ velgen te koop

    Soms kijk je advertenties zonder naar de foto te kijken..... 'k denk: misschien een leuk setje voor weinig voor onder de touring, enfin; zie je dit kwam bijna niet meer bij
  7. Is toch de EGR klep? ratelde, trilde bij mijn Z ook een beetje :D Nooit aandacht aan besteed, weet dus eigenlijk ook niet of het hoort
  8. Binnenkort in April Techno Classica in Essen. Vind ik de laatste jaren haast leuker dan de Motorshow, laatste keer iets teveel neon en monsterbumpers ;)
  9. Ik heb er een met een verstelbereik van (geloof ik) 15-160 Nm. Da's voldoende om ondersteldelen vast te draaien of bijv. wielbouten. Kostte iets van 25 euro bij de Lidl B) , maar is dan ook wel een of ander Chinees merk. Wil je Hazet, Gedore oid. ben je +/- 150 euro kwijt..... Vind ik een beetje teveel van 't goede In principe moet elke automaterialenhandel zoiets kunnen leveren denk ik.
  10. Marc Z3

    CVO

    Destijds met de invoer van m'n Z3 uit Duitsland ook een heel gedoe. Uiteindelijk via een Duitse dealer gekregen, die het op zijn beurt weer aanvroeg bij BMW München. Je zou ook daar kunnen vragen naar een CVO oftewel "eg typbescheinigung" Op zo'n CVO staat nl. je chassisnr. dus niet overdraagbaar.
  11. Marc Z3

    Eisenmann??

    Lijkt me gewoon een echte hoor. Mariani tuning maakt gebruik van eisenmann dempers. Doen er wel meer, bijvoorbeeld SAT. Volgens mij zijn overigens de ophangpunten voor alle Z3 uitlaten hetzelfde. Bij mij was overigens de tussendemper (op de 2e foto) aan de kat gelast, en dus niet met zo'n flensbevestiging gemaakt. da's alleen bij de 6 cilinders Ik denk dat je 't beste ergens na de tussendemper de uitlaat door af kan zagen (ff meten met de eisenmann waar precies afzagen), en dan de eisenmann eraan vast schuiven. Aan de kleine verwijding en de sleufjes aan het uiteinde van de eisenmann kun je zien dat dat ook de bedoeling is: eroverheen schuiven en vastklemmen :lmao: Enfin ik heb het ook zo gedaan met m'n eigenbouw-uitlaat, werkte prima
  12. Lotus Elan (jaren '90 model) :D
  13. Jaguar XK8 / XKR roadster? Of nee, een RHD mx-5
  14. Heb het een hele tijd terug gedaan bij de M43 motor, was ongeveer 2 uur werk (op m'n gemakkie) Het enige wat je eigenlijk moet verwijderen om erbij te kunnen, is de viscofan. Begrijp niet wat je bedoelt met "vervangingspomp" als je een nieuwe haalt bij BMW is dit een met stalen schoepenwiel (althans, dat was bij mij zo)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.