Ga naar inhoud

Supertramp Tribute act


OmeLo

Aanbevolen berichten

hoho, dat is geen Rhodes, dat is nu een Wurlitzer.... :guitar:
Verrek zeg :guitar: , altijd gedacht dat het een Rhodes was!

Kun je nagaan hoe goed ik er naar geluisterd heb maar niet heus :thumbup: .

Zou wel gemakkelijker zijn geweest voor de roadies :huh: .

En wat een racties in dit topic...

Link naar reactie
  • Reacties 168
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Die laatste quote ging over een piano, maar vooruit.

I rest my case :huh:

Maarreh: je hoeft niet per se 'iets' met gitaren te hebben om van muziek te houden

helemaal mee eens. Kan dan ook genieten van mooie muziek, alhoewel ik niet 1 noot kan lezen. :thumbup:

Link naar reactie
helemaal mee eens. Kan dan ook genieten van mooie muziek, alhoewel ik niet 1 noot kan lezen. :huh:

:thumbup: Als muzikant een beetje beschamend: ik kan ook geen noten lezen. Ik weet welke waar zit op de gitaar, en hoe de toonladders en akkoorden lopen, maar als ik een partituur voor m'n neus krijg blijft het stil....

Link naar reactie
Verrek zeg :ok: , altijd gedacht dat het een Rhodes was!

Kun je nagaan hoe goed ik er naar geluisterd heb maar niet heus :thumbup: .

Zou wel gemakkelijker zijn geweest voor de roadies :guitar: .

En wat een racties in dit topic...

Het is een veelgemaakte vergissing hoor :huh:

Een Rhodes was inderdaad voor hun roadies een veel beter idee geweest, maar zonder Wurlitzer had the logical song nooit geklonken zoals die deed.....

Die Wurlitzer had onlangs nog weer kuren: een bepaalde toets gaf hele rare bijgeluiden. Bleek er een stofje onder een contact te zitten... :guitar: Een keer daarvoor was het ding met de auto vervoerd en toen was er een stekkertje inwendig losgeraakt waardoor hij alleen nog maar op vol volume wilde. Oftewel, het zijn humeurige en zeer fijngevoelige apparaten, en dan is deze nog volledig gereviseerd. Hoera voor jaren '50 elektronica.... :blush:

Link naar reactie
Ik geef het toe: ik ben gitaarfreak. Speel al sinds mn 12e en het is nooit meer goedgekomen... :thumbup:
Dan heb ik misschien een 'nieuwe' uitdaging voor je op zolder staan: een Fender 400. Plaatje, info.

Ooit door iemand overgespoten in glanzend zwart, da's niet mijn kleur maar in jouw geval... :huh: .

Bij interesse, PM me maar.

.
Link naar reactie
:kisstogether: Als muzikant een beetje beschamend: ik kan ook geen noten lezen. Ik weet welke waar zit op de gitaar, en hoe de toonladders en akkoorden lopen, maar als ik een partituur voor m'n neus krijg blijft het stil....

Ik vind het altijd weer wonderbaarlijk als mensen geen noten kunnen lezen , Maar toch de mooiste muziek kunnen spelen, En daarbij ook nog eens de weg op hun instrument kunnen vinden :unsure: ,Chapeau!!!

Kijk maar naar de Rosenbergs, geweldig!!

Link naar reactie

Hoi OmeLo

Ik denk dat ik met een vriend kom kijken. Wij zijn allebei nogal gek van Supertramp, in het bijzonder

het Paris album, dus wie weet. Het is alleen nogal uit de buurt, maar we gaan het proberen. Succes

met de uitvoeringen.

Groet

Harrie

Link naar reactie
Dan heb ik misschien een 'nieuwe' uitdaging voor je op zolder staan: een Fender 400. Plaatje, info.

Ooit door iemand overgespoten in glanzend zwart, da's niet mijn kleur maar in jouw geval... :kisstogether: .

