Ga naar inhoud

Wauw... behoorlijk glad op de (binnen-)weg!


trapStaart

Aanbevolen berichten

ook ik heb gewoon mijn styling 124 met mischbereifung (achter 275) met michelin sp2 onder de auto en kan zonder problemen rijden. Het zijn gewoon allemaal Hansjes O die winterbanden nodig hebben. -_- :thumbup:

Aangezien ik op het gehele wagenpark winterbandjes heb wil ik jouw ballen wel even (er)afrukken :wave:

Link naar reactie
  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat mag wel in de krant! vredespijp roken dan maar? Of gelijk lepeltje lepeltje in bed met dit koude weer... :wave:

Ehhh, ik heb een electrische deken, niet meteen gaan overdrijven. Was maar een grapje naar Bart toe. Ik ken ech nie je ballen eraf draaien :schater: -_-

Link naar reactie
Van mijn duitse collega's weet ik het volgende: je mag op zomerbanden rijden maar als je betrokken raakt in een verkeersongeval en je hebt dus geen winterbanden dan wordt je bijna automatisch aansprakelijk gesteld omdat je niet voorbereid was op de omstandigheden zoals in het artikel wordt aangegeven. Dus het is erg onverstandig om in Duitsland zonder winterbanden te gaan rijden.

Ja dus? Hetzelfde geldt voor harder dan 130 rijden in Duitsland... Je verzekering keert toch wel uit, aansprakelijk of niet (bij all risk natuurlijk).

Voor Duitsers zelf is dit een groter probleem, aangezien Duitse verzekeringsmaatschappijen wat moeilijker kunnen doen....

Link naar reactie
Wat te denken van die eikels MET winterbanden die overmoedig worden............. -_-

Dit valt mij dus ook op, mensen die denken dat ze met spikes rijden in plaats van winterbanden...(hoor ik daar iemand safira zeggen!!)

Kan ook niets anders zeggen dat winterbanden echt aan te raden zijn. Heb ze dit jaar niet(vorige jaren wel) en het is voor mij weer een bevestiging dat ze er volgend jaar weer onder komen. Kwam laatst een parking met klein drempeltje dan ook met geen mogelijkheid op. De lege parkeerplaatsen zijn wel :wave: , maar dat zijn ze ook met winterbanden..

Link naar reactie
onder de 7 graden is een zomerband te hard en verliest ie grip.

Zo stond ik een week of 4-5 geleden bij Ruud omdat de winterbandjes erom zouden gaat. Tevens met het verzoek of ie ook even kon kijken of er een wiel los zat ofzo... m'n Z reed als een slappe vaatdoek... -_-

Niks te vinden, winterbandjes erom en hij reed weer als een (trein wou ik tikken maar die rijden over het algemeen niet... :wave: ) Z3 hoort te rijden... strak...

Link naar reactie

Ja gelukkig rijden er steeds meer mensen met winterbanden. En helaas zijn er altijd mensen die idd niet door hebben wat ze aan het doen zijn.

Onder mijn lease eentje zitten van die vierseizoens bandjes. (winterbanden moest ik zelf verzorgen :wave: ) op zich al een heel stuk beter dan zomerbanden met dit weer. Maar als het op het randje aankomt toch niet goed genoeg. Ik had gisteren met de 1 ook moeite bij sommige bruggen en kwam bij m'n schoonouders de oprit ook niet op. Toen kwam m'n vriendin met de 330 met winterbanden en reed hem er "hopla" zo op.

Link naar reactie
Hoezo "ja dus" ? jij vind het niet interessant dat je premie omhoog schiet omdat je bij een ongeluk in het ongelijk wordt gesteld?

Dan ben ik wel benieuwd hoeveel mensen van hier om die reden NIET harder dan 130 rijden in Duitsland... :wave:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Jahoor, doe ik ook. Maar niet alleen voor de lol. Als de omstandigheden wat lastiger zijn dan normaal mag ik ook graag vantevoren even wat proberen op een veilig stukje, puur om te zien wat er gebeurd als het echt onverwachts moet. Dus als het glad is eventjes hard remmen om te zien hoe het wegdek is vertelt je op voorhand al wat de condities zijn, zodat je niet verast wordt. Wat het ook voorkomt is dat je (wat je nu dus heel vaak ziet) zo'n suffe bent die 30 gaat rijden op een 80-weg waar gewoon goed gestrooid is, zodat iedereen je gefrustreerd gevaarlijk gaat inhalen. Voorzichting zijn is goed, maar de omstamdigheden en daarbijhorende handelingen kennen is dan beter IMHO. Daarom vind ik ook dat een (anti)slip cursus verplichte kost zou moeten zijn. Zeker voor achterwielaandrijvers.

