Ga naar inhoud

Wauw... behoorlijk glad op de (binnen-)weg!


trapStaart

Aanbevolen berichten

je ziet ,het blijft een eeuwige discussie .

ik heb sinds enkele jaren winterbanden en ik moet zeggen dat ik er zeker niet ontevreden over ben .

en zeker nu heb ik er vast profijt van.

nog een voordeel:nu kun je 2 wheelstyles die je beide mooi vind onder je auto gebruiken!

p1011554.jpg

voor de winter 108,s met goodyear winter

en straks in het voorjaar ch black met ps2

chrblack.jpg

By sandere85 at 2010-01-08

Link naar reactie
  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

je ziet ,het blijft een eeuwige discussie ...straks in het voorjaar ch black met ps2

Ben blij te zien dat het nu wel lukt met het posten van kleinere foto's <_< ;)

Link naar reactie
Ach ja ieder z'n meug.

Ik moet ook wel een beetje lachen als je per se winterbanden onder je zomerauto wilt zetten.

Voor een 118 diesel of een daily driver is het een ander verhaal.

niet iedereen heeft een zomer en winter auto geloof ik?

de hamvraag is hebben de winterauto,s dan ook winterbanden???

Link naar reactie

Nog een leuke. Wat is een winterauto en kan je daar dan ook zomerbanden onder doen? :schater:

Ik moet idd ook wel een beetje lachen als je een zomerauto hebt met zomerbanden en er dan uitgerekend nu toch mee gaat rijden...

Enne.. Sander, je moet meer oefenen met resizen, het is je nog niet gelukt! <_<

Link naar reactie

Het rijden met dit weer was echt een uitzondering. Ik zou het normaal niet doen.

Maar het idee achter mijn post hier is wel dat het gladder was dan ik van te voren had gedacht. Ik ben zeker wel gewaarschuwd nu. Maar ik laat de auto eerder staan dan dat ik er winterbanden onder ga zetten. Als ik van plan was meer te rijden in de winter dan wellicht.

Lijkt me toch redelijk... zie nog steeds niet wat hier nu zo 'lachwekkend' aan is.

Link naar reactie

wat er zo "lachwekkend "aan is?

nja wat denk je zelf?? het is al dagen glad op de weg,dan ga je met een auto met achterwielaandrijving en redelijk brede banden zonder enige kennis van zaken (blijkbaar) toch de weg op!!

en daar ben je dan ook nog verbaasd over :schater:

Link naar reactie
Eens, maar nuanceer het dan wel even door aan te geven dat je vroeger ook geen zomerbanden had. Uiteraard kan je met heel voorzichtig en langzaam rijden veel voorkomen. Maar waarom zou je het achterwege laten om veiliger te kunnen rijden? Vroeger hadden we ook geen driepunts gordels, kinderzitjes met sideimpact bescherming en isofix, airbags of kreukelzones. Is toch geen reden om het maar achterwege te laten omdat het al 30 jaar "goed gaat"

Ho ho, verkeerd geinterpreteerd. Ik heb helemaal niets tegen winterbanden. Sterker nog, ben van plan om nog een set aan te schaffen omdat ik komende periode nog een aantal malen naar Duitsland ga en dan wil ik geen gekloot hebben met verzekeringen, aansprakelijkheid etc.

Hoe meer voorzieningen uitgevonden worden hoe beter. (Betekent natuurlijk niet dat je alles maar direct moet kopen en monteren.) Het is inmiddels ook bekend dat een percentage bestuurders roekelozer worden omdat men denkt dat de electronica echt alles corrigeert. Let maar 's op het gedrag van de auto's zonder wieldoppen op dit moment.

Als je winterbanden wilt/hebt. Prima, ga ik ook doen.

Als je tot de overige 81% hoort ook helemaal prima. Niks mis mee.

Link naar reactie

Nee ik snap ook wel dat je dat niet zo bedoelt. Het enige waar ik eigenlijk echt een punt van wil maken is dat er zoveel mensen zijn die eigenlijk geen aandacht willen besteden aan hun auto en de daarbij horende veiligheid. Nu snap ik ook wel dat ik, omdat ik bezine in m'n bloed schijn te hebben, daar wat meer mee bezig ben. Maar we hebben het niet niet over breien ofzo. Op het moment dat je aan het verkeer gaat deelnemen, en met name als je in de auto stapt, verhoog je het risico dat jijzelf loopt en dat anderen lopen. Ik heb wel eens het idee dat sommigen daar lichtzinning mee omspringen. Let wel: ik ben ook een doerakje af en toe. Maar ik ga niet "gedachteloos" te werk. Mensen die nooit hun banden spanning controleren of geen gordel dragen vind ik eigenlijk niet helemaal goed bezig. Ok ok, nou ben ik zelf wel soms wat te assetief in het verkeer maar zeker sinds ik zelf kinderen heb ben ik me toch meer bewust van de gevaren en de gevolgen van ondoordachtheid en roekeloosheid.

