Ga naar inhoud

Supertramp Tribute act


OmeLo

Aanbevolen berichten

Ehmm...Ik ben schiZofreen, dus dat schept mogelijkheden, maar leg eens uit:

Die Mark King is in mijn ogen een keigave Basgitarist met een mega-unieke sound.

Dat lijkt op drummen op een basgitaar, is dat wat je bedoelt? Wellicht dat jij en Leonard die King maar ruk vinden, en Zo hebben we weer 'ieder Zijn/haar smaak'...

:nono: :nono: :nono: Oh nee Looke, hier ga ik lekker niet in mee... :P

Ik bedoel, VET, Z'on eigen studio en een accoustisch drumstel is 100% okay, dus ik Zou je uitnodiging met twee handen aangrijpen als Den Haag naast Landgraaf had gelegen... :unsure:

Maar wat ik bedoel is dat ik de honderden geluiden uit de huidige E-Drums wel gaaf vind, en na een paar weken surfen is Johnny Rabb tot nu toe mijn favoriet.

Ik heb nog een leuke foto van vroagah en een blitZe Canon Pixma MP990, net uitgepakt alvast als kerstcadeautje, dus die moest ik maar eens inscannen...

Mark King is inderdaad een waanzinnige bassist, maar de cliche's vertellen ons dat gitaristen arrogant zijn, bassisten lui en drummers dom. Mark King is dus geen typische bassist.... :offtopic:

OK, landgraaf-Den Haag is wat verder weg, maar je bent welkom... voor mij is het toch, hoe goed e-drums ook kunnen zijn, de echte kick als een drummer op een echte kit losgaat. Heeft toch iets meer 'oempf' dan een elektronische kit....

Foto's van vroeger? Kom maar door, als je durft! :gossip:

Link naar reactie
  • Reacties 168
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Die Mark King is in mijn ogen een keigave Basgitarist met een mega-unieke sound.

Dat lijkt op drummen op een basgitaar, is dat wat je bedoelt? Wellicht dat jij en Leonard die King maar ruk vinden, en Zo hebben we weer 'ieder Zijn/haar smaak'...

Cooldown, just a joke... Mark King is een prima bassist die ik waardeer (hij is alleen een beetje saai). Alleen is zijn slapping sound niet uniek, die is uitgevonden door Larry Graham

Link naar reactie

Misschien kunnen jullie een forumband beginnen met al die musici (en ex-DJs) hier. Kunnen jullie jaarlijks optreden bij Ruud zijn feessie en dan moet er natuurlijk ook nog een club-lied komen. Vanochtend onder de douch borrelde er een goede tekst omhoog en ik moest gelijk aan jullie denken (vooral aan de roadster rijders natuurlijk :thumbsup: ). Daar komt die dan ...

"Het is zo lekker warm, in je endeldarm."

Dit kan op z'n Arie Ribbens worden gezongen:

"Het is zzzoo lekker warm, warm, warm... , in jouw endeldarm, darm, darm"

Echter ik zie meer een raggende mannen/heideroosjes-achtige uitvoering met Prutsovic achter de mijk.

"HET IS ZO LEKKER WARM, IN JE ENDELDARM"

"HET IS ZO LEKKER WARM, IN JE ENDELDARM"

"HET IS ZO LEKKER WARM, IN JE ENDELDARM"

Verdere tekst moet hieronder maar worden verzonnen, maar het refrein staat als een heipaal.

Link naar reactie
Misschien kunnen jullie een forumband beginnen met al die musici (en ex-DJs) hier. Kunnen jullie jaarlijks optreden bij Ruud zijn feessie en dan moet er natuurlijk ook nog een club-lied komen. Vanochtend onder de douch borrelde er een goede tekst omhoog en ik moest gelijk aan jullie denken (vooral aan de roadster rijders natuurlijk :thumbsup: ). Daar komt die dan ...

"Het is zo lekker warm, in je endeldarm."

Dit kan op z'n Arie Ribbens worden gezongen:

"Het is zzzoo lekker warm, warm, warm... , in jouw endeldarm, darm, darm"

Echter ik zie meer een raggende mannen/heideroosjes-achtige uitvoering met Prutsovic achter de mijk.

