Ga naar inhoud

Brandstofmeter doet vaag


Kres

Aanbevolen berichten

Geen andere gekke dingen, verdenk dus dat keramsiche plaatje in de tank ervan.

Weet iemand hoe ik daar bij kom in een Coupé?

Update: Al gevonden...achter de bijrijdersstoel. Eerst de tank maar een beetje leeg rijden voor dat alles eruit stroomt.

Link naar reactie
  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 2 maanden later...

forum

de benzine meter is regelmatig een probleem. Ik heb echter een permanente oplossing voor de oorzaak van het probleem. Of de meter nu op vol of leeg staat, meestal is het keramisch plaatje gebroken.

alleen het plaatje kopen blijkt niet mogelijk te zijn. Ik heb de fabrikant in de USA gevonden en mee gesproken maar na een aanvankelijke teozegging haakte hij af.

Na een montage van een nieuwe pomp/potmeter unit, die na een tank rijden alweer kapot was, heb ik wat gestudeerd en gevonden dat de tankontluching niet werkt op mijn 2,8. De tank is ter plekke van de arm erg small en als je dan een lang stuk rijdt drukt de tank de arm om en breekt het plaatje. 2 de hands tank units zijn inmiddels schaars in NL. Een gaatje in de tankdop boren zou afdoende zijn maar is niet eenvoudig door de dop construktie

De oplossing is echter eenvoudig. Snij de rubberslang naar de tank ontlucht klep (op de motor, achter/schuin boven het olie filter) en zet er een t-stukje tussen met de t -poot naar boven. Daar een stukje slang op monteren. Dat komt dan uit naast het luchtfilterhuis en kan met een tie-rap worden vast gezet. Het open einde is nu de tank ontluchting en staat regelrecht met de tank in verbinding, altijd. Ik heb een fancy Alu stopje gemaakt met een gaatje aan de zijkant dat in de slang is gedrukt om te voorkomen dat er misschien iets in valt, maar een zeefje over het open uiteinde doet het ook.

Overigens is het (soms) mogelijk om met een fijne soldeerbout de weerstands banen op het plaatje te herstellen , als de breuk clean. De stukken van het potmeter plaatje eerst op een dun plaatje plastic lijmen! Voor de echte knutselaar!

Link naar reactie
Overigens is het (soms) mogelijk om met een fijne soldeerbout de weerstands banen op het plaatje te herstellen , als de breuk clean. De stukken van het potmeter plaatje eerst op een dun plaatje plastic lijmen! Voor de echte knutselaar!

:lol: Foto's, foto's.....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.