Ga naar inhoud

Wat is de juiste prijs voor een Z3?


Goozeman

Aanbevolen berichten

Met veel plezier, verbazing , maar toch ook wel ergenis heb ik het verhaal van de Cosmos warte ZZZ van Woudsend gelezen, gelijk veel andere forum lezers.

Zelf heb ik een soortgelijke ervaring.

Verkoop mijn zilvergrijze Z3 1.9i met hardtop uit 1996 met 106000 km op de teller aan BRMS voor 7300 eurooooootjes.

Vervolgens staat deze auto hier nu te koop voor 10.300 euro in de staat zoals deze door hem aangekocht is, wel is voor 200 euro een chromen raamlijst op gezet.

Ben dan ook van mening dat dit forum een uitstekende plek is voor aan-en verkoop en bij andere leden te informeren of een bepaalde BMW ZZZ/Z bij hen bekend is.

Hiermee kom je achter het verleden van de auto en de prijs die de auto doet.

Natuurlijk komt er emotie bij om de hoek kijken maar die moet je proberen te bedwingen.

Zo heb ik op dit moment spijt van de verkoop van mijn ZZZ en ben naarstig op zoek naar een andere.

Op MP staat deze http://link.marktplaats.nl/418428531 al een tijdje te koop maar vind de prijs echter te hoog.

En omdat ik altijd het idee heb dat ik te duur koop en bij verkoop altijd te weinig beur, wil ik mijn geduld op de proef stellen,

zo was ik ook geinteresseerd in de auto van Patrick, maar die ging helaas naar Assen, en daar koop ik um zeker niet.

Sterker nog ik ben werkzaam in de automotive en heb dit verhaal al een paar keer verteld, komt de naam van die dealer niet ten goede.

Kortom laten we elkaar helpen bij verkoop en koop van een BMW ZZZ/Z door elkaar te blijven informeren.

:kisstogether:

Ennuh reacties op die blauwe z3 altijd welkom.

Link naar reactie
  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Bij BRMS vragen ze EUR 8450 voor je ex en EUR 1390 voor de hardtop. Dat maakt dus EUR 9840 all-in, tenzij je ook nog andere velgen zou willen.

Ik vind je initiatief goed hoor, het is goed om te weten voor welke bedragen auto's ingekocht zijn, maar je verontwaardiging begrijp ik niet. Het is toch algemeen bekend dat bij verkoop van auto's zonder inruil te weinig betaald wordt, dat een handelaar daar op wil verdienen (en er overigenss ook kosten aan heeft: goede poetsbeurt, paar extra onderdeeltjes en opslag) en dat mensen bereid zijn om meer te betalen voor een auto aan een handelaaar dan aan een particulier? Bovendien, je was er tcoh zelf bij toen je die auto aan BRMS verkocht? :kisstogether:

Link naar reactie

Ik begrijp niet helemaal hoe je voorstelt dat "we elkaar helpen".

De verwarring zal er niet in zitten dat er mensen zijn die leven van de handel in de automotive. In- en verkoop en welke waardes daar bij horen blijven altijd lastig, je koopt per slot van rekening geen pot pindakaas bij de buurtsuper. Al helemaal als de auto in kwestie een auto is die voor een van de twee partijen in de deal meer is dan "vervoer van A naar B".

Het topic heb ik verplaatst naar "vragen staat vrij"

Link naar reactie

Het is bekend dat handelaarsprijzen een stuk lager liggen dan inruil of het eventueel zelf verkopen.

Dat is een beslissing die je zelf maakt, heb zelf mijn motor te koop staan, eerst geprobeerd particulier te verkopen, maar dan krijg je veel vragen en kijkers, dan nog maar te zwijgen over een proefrit, heb mijn motor te koop aangeboden bij handelaren, maar het verschil was mij iets te groot, dus wordt mijn motor nu verkocht door motoport vestiging in opdracht van mij, de prijs die ik nu ontvang na verkoop is wel lager, maar ik hoef geen garantie te geven, of iets anders in te ruilen, dus voor alles is iets te zeggen, maar het blijft altijd een persoonlijke beslissing, waar je op dat moment van verkoop achter staat.

Link naar reactie

Ik persoonlijk vind 7300€ een redelijke prijs voor een 1.9 pre-facelift van particulier naar particulier,heb zelf in december een 2.0 L6 met bijna alle opties(géén elekt.cap)wel lederen M sportzetels,airco etc met 145000km van bj2000,van een particulier gekocht voor 7750€

Je moet rekenen dat één jaar garantie bij een dealer minstens 2000€ kost.