"HET IS ZO LEKKER WARM, IN JE ENDELDARM"

"HET IS ZO LEKKER WARM, IN JE ENDELDARM"

"HET IS ZO LEKKER WARM, IN JE ENDELDARM"

Verdere tekst moet hieronder maar worden verzonnen, maar het refrein staat als een heipaal.

Ik denk dat een Raggende Manne-versie wel op z'n plek is in dit geval...kunnen we daarna altijd nog een covertje doen van hun briljante hit 'Het rijdt niet'....

Top refrein, lekker catchy. Ik vraag me wel af hoe je precies tot deze constatering kwam....zeker als je zegt dat die onder de douche omhoog borrelde.... :schater:

Link naar reactie

Ron, ik ben van het QP front, dus als ik een endeldarm verken is dat verbonden aan een dubbele x chromosoom. En nee, dat was er vanochtend niet aan de hand. Ik was onschuldig en solo aan het zingen onder de douch. Misschien dat het feit dat Halina mij gisteren naar xvideos leidde ermee te maken heeft, echter dat zal dan slechts een minority factor zijn.

Wat vooral blijft is dat het lekker klinkt en blijft hangen in mijn hoofd. Daarnaast denk ik dat je het vooral in overdrachtelijke zin moet zien.

[bonnie StClair uitleg] in de zin dat je het leuk vindt om iemand flink te naaien/pakken/etc. Het zou ook het credo van de belastingsdienst kunnen zijn [/bonnie StClair uitleg]

Het is, het is, het is zo lekker warm in je en-del-darm.

Link naar reactie

N.S.F.W. !!!

aangepast door Tja
Not suitable voor dit forum ook trouwens. Deleted text available on request.
Link naar reactie

Hoe kun je je afmelden voor dit forum :schater:

Link naar reactie

Voordat iemand gaat denken dat het een Arie Ribbens-tribute-optreden wordt..... :(

Naar alle waarschijnlijkheid zullen we de 30e januari ook optreden in Scheveningen, bij een clash of the coverbands. Dat zal een kortere set zijn, een halfuurtje ofzo, maar er zijn dan weer heel veel verschillende coverbands te bewonderen. Voor de liefhebbers: details volgen!

Link naar reactie
Voordat iemand gaat denken dat het een Arie Ribbens-tribute-optreden wordt..... :(

Naar alle waarschijnlijkheid zullen we de 30e januari ook optreden in Scheveningen, bij een clash of the coverbands. Dat zal een kortere set zijn, een halfuurtje ofzo, maar er zijn dan weer heel veel verschillende coverbands te bewonderen. Voor de liefhebbers: details volgen!

Het Concertgebouworkest is ook een coverband. Komen die ook?

Link naar reactie

Wat is de overweging geweest om ipv bijv. een Pink Floyd coverband, een Supertramp tribute te doen?

Zou Pink Floyd voor musici moeilijker zijn? (ik ben geen muzikant). De zang partijen lijken gemakkelijker, probleem lijkt me dat ze vaak met koren werken.

Supertramp ligt gemakkelijker in het gehoor.

Op wat voor publiek mikken jullie (voor een een feestje lijken beide bands minder geschikt).

Slepen jullie een pianio mee, of imiteren jullie op een keybord?

Zo ja, wat kost het om jullie in te huren? (eventueel per PM)

Link naar reactie
Wat is de overweging geweest om ipv bijv. een Pink Floyd coverband, een Supertramp tribute te doen?

Zou Pink Floyd voor musici moeilijker zijn? (ik ben geen muzikant). De zang partijen lijken gemakkelijker, probleem lijkt me dat ze vaak met koren werken.

Supertramp ligt gemakkelijker in het gehoor.

Op wat voor publiek mikken jullie (voor een een feestje lijken beide bands minder geschikt).

Slepen jullie een pianio mee, of imiteren jullie op een keybord?