Bij interesse, PM me maar.

.

Weliswaar niet mijn normale kop thee, een steel, maar uiteindelijk: het heeft snaren, dus...Je hebt PM!

Link naar reactie
Ik denk dat ik met een vriend kom kijken. Wij zijn allebei nogal gek van Supertramp, in het bijzonder

het Paris album, dus wie weet. Het is alleen nogal uit de buurt, maar we gaan het proberen. Succes

met de uitvoeringen.

In dat geval ben je helemaal aan het goede adres, want onze 'voorbeeldplaat' is juist het 'Paris' album, die spelen we zo goed als helemaal, met nog een paar van de 'ontbrekende' nummers erbij.....

:kisstogether:

Link naar reactie
In dat geval ben je helemaal aan het goede adres, want onze 'voorbeeldplaat' is juist het 'Paris' album, die spelen we zo goed als helemaal, :kisstogether:

Ik heb de 'Breakfast in America' en 'Even in the Quitests moments' LP's. De laatste toevallig deze week nog gedraaid (lange winteravonden), dus ik kom ook graag.

Hoe kunnen we jou herkennen? Z3 cap?

Link naar reactie
Een Fender Rhodes lijkt me ook vrij onontbeerlijk, toch?

Supertramp.... Het was destijds niet mijn muziek moet ik eerlijk toegeven. Wij schreven het zonder "t" :punk: .

Inmiddels kan ik het wel waarderen trouwens :kisstogether: .

same to me :unsure:

Link naar reactie
Ik heb de 'Breakfast in America' en 'Even in the Quitests moments' LP's. De laatste toevallig deze week nog gedraaid (lange winteravonden), dus ik kom ook graag.

Hoe kunnen we jou herkennen? Z3 cap?

Ehm... ik ben die kerel met die gitaar om z'n nek..... :muur:

Link naar reactie

Gaaf Omelo, lekker jammen... B)

Hier ook nog een leuk draadje over muZiek maken... (Lees even over het gemeuk heen.)

Vroegah ook graag muZiek gemaakt en het jeukt alweer een paar weken om het weer te hervatten... :wacko:

Vandaag ook de site van ons aller Rob ontdekt: Westend Drums...

Edit: Nog een leuke...

Edit 2: Dit draadje was ik aan het Zoeken...voor Omelo... :muur:

Link naar reactie
Gaaf Omelo, lekker jammen... :guitar:

Hier ook nog een leuk draadje over muZiek maken... (Lees even over het gemeuk heen.)

Vroegah ook graag muZiek gemaakt en het jeukt alweer een paar weken om het weer te hervatten... :holiday:

Vandaag ook de site van ons aller Rob ontdekt: Westend Drums...

Edit: Nog een leuke...

Edit 2: Dit draadje was ik aan het Zoeken...voor Omelo... :unsure:

Hmmm, misschien wel aardig om dat draadje over wie speelt welk muziekinstrument weer eens leven in te blazen, en dan een ZZZ-orkest te vormen, voor alle feesten en partijen of Roodkapjes Barbeknoei.... :thumbsup:

Maarreh... als je weer eens loswil op een drumstel: ik heb een eigen studio waar gewoon een echt drumstel staat, zonder elektrisch gedoe... ;)

Link naar reactie
064.jpg

Een gitarist heeft een ongeluk gehad en ontwaakt in het ziekenhuis.

De dienstdoende arts vertelt hem: we hebben goed en slecht nieuws voor je.

De gitarist: oh vertel mij eerst het slechte nieuws maar...

De arts: we hebben helaas de helft van je herseninhoud moeten verwijderen

De gitarist: vreselijk. Maar wat kan dan in hemelsnaam het goede nieuws zijn?

De arts: we hebben een basgitaar voor je gekocht...

Link naar reactie
Een gitarist heeft een ongeluk gehad en ontwaakt in het ziekenhuis.

