Ga naar inhoud

GVfB

Member
  • Items

    371
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

GVfB won de laatste dag op 4 februari 2012

GVfB had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 2.5 - 18" Magic Racing - 30mm Hartge verlaging
  • Locatie
    Heist on the Hill - Belgium

Recente bezoekers van dit profiel

1,116 profielweergaven

GVfB's prestaties

2.2 member

2.2 member (4/12)

1

Reputatie

  1. ik had er eerst zelf ook over gekeken... ik heb het je gePMmed.
  2. Toen ik drie jaar geleden op uitnodiging van ChrisXL als 2de lid met een zzzz bij dit forum kwam was het nog de leuke tijd om de zzzz te verdedigen bij de zzz-rijders. Als ik dan vandaag door een nieuw lid doodleuk wordt vergeleken met (letterlijk citaat) "Hitler, Stalin, Mussolini" dan hoeft het voor mij niet meer..., net zoals de eerste zzzz-member hier. Ik wens jullie veel succes en misschien lopen we elkaar op een volgende rondrit nog tegen het lijf. Ik hoop dat dit knusse forum niet de toer opgaat waar wij destijds moeten hebben opgeven met z4um.com Naar de persoon in kwestie: laat je 't me even weten wanneer ik je excuses verkeerd zou geïnterpreteerd hebben aub: bye bye Kristof
  3. GVfB