Mijn gedachte bij die mensen die 20 gaan rijden,.. hoewel ik begrijp dat je het eng kan vinden, blijf dan lekker thuis, is veel veiliger voor je zelf en de gene om je heen.

Link naar reactie
Dan ben ik wel benieuwd hoeveel mensen van hier om die reden NIET harder dan 130 rijden in Duitsland... :D

Hoe kan je nou "130 in duitsland rijden" vergelijken met "op zomerbanden door de sneeuw rijden" Als je dat serieus bedoeld hebt dan begrijp je echt geen snars van banden en ben ik verbaasd dat je die M nog heel hebt gehouden.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Hoe kan je nou "130 in duitsland rijden" vergelijken met "op zomerbanden door de sneeuw rijden" Als je dat serieus bedoeld hebt dan begrijp je echt geen snars van banden en ben ik verbaasd dat je die M nog heel hebt gehouden.

Volgens mij doelt hij alleen maar op het feit, dat als je sneller dan 130 rijdt.. de verzekering ook moeilijk kan gaan doen... net zoals bij wintersweer op zomerbanden blijven rijden.

Link naar reactie

Ok op die manier... maar dan nog vind ik het geen vergelijking. 130 rijden op een duitse snelweg is minder gevaarlijk dan de maximum snelheid rijden op een nederlandse snelweg. Als je met zomerbanden in de sneeuw gaat rijden ben je:

1. dapper en stoutmoedig

2. dom en onverantwoord

3. eigenwijs met een bord voor je kop

4. ongeinteresseerd en onwetend

5. verkeerd zuinig en verkeerd ingelicht

6. alles hierboven

Link naar reactie
Ok op die manier... maar dan nog vind ik het geen vergelijking. 130 rijden op een duitse snelweg is minder gevaarlijk dan de maximum snelheid rijden op een nederlandse snelweg. Als je met zomerbanden in de sneeuw gaat rijden ben je:

1. dapper en stoutmoedig

2. dom en onverantwoord

3. eigenwijs met een bord voor je kop

4. ongeinteresseerd en onwetend

5. verkeerd zuinig en verkeerd ingelicht

6. alles hierboven

Je vergeet er een: Dan hoor je tot 95% van de automobilisten in Nederland.

Link naar reactie
Volgens mij doelt hij alleen maar op het feit, dat als je sneller dan 130 rijdt.. de verzekering ook moeilijk kan gaan doen... net zoals bij wintersweer op zomerbanden blijven rijden.

Dank, dat was inderdaad wat ik bedoelde.

Het wordt vaak als argument gebruikt voor winterbanden, terwijl diezelfde personen vervolgens in de zomer met >200km/u richting zuidelijke oorden knallen over de autobahn...

Ok op die manier... maar dan nog vind ik het geen vergelijking. 130 rijden op een duitse snelweg is minder gevaarlijk dan de maximum snelheid rijden op een nederlandse snelweg. Als je met zomerbanden in de sneeuw gaat rijden ben je:

1. dapper en stoutmoedig

2. dom en onverantwoord

3. eigenwijs met een bord voor je kop

4. ongeinteresseerd en onwetend

5. verkeerd zuinig en verkeerd ingelicht

6. alles hierboven

Vind het nog al een fel oordeel over de keuzes van anderen IMHO.... :thumbup: Iedereen mag toch zelf weten wat voor rubber hij of zij onder de auto heeft hangen (binnen de wettelijke kaders)??

Ik heb al wel eens winterbanden gehad, maar op onze huidige daily driver heb ik ze niet, en ik moet zeggen dat ondanks dat ik dagelijks bij de weg ben, en ook flink wat op achteraf weggetjes rijdt, ik nog nergens in de problemen ben gekomen. Niet met bochten, remmen, of ergens weg zien te komen.