Zo ben ik wel eens heel erg kwaad geworden op een vrachtwagen chauffeur die uit een (tegengestelde richtin) eenrichtings verkeer weg kwam gereden omdat hij mij daarme in gevaar bracht. Die jongen (kon niet ouder dan 18 zijn geweest) snapte niet waarom ik zo kwaad was. Maar doordat hij onverschillig toch die weg inslaat moet ik op m'n rem om niet onder z'n vrachtwagen to komen.

Heel toevallig gebeurde dan vandaag waar ik al een jaar bang voor was: er was weer een sukkel die toch die weg inslaat en nu dus toevallig een keer op een ander knalt die ook niet verwachte dat er een auto uit die straat kwam (wat dus niet mag)

gevolg: auto raakt van de weg en komt op het ijs terecht... man in shock en bekneld

auto op het ijs na aanrijding

voor de goeie orde: dit had niks met winterbanden te maken hoor.

Link naar reactie

Vroeger,Let op Oma spreekt.

Vroeger ,ik was een jaar of achtien ,negentien hadden auto,s over het algemeen achterwiel aandrijfing ,en je hoorde er niemand over, men reed gewoon .En winterbanden kende men ook niet wel spikes ,maar die werden al snel verboden omdat de wegen kapot gereden werden.

En de winters waren toen wel iets strenger, ik geef toe het verkeer was nog niet zo intensief als nu en strooien gebeurde ook mondjesmaat, Maar als er nu 5 centimeter sneeuw ligt is het hele land ontwricht.

Soms is vroeger beter <_<

PS

Afgelopen dinsdag ritje den bosch, stadskanaal plusminus 500 km met hevige sneeuwval op de veluwe, Maar de zzz ploegde er op haar zomerbandjes dapper doorheen.

Afgelopen donderdag nog even naar hengelo plus minus 250 km met een beetje sneeuw en alles zonder problemen.

Link naar reactie
Dat is idd een bekend fenomeen bij oude mensen, dat ze gewoon vol blijven houden dat er niks aan de hand is want "we doen het al 50 jaar zo"

;)

<_<:schater:

Nee , dat is niet helemaal waar,Als ik nu in de krant lees dat er onder deze omstandigheden binnen auto rijles wordt gegeven omdat het buiten te gevaarlijk is waar zijn we dan mee bezig.

Zo krijg je dit soort discussies.

Je moet onder alle omstandigheden leren rijden . :)

Link naar reactie
Nu volg ik je niet helemaal. Wat heeft binnen rijles geven ( <_< ) te maken met eigenwijze oude mensen?

Dus omdat ik onder alle omstandigheden rijd ben ik oud en eigenwijs?

Ik rij al 40 jaar schade vrij en wat ik al zei onder alle omstandigheden,Ik wilde alleen maar aangeven dat er tegenwoordig bij het minste geringste een hele discussie op gang komt over wat wel of niet kan .

Link naar reactie

Vroeger ging men te voet naar het dorp om zout te kopen. Het zout werd gegeten en niet op de grond gestrooid. Vervolgens ging men de koeien melken (oh nee, die gaven geen melk in de winter) en het land omploegen met de os (oh nee, het land was bevroren) Zondags ging men in het zwart naar de kerk om de pastoor te horen vertellen dat God ons allen strafte met dit barre winterweer.

Wat dat betreft ben ik blij dat het 2010 is. Vroeger is dood.

Mooie discussies zijn dat altijd. Het gekke is dat zoiets als winterbanden iedere keer de zelfde onenigheid tentoonspreid.

Je hebt 2 kampen:

1. de mensen die er het nut van inzien. Al dan niet omdat ze het verschil zelf gevoeld/meegemaakt hebben danwel omdat ze de testen en bewijzen overnemen die uitwijzen dat het echt veel uitmaakt

2. de mensen die het al 50 jaar zonder doen en/of nog nooit schade hebben gereden en zich afvragen waar iedereen zich zo druk om maakt. Ervaring op de weg en voorzichtig rijden spelen hier wel een rol dnek ik.

Maar wie heeft er nu gelijk? Vooralsnog is er naar mijn idee geen gelijk. Mijn ervaring is mijn ervaring en ik rij daarom op winterbanden. Ik heb het met eigen ogen gezien hoe Joost met zijn zomerbanden op de slipcursus een exact 2x zo lange remweg had dan ik met m'n winterbandjes (die niet eens van een goede kwaliteit waren want Ies had met z'n Michlin Alpins en nog kortere remweg)

We hebben het allemaal hier over wat er al dan niet verbeterd moet worden aan de Z (of andere BMW) en dan laat men dit liggen. DAT snap ik dus niet. Tuurlijk kom je d'r uiteindelijk wel met je zomerbanden in de sneeuw. Geen idee ook eigenlijk waarom ze het zomerbanden hebben genoemd. Ik duik ook altijd met mijn smoking het zwembad in en ga naar een premiere in mijn zwembroek want waarom iets gebruiken waar het voor bedoeld is?

