Ga naar inhoud

Contactslot vast


ediels

Aanbevolen berichten

Hey folks,

Heeft er iemand ervaring met het uitbouwen van een contactslot,

wanneer ik mijn Zzzztje wou stilleggen stak het slot vast en er is geen draai meer mogelijk.

Dan maar stil laten vallen en batterij afgekoppeld.

Soms kan ik de sleutel zonder dat hij grip heeft ronddraaien.

De ring er af halen en met een nageltje in het kleine gaatje keuteren heb ik al geprobeerd maar gezien hij nog in drive stand staat lukt me dit niet.

Het betreft hier een Z3 - 1.8 van 1996

Kan iemand mij helpen?

Dank bij voorbaat

groetjes van echte Zzzzz liefhebber

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Volgens de Bentley manual moet dat in de stand "radio".

Maar dat is dus in jouw geval al lastig, begrijp ik. Misschien dat je er wat WD40 in kan spuiten en dan een beetje priegelen om hem in de goede stand te krijgen?

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • 3 jaren later...

Even een ander vraagje over contactsloten.

Iemand uit het "Alfa Romeo wereldje" zag dat mijn contactsleutel aan mijn sleutelbos zit en adviseerde ze gescheiden te houden.

Reden : als het gewicht van de sleutelbos (ca, 5 sleutels) aan het contactslot hangt, gaat dit "uitlubberen".

Zijn hier bij BMW's ook klachten over?

Ik rijd nu 7 jaar Z3/Z4, maar nooit last gehad

Link naar reactie
  • Administrator

Ik heb ze ook gescheiden om de reden die Lightning noemt. Ik heb aan mijn sleutelbos wel zo'n clipje waar ik de autosleutel aan kan klikken als ik ze samen in een zak wil stoppen, maar haal de autosleutel(s) er altijd af als ik ga rijden.

Link naar reactie

Momenteel loopt er in de VS een rechtszaak tegen GM n.a.v. defecte contactsloten waardoor de motor tijdens het rijden afsloeg met alle gevolgen van dien. Mogelijk veroorzaakt door te zware sleutelbossen. Voorlopige score zo'n 650 gewonden en 25 doden. Het is dus wel een issue.

Zelf heb ik 1 keer in een geleende auto meegemaakt dat de kontaktsleutel spontaan uit het behoorlijk uitgelubberde slot viel. Inderdaad zat die aan een een behoorlijk grote sleutelbos. Vervelend, meer niet. Een motor die vanwege een te zware slingerende sleutelbos afslaat bij een behoorlijke snelheid lijkt me wel iets om panisch van te worden.

Gewoon een losse kontaktsleutel gebruiken, heb je ook geen vervelende krassen.

Link naar reactie
  • Administrator

^ ik heb wel eens een leenauto gehad waarbij je de sleutel gewoon weer uit het contactalot kon halen, maar alles dan wel bleef werken ... ;-) (saab 900 turbo classic)

Link naar reactie
  • Administrator

^ ik heb wel eens een leenauto gehad waarbij je de sleutel gewoon weer uit het contactslot kon halen, maar alles dan wel bleef werken ... ;-) (saab 900 turbo classic)

Link naar reactie

Klinkt lullig maar gewoon gaan zitten en friemelen met de sleutel net zo lang tot ie een keer pakt.

Ik heb een collega die dat met een e36 heeft gehad uiteindelijk toch het contactslot eruit en een nieuwe erin,

zware sleutelbossen aan de contactsleutel zijn idd niet goed voor het slot ik had al jaren de sleutels gescheiden om die reden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.