Ga naar inhoud

versnellingsbak

Gast Guest_sander_*

Aanbevolen berichten

Gast Guest_sander_*

Ik heb het idee de laatste tijd dat als de buiten temp wat hoger is en mijn auto goed warm, ik de eerste versnelling zeer zwaar soms bijna niet kan inleggen zonder hulp van mijn gespierde rechter bovenarm.

gister wou ie naar circa 100 km eigenlijk niet in een van allen

is er iemand die hier meer van weet ?

sander

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hebben veel BMW bakken last van. Enigste oplossing is de auto voor het stoplicht laten uitlopen en de bak in zijn 1 zetten net voordat hij stil staat. Gewoon zachtjes tegen de pook drukken en je merkt het van zelf wanneer je hem door kan duwen. Nieuwe olie helpt ook vaak voor een deel. Voor meer tips:

https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=3326&hl=

en

https://www.bmwzforum.nl//index.php?showtopic...amp;hl=moeilijk

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Olie vervangen wil wel eens helpen, Koppeling ontluchten.

Na vervangen van mijn koppelingsplaten en versnellinsbak olie schakeld hij weer als nieuw!

Dealer beweerd dat olie vervangen in versnellingsbak niet nodig is, deze zou levendslang

goedblijven. Ik geloof hier persoonlijk niet zo in. Op het laboratorium van mijn werk waren

duidenlijk verschillen in de oude/nieuwe olie te zien op de spectro analyser en vochtmeting.

Link naar reactie
Op het laboratorium van mijn werk waren

duidenlijk verschillen in de oude/nieuwe olie te zien op de spectrum analyser en vochtmeting.

Kijk, is die zes jaar studie toch nog ergens goed voor geweest :rolleyes:

Link naar reactie

Ik heb koppeling en drukgroep laten vervangen paar weken terug, was minimaal beter daarna.

Vorige week bakolie laten verversen (dealer wilde er inderdaad niet aan omdat het niet nodig zou zijn) , schakelt nu alle versnellingen zoals het hoort bij een auto met 100K op te teller. Zn 1e versnelling is soms nog wat lastig, maar inleggen gaat nu altijd itt daarvoor.

Link naar reactie

Koppeling kan niet helemaal goed vrijkomen, dus nieuwe koppeling.

Versn.bakolie verversen kan nooit geen kwaad, vele malen door alleen olieverversen probleem opgelost.

Tip. wanneer je weer eens last heb dat je hem niet in alle versnellingen kan krijgen, zet de motor uit en probeer het dan nog eens, lukt het dan wel. koppelingsset vernieuwen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in