Zo ja, wat kost het om jullie in te huren? (eventueel per PM)

De overweging om voor Supertramp te gaan was er juist een vwb de uitdaging: Supertramp is per saldo een stuk moeilijker te spelen dan bijv. Pink Floyd (waar ik een groot fan van ben, maar dat terzijde), en we zochten een beetje uitdaging. Door de moeilijkheidsgraad van de muziek zijn er in Nederland al een stuk of 10 Floyd-coverbands te vinden, maar voor een andere supetramp-coverband moet je al naar duitsland. We mikken voornamelijk op het publiek dat de muziek van supertramp graag weer eens in een live-versie zou willen horen, dus wat dat betreft iedereen. Of je dat voor een feest geschikt vindt is een kwestie van smaak natuurlijk.... :kisstogether:

In principe beschikken we over een ECHTE vleugel, hammondorgel en wurlitzer piano. Vleugel en Hammond kunnen ook op een stagepiano en digitale hammond als 't niet op het podium past, wat in de meeste gevallen zo is.... :thumbup: De wurlitzer is onontbeerlijk voor de supertrampsound en komt dus wel altijd mee.

Kosten zijn erg afhankelijk van wat we precies gevraagd worden neer te zetten. Een grote show (anderhalf tot twee uur) met alle toeters en bellen in Groningen is uiteraard duurder dan een kleine/kortere set in de kroeg om de hoek, en voor optredens met veel 'exposure' is het mogelijk om korting te geven. Hangt er maar vanaf wat je wilt, maar voor een kratje bier doen we het zeker niet....:D

Link naar reactie
maar voor een andere supetramp-coverband moet je al naar duitsland.

Verkeerde letter weggelaten... :kisstogether:

Hangt er maar vanaf wat je wilt, maar voor een kratje bier doen we het zeker niet....

Ná een kratje bier daarentegen... :schater:

Link naar reactie
Even een vraagje , Sleep je de vleugel echt mee? en hoe lang is ti dan ?

Mij vragen ze ook wel eens, maar ik neem toch echt mijn vleugel niet mee.

respect overigens voor jullie als je het wel doet :kisstogether:

Ehm... ik ben niet de toetsenist van de band, maar ik weet dat hij een Ibach vleugel heeft. En hij is groot... :D

We doen het in principe niet, die wurlitzer is al sjouwen genoeg, maar als er vraag naar is doen we het gewoon. Kost wel wat, een vleugel verhuizen en stemmen.... :thumbup:

Link naar reactie
Ehm... ik ben niet de toetsenist van de band, maar ik weet dat hij een Ibach vleugel heeft. En hij is groot... :D

We doen het in principe niet, die wurlitzer is al sjouwen genoeg, maar als er vraag naar is doen we het gewoon. Kost wel wat, een vleugel verhuizen en stemmen.... :thumbup:

huiskamer006.jpg

Zoiets? dit is ook een Ibach uit 1875 volledig gerestaureerd, mijn liefje.

Ik heb ook nog een Yamaha u3 piano en een pleyel uit 1875

Link naar reactie
huiskamer006.jpg

Zoiets? dit is ook een Ibach uit 1875 volledig gerestaureerd, mijn liefje.

Ik heb ook nog een Yamaha u3 piano en een pleyel uit 1875

Hmmm... hij is ook zwart, en 't is ook een Ibach, maar verder durf ik er weinig over te zeggen. Hij komt me iets minder 'barok' voor, maar als gitarist zal ik er verder maar geen onzin over uitkramen..... :thumbup:

Link naar reactie
  • Administrator
Die Mark King is in mijn ogen een keigave Basgitarist met een mega-unieke sound.

Dat lijkt op drummen op een basgitaar, is dat wat je bedoelt? Wellicht dat jij en Leonard die King maar ruk vinden, en Zo hebben we weer 'ieder Zijn/haar smaak'...

Hey kerel! Ik mocht je al toen ik je voor het eerst persoonlijk ontmoette vorig jaar in 't zuiden des lands, maar ik mag je nu des te meer :rolleyes:

Groetjes van w.s. de grootste Level 42 idolaat die er rondloopt in Nederland :m:

PS. volgend jaar 30th anniversary tour met w.s. Phil Gould weer terug achter de drums :angry:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.