Ga naar inhoud

Velgen maten

Gast Z3-Widebody

Aanbevolen berichten

Gast Z3-Widebody

Goei-je-morgen :( ,

Aangezien mijn achterbanden tegen het einde van hun leven aanlopen dien ik dus binnenkort nieuwe banden te laten monteren.

Ik heb een 19" 9.5j achtervelg en daar zit nu als ik het goed heb 265-30-19 omheen, echter staan ze een beetje getrokken.

Kan ik dus ook 275-30-19 monteren, of verander ik dan teveel aan de hoogte van de band?

Het probleem is namelijk dat de banden op de achtervelg getrokken staan en op de voorvelgen niet,

waardoor het er optisch anders uitziet. Voor zitten er 19" 8.5j velgen met 235-35-19 banden

Een andere optie zou kunnen zijn om achter gewoon weer 265-30-19 te monteren, en dan voor een smallere band te nemen,

zodat voor ook getrokken komt te staan..(225-35-19??) alleen heeft dit niet mijn voorkeur omdat ik dan 4 nieuwe banden moet nemen

(+/- €1000,- a 1200,-), terwijl de voorbanden gewoon nog zo goed als nieuw zijn. :thumbup:

Vraag is dus; kan ik achter 275 monteren op een 19" 9.5j velg

of is het beter om dan maar voor 225 te monteren op een 19" 8.5j velg,

zodat het er optisch weer het zelfde uitziet.

Ik zie de eventuele antwoorden met belangstelling tegemoet :newblush:

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

• Administrator

Qua breedte heb ik geen flauw idee, kan je wel een tip geven voor een zeer goeie band voor weinig geld zodat een setje rondom te betalen is: Uniroyal Rainsport!

Weet zo niet wat de bredere maten kosten, maar 225 en 245 liggen resp. zo rond de 120/140 p band (Type I).

Succes in ieder geval!

Rob

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Bedankt sander!

Bij 275 en 235 zit er een verschil in diameter van 2mm (649mm ten opzichte van 647mm)

Bij 265 en 225 zit er een verschil in diameter van 2mm (643mm ten opzichte van 641mm)

Bij 265 en 235 (zoals het nu is) is er een verschil van 4mm (643mm ten opzichte van 647mm)

Als ik het zo lees zijn beide opties dus beter dan wat ik nu heb.. :thumbup::newblush:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Qua breedte heb ik geen flauw idee, kan je wel een tip geven voor een zeer goeie band voor weinig geld zodat een setje rondom te betalen is: Uniroyal Rainsport!

Weet zo niet wat de bredere maten kosten, maar 225 en 245 liggen resp. zo rond de 120/140 p band (Type I).

Succes in ieder geval!

Rob

Bedankt voor de tip,

alleen kijk ik naar Conti SportContact 3 als ik achter 275 ga monteren

en naar Conti SportContact 5 P als ik rondom nieuwe banden ga monteren, dit omdat de Conti SportContact 3 niet in 225/35-19 leverbaar is.

Link naar reactie

235/35/19 en 265/30/19 is een hele goede, veel gebruikte combinatie die goed bij elkaar past qua afrolomvang. :thumbup:

Ook de bandenmaten passen goed bij de velgbreedtes.

275/30/19 kan ook maar is niet zo gangbaar en is weer ietsje hoger, maar niet dramatisch, die 2mm slijt je er achter toch sneller af.

Je zou natuurlijk ook een merk band in 265/30/19 kunnen kiezen die iets breder werkt dan heb je het getrokkene niet zo :)

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

@pierrez101

Op die site van Sander kwam ik er achter dat tussen de rolomtrek van 275 en 235 minder verschil zit dan tussen

265 en 235..respectievelijk 2mm en 4mm.

Bij mij is nu het gevoel onstaan dat je bij 265 achter- beter 225 voor kunt nemen,

of bij 235 voor- beter 275 achter kunt nemen.. :thumbup:

Link naar reactie

Kan allemaal hoor, alleen toen de 19 inch maten een beetje gangbaar werden was er volgens mij nog niet zo veel 275/30/19 keuze.

Vandaar dat veel fabrikanten/tuners de bij jou gemonteerde combinatie 235 en 265 gebruikten. Heb ik zelf ook op de Schnitzer velgen gehad, verbouwen ze daar standaard op.

Bij 225 voor gebruikt men bij BMW af fabriek veelal de 255 achter maar ik denk dat dit ook komt omdat de velgen af fabriek meestal niet zo breed zijn voor 265 of zelfs 275-er banden.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Zoals het er nu uitziet ga ik voor de Conti SportContact 5, in 225/35-19 en 265/30-19...

Zo zal het rondom ligt getrokken staan, wat imo het mooiste staat.

275/30-19 is denk ik net even te veel van het goede, ook ivm met rijden in de regen.. :hypocritesmiley:

Link naar reactie
  • 4 weken later...
Gast Z3-Widebody

Die uilaat is ronduit afzichtelijk, alleen daar ging het gelukkig niet om.. :holiday: :rolleyes:

@ hendrik,

De bandenkeuze ben ik al uit.. al til ik de aankoop even over tot na de winter periode.. daar mijn winterbanden er zodadelijk toch om komen..

En ik deze maand al weer een paar andere uitgaven heb, waardoor het allemaal een beetje prijzig wordt.

Heb ook namelijk mijn wielkasten laten rollen en opnieuw laten spuiten.. + nog een paar dingetjes.. en straks APK.

Helaas groeit het geld niet op mijn rug.. :unsure:

In het komende voorjaar, wil ik dan direct de wielen laten coaten (moet ook nog steeds gebeuren) + nieuwe banden rond om..

Link naar reactie
Probeer een ander merk band!

Continental ligt vaak meer getrokken dan dezelfde maat van een ander merk. Probeer michelin eens!

Klinkt vreemd, maar er zit echt verschil in per merk..

Michelin ligt ook redelijk rond, daarom rijdt het ook zo lekker. Een Goodyear Asym. b.v. is een stuk vierkanter waardoor hij breder valt

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in