Ga naar inhoud

tuning

Gast floor

Aanbevolen berichten

• Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Op internet kom ik allerlei bedrijfen tegen die claimen dat ze met hun tuning module meer pk,s en een hogere topsnelheid bij een lager brandstof verbruik uit je motor kunnen halen , aangezien we van plan waren om een zwaardere zzz aan schaffen maar we toch ook wel aan onze 1.8 gehecht zijn leek ons dit wel een optie. zijn er onder de forummers mensen die hier ervaring mee hebben? graag jullie reactie en alvast fijne feestdagen en veel voorspoedige en zonnige kilometers in 2009 :thumbup:

Ik heb geen ervaring met een 1.8 maar met een M en chiptuning. Mijn ervaring: zonde van het geld.

Geld kun je beter bewaren voor een zwaarder model (als daar behoefte aan is).

Link naar reactie
Ik heb geen ervaring met een 1.8 maar met een M en chiptuning. Mijn ervaring: zonde van het geld.

Geld kun je beter bewaren voor een zwaarder model (als daar behoefte aan is).

Kijk ook eens naar het topic 'Compressor, niet doen'. In tegenstelling tot Yangkie heb ik wel goede ervaring met chiptuning (+145 pk). Enige nadeel is dat je er wat kleine aanpassingen omheen moet doen. Het resultaat is fantastisch, dat dan weer wel!

Link naar reactie

Hierover is al enorm veel geschreven op het forum. Adhv de zoekfunctie zal heel wat info naar boven komen.

Het komt er eigenlijk telkens op neer dat de ene het wel de moeite vindt en de andere niet... Zoals cfqp reeds zei, in combinatie met verdere aanpassingen aan het motormanagement is chiptuning een goeie (nood)zaak, maar op zichstaand vrees ik dat het rendement mager is in verhouding met de gedane kosten.

Groeten

Maikel

Link naar reactie
Kijk ook eens naar het topic 'Compressor, niet doen'. In tegenstelling tot Yangkie heb ik wel goede ervaring met chiptuning (+145 pk). Enige nadeel is dat je er wat kleine aanpassingen omheen moet doen. Het resultaat is fantastisch, dat dan weer wel!