Ga naar inhoud

z3 coupe 2.8 valt soms stil


krikke_s2000

Aanbevolen berichten

:thumbup: Goed gedaan zeg! Heb je de dubbele Vanos of de enkele?

Ik zou zeggen: begin er een bedrijfje in! Ik denk dat veel mensen de ringen vervangen willen hebben!

Groeten, Rogier :wave:

Hmmm...als totaal-niet-klusser-aan-auto's lijkt mij dat een prima idee. Mijn QP heeft ook behoorlijk wat van de symptomen, ik ga Roodkapje maar eens vragen of hij er zin in heeft...

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hmm, mijn vliegwiel en drukveren (als ik het goed heb, of zaten die nou in scooters?? :thumbup: ) zijn al vervangen.. maar had geen invloed op de "trilling"..

Ik was al van mening dat het gewoon iets is wat bij de auto hoord.. maar nu ik las dat jij het ook had.. en ook specifiek bij dat toerental.. begon ik toch even te denken..

"het zal toch niet de vanos zijn.." :muur:

Maar "gelukkig" heb je het nog steeds.. ;)

Hey Z3 Widebody,

Afgelopen zaterdag heeft Ruud mijn vliegwiel vervangen en..... alle trillingen en vibraties zijn verdwenen :thumbup:

Voor het vervangen hiervan wilde Ruud eerst mijn hardy-schijf nakijken omdat die ook voor dergelijk symptomen kan zorgen. Toen die goed bleek, heb ik besloten het vliegwiel te vervangen en dat was dus de oplossing.

Dus misschien is het bij jou wel de hardy-schijf die de trilling veroorzaakt......

grtz Rick :wave:

Link naar reactie

Hoi Rick,

Ik probeer het hier ook nog even: Heb je voor de uitbouw ook nog filters e.d moeten verwijderen zoals Beisan aangeeft: Ausbau von Lüfter und Zarge, Ausbau des Innenraumfiltergehäuses?

Moet de radiatorfan ook verwijderd worden? En heb je daar dat speciaal gereedschap voor nodig (Der Wasserpumpen-Riemenscheibenhalter Werkzeug)?

EDIT: Oeps, je hebt zojuist geantwoord in het VANOS ringen inkoop draadje. Sorry ;)

Groeten, Rogier :thumbup:

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Hey Bandrover,

Ik heb de Vanos ringen besteld,

Nu maar hopen dat dit het probleem is. Het lijkt er - gezien de verschillende posts - wel op!

gr. Teun

<_<

Gisteren mijn Z3 2.8 opgehaald die grote beurt en APK heeft gehad. Bij het uitlezen van de computer was men er achter gekomen dat de krukkeassensor defect was. Deze hebben ze nu vervangen alsook alle bougies. Karretje loop weer als gesmeerd (het lijkt dus nauwelijks met de Vanos te maken te hebben). Het lijkt erook op dat hij weer zijn gehele vermogen terugheeft. (Ik vond dat deze Z3 maar op zeg 80% vermogen reed t.o.v. een eerdere Z3 2.8 die ik ooit gereden heb).

Dus gisteren: The drop down and the pedal to the metal.... lovin'it!

gr. Teun :m:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.