Ga naar inhoud

Supertramp Tribute act

OmeLo

Aanbevolen berichten

• Reacties 168
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nu we toch lekker bezig zijn... Bassisten die zelfs aan 6 snaren niet genoeg hebben... (en als die supertramp tribute band geen uitdaging is moet je eens aan een king crimson tribute band gaan denken, dan blijf je wel even van straat)

Link naar reactie
  • Administrator
Nu we toch lekker bezig zijn... Bassisten die zelfs aan 6 snaren niet genoeg hebben...

Koop dan gewoon een keyboard... :thumbup:

Maarre... kennen jullie Lydia al?

Een bas veur de memm'n en zwangere buik is weer eens iets anders als hoog om de nek :angry:

Link naar reactie
  • Administrator
Ja, Lydia ken ik wel ja. Kwart Russisch, andere 3 kwarten weet ik niet meer. Tijd geleden een keer een covertje mee opgenomen van het plaatje "Don't stop the music"

You don't really wanna stop... NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOoooooooooooooooo

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Schopje.

Ps, met de jaarwissleling in Val Thorens een fantasische coverband gezien.

Mooie zangeres met een bereik van Beyonce tot Janis Joplin, Leadzanger zag er uit als... en was net zo maf als Bennie Jolink.

Andere zanger was Michael jackson imitator.

Speelden alle recente TFM hits met een smeuige rocksound zodat iedereen uit zn (cabrio?) dakje ging.

Link naar reactie

Dank voor 't schopje!

Afgelopen zaterdag in Saturnus Scheveningen de 1e ronde van de coverbattle glansrijk gewonnen. Door naar de halve finales eind april/begin mei (data volgen)! Nu druk oefenen voor de langere set in Musicon!

Link naar reactie
..........., ik ben erg trots op het commentaar eronder... :holiday:

Bedoel je deze tekst?

........"Gisteren gaf de band, Band of the Century hun debuutoptreden tijdens de CoverBattle en ik was gelijk enthousiast.

De groep gaf misschien wel het beste Supertramp tribute optreden dat ik in tijden zag. Boekers spits de oren want deze tribute band mag je niet missen."........ :thumbup:

Link naar reactie
Fefeliciteerd. D'r zullen wel veel oefenuurtjes in zitten.

We zijn inmiddels een klein halfjaartje onderweg met de totale bezetting, en dit was het eerste optreden, dus tot die tijd braaf elke zondagmiddag in de oefenruimte gezeten :thumbup: Maar: we zijn allemaal perfectionistisch, dus het kan altijd beter. Plus dat de show in Musicon twee keer zo lang wordt als die in Saturnus (was maar drie kwartier), en we voegen niet de minste nummers toe aan de setlist. 'Fools Overture' bijvoorbeeld blijft een behoorlijke klus om te spelen!

Maar: het wordt gaaf, in Musicon! :holiday:

Link naar reactie
We zijn inmiddels een klein halfjaartje onderweg met de totale bezetting, en dit was het eerste optreden, dus tot die tijd braaf elke zondagmiddag in de oefenruimte gezeten ;) Maar: we zijn allemaal perfectionistisch, dus het kan altijd beter. Plus dat de show in Musicon twee keer zo lang wordt als die in Saturnus (was maar drie kwartier), en we voegen niet de minste nummers toe aan de setlist. 'Fools Overture' bijvoorbeeld blijft een behoorlijke klus om te spelen!

Maar: het wordt gaaf, in Musicon! :wave:

Ik ben er bij. Wil dat wel eens zien en horen. Ben een groot fan van Supertramp.

Tot volgende week vrijdag.

Groet

Harrie

P.s. wie ben jij dan de bas of lead guitar ? Anders weet ik nog niet waar ik op moet letten :wave:

Ik kom met een vriend van me.

Link naar reactie
ben jij dan de bas of lead guitar?

Men spreekt van gitaristen en bassisten, waarbij een bassist zowel een contrabas als een basgitaar kan bespelen. Doorgaans minder snaren dan de gitarist (maar tegenwoordig is dat niet meer altijd het geval) - ik ben de gitarist, in elk geval... :wave:

Overigens wordt er bij meerdere gitaristen dan vaak nog onderscheid gemaakt tussen de lead- en de slaggitaar of rythmguitar, maar aangezien dat bij supertramp niet echt nodig is doe ik slag en lead allemaal zelf.

Tot volgende week! :wave:

Link naar reactie
aangezien dat bij supertramp niet echt nodig is doe ik slag en lead allemaal zelf.

Goed opletten op iemand die op zoiets speelt: :wave:

mm1%20double%20neck.jpg

Link naar reactie
Want deze past niet in de coupe? :mellow:

three_neck_guitar.jpg

Dat tweekoppige monster krijg ik ook al niet in de coupe.... :unsure:

Ik heb ooit wel eens zo'n tripleneck geprobeerd, maar ik ben van mening dat een zevensnarige gitaar én een zessnaar eigenlijk onzin is; alles wat je op een zessnaar kunt moet je op een zevensnaar ook kunnen. Bovendien is die zevende snaar een snaar extra in het lage bereik, en daar heb je een bassist voor... dus ik blijf lekker op zes snaren spelen (maar inmiddels heb ik 37 gitaren met zes snaren - het moet toch een keertje lukken...)

Link naar reactie
Men spreekt van gitaristen en bassisten, waarbij een bassist zowel een contrabas als een basgitaar kan bespelen. Doorgaans minder snaren dan de gitarist (maar tegenwoordig is dat niet meer altijd het geval) - ik ben de gitarist, in elk geval... :rolleyes:

Overigens wordt er bij meerdere gitaristen dan vaak nog onderscheid gemaakt tussen de lead- en de slaggitaar of rythmguitar, maar aangezien dat bij supertramp niet echt nodig is doe ik slag en lead allemaal zelf.

Tot volgende week! :lol2:

Hieruit kan je destilleren dat ik niet degene ben met de meeste kennis op muziekgebied. :thumbup:

Ik kan gelukkig wel redelijk goed bepalen wat ik mooi en niet mooi vind. Dus we gaan het zien.

Tot dan.

Gr

Harrie

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in