Ga naar inhoud

Winterstalling? / Waar aan denken?


JP's Z4

Aanbevolen berichten

Vandaag ruimte gevonden om de auto binnen te zetten en mijn ervaring na 2 maanden stil staan:

- Accu uiteraard leeg, even aan de lader, rondje gereden en klaar is klara ;)

- Hoes heeft wel zijn sporen achter gelaten, maar met een beetje poets (geen krassen ofzo) krijg ik die met 1 veeg weer weg. Nu de wagen binnen staat sowieso binnenkort maar eens helemaal poetsen.

- Alles piept en kraakt wel een beetje, stuurkolom, kofferbak...het lijken wel de gewrichten van m'n oude oma!

Buiten dat was het wel weer heerlijk om even te rijden en kan uit ervaring zeggen: Buiten laten staan onder een hoes, doe het alleen als het niet anders kan want stiekem vond ik het toch wel een beetje zonde ;)

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Maakt het eigenlijk iets uit of je de lader rechtstreeks op de accu aansluit of via de 2 voorziene punten bij de motor?

Link naar reactie

ik ook, rechtstreeks op de accu.

De auto staat buiten en de lader ligt er naast in de achterbak.

Ik heb zo'n dun oranje ongeaard verlengsnoer precies in de bovenhoek van de achter klep lopen,

zodat deze moeiteloos sluit.

aangepast door coot
Link naar reactie

- Accu uiteraard leeg, even aan de lader, rondje gereden en klaar is klara ;)

Lijkt mij niet best voor de accu, om die helemaal te ontladen.
Link naar reactie

als een accu geheel ontladen raakt (en dat is al bij een voltage van onder de 10 volt een feit)dan verliest deze een gedeelte van zijn capaciteit.

gebeurt het vaker dan is je accu snel overleden.

maar ivo? ik dacht dat jij een acculader aangesloten had,tenminste is daar zat over gediscussieerd dacht ik.

beetje jammer dat je dan toch een lege accu had.

Link naar reactie

Was uiteindelijk niet nodig om de accu op te laden. Stond een maand stil in een onverwarmde garage en met de vriestemperaturen van de voorbije weken dacht ik dat de accu leeg zou zijn, maar de zzz startte meteen zonder probleem. Staat wel geen alarm op, alleen een stil alarm of hoe dat ook mag heten. Is gewoon een startonderbreker veronderstel ik. In ieder zal er niet teveel stroom afgepakt worden want als ik hier lees dat sommige accu's op 3 weken tijd leeg getrokken zijn...De zzz komt meestal alleen in't weekend buiten als het weer het toelaat maar ik rij wel steeds een paar uur door. Dus nooit korte stukken. Blijkbaar kan zo'n accu dan toch wat kou verdragen.

Link naar reactie

Van het vriezen an sich loopt een accu niet leeg, misschien neemt de zelfontlading er zelfs wel door af.

Wel heeft een accu bij lage temperaturen minder vermogen, maar zó koud is het nu ook weer niet geweest en is het nu op het moment al helemaal niet. Althans, hier niet...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.