Ga naar inhoud

Sandyman

Member
  • Items

    46
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Zoetermeer

Contact Informatie

Sandyman's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Hihi, misschien wel een beetje, ja. ;-)
  2. Torque kende ik nog niet, maar toevallig werd ik erop gewezen door iemand anders. Of niet toevallig, natuurlijk.
  3. Sandyman

    0-100km/h?

    Hoi, ik heb een leuke Android app gemaakt om te meten hoe snel je van 0-100km/h accelereert. De app heet Appcelerate (woordgrapje) en kan vrijwel automatisch de meting verrichten. Hij kost €0,99 in Google Play, maar als je de app binnen 15 minuten weer verwijdert, kost het je niks. Al moet ik toegeven: 15 minuten is wel erg kort. Zo gebruik je Appcelerate: Je zoekt eerst een plek waar je veilig een meting kunt doen. Autorijden is leuk, maar het blijft een verantwoordelijke bezigheid! Helaas hebben we niet allemaal een startbaan in de achtertuin liggen. Start de app, zorg er wel voor dat de motor loopt. Dit is nodig om de drempelwaarde te bepalen (en om de zwaartekracht te kunnen filteren tijdens de meting). Dit doe je door op de button "Calibrate" te drukken en het duurt ongeveer 1-2 seconden. Als je klaar bent voor de meting, druk je op "Measure". Op dat moment gaat de app 'luisteren' om te kijken of de gemeten versnelling boven de drempel uitkomt. Wanneer je optrekt zal de app dit merken en zal de meting starten. Wanneer je de ingestelde snelheid (100km/h of 60mph) hebt bereikt, zal de app automatisch de meting beëindigen en het resultaat tonen. Tijdens het rijden hoef je dus niet je telefoon te bedienen en er zelfs niet naar te kijken! Je kunt een aantal opties instellen via het menu: meten van 0-100km/h (Metric) of 0-60mph (imperial) [Mode] gevoeligheid: een te hoge gevoeligheid kan leiden tot een "valse start". Als dit gebeurt: gevoeligheid verlagen. De standaard gevoeligheid staat op Medium. [Sensitivity] je kunt de resultaten van stap 2 van het stappenplan (Calibratie) resetten wanneer je bijv. de oriëntatie van je telefoon verandert. [Clear] Voor je de app kunt gebruiken moet je eerst de disclaimer accepteren. Je bent en blijft zelf verantwoordelijk voor het veilig gebruiken van je auto en het rijden op de openbare weg. Voor de beste resultaten blijf je zoveel mogelijk rechtuit rijden. Wanneer je een bocht neemt tijdens de meting, zal dit het resultaat behoorlijk beïnvloeden. De versnellingsmeter in telefoons is niet supernauwkeurig. Je zult waarschijnlijk lichte variaties opmerken in de resultaten. Zie de app als een leuke gadget en niet als een geijkte meter. Feedback is meer dan welkom, zeker ook als je ergens ruimte voor verbetering ziet!
  4. Op zich ben ik het helemaal met je eens, GuidoK, maar ik ga niet elk jaar dat spul vervangen.
  5. Oeps sorry. Ik zal even kijken waarom de foto's niet zichtbaar zijn. Update: die link werkt alleen als je bent ingelogd in Dropbox (zucht). Nieuwe poging: https://www.dropbox.com/s/w8aioq5u9fukb3q/2012-08-06%2018.54.32.jpg https://www.dropbox.com/s/opftnqg0e9uw9fd/2012-08-06%2018.55.47.jpg
  6. Er zit een derde draadje bij. Ik heb even fotootjes gemaakt van de kabeltjes en van de radio. De kabeltjes: https://dl-web.dropb....jpg?w=c803afa0 De radio: https://dl-web.dropb....jpg?w=0c467cab
  7. OEM. Zo eentje waar nog bandjes in gaan. :-)
  8. Ik had ergens een datasheet gevonden waar ook 'fuel' in stond voor dit type schakelaar. Maar misschien is dat weer afhankelijk van het specifieke model... Update. Hier is die datasheet: http://www.farnell.c...heets/81416.pdf
  9. Je bedoelt dat het audio-uitgangen zijn en geen ingangen... Daar had ik nog niet aan gedacht, maar dat kan natuurlijk best.
  10. Hoi! Vanmiddag zat ik eens even achter de bekleding te snuffelen in de achterbak. Kom ik daar (rechtsachter) opeens twee kabeltjes met aan het eind een tulp-plugje tegen. Ik heb niet echt verder gekeken, maar wellicht zit er nog een kabeltje? Zou dat voor een externe CD-wisselaar kunnen zijn?
  11. Aaaaaaaaaaaaaaaanyway.... Vorig jaar (2011) heeft Ruudkapje de pomp + weerstandsplaatje vervangen (en naar ik meen ook de vacuumklep). Helaas is dit weekend, na -en misschien als gevolg van- een paar rondjes Nürburgring (dat was overigens erg leuk), het euvel weer terug. Vanmiddag volgetankt, toen gaf de meter nog maar half aan. Thuisgekomen (na zo'n 140km) weer getankt, slechts 14 liter erin (hij zat dus nog vol genoeg), maar de meter bleef onderin hangen, zeg maar tegen het rode vlakje aan. Nu kan ik alles nog een keer laten vervangen, à pak 'm beet zo'n 300 euro, maar ik zit aan een andere oplossing te denken (de pomp doet het tenslotte uitstekend). Bij Conrad kun je vlotterschakelaars kopen (bijv. deze: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/155000/Fuellstandsensor-LS-303-51N/?ref=detview). Deze zou je zodanig in de tank kunnen plaatsen dat de schakelaar omschakelt wanneer er nog zo'n 10 liter in de tank zit. De schakelaar kun je verbinden met een lampje in het dashboard (meest logisch: fuel low) of een nieuw lampje als de originele niet te gebruiken is. Klinkt dit als een plan? Of heeft iemand misschien al eens iets soortgelijks gedaan?
  12. Sandyman

    Vermogenstest

    Afgelopen weekend zag ik een oude Top Gear aflevering waar ze een (ca.) 5 jaar oude Renault Avantime op de rollerbank zetten en erachter komen dat 'ie ongeveer 25% vermogen is kwijtgeraakt. Ik vroeg mij af: heeft iemand wel eens zijn (of haar) Z3 op een vermogenstestbank gehad?
  13. Ja, er zijn inderdaad wel een paar issues. Gaan we dit voorjaar (laten) aanpakken.
  14. Hoi PeterD, dat is een bekend probleem van de Z3. Op dit forum zijn er al verschillende berichten over te vinden. Gewoon even zoeken (rechtsboven) dan vind je ze wel (ik ben er even te lui voor). Onze benzinemeter ligt al bijna een jaar linksonderin de hoek en wij rijden dus op de dagteller. Dagteller > 300 = tanken. :-) Groeten, Sander
  15. Hoi, ik heb een probleem dat hier wel een beetje op lijkt. Soms, niet altijd, gaan de volgende 2 (oranje) lampjes branden: Het gebeurt ofwel zonder aanleiding ofwel wanneer ik een keer flink het gaspedaal intrap. Soms gebeurt het wekenlang niet en dan opeens weer elke rit. :-( Meestal gaan ze ook wel weer uit wanneer de motor een tijdje heeft uitgestaan, maar ik vind het toch niet zo'n fijn idee dat de ABS of ASC niet meer meedoet. Maar ik begrijp uit dit draadje dat ik maar even bij Ruud langs moet om de zaak te laten uitlezen? Groeten, Sander
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.