Link naar reactie

Nu heb ik zelf niet altijd een even hoge pet op van garanties betreffende dealers, met name als er zaken naar voren komen die echt veel geld gaan kosten. Gelukkig komen echt kostbare reparaties niet vaak voor aangezien een handelaar ook geen boze klanten wil hebben die zijn tijd souperen. Als er van garantie gebruik wordt gemaakt zijn dat binnen die termijn meestal een paar kleine dingetjes, dus dat 1 jaar garantie 2000 euro zou kosten vind ik wat overdreven; ik denk hooguit 250 euro :foto:

Maar handel in gebruikte auto's kan best lucratief zijn; er zijn zat bedrijven die er al decennia een aardige boterham mee verdienen. Maar daarintegen moeten ze ook tijd erin spenderen, kosten voor maken (showroom/werkplaats/personeel etc).

Zelf zou ik nog liever van een particulier kopen, omdat ik dus niet zo'n hoge pet op heb van handelaren, al scheelt dat in mijn ervaring enorm per garage.

Maar bij een auto van een liefhebber heb je vaak toch meer zekerheid dat er goed voor gezorgd is.

Aan de andere kant zijn er ook zat liefhebbers die de hoofdprijs voor hun auto vragen, en er vervolgens maanden (of jaren) me leuren.

Het valt mij wel op dat de betere exemplaren vaak wel bij handelaren staat; het aanbod (iig van z4's) lijkt daar groter.

Maar dat toneelstukje zoals ze bij zzz woudsend hebben opgevoerd zou ik niet van gediend zijn. Ik had ze gelijk de deur gewezen.

Hji zegt zelf ook dat hij er toch een beetje een wrange nasmaak van heeft en dat kan ik me goed voorstellen.

Ik kan me ook voorstellen dat ik zo perplex zou zijn dat het niet in me zou opkomen om de koop af te blazen omdat je zoiets totaal niet verwacht.

Maar het zou wel leuk zijn om überhaupt een soort van register hier op te stellen wie welke auto heeft, km stand, productiedatum, opties, en evt aankoopprijs oid, al zal dat laatste voor veel mensen natuurlijk te persoonlijk zijn.

Op andere wat kleinere fora zijn er ook altijd wel personen die zoiets in een excelbestande oid bijhouden en publiceren. Ik zeg het maar gelijk: ik ben veel te luiheb veel te weinig tijd om die persoon te zijn :schater:

Hebben we hier geen bejaarde z rijder die met pensioen is? Die hebben toch tijd zat :foto: :kisstogether:

Link naar reactie
Op MP staat deze http://link.marktplaats.nl/418428531 al een tijdje te koop maar vind de prijs echter te hoog.

Misschien lees ik er over heen, maar ik zie helemaal geen prijs staan :kisstogether: .

Daarnaast denk ik dat er een belangrijk verschil is met het verhaal over Vriesendijk Assen. Daar zit de ergernis in mijn beleving vooral in het feit dat men zich in eerste instantie voordoet als particulieren en nadat de koop gesloten is blijkt dat de auto verkocht is aan een BMW-dealer.

Als BRMS zich netjes heeft voorgesteld als BRMS zie ik het probleem niet zo. Iedere handelaar of dealer koopt een auto in om er winst op te kunnen maken. Rekening houdend met kosten, onderhandelingsmarge e.d. staat jouw auto al snel voor een paar duizend euro meer in de showroom.

Link naar reactie
En wat Z Woudsend overkomen is ..... Daar was ie zelf bij ... En had ook nee kunnen zeggen, denk ik dan

Overgens lees ik uit zijn schrijven dat hij dat zelf ook vindt.

Ja achteraf wel, maar hij was heel verbaasd of overdonderd, en dan wil je wel eens wat anders in je schoenen staan of afgeleid zijn.

En die handelaar weet dat en maakt daar gebruik van (wat anderen dus misbruik zouden kunnen noemen).

Het is imho niet echt wat je noemt 'transparant zakendoen'.

Link naar reactie

Tja wat moet je hier nou van zeggen, wat een gezeur om niks, natuurlijk is het kut als je geen hoofdprijs binnen sleept als je je Z verkoopt, als je het te weinig vind, verkoop hem dan niet en als de dealer of handelaar of ook een particulier je een prijs bied dan is het een kwestie van wil je hem er voor kwijt of niet, twee partijen met elk hun eigen budget, als het past prima en anders zoek je verder. :P

Link naar reactie

De juiste prijs is altijd de prijs die jij er zelf minimaal voor wilt hebben. Dat heb ik ook gekregen. Wat dat betreft is mijn Z voor de juiste prijs weg gegaan.

