Ga naar inhoud

Boetevraagje


Edwin

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje ,Ik ben op twee mei staande gehouden na gelaserd te te zijn ,Met toeters en bellen kwamen ze achter me aan aan.

Ik zou 44 :rolleyes: te hard hebben gereden volgens de hulpsherrifs van Koos Spee ,er werd me een geel papiertje overhandigt met de mededeling ;over drie weken hebt u hem wel in de bus.

In het hokje boven aan stond een K, betekent voorkomen.

Inmiddels zijn we negen weken verder en ik heb nog niets gehoord, Iemand van jullie ervaring met dit soort dingen?

Vorig jaar ook zo,n grapje gehad kosten 450 euro, Men zegt tweede keer eerste boete bedrag + 20% + twee maande ontzegging.

Ik heb al her en der rondgekeken maar wordt nergens veel wijzer.

En nou niet allemaal zeggen eigen schuld dikke bult , Ik wil alleen weten waar ik aan toe ben. :wave:

Link naar reactie
  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator
Ik bedoel, als je een scheet laat..

Dat moet je ook niet doen, want schadelijk voor milieu al die uitlaatgassen :rolleyes:

Link naar reactie
  • Administrator

De sancties weet ik zo niet, die worden als je moet voorkomen ook semi-individueel bepaald. In beginsel heeft op basis van jurisprudentie OM / CJIB tot 4 maanden de tijd om na het uitschrijven van de bekeuring jou te informeren over het vervolg. Nog even (in spanning) afwachten dus ... :rolleyes:

Link naar reactie

OKe, Ik had al de stille hoop dat ze me vergeten waren.

We zien het wel, mocht er een ontzegging aan vast zitten en het duurt nog even dan zitten we mooi in de winter :rolleyes:

Link naar reactie
Ik heb een vraagje ,Ik ben op twee mei staande gehouden na gelaserd te te zijn ,Met toeters en bellen kwamen ze achter me aan aan.

Ik zou 44 :rolleyes: te hard hebben gereden volgens de hulpsherrifs van Koos Spee ,er werd me een geel papiertje overhandigt met de mededeling ;over drie weken hebt u hem wel in de bus.

In het hokje boven aan stond een K, betekent voorkomen.

Inmiddels zijn we negen weken verder en ik heb nog niets gehoord, Iemand van jullie ervaring met dit soort dingen?

Vorig jaar ook zo,n grapje gehad kosten 450 euro, Men zegt tweede keer eerste boete bedrag + 20% + twee maande ontzegging.

Ik heb al her en der rondgekeken maar wordt nergens veel wijzer.

En nou niet allemaal zeggen eigen schuld dikke bult , Ik wil alleen weten waar ik aan toe ben. :wave:

Mijn ervaring (gelukkig niet al te veel, maar toch) is dat ze er na een staandehouding beduidend langer over doen om je een mooie brief thuis te sturen dan wanneer ze gewoon langs de weg zaten te koffieleuten met een flitscamera. Misschien dat die sjaak in dat busje meteen de brieven tikt....? :wave:

Link naar reactie

Ik denk dat het verschil 'm er eerder inzit dat de 'normale' snelheidsovertredingen via politie en CJIB afgehandeld worden, maar dat de grotere overtredingen - waarvoor je een transactievoorstel cq uitnodiging om voor te komen krijgt - via de officier van justitie lopen. Die laatste route kan wel eens wat langer duren, heb ik begrepen.

Link naar reactie

We zien wel ,

wat ik wel me afvraag is kunnen ze je laseren terwijl je met een groepje van drie dicht bij elkaar zit,Ik lag net in de clinch met een ambulance die dacht ik zet hem er nog even voor, Niet dus.

en die reed minstens zo hard, Of geld hier ook we pakken de dikste.

Link naar reactie
  • Administrator

Ja, dat kan, is een kwestie van goed richten en ten aanzien van die ambulance; als jij de wedstrijd aangaat met een ambulance is het ook weer niet zo heel verwonderlijk dat een collega "hulpverlener" juist jou uit dat groepje pikt...

Begrijp me niet verkeerd; 't blijft evengoed ellendig en kan vrijwel iedereen gebeuren ...

Link naar reactie

Ach ach en ween!!,

Arme ik gaan ze me vieren delen en weet ik wat nog meer :wave:

Nou Arno bedankt voor je opbeurende woorden :wave: En ik rijd eigenlijk nooit te hard :rolleyes: Die gasten staan altijd op de verkeerde plek, Als ze nou eens de dieven van mijn zonnewijzer opspoorden :angry: Nee Geachte mevrouw, onze prioriteiten liggen ergens anders, Ja !met je luie reet in het gras.

Wat me ook wel opviel waren de blikken naar de auto zo van ,Daar heb je weer zo,n patser <_< .

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Hier nog maar even updaten..

Die bekeuring waar ik het over had in mijn post van 24 Mar 2010, 11:40

heb ik verloren.. mijn argumenten hebben niets geholpen.. :schater::rolleyes:

wel heb ik de foto gekregen..en zoals je ziet staat het hectometerpaal nummer erbij

HMP 3.1

Bekeuring-1.jpg

Link naar reactie
  • Administrator
wel heb ik de foto gekregen..

Ik wil zeker geen oude discussie oprakelen, maar puur als feit: de foto kun je ook los opvragen zonder / alvorens in bezwaar te gaan. Zie de instructies op de CJIB brief. Dan heb je hem ook gegarandeerd een heel stuk sneller in huis en kun je daarna desgewenst altijd nog in bezwaar gaan ... :rolleyes:

Link naar reactie

Floor.

Ik kreeg mijn bon (31 na correctie) 3 en een half maand later. Had zelf stiekem hoop dat die niet mee zou komen, maar nee :hypocritesmiley:

Weet het niet zeker maar volgens mij geld het volgende:

puntenrijbewijs. 50 te hard kwijt of 3 punten (kreeg zelf gelukkig geen punt was een leenauto en heb nooit verklaard dat ik de bestuurder was alleen geld overgemakt en nooit weer wat van weergehoord :thumbup:)

En volgens mij is het bij een gewoon rijbewijs

50 te hard, tijdelijk kwijt

2x 30 te hard binnen 6 maand is ook tijdelijk kwijt

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.