Ga naar inhoud

Raam mechaniek vervangen en anti dreunplaaten monteren


Gast floor

Aanbevolen berichten

Het demonteren van de portiebekleding, op drie punten zitten torx boutjes onder de afdekking van de portier greep, onder het kapje van de airbag en achter het hendeltje van de portier grendel.

Kapjes kun je verwijderen met een scherp voorwerp.Dan voorzichtig met een schroevendraaier tussen portier en bekleding deze losklikken,Doe wel een poetslap tussen portier en schroevendraaier (beschadigingen voorkomen)

raammechaniekvervangen005.jpg

De gedemonteerde bekleding.

De binnenkant.

raammechaniekvervangen006.jpg

De binnenkant van het portier ,airbag kan blijven zitten en je hoeft de accu ook niet los te koppelen, Haal nog wel even het schakelaartje voor de ruitbediening uit de portier bekleding dit is makkelijk om straks het nieuwe mechaniek te testen ,Staat die plaat kunststof tenminste niet in de weg

raammechaniekvervangen008.jpg

Dit is het even ,Het nieuwe onderdeel is besteld en komt morgen Ik ga straks even Shoppen voor dempings materiaal.

Om het zakken van je ruit tegen te gaan tijdens het rijden kun je een wasknijper slopen en die aan beide kanten van het raam tussen de rubbers en de ruit stoppen,Kun je tenminste probleemloos rijden.

Wordt vervolgd :thumbup:

Zo, net bij de automaterialen zaak geweest daar vragen ze voor een stukje isolatie 66 euro!! dan maar even naar de gamma betaal je voor het zelfde spul 13,95.

Dit is het geworden

antidreunplaten001.jpg

Hier is het op maat geknipt

antidreunplaten002.jpg

Het bovenste stuk kan je het best in drieen knippen eerst doormidden en dan het rechter gedeelte nog een keer in de lengte.

Portier insmeren met bisontix en even laten drogen, en vervolgens plakken maar!

En dan is dit het resultaat

antidreunplaten004.jpg

antidreunplaten003.jpg

En dan het grote moment? hoe is het met het geluid? Nou ,een wereld van verschil en dan zit de bekleding er nog niet eens op.

Morgen het mechaniek er in en dan gauw de boel weer dicht maken

Link naar reactie
  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste Floor, schuim niet slim, schuim spons, spons altijd nat, altijd nat betekend roest en vocht problemen in de stekkers .... :thumbup:

Oei!! ff niet aan gedacht,Maar het wordt wel vekocht als zijnde goed voor motor ruimte kofferbakken en voor boten .

Ach, en anders slopen we de boel er toch weer uit. :thumbup:

Link naar reactie
Oei!! ff niet aan gedacht,Maar het wordt wel vekocht als zijnde goed voor motor ruimte kofferbakken en voor boten .

Ach, en anders slopen we de boel er toch weer uit. :thumbup:

Als het echt roest oplevert zal het wel even duren voor je merkt dat de deuren van binnenuit aan het roesten zijn en tegen die tijd is het wellicht te laat...

Link naar reactie
Als het echt roest oplevert zal het wel even duren voor je merkt dat de deuren van binnenuit aan het roesten zijn en tegen die tijd is het wellicht te laat...

Of de zzzz verkocht :thumbup:

Net even een afval stukje in een emmer water gestopt en het neemt amper water op, op de verpakking staat water afstotend :thumbup:

Link naar reactie

Het materiaal dat meestal als geluidsdemping in autodeuren gebruikt wordt is een soort bitumen. In de autohandel te koop, zelfklevend. Dat verklaart wellicht de forse prijs.

Maar... is je triple-plus-1 Z die kleine investering niet waard?

Link naar reactie
  • Administrator

Hoi Floor,

Ik kijk eens op www.akoestiekwinkel.nl naar Vibraflex Normal (2,5 mm) €19,42

Deze heb ik ook gebruikt en ben er erg tevreden over, wat je ook moet doen is zorgen dat

je tussen de ruimte tussen verstevigingsbalk en het plaatmateriaal van de deur op een paar plekjes opvult.

Heb het ook gebruikt bij de omlijsting van de voorruit, als ik nu de zonnekleppen omhoog doe klinkt het ook niet zo rammelig.

Link naar reactie

Oke ff ontopic.

Heb je het schuim om achter de deurbekleding ook nieuw besteld? en goed materiaal om het te monteren?

Is namelijk erg belangrijk dat dat goed zit! En k zie dat daar vaak heel slordig mee om word gegaan omdat het ´niet belangrijk´is.