Zo nu heb ik er genoeg van. Geen zin meer om mensen te prikken. Sorry, het was niet persoonlijk bedoeld. Je hoeft mijn mening niet te delen. Veel geluk vandaag. Mijn vriendin moet door de aangekondigde sneeuwjacht naar Amsterdam en ik ben blij dat ze op winterbanden staat. <_<

Link naar reactie

Ben over mijn Continental winterbanden op de Z3 erg tevreden. Heb er weer een hoop lol mee de laatste dagen.

Heb de Continentals ook op mijn 5serie. Op de Volvo echter Zweedse Gislaveds.

Zonder winterbanden is rijden bij sneeuw vooral met een achterwiel aandrijver onprettig en met die lichte Z3 gewoon link.

Overigens tav Duitsland: niet alleen zijn er mogelijk problemen met je verzekering maar bij daadwerkelijke sneeuwval kan de Duitse politie controleren en je voor je zomerbanden 25 euro boete geven (nog wel te overzien), maar, veel erger, je ook een rijverbod opleggen tot je je auto aan de winterse omstandigheden hebt aangepast!

Overigens 2x een slip gehad bij sneeuw op zomerbanden, eens op de snelweg bij Neu-Ulm, en eens bij Garmisch-Partenkirchen. Als iedereen om je heen op winterbanden rijdt kun je gewoon niet zo vlot remmen als je mede weggebruikers. Reden om al sinds 20 jaar altijd een set op velg te kopen voor iedere auto die ik aanschaf. De kosten zijn te verwaarlozen daar je in de winter je (vaak duurdere) zomerbanden niet verslijt.

Link naar reactie

nogmaals het blijft een welles nietes

ik ben ook wel een beetje van mening dat veel automobilisten van tegenwoordig zowat niets meer durven te doen ,men is het gewoon ontwent

om een beetje van de gebaande paden af te wijken,

ik woon langs een smal dijkje wat aan het eind ook nog eens is afgesloten met een paaltje,daar hebben we wat mensen zien kloten om weer terug te komen zeg!

gewoon om te gillen :schater: het is maar een paar honderd meter zowat recht achteruit naar het eerste taluudje waar je een beetje knap kunt keren,maar o o wat eng zeg.

ik heb wel eens een (in dit geval) een vrouwtje ongeveer 1,5 uur zien klungelen,een meter of 2 achteruit en dan 1 meter vooruit omdat ze steeds in de berm reed.

ik hoor je al denken "waarom ga je niet helpen!"maar dan blijven we aan de gang!,ik heb er trouwens meer dan eens iemand uit getrokken (vaak mannen)die het presteerde om vierkant naast de weg te raken.

dus als er een beetje regen ,sneeuw,wind of laten we zeggen iets anders dan blauwe lucht,een rechte weg oid is dan kunnen we ineens daar niet meer mee omgaan.

maar ik ben ook van mening dat wanneer er betere en veiligere materialen voorhanden zijn ,dat deze dan ook benut moeten worden.

geen lulkoek van we hebben het altijd zonder gedaan,en toen ging het ook goed.

misschien zouden ze het dan toch maar gewoon in de wegenverkeerswet moeten opnemen dat de auto aangepast dient te zijn aan de rijomstandigheden.

Link naar reactie
Ben over mijn Continental winterbanden op de Z3 erg tevreden. Heb er weer een hoop lol mee de laatste dagen.

Zonder winterbanden is rijden bij sneeuw vooral met een achterwiel aandrijver onprettig en met die lichte Z3 gewoon link.

x2!

Link naar reactie

Ook een goede tijd om zomerbandjes te kopen, had 2 achterbandjes nodig voor eMMy: Hankook K104

Voorbanden nog 6mm achter nog maar 2mm, was al bang dat ik achter dit type band niet meer kon krijgen, wat een koopje :shifty:

FF on topic, vandaag met eMMy lekker geschoven met de Conti winterbandjes, wat een fun.

Link naar reactie
Ook een goede tijd om zomerbandjes te kopen, had 2 achterbandjes nodig voor eMMy: [url=http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=75522060.100.7184&typ=D-

:wub: Piërre de banden goeroe onder zijn M met hankook. Heb slechte ervaringen met dat merk. Heb ze welgeteld 2 maanden onder het busje gehad en gauw laten vervangen door Michelin. Wat een tering herrie gaven die banden. En das nie goe nie. In mijn busje hoor je normaal helemaal niets (zelfs niet die soepele 6 cylinder) maar je kon mensen achterin voorin niet horen :shifty: Dus Nicole zat altijd achterin... :wub:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.