Ga naar inhoud

elektro chromatische binnenspiegel


Ronlittle

Aanbevolen berichten

De donkere dagen zijn er en ik ben het verblinden beu.

Dus automatisch dimmende binnenspiegel gekocht en met behulp van het draadje van Pierrez101 aangesloten.

Je moet wel de ontvanger van de cv/alarm uit je "oude" spiegel halen.

De spiegel is herkenbaar aan de lichtcel in het midden en aan de voorkant van de spiegel.

DSC_0813.jpg

DSC_0814.jpg

Maak de voorkant van de spiegel mbv een platte schroevendraaier voorzichtig los.

Klap het spiegelglas naar voren en maak het stekkertje achter op het glas los.

DSC_0818.jpg

Haal nu de ontvanger van de cv/alarm eruit en wissel hem met de jouwe, die je uit je oude spiegel gehaald hebt.

De kabeltjes van het spiegelglas rood en bruin moet je uit de stekker van de ontvanger halen.

DSC_0819.jpg

De rode van het spiegelglas verbindt je met de gele van de ontvanger.

De bruine van het spiegelglas met de bruine van de ontvanger.

820.jpg

Stekkers en spiegelglas terug plaatsen en klaar.

Grtz Ron.

ps. Ik zal proberen foto's van de werking te maken.

Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

He Ad,

Klopt, hij is vrij goedkoop met die dingen, en eventueel kan je ze ook afhalen bij hem. Hij heeft ze met regelmaat, op verzoek ook met contra stekker die normaal aan de autokant zit. Ik heb nml een 96''er, en die had niets in de sppiegel.

Draadjes doorgetrokken tot contactdraad en massa van de autorradio, en het werkt perfect.

Voor iedereen die zoiets wil, heel veel succes ermee, ik vind het een aanrader, zeker met al die suv's van tegenwoordig.

Weet ik ook wel dat het windscherm het een en ander tegenhoudt, maar ik vind het voor het achteruitzicht toch prettiger als het windscherm naar beneden zit.

Draadcodes:

bruin> Massa

wit groen> plus van de spiegel dimfunctie

rood/zwart> voor alarmled + (indien gemonteerd)

Grijs zwart> voor alarmled - (indien gemonteerd)

Blauw geel> een plus vanuit de achteruit, dan wordt de spiegel uitgeschakeld wanneer je hem in zijn achteruit zet ( heb ik niet aangesloten.

Veel succes ermee allemaal

Link naar reactie
  • 8 jaren later...

zo..... oud topic maar voor mij wel relevant nu. Heb onlangs de zelfdimmer van onze oude familyride in de Z coupe gehangen*. Die had nog een ouderwetse zonder enige bekabeling of ongrendeling/afstandsbediening.

De binnenverlichtingbedrading heeft alleen aarde, permanent "30" 12 volt en 1 draad van de GM module die het licht laat dimmen.

Daar moet dus een geschakelde "15" 12 volt draad EN achteruitrij-plus naartoe. (*het kan en doet niks af aan de orginal-feel van de auto dus is het gaaf en MOET het)

Suggesties waar ik die 2 extra draden het best (en gemakkelijkst) kan aftappen?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.