De dienstdoende arts vertelt hem: we hebben goed en slecht nieuws voor je.

De gitarist: oh vertel mij eerst het slechte nieuws maar...

De arts: we hebben helaas de helft van je herseninhoud moeten verwijderen

De gitarist: vreselijk. Maar wat kan dan in hemelsnaam het goede nieuws zijn?

De arts: we hebben een basgitaar voor je gekocht...

:schater: Priceless! Ken je die van die gitarist die een volledige lobotomie had ondergaan? Precies: drummer geworden.....

Link naar reactie
:offtopic:

Leo Blokhuis presenteert Popgala 1973 in de Vliegermolen. Let op: trek er 50 minuten voor uit en als je herinneringen aan die tijd durft te posten, sta je voor altijd te boek als ouwe lul hier... :gossip:

Ik moet bekennen: ik ben geboren in 1979, dus ik kan er niet echt herinneringen aan hebben. Toch valt me regelmatig op dat ik qua muziekkennis die jaren 70 er toch best in heb zitten... teveel ouwe platen geluisterd vrees ik!

Link naar reactie
Zedri on drums........

Grtz Ron

:schater:... :offtopic: Na een pond spacecake herken ik meZelf toen ik nog wilde haaren had... :unsure:

:schater: Priceless! Ken je die van die gitarist die een volledige lobotomie had ondergaan? Precies: drummer geworden.....

Lobotomie

Lobotomie is een rond het midden van de 20e eeuw toegepaste chirurgische operatie waarbij de verbinding van het voorhoofdsgedeelte van de hersenen en de rest van de hersenen en het zenuwstelsel door een insnijding bijna geheel wordt verbroken. De chirurg boorde eerst twee gaten in de schedel van de plaatselijk verdoofde patiënt en maakte de incisie in de hersenen. Nadien ontstond een snellere methode zonder boren: een instrument werd onder plaatselijke verdoving boven de oogbol onder het ooglid doorheen de schedel gedreven en dan heen en weer bewogen in de hersenen.

De frontale hersenkwabben hebben een functie in "zelfsturendheid" en in het tot uiting komen van de eigen persoonlijkheid. Met lobotomie werd geprobeerd psychische stoornissen zoals schizofrenie te verhelpen, maar de effecten bleken onvoorspelbaar en hadden veel meer gevolgen dan het verhelpen van de schizofrenie. De ingreep wordt tegenwoordig, sinds ca 1960, als obsoleet en barbaars beschouwd, hoewel zelfs in de jaren 80 in Frankrijk nog enkele lobotomieën plaatshadden.

Ehmm...Ik ben schiZofreen, dus dat schept mogelijkheden, maar leg eens uit:

Die Mark King is in mijn ogen een keigave Basgitarist met een mega-unieke sound.

Dat lijkt op drummen op een basgitaar, is dat wat je bedoelt? Wellicht dat jij en Leonard die King maar ruk vinden, en Zo hebben we weer 'ieder Zijn/haar smaak'...

Maarreh... als je weer eens loswil op een drumstel: ik heb een eigen studio waar gewoon een echt drumstel staat, zonder elektrisch gedoe... ;)

:nono: :nono: :nono: Oh nee Looke, hier ga ik lekker niet in mee... :P

Ik bedoel, VET, Z'on eigen studio en een accoustisch drumstel is 100% okay, dus ik Zou je uitnodiging met twee handen aangrijpen als Den Haag naast Landgraaf had gelegen... :gossip:

Maar wat ik bedoel is dat ik de honderden geluiden uit de huidige E-Drums wel gaaf vind, en na een paar weken surfen is Johnny Rabb tot nu toe mijn favoriet.

Ik heb nog een leuke foto van vroagah en een blitZe Canon Pixma MP990, net uitgepakt alvast als kerstcadeautje, dus die moest ik maar eens inscannen...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.