Ga naar inhoud

BizzZ

Member
  • Items

    14
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    BMW Z3 Roadster 1.9 Cosm. Schw. 041996
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Zwaag Noord Holland
  • Interesse(s)
    Z3's (BMW)techniek, wetenschap, sex drugs rock & roll en eten.

Contact Informatie

BizzZ's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Klinkt als draadbreuk. Dat is lastig, omdat moeilijk vast te stellen valt waar het zich precies bevindt. Kan in het paneel zitten, maar ook in je kabelboom. Persoonlijk denk ik dat het in je paneel zit, omdat er meedere instrumenten tegelijk uitgevallen zijn en ze ook weer allemaal opkomen. En dan denk ik zelfs aan een gedeelde massadraad. Ik zou zeggen stuur Roodkapje even een pm, die kan je waarschijnlijk verder helpen. Maar als je nog iemand kent met een Z3 en die bereidt is zijn paneel te verwijderen dan kun je even wisselen.. Maar dan moet je niet bij mij zijn hoor..
  2. BizzZ

    katten

    Oh.. Euh.. Was eigenlijk al begonnen met schroeven.. Dacht er op t laatste moment nog aan om een audio opname met kattegeblaas te activeren dat scheelt een hoop gedoe. Geluidsdragend chippie met 250 verschillende vijandige uitlatingen kan gemakkelijk aan een dakstijl worden vastgeklikt voor optimaal resultaat. Activatie dmv trillingsdetectie, 9v batterij meegeleverd. Volgend jaar in productie, verkrijgbaar voor slechts €19,95! Ik word rijk! Ik word rijk!
  3. BizzZ

    katten

    Oh, maar hier kun je toch hele leuke dingen voor bedenken... Eehmm... Oké.. Neem een optische sensor, en een spiegeltje. Monteer ze op houdertjes die je in kunt klemmen tussen de ramen en zodoende kunt positioneren dat het gebied van het dak waar de meeste haren liggen wordt "bewaakt". Neem een luchthoorn, zo'n spuitbusdinges en een servo die sterk genoeg is om 'm in te kunnen drukken. Maak een elektronisch circuitje die de sensor leest en de servo activeert - bouw wel een instelbare vertraging in om zeker te weten dat je de "dader" in de rem-slaap treft. Dit alles kan vanuit de aansteker worden gevoedt. Of je Ztje vol met ballonen die klappen.. Of een bokshandschoen op een veer.. Of zo'n vliegenmepper-met-batterij mechaniekje.. Wil je echter een oplossing die er niet voor zorgt dat het beest met doodsangst zijn nagels in je kapje klauwt, dan kun je kiezen voor een traag openend luchtreservoir dat direct reageert op de sensor. Meestal is een beetje geblaas al demotiverend genoeg.
  4. Import, export, carport, anysort... Feit blijft dat je gewoon een on-tie-ge-lijk strakke bak hebt, Martin! En dat ik je posts waarin je beschrijft wat je doet (o.a. remmen ja) met heel veel plezier lees.. Eigenlijk wil ik alleen maar zeggen dat een zelf aangelegd badkamertje net zo vet & professioneel kan zijn als een gekochte. Als je er maar genoeg tijd en moeite in durft en kunt steken. Plezier en perfectionisme zijn de basis van het resultaat, niet eindstreepkijkend werken. Ik hoop nog veel van je te leren Martin, en anderen die er aan gaan beginnen.. Als motivatie = kostenbesparing, dan niet doen.
  5. Ja, ik hoop dat t die kogel is. Relatief eenvoudig op te lossen. Maar zekerheid voor alles! Dan snap ik alleen niet dattie het alleen maar met zn 5e heeft. Logischerwijs zou je dan de rest van de versnellingen ook rottig aan moeten spreken. Enneh.. Die QP komt dan wel bij mij in de buurt te staan, maar komt van ver.. Verder ken ik geen Z-roadster of qp die NIET mooi is, dus ik kan begrijpen dat je je aangesproken voelt, van 1.8 tot ///M :foto:
  6. Zelf ben ik bezitter van een 1.9 roadster, maar het virus is niet te stuiten en is binnen mijn vriendenkring aangeslagen. Oftewel, een maatje van me is geïnterresseerd in een ongelooflijk mooie Z///M QP en daar zijn we laatst even bij wezen kijken. Ondanks dat het een bak is waar je bakkes ongecontroleerd van openslaat moet ik denk ik toch wel kritisch blijven voordat er tot kopen wordt overgegaan, daar ben ik toch een maatje voor of niet? De vraag is of het normaal is dat de schakelpook vanuit de 5e versnelling niet lekker terugschiet in de vrijstand. Alle andere versnellingen klinken super, voelen lekker strak en de pook springt terug zoals het hoort. behalve zn 5. Hij doet het wel, schakelt ok en het lijkt er op dat het tandwieltechnisch niet verkeerd zit, maar het verontrust me toch wel. Heeft iemand ervaring met zoiets? Het zou zonde zijn dat ik hem aansteek met mijn enthousiasme en dat hij eenmaal thuis even zijn versnellingsbak kan laten reviseren.
  7. Als je al je boekjes nog hebt, dan staat daar haarfijn in beschreven wat er precies per beurt aan je skelter wordt gedaan. En er niet aan beginnen.. Tja, da's het risico wat je moet afwegen.. Ik zal maar zeggen dat als ik naar elke raad om ergens niet aan te beginnen had geluisterd, dan was ik nu nog een ongetrouwde maagd. (Oh wacht, ben helemaal niet getrouwd..) Als het je dagelijkse auto is dan kun je in de problemen komen als je op zoek bent naar een specifiek stuk gereedschap om onderhoud uit te kunnen voeren. Maar verder zou ik zeggen dat het een schande is een gelegenheid te laten schieten om je handen vuil te maken aan de mooiste bak van alle tijden (als je je handen graag vuil maakt). Oh, misschien handig.. http://www.amazon.com/gp/reader/0837603277...931#reader-link
  8. Ik heb mijn deurvanger rechts vervangen omdat het plastic hoesje over de vangpin was gescheurd waardoor de knop die in de vanger zit niet meer werd ingedrukt. Daardoor ging mijn binnenverlichting aan en mijn alarm af. Met het vervangen klinkt mijn deurtje weer als een kluis en zijn alle problemen opgelost. Ik zou om te beginnen eerst even je vanger iets naar buiten toe afstellen als het busje niet kapot is. Waarschijnlijk is je auto/deur door de schade toch iets van vorm veranderd waardoor je deurvangerschakelaar af en toe contact verliest.
  9. BizzZ

