Ga naar inhoud

Reactietopic Munchen II


bridders

Aanbevolen berichten

  • Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zaterdag, Porker museum

Wie het weet mag het zeggen :wacko: ??

IMG_0240.JPG

Ik weet het en zal het maar zeggen :

.ducktail1.png

Voor modeljaar 1973 kwam de Carrera RS (Renn-Sport) uit met 2,7 liter motor en 210 PK. Deze was bedoeld voor de racerij maar kon ook op straat worden gebruikt. Alles was bij de RS in het werk gesteld om gewicht te reduceren. De RS is duidelijk te herkennen aan zijn kenmerkende spoiler, een zogenaamde "ducktail". De naam Carrera werd door Porsche voor het eerst gebruikt in 1955 om een klasse overwinning in de Carrera Panamericana van 1953 te herdenken. Carrera betekent "race" in het Spaans. (tekst uit Wikipedia gecopieerd)

Weet niet hoe de rest van de wagen eruit ziet, maar wellicht wil de sticker symboliseren dat het geen "ducktail" was...

Jullie hadden nochtans een paar Porschekenners mee :mellow:

Link naar reactie
Weet niet hoe de rest van de wagen eruit ziet, maar wellicht wil de sticker symboliseren dat het geen "ducktail" was...

Volgens mij was het deze:

IMG_0242.JPG

Deze sticker zat ook nog op zijn zijraampje (no kangaroo-tail? :newblush: )

IMG_0241.JPG

Link naar reactie
Volgens mij was het deze:

Deze sticker zat ook nog op zijn zijraampje (no kangaroo-tail? :newblush: )

IMG_0241.JPG

Is een 356, de oer-Porsche.

Snap eigenlijk niet wat die stickers daar willen op betekenen, in die tijd was er helemaal geen sprake van spoilers.

En naast een ducktail bestaat er ook de whaletail (van de 911 RSR), maar verder houdt mijn kennis hierover op.

Voor mij bestaat er maar 1 echt leuke Porsche, de 930 turbo. De rest is allemaal slap afkooksel van éénzelfde thema...

dsc03122.jpg

Link naar reactie
we willen ook een foto van jou met de pet achterstevoren

Pet? die is vrijdag nacht ergens in een Duitse club achtergebleven... :newblush:

Ook maar eens mijn verhaal van het avontuur naar Munchen. Sommige mensen schijnen het niet leuk te vinden als je per ongeluk de verkeerde afwezigheidsmelding aanzet met daarop dat je tot 17 februari afwezig bent :party: , wat heb ik weer veel recht kunnen zetten deze week.

Zoals gewoonlijk moest er op het allerlaatste moment nog van alles geregeld worden waardoor wij, Matthijs en ik, de nacht voor vertrek pas om 3uur van onze nachtrust konden gaan genieten. Goed voorbereid als altijd zijn we om 6uur weer opgestaan om te overleggen of we via eindhoven met Ruud mee rijden of met de rest van het zootje ongeregeld via Arnhem. Ik had mijn co-piloot al voorbereid op het niveau van dit clubbie rebellen. Toch, zijn reactie op de eerste ontmoeting met een groepje grote kleine kinderen was onbetaalbaar. Hij heeft er zowaar een dag voor nodig gehad om ervan bij te komen. Maar na de inburgeringscursus van enkele loudmouths begon zelfs matthijs liter pullen bier te heffen. Ik heette geen Maik meer, klootzak was voldoende om mijn aandacht te trekken ;) .

terug naar de heenweg, de eerste stop was bij Wiesmann. Geweldig om daar een keer een kijkje te nemen en te zien dat echt alles met de hand word vervaardigt :o Tijdens de lunchpauze bij Waldgeist bleken de ogen van al onze widemouths groter te zijn dat de mond, jammer, diegene die hun bord wel leeg hadden kregen daarna een aangename VIP threatment in de ballenbak... :drank: Na de lunch heerlijk door kunnen knallen richting Munchen, waarna mijn co-piloot vroeg of ik niet wat snelheid zou minderen nu mijn benzinemeter beneden het reservegebied wees.... Aiii :banaan: Tenenkrommend op zoek naar een tankstation, het resultaat: 48liter erbij. :o: Wist niet dat zo'n ding ook op lucht reed?