    Video 2010 Z4

    ik vind 'm wel wat hebben
  4. Jij trekt je conclusie "op basis van het feit dat het rubber links nog perfect is. De overige rubbers van de draagarmen voor zijn nog precies hetzelfde. Het rubber rechts heeft 1cm speling." Wie heeft dat gezegd? Heb ik je ergens de speling op het linkse rubber getoond?? Alle kogels op beide Febi draagarmen (dus links + rechts) zijn even slap na 6000 kms. Ik zou mij serieus zorgen beginnen te maken als de warmte van de uitlaat (trouwens mét hitteschild) ook maar enige invloed zou hebben de op levensduur van de kogels en bussen en dan nog enkel aan de linker zijde. Dit alles gebaseerd op de feiten: de Febi draagarmen en de OEM bussen liggen in mijn garage. Moet ik een filmpje maken van de andere driehoek met alle rubbers ook? Hoe wil JIJ je theorie ondersteunen? Ik zeg ook niet dat de Febi's effectief versleten zijn he. Het gebruikte rubber in de Meyle's is van een andere samenstelling zodat ze altijd stugger zullen blijven. Waarom plaatsen sommigen Powerflex bussen: om het stuurgevoel te verscherpen... ten koste van het comfort. In mijn ogen zijn de Meyle's het perfect compromis: véél betere stuurrespons (het gaat hier immers effectief over het GEVOEL... met de Febi's en zelfs met de originele Lëmforder draagarmen én bussen is de wagen zeer stabiel bij hoge snelheden) met quasi geen impact op het rijcomfort. Alleen waren de Febi's een enorme verbetering in het stuurgevoel tov de OEMs en zijn de Meyle's nogmaals een verbetering. Het enige verschil met ///M sport ophanging op de niet ///M modellen zijn ANDERE dempers (Sachs Sport), 20 Nm straffere en kortere veren (-15mm), 25 mm voorste antirollbar en 19 mm achterste antirollbar (gewone ophanging 24/18). Bij de ///M sport ophanging zet men op de achteras ook 25' meer negatief camber. Tussen haakjes: ik heb achteraan een volle 1° MINDER negatief camber dan OEM en vooraan bijna 1° MEER. Ietsje minder toespoor eveneens. Voor meer info, kijk even op mijn site onder "suspension". Ikzelf heb de E46M voorste anti roll bar (26mm). Je moet dan wel de bussen nemen van de E85 ///M modellen (onderdeel nummer 31107836862 voor linkse beugel, onderdeel nummer 31107836863 voor de rechtse beugel en onderdeelnummer voor set rubbers 31107838575. Deze laatste zijn dus vervangbaar door ze in en uit de beugels te persen) . Dus niet de NIET ///M modellen, want die zijn met gewone of ///M onderstel IDENTIEK (onderdeel nummer 31126757623 voor de set. Rubbers zijn niet vervangbaar, zijn deel met de beugel). Of de ///M draagarmen passen op een niet ///M wagen, weet ik niet (ben bijna zeker dat het niet past). Maar waarom zou je? Bijvoorbeeld de Meyle's zijn stukken goedkoper én de kogels zijn per stuk vervangbaar. Hoe kan je weten dat de bandenkeuze het grootste verschil maakt? Heb je dan toch ook je draagarmen vervangen? Ik denk dat iedereen die de RFTs op zijn of haar zzzz vervangen heeft door echte banden wel betaamt dat deze véél en véél beter zijn. Trouwens, toen ik mijn wagen in 2003 bestelde, had ik reeds de 18" (toen SMC Type D) met normale banden thuis liggen vooraleer de wagen geleverd werd... ik durf dan ook te stellen dat ik sindsdien op de verschillende fora de voordelen van de NON RFTs duidelijk in de verf heb gezet... ook aan jou!
  5. 't ja, het stuurgevoel wordt in de zzzz bij hoge snelheden wat vaag... Maar dit wil niet zeggen dat de wagen niet meer "op de weg ligt". In elk geval durf ik te beweren dat de Z3 met zijn E30 achteras absoluut niet hetzelfde niveau haalt van wegligging (lees: bochtensnelheid en stabiliteit!) als de Z4. Tot de introductie van de Z4 in 2003 was de Porsche Boxster dé referentie van de roadsters op het gebied van wegligging. Die rol heeft de Z4 bij zijn introductie overgenomen. Neem nu een Lotus Elise. Op circuit is deze wagen een droom. Alleen vanaf 160 km/u lijkt het wel alsof je voorwielen geen grond meer raken; zo lichtvoetig. Bij elke ontwikkeling van een nieuwe wagen is het vooral de wegligging en het rijcomfort dat een enorme sprong voorwaarts neemt. Voorbeeldje: een BMW E92 met sportpakket ligt stukken beter op de weg(lees: hogere mogelijke bochtensnelheid) als een E46M bijvoorbeeld. Deze laatste werd nochtans in de markt geplaatst als sportwagen. Een standaard supersportwagen van de jaren '70 of '80 met massa's pk kan op circuit absoluut niet meer met de moderne wagens die slechts een fractie van het vermogen hebben. (Zoals de gasten van TG demonstreerden met rondetijden van een Ferrari 308 GT4, Maserati Merak en Lambo P250 vs een Astra Diesel...)
  6. huh? De ophangingsdriehoeken van het ///M ophanging op de niet-//M modellen zijn identiek aan de ophangingsdriehoeken van de "normale" non-sport ophanging. Hetzelfde geldt voor de bussen/rubbers. Ik denk niet echt dat de warmte van de uitlaat er ook maar iets mee te maken heeft... zowel links als rechts zijn de kogels even "slap". Het is niet voor niets dat BMW over een periode van 3 jaar reeds 3 revisies van de driehoeken heeft doorgevoerd. De originele lëmforders zijn gewoon prul. Deze zijn identiek aan diegenen die op de E46 gebruikt worden, behalve de ZHP uitvoering. Het is deze uitvoering die Femme heeft laten plaatsen op zijn Alpina Roadster. Deze zijn voorzien van een andere rubbersamenstelling op de kogels. De PRE 2002 ZHP driehoeken zorgen ook voor een wijziging aan de wielvlucht.
  7. als iemand het verschil wil zien tussen Febis en de Meyle op vlak van stevigheid... klik voor video De Febi's hebben 6000 km achter de rug, de Meyle's 0... Beide van alu. Febi's zijn volgens mij net ietsje lichter, maar dat kan ook inbeelding geweest zijn. Fuseekogels zijn dus ook vervangen.
  8. 't ja, persoonlijk vind ik die hydraulische bekrachtiging idd in de rechtuitstand op de Z4M veel beter. Alleen, zelfs de Z4M vind ik tegen hoge snelheden wat zweverig aanvoelen. Eigenlijk heb ik op mijn zzzz niet echt meer een OEM ophangingssetup (Sachs sport dempers, Hartge veren, E46M voorste stabi, E85 M achterste stabi, andere spoorbreedte door lagere ET's, Dunlop SportMaxx), doch extra negatief camber, meer uitspoor en nu dus de andere draagarmen en rubbers maken dat ie veel "vaster" op de baan ligt. Persoonlijk idee natuurlijk. Voorheen met identieke setup als hierboven 6000 km gedaan, enige verschil waren de Febi/Bilstein ophangingsrubbers en draagarmen, en het verschil is toch dramatisch... Ik ben tevreden!
  9. aangezien de zzzz uitgerust is met een volledig elektronische stuurbekrachtiging, en niet meer beschikt over de goeie ouwe hydraulische bekrachtiging, is het stuurgevoel bij hogere snelheden wat vaag naar mijn zin. Behalve andere uitlijning, andere dempers, andere veren, andere velgen met echte banden, ... heb ik nu eindelijk de ophangingsdriehoeken en rubbers vervangen door de Meyle HD's... een wereld van verschil!! Meer info vind je in de gallery: klikkerdeklik
  10. waarom ben ik daardoor niet verbaast??? Hier enkele ervaringsdeskundigen (wel in 't Duits): klikkerdeklik Klein beetje extra info: klikkerdeklikkerdeklik
  11. Ik heb inderdaad ook al een paar keer gemerkt dat het truukje niet altijd werkt...
  12. Om TIS te bekijken, samen met de meest recente SBs, moet je natuurlijk de meest recente Europese versie installeren. Als je het exacte SB nummer kent, kan je ook proberen het te raadplegen door de url van bmwtis.com wat aan te passen "http://www.bmwtis.com/tsb/bulletins/bulletin_graphic_temp/B<bulletin id>g.htm" Stel, je wenst SB of Service Information SI B63 02 04 te raadplegen, de URL is dan: http://www.bmwtis.com/tsb/bulletins/bullet...mp/B630204g.htm
  13. De Service Bulletins zijn raadpleegbaar binnen het Technical Information System. Bovendien zijn de SBs leeftijd gebonden voor de wagen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.