    Vraagje

    Dit is een Z3/Z4 forum waar ik tot nu toe geweldige mensen ben tegengekomen die ook nog wel eens buiten het gangbare forumstraatje kijken gast. Ik kan me nog goed herinneren dat mijn wereldje ooit zo lekker ongecompliceerd was als dat jij het hier voorsteld, maar toen zat ik nog op school. Sindsdien moet ik toch echt wel nadenken over allerlei keuzes.. Zou graag zelf met dit dilemma worden geconfronteerd.. wauw.. Maar eerlijk is eelijk, mijn keuze zou toch bij een der BMW's blijven steken..
  10. BizzZ

    Gay car of the year

    Z3 's MIJN auto! Das toch eigenlijk het belangrijkste.. ghehe.. Maar goed, Alfa heeft dus gewonnen in de potenbakcompetitie.. haha..!! Ik zie denkbeeldig een glimmende italiaanse zonnebrilmacho met z'n gemanicuurde vuistje scheldend op het plastic dashbordje slaan.. pffrt.. Ieder z'n smaak en voorkeur, maar mijn mening is dat de overwinning terecht naar die pastakar is gegaan.. enne.. ik heb homo's in mn vriendenkring die niet beledigd zouden zijn met de term potenbakcompetitie, maar wil der natuurlijk niemand mee tegen de schenen schoppen. Ik snap die kappersauto eigenlijk niet..? Is het dan een truttenbak, of hoe moek dat zien dan?
  11. BizzZ

    stoelhoogte

    Ben nog even aan het draaien en drukken geweest, maar ze gaan bij mij beiden even hoog/laag/diep/vul maar in.. Mechaniek is ook helemaal hetzelfde in beide stoelen. Als je ze beiden eens helemaal naar boven zet, kun je dan niet toevallig zien dat er wat klem zit in het mechaniek? Of misschien zitten er bij jou verschillende mechanieken in omdat er een stoel is vervangen? Iets anders kan ik zo snel ook niet bedenken.
  12. Mijn Z3tje komt uit '96, en heeft geen asc+t.. Precies wat ik wilde, lekker spartaans skeltertje. Geen boordcomp, geen airco, en verder op velgen na redelijk standaard (kon ik nog net betalen..) Ik ben zelf van mening dat er genoeg info uit je stoel, pedalen en stuur komt om m in alle situaties zo te sturen dattie exact doet wat je wilt. Alleen grove een inschattingsfout valt gewoon lastig goed te maken.. maar dat gaat een overcomplete Z4 je ook niet vergeven hoor. Je moet m zeker niet laten liggen als t er niet op zit, en met een 1.8 of 1.9 is t ook niet echt nodig behalve als t vriest of met kale banden in de regen. Maar zoals ik al zei vind ik t juist wel lekker dat je de grens van je bak zo goed kunt voelen en zelf kunt besluiten erover heen te gaan en dwars driftend de bocht door te ploegen..
  13. BizzZ

    alarm

    Heb toevallig gisteren eenzelfde probleempje bij mn eigen karretje opgelost.. Keer op keer dat *@#alarm af, dacht eerst aan een flinke draadbreuk of een gekgeworden ICtje oid - juist omdat het te pas en te onpas optrad. Bleek bij mij dus gewoon het bestuurdersportier te zijn (wordt het meest gebruikt), het slot in de deur sluit zich om een metalen houder in de deurpost. Om die metalen pin zit bij een kunststof busje dat zo versleten was dat de deur niet ver genoeg naar binnen toe werd aangedrukt zodat de sluitschakelaar geen contact meer maakte - of in ieder geval niet altijd, hing van de ondergrond af... hobbelgrond = chassistordering = wel of geen contact. Daarom ging mijn binnenverlichting ook wel aan- en uit tijdens het rijden. Ik hoop dat het bij jou hetzelfde is, want dan ben je zo klaar.. Ben nog wel even aan het uitzoeken of ik het busje duurzaam kan vervangen, maar weet nog niet hoe. Maar zelfs met deze tijdelijke oplossing sluit het deurtje weer als een eeh.. deur, en klinkt weer als nieuw!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.