De wrange nasmaak is veroorzaakt door de wijze waarop dit is gebeurt. Natuurlijk. Ik had toen het contract op tafel kwam "nee" kunnen zeggen. Maar eerlijk gezegd was ik te verbouwereerd om dat te doen. Dit was het laatste wat ik op dat moment had verwacht. Daarnaast, deal is deal. De hand was geschud.

Echter de wijze waarop dit tot stand is gekomen is iets om je rot voor te schamen :P Tenminste dat zou ik wel doen. Twee volwassen mensen die op Zondagochtend een toneelstukje op voeren. Inspelend op emotie en gebruik makend van opkomende sympathie van de verkopende partij. Ik hoor vader nog zeggen: "wees gerust, de auto komt weer bij een liefhebber terecht".

Ik ben toch echt blij dat ik mijn centen niet op die wijze hoef te verdienen.

Link naar reactie
hoor vader nog zeggen: "wees gerust, de auto komt weer bij een liefhebber terecht".

En dan heeft ie -zeker gezien de prijs - waarschijnlijk nog gelijk ook.

Het is raar toneelspel zoals je het schetst, en die verbazing kan ik me wel voorstellen.

Het is maar hoe je het beleeft, Arno heeft ook een punt.

Ach, "live and learn", "chalk it up to experience", je leert nogeens wat met zo'n Z3...

Link naar reactie

Het verhaal kan heel kort zijn : Als je akkoord gaat met een geboden prijs is het over en uit. Of dit nu aan een handelaar (BMW dealer) is of particulier je gaat zelf akkoord.

Het garantie verhaal zit vaak zo dat de dealer een bepaald bedrag per auto stopt in een garantie pot. Per verkochte auto gaat een deel van de opbrengst naar deze pot. Over het algemeen komen ze daar niet aan te kort want, de goede daar gelaten, betaald men de reparatie liever niet of probeert men uit te stellen tot na de garantietermijn.

De handelaar of verkopende partij heeft geen boodschap aan het feit dat de aspirant koper de inkoopprijs weet, de koopt de auto of laat hem staan.

Link naar reactie
Vreemd dat velen voorbij gaan aan het gegeven dat een " autohandel/dealer dit doet om er een boterham aan te verdienen ... Het licht moet laten branden, garantie moet geven ..... En niet in de laatste plaats nogal eens met klanten te maken krijgt die denken dat wat zij rijden de wereld waard is ... En wat ze willen kopen veel te duur is ....

Ik ben geen handelaar, maar door de jaren hier op het forum viel me dit ook op.

We willen allemaal hét buitenkansje aankopen, weinig km's, superstaat, enz. en als we gaan verkopen willen we de hoofdprijs want we verkopen iets unieks.

Het zal eigen zijn aan de mensen om zo te denken (denk ik dan). <_<

Link naar reactie
<_<

Nogmaals en voor de laatste keer. Ik ben tevreden over de prijs. Ik en niemand anders heeft akkoord gegeven.

Het gaat over de toegepaste wijze van onderhandelen. Ik vind deze beschamend. Daar heb ik een wrange smaak aan overgehouden.

Helemaal mee eens, het had ook gewoon anders gekund, als ik je zo hoor was hij bij een eerlijk verhaal ook wel voor die prijs weg gegaan :thumbup:

Link naar reactie

Geloof het of niet, maar bij dit bedrijf in Assen afgelopen vrijdag een 335i coupe gekocht voor collega (wat een beest van een auto is dat!).

Omdat ik dit verhaal had gezien op het forum eens aan hen gevraagd hoe het zat, de verkoper wist er het zijne niet precies van, maar ontkende het ook niet. Zijn reactie was iets van, hij had ook nee kunnen zeggen..

De Z3 stond er inderdaad keurig bij in de showroom, ze kopen wel vaker auto's van particulieren, als ze daar wat mee denken te kunnen.

Link naar reactie

ik kan me het nare gevoel achteraf wel enigszins voorstellen, maar eigenlijk zou het je geen donder moeten interesseren of je er een oud vrouwtje, een zogenaamde liefhebber, de BMW dealer in Assen of de sheik van Burundi gelukkig mee maakt. Jij hebt je centen en een prachtige Z4 op het pad. <_<

Link naar reactie
En ik dacht dat ik dat nu inmiddels wel had duidelijk gemaakt.

was mij voor het openen van dit topic al duidelijk.

Wat mij betreft mag er dan ook een slotje op dit verhaal.

goed plan! kun je lekker gaan genieten van je Z4 (was het gezellig in je garage vandaag...was toch flut weer om te gaan rijden) :thumbup:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.