Ga naar inhoud

MadMarky

Member
  • Items

    395
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    31

MadMarky won de laatste dag op 23 september

MadMarky had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 Coupe 3.0i
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Apeldoorn

Recente bezoekers van dit profiel

2,986 profielweergaven

MadMarky's prestaties

2.2 member

2.2 member (4/12)

69

Reputatie

2

Community antwoorden

  1. Nou, laat dat nieuw maar weg. Waar was je vorig jaar? Dat ding is destijds vijf keer het internet rond geweest 😉 Ben zelf overigens niet helemaal te spreken over het design. Met die oplopende lijnen en hoge kont is het niet in balans. Alsof ze de achterkant van een X5 op een Z4 hebben geplakt.
  2. Niet vinden? Ik heb nota bene een linkje in mijn vorige bericht geplaatst... Die bij autodoc zouden vziw compatibel moeten zijn met jouw auto.
  3. Als de auto zonder MAF hetzelfde doet is deze defect ja. Maar ik zou dan wel verwachten dat deze flink wat beroerder loopt dan enkel wat inhouden? De motor gaat immers in een soort noodloop. Die dealer prijzen zijn wel erg stevig. Bij autodoc staan ze vanaf €45, bijna een factor 10 goedkoper. Voor dat prijsverschil zou ik het op zijn minst proberen. Wat brandstof betreft: volgens BMW zijn alle modellen vanaf 1992 geschikt voor E10, mits deze natuurlijk ook geschikt waren voor Euro95. Voor een aantal M modellen geldt dat je sowieso eigenlijk 98 moet tanken vanwege de hoge compressie en het octaangehalte. Zelf rij ik met mijn M54B30 al op E10 sinds het in Duitsland verkrijgbaar is (>10 jaar) en gedurende het winterseizoen blijft het ook tot 6 maanden in de tank zitten voor ik weer langs de pomp ga. Levert geen enkel probleem op.
  4. Dat van de brandstof is grotendels een fabeltje. Tenzij je auto meer dan een jaar stil heeft gestaan met oude brandstof in de tank zal dat je problemen niet veroorzaken. De MAF zou de oorzaak kunnen zijn, maar vaker nog komen problemen als deze door een vacuumlek waardoor de motor valse lucht trekt. Controleer de luchtslangen tussen de MAF en het motorblok eens op scheuren.
  5. Jouw auto heeft geen gaskabel maar electronisch gas. Als er een storingslampje op het dashboard brandt is het waarschijnlijk de gasklepsensor in de motorruimte, brandt er niets dan is waarschijnlijk de sensor in je gaspedaal defect.
  6. Bedankt dat je nog het antwoord hebt gemeld! Die kabelbreuk in het harnas van de kofferbak komt erg vaak voor, maar wel typisch dat daarmee in dit geval meters op je dashboard uitvallen.
  7. Voor wat het waard is: En anders eens naar een evenement komen met andere Z-jes, paasrit bijvoorbeeld 😉
  8. Nog even over Eisenmann: deze hadden de naam luid te zijn maar dat is echt iets uit het verleden. De geluidsnormen in Duitsland zijn in de loop der jaren aangescherpt waardoor recente Eisenmann dempers een stuk stiller zijn dan mijn 15 jaar oude Eisenmann R, die (naar mijn mening) ook nog steeds wel meevalt vergeleken bij wat je tegenwoordig op de weg tegenkomt.
  9. Je zou inderdaad naar Ruud kunnen gaan, al is Reeuwijk natuurlijk wel een stukje rijden vanuit Amersfoort: https://www.z3specialist.nl/ Verder zijn het vrijwel allemaal zaken waar de garage om de hoek (NIET Kwikfit) je mee kan helpen. Een paar lampjes, een remleiding en een verstopte ruitensproeier is echt niets speciaals. De te hoge CO (niet CO2) kan komen door defecte/oude lambdasensoren of door dat de motor valse lucht aanzuigt door kapotte luchtslangen. Een beetje kundige garagist weet hier ook wel raad mee.
  10. Wat staat er in het handboek van je Z4 over deze melding? Als het enkel een onderhoudsmelding is kun je deze zelf resetten als je daarvoor de juiste handscanner of laptop met software hebt.
  11. Belangrijkste is dat je eerst de auto uitgelezen hebt, dan weet je ook wat er loos is. Kan variëren van een enkele ABS wielsensor tot een kapotte computer.
  12. MadMarky

    Uitlaat

    Wat ben je allemaal van plan Alec dat je niet door de emissiekeuring komt? Als je enkel de einddemper vervangt (daar is je budget ook naar) ga je aan de uitsloot niets veranderen. Of het moeten de decibels zijn waar je het over hebt 😉 Supersprint, Magnaflow en Eisenmann maken mooie einddempers met een wat sportiever geluid. Het is meer de vraag of je iets kunt vinden binnen jouw budget. Kijk even goed rond, gebruikt komt er ook nog wel eens iets voorbij.
  13. Ben ik eens niet de enige met een coupe morgen 🙂
  14. Mark & Femmy gaan ook weer graag mee, 2x lunch & diner
  15. Mischbereifung betekend hoe dan ook een breedset, dus bandbreedte 225/45R17 voor en 245/40R17 achter.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.