Link naar reactie
Is namelijk erg belangrijk dat dat goed zit! En k zie dat daar vaak heel slordig mee om word gegaan omdat het ´niet belangrijk´is.

Maar wat is er dan zo belangrijk aan? Dan vergeten we het misschien ook niet zo makkelijk... :muur:

Link naar reactie

Floor, hoe heb je het kapje van de handgreep losgemaakt? Ik krijg er geen beweging in en ben bang om het te beschadigen

Link naar reactie

Ik denk dat ik de "doorsound" lekker zo laat... Ze zullen er bij BMW vast over nagedacht hebben en een reden hebben gehad om het blikkerige geluid op de koop toe te nemen. Dit is niet echt een designfout die pas na langdurig gebruik naar voren komt, zoals de brakke raambediening. Mooi brugje naar de howto... ben benieuwd hoe complex deze in-/uitbouw is. Ik zal er vast ook wel een keer aan moeten geloven. :muur:

Link naar reactie
Oke ff ontopic.

Heb je het schuim om achter de deurbekleding ook nieuw besteld? en goed materiaal om het te monteren?

Is namelijk erg belangrijk dat dat goed zit! En k zie dat daar vaak heel slordig mee om word gegaan omdat het ´niet belangrijk´is.

Ja hoor,Schuim is besteld en rubbercompound om het vast te zetten,het draagt ook nog bij aan de geluid demping.

Het oude eraf halen gaat makkelijk als je het wat verwarmd met een verfstripper, Wel oppassen dat je de boel niet inbrand steekt!!

Link naar reactie
Floor, hoe heb je het kapje van de handgreep losgemaakt? Ik krijg er geen beweging in en ben bang om het te beschadigen

Eenvoudig een scherp voorwerp aan de onderkant tussen het kapje en de handgreep steken en voorzichtig omhoog wippen,Als je het kapje er af hebt zie je aan de zijkanten kleine clipjes waarmee het in de greep zit.

Link naar reactie
Ik denk dat ik de "doorsound" lekker zo laat... Ze zullen er bij BMW vast over nagedacht hebben en een reden hebben gehad om het blikkerige geluid op de koop toe te nemen. Dit is niet echt een designfout die pas na langdurig gebruik naar voren komt,

Ben ik het zeker mee eens. Ze hebben complete geluidsstudio's om klikjes van knopjes te veranderen en prettig te laten klinken. Dus er is ook zeker wel over het geluid van het dichtvallen van de deur gedacht...

Link naar reactie

Iedereen Mag vinden van het geluid wat hij wil, Ik vind het storend voor een auto die nieuw toch een paar centen kost en elke keer als mijn bijrijder in of uitstapt mijn oren dicht moet houden.

Over het hoe en waarom bmw er niks aan doet , en er toch best wel veel z4 bezitters over klagen doen verschillende verhalen de ronde, een zou zijn gewichts besparing.

Maar dat lijkt mij dan weer onwaarschijnlijk.

Ik ben er in ieder geval af.

Link naar reactie

Floor bedankt, ga een kijken of ik hier in de omgeving isolatiemateriaal kan vinden. In Adenau zijn ze meer gespecialiseerd in ruiten vervangen, afslepen, uitdeuken, autotoebehoren heb ik nog niet echt gezien.

Link naar reactie

Net per internet bij de ATU besteld. 6 platen van 50 x 25 cm, zelfklevend eur 32,00 incl bezorging.

Scheelt weer even 40 km heen en weer rijden :muur:

Atu zit ook in NL zag ik op de duitse site www.atu.de

Link naar reactie

Nog even wat plaatjes,Dit vind je allemaal in je portier als het kabeltje gebroken is.

mechaniek2003.jpg

De raam geleiders hebben we even terug gezet om de ruit op zijn plek te houden,Maar om ze te demonteren moeten deze moertjes los

mechaniek2005.jpg

mechaniek2009.jpg

Onderkant portier

Ik had ze rood omcirkelt maar het is een beetje moeilijk te zien, in het grote gat rechts onder zit een schroef die ruit vastzet aan de raam geleider

Het motortje is nog goed

mechaniek2004.jpg

Link naar reactie
Er is volgens mij ook origineel een antidreunlaag verkrijgbaar.

Lijkt mij een tamelijk ingrijpende operatie om dat er naderhand in te zetten, m.n. het dashboard gedeelte

[edit] zie nu wat er wordt bedoeld , alleen nummer 8, betekent dat een klein stuk anti dreun materiaal voldoende is.

Heb dit ooit eind 70er jaren in mijn Citroen GS ook gedaan, op enkele plaatsen een stukje materiaal, was voldoende

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.