En voor alle duidelijkheid, met dit weer stond de :D binnen, dus tsja, dan blijft ie wel heel... :D

Link naar reactie

Klopt, het is een fel oordeel (alhoewel met een knipoog natuurlijk, lijkt me duidelijk). Weet je waarom? Omdat je anderen in gevaar brengt door daar lakoniek mee om te gaan. Ik mag aanemen dat je onder je daily wel 4 seizoensbanden hebt anders denk ik niet dat je probleemloos deze periode doorkomt. Moet ik wel zeggen dat de zwaardere auto meer asdruk hebben en dus per cm2 meer druk op het loopvlak. Iets wat je natuurlijk weer verslechterd door hele brede banden ten nemen. Kijk maar eens om je heen.

Wat zijn de auto's met problemen: kleine auto's en grote auto's met brede banden. Vandaar ook dat vrachtwagens er toch redelijk weinig moeite mee hebben. Die hebben immers toch ook geen winterprofiel. Toch zijn er wel winterbanden voor vrachtwagens. Zitten alleen geen lamellen in het profiel dus het zal puur met de zachtheid van het rubber te maken hebben. Ik zal het eens navragen bij m'n zwager (transportonderneming)

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Hoewel ik van te voren al wil aangeven dat de volgende vergelijking mank gaat;

In de autosport gebruiken ze ook voor alle verschillende weertypes andere banden, zo zie ik het ook voor op de openbare weg.

Voor goede prestaties moet je in de zomer op daarvoor geschikte banden rijden, net zoals dat je in de winter op daarvoor geschikte banden zou moet rijden.

Het punt is denk ik alleen, dat niet iedereen daar geld voor (over) heeft.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Moet ik wel zeggen dat de zwaardere auto meer asdruk hebben en dus per cm2 meer druk op het loopvlak. Iets wat je natuurlijk weer verslechterd door hele brede banden ten nemen. Kijk maar eens om je heen. Wat zijn de auto's met problemen: kleine auto's en grote auto's met brede banden.

Niet dat ik echt problemen heb, maar ik kan wel beamen, dat het hebben van winterbanden in de maat 255 op de achteras.. niet het meest ideale is.. maar wel het mooiste.. :D :thumbup:

Link naar reactie

Maar het grappige is dat winterbanden helemaal niet zo veel meer kosten. Je moet 1 keer de velgen aanschaffen (staal kost geen drol, maar 2ehands LM is ook niet duur) Dan eens in de zoveel jaar een keer vervangen. Het mooie is dat je zomerbanden niet slijten op het moment dat je op winterbanden rijdt :D

En dan nog: als het geld ECHT de issue is moet je gewoon 4 siezoens bandjes kopen. Dan hoef je helemaal niks te vervangen. Moet je niet zomerbanden kopen en dan roepen dat je geen geld hebt voor winterbanden (den dan ondertussen wel geld uitgeven aan leuke opsmuk voor je auto zeker :thumbup: )

banden horen gewoon bij de 1e behoefte van een auto, net zoals motorolie of nieuwe lampjes.

Link naar reactie
Weet je waarom? Omdat je anderen in gevaar brengt door daar lakoniek mee om te gaan.

Valt wel mee hoor. Ik rij al ruim 35 jaar 50K per jaar zonder winterbanden. Vroegah had je niets eens winterbanden (een wel echte winters) en sinds de winterbanden is het aantal gladheids ongelukken significant afgenomen? Kwestie van je limieten kennen en anticiperen.

Afgelopen woensdag sta ik voor een rotonde, glijdt er een golfje met petje rechtdoor de rotonde op.

Raampje open: Gaat lekker he?

Zegt die: Moet toch kunnen met winterbandjes.

(Was wel een vrolijk petje, dat weer wel)

Link naar reactie

Eens, maar nuanceer het dan wel even door aan te geven dat je vroeger ook geen zomerbanden had. Uiteraard kan je met heel voorzichtig en langzaam rijden veel voorkomen. Maar waarom zou je het achterwege laten om veiliger te kunnen rijden? Vroeger hadden we ook geen driepunts gordels, kinderzitjes met sideimpact bescherming en isofix, airbags of kreukelzones. Is toch geen reden om het maar achterwege te laten omdat het al 30 jaar "goed gaat"

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.