Ga naar inhoud

reservewiel z4

sandere39

Aanbevolen berichten

[ maar ook op topmodellen worden deze banden dus standaard gebruikt! :)

hmm ik vind mn ztje eigenlijk ook al wel een top model!

jij niet? :blink:

Met alle respect voor mijn heerlijke Z4 valt een Panamera Turbo van > EUR 200.000,= in mijn ogen toch net in een klasse hoger...... ;)

Link naar reactie
  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik parkeerde mijn Z4 laatst naast een nagelnieuwe Porsche Panamera Turbo. En raad eens wat voor bandjes daar omheen lagen: Conti's SC3. Wel een maatje groter en breder, maar ook op topmodellen worden deze banden dus standaard gebruikt! :)

Om je een illusie te ontnemen. Pon is de importeur van Volkswagen/Audi en Porsche en tevens Continental. Alle auto´s die Pon verlaten staan op Conti´s...

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

ik zit er juist aan te denken om mijn reserve-wiel er uit te halen.. want ik vind die bak er onder geen porem..

Maar dan zit ik weer met het probleem als ik wel een lekke band krijg..

Kan je dat schuim ook gewoon spuiten in een 19" band?

Link naar reactie

Dat schuim kan in elke band.

Ik heb een compressorsetje met een aparte bus schuim gekocht. Je kunt dus eerst gewoon proberen om je band alleen op te pompen zonder schuim, en naar een bandencentrum/garage te rijden om het lek te laten maken.

Als je het schuim wel gebruikt is je band daarna niet meer te gebruiken, en moet vervangen worden. Vraag is natuurlijk: hoe vaak heb je in de afgelopen 10 jaar een lekke band gehad waarmee je niet verder kon rijden? Ik niet!

Het risico vind ik daarom zo klein dat ik het graag neem om van die klote RFT banden af te kunnen zijn!

Link naar reactie

Omdat Pon ook importeur van Continental banden is en ze daarom om zijn topproducten legt, moet ik een illusie armer zijn?

Lijkt me niet dat Pon het zich kan permitteren 2e keus banden om die Porsches te leggen. De kopers daarvan lijken me toch mensen die iets meer eisen aan een auto stellen dan de gemiddelde Dacia Logan rijden............Dus des te beter! :foto:

Link naar reactie
Omdat Pon ook importeur van Continental banden is en ze daarom om zijn topproducten legt, moet ik een illusie armer zijn?

Lijkt me niet dat Pon het zich kan permitteren 2e keus banden om die Porsches te leggen. De kopers daarvan lijken me toch mensen die iets meer eisen aan een auto stellen dan de gemiddelde Dacia Logan rijden............Dus des te beter! :nono:

dude wat laat jij je makkelijk opfokken zeg (nog makkelijker dan ik :schater: )

wat denk je dat ik onder mn z heb zitten?? en onder mn 5 hiervoor!

juist conti,s (mischelins kleven beter maar zijn dik duurder en slijten wel erg snel)

kijk misschien was het niet zo,n handige opmerking om te zeggen dat conti goed is omdat ze die ook op zo,n grote 4 deurs kever drukken,en die dan aan te merken als een "top"model en dan implicerend dat conti ook wel goed zou zijn om onder een simpele kar als onze ztjes te monteren zou zijn!

teminste dan vind ik.

vandaar dat je dan even aan t werk kan :kisstogether:

maar nu maar weer on topic??

Link naar reactie

Laten we beginnen vast te stellen, als ex pon werknemer dat Pon altijd en overal Conti's onder gooit. Ik denk dat je mag stellen dat dat primair niet is om er betere rijeigenschappen voor de door haar geimporteerde produkten mee te verkrijgen. Immers zoals gezegd Pon importeert Continental Banden en een heleboel merken waar ze onder gaan. Onverlet dat continental een uitstekende band is.

Hans

Link naar reactie

Laten we beginnen vast te stellen, als ex pon werknemer dat Pon altijd en overal Conti's onder gooit. Ik denk dat je mag stellen dat dat primair niet is om er betere rijeigenschappen voor de door haar geimporteerde produkten mee te verkrijgen. Immers zoals gezegd Pon importeert Continental Banden en een heleboel merken waar ze onder gaan. Onverlet dat continental een uitstekende band is.

Hans

Link naar reactie

Waar laat Pon trouwens al die niet-Continental banden die van de nieuwe auto's afkomen?

Moeten ze een aardig handeltje mee hebben.

Link naar reactie

bedoel je dat pon de auto,s die binnenkomen van de banden ontdoet en er dan alsnog conti voor in de plaats monteert ?

hmm das een boel werk voor niets.

er gaan natuurlijk wel veel auto,s op lichtmetaal bij de dealer vandaan daar zullen vast dan ook wel andere banden onder komen.

ik heb t idee dat ze wel dealtjes hebben gesloten met een of ander banden boer!

Link naar reactie
bedoel je dat pon de auto,s die binnenkomen van de banden ontdoet en er dan alsnog conti voor in de plaats monteert ?

Seat dealer vertelde dat ze dit vooral doen bij wagens die door leasebedrijven besteld zijn. Vanwege het beleid bij leasemaatschappijen dat er bij het vervangen van banden "weer opkomt wat er onder zat". Dit soort :thumbup: praktijken, daar zou eigenlijk de NMA eens naar moeten kijken <_<

Link naar reactie
  • 5 jaren later...

Heeft iemand nu al eens ervaring met een thuiskomer voor de Z4?

Afgelopen vrijdagavond in Friesland (onderweg naar vrienden in Groningen) over iets van metaal hen gereden. Resultaat; scheur van 1,5 cm in m'n achterband. Wegenwacht laten komen, geen lid, dus € 245,00 lichter. Met veters (hulde aan de vakman) gerepareerd, maar advies gekregen er niet mee door te rijden. Hotel genomen en zie dan op zaterdag maar eens aan 235/35/ZR19 te komen. Na ongeveer 10 telefoontjes een bedrijf in Appingedam (25 km van uiteindelijke reisdoel) gevonden die 2x Conti had liggen in mijn maat. Met m'n billen bij elkaar op 80 km/u cruise control naar Appingedam gereden. Inclusief montage en balanceren weer € 550,00 lichter. Nu toch serieus aan het overwegen een thuiskomer in de kofferbak te leggen, om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in