De volgende dag was het tijd voor een bezoek aan BMW Munchen. De tour door BMW welt was dit jaar verruild voor een bezoek aan het BMW museum. Wat veel indrukwekkender was... :wave: Helaas hebben wij de ontmoeting met Adrian misgelopen. In plaats daarvan zijn wij 'smiddags op het terras van het hofbrauhaus gaan voorproeven :banaan: met Matthijs zijn tante (Ja Frank, ook zijn nichtjes....) die al een aantal jaren in Munchen woont. Daarna terug naar de auto gegaan en de navigatie ingesteld naar het restaurant. Tot onze verbazing passeerden wij na ongeveerd een uur door munchen gereden te hebben opnieuw het Hofbrauhaus. En bleek het restaurant hier op loopafstand (+/- 300meter) vandaan te liggen :muur:

Link naar reactie

Na het eten kon Ruud zijn blijdschap niet meer onderdrukken toen ik zei iemand nodig te hebben die mijn Z'tje naar het Hotel kon brengen. Dit was zijn uitgelezen kans om eindelijk eens in een Roadster te rijden. Heel Munchen heeft hij gehad, nu hij erachter kwam dat zo'n Roadster eigenlijk een onweerstaanbare vrouwenmagneet is. Het Z'tje was dus terug naar zijn slaapplek en het feest kon beginnen :banaan:. Echter :(, merendeel van de loudmouths haakte gelijk af nadat zij door vrouw of vriendin vanuit Nederland of ter plekke gedirigeerd werden zich terug naar de hotelkamer te begeven. Het mocht de pret niet drukken want onze Per moest nog achter de meisjes aan B). Samen met Per en Matthijs zijn wij richting het uitgaanscentrum van Munchen gegaan. Een top avond en mooi om te zien hoe Per het toch af heeft gelegd :sleepy: tegen 2 geoefende Studenten :drank: . Na slechts 2uurtjes slapen trof ik mijn Z'tje (nu wel met lege benzinetank... <_< ) weer veilig aan, waarvoor dank Ruud :thumbup:. Goed uitgerust :huh: begonnen wij aan de terugreis, het Porschemuseum behoeft weinig aandacht, alleen de Boxsterburgers waren er goed. Dan maar in gezelschap van een Porsche Carrera 4s, Ferrari, Renault laguna coupe 3,5 V6 en een Mercedes CLS richting Meilenwerk. Daar nog even onze ogen uit gekeken om vervolgens iedereen met gemengde gevoelens een hand te geven, de Munchenrit 2009 zat er toch echt weer op.... :( Maar wat was het ongelooflijk gezellig geweest.

Organisatie en alle mede Munchengangers bedankt voor deze super gezellige trip. :thumbup:

Ik zal deze week een kleine selectie van de 450 foto's gaan maken en deze plaatsen.

Link naar reactie

Beter laat dan nooit, toch nog maar even snel wat fotos en een reactie vanuit de organiserende hoek ;) :) ook dit jaar weer een zeer geslaagde Munchen trip, uiteraard omdat iedereen er met goede zin en veel humor een mooi feest van gemaakt heeft. Want ow ow wat is er weer gelachen! :schater: Je denkt vooraf wel eens 'wordt het geen been there, done that :unsure: :fiew: ' maar ook deze tweede editie was weer een unieke trip die toch uiit de hearts and minds van forummers is ontstaan.

Absolute hoogtepunten van de trip waren toch echt wel Wiesmann, het BMW Museum en de meet & greet met Adrian van Hooydonk. Geweldig veel passie voor zijn vak en heel erg reeel, zonder poespas. Zoveel talent nuttig inzetten om mooie autos te ontwikkelen, daar kan je alleen maar heel veel respect voor hebben. Alle credits voor dit onderdeel naar QP die hard Maarten.

Nog maar wat fotos dan :newblush:

Onderweg

Een Z4 op een oplegger <_< voorteken bij Utrecht :lol:

cimg3613.jpg

Wiesmann

cimg3638.jpg

cimg3642.jpg

cimg3656.jpg

cimg3662j.jpg

cimg3665o.jpg

cimg3673.jpg

cimg3684y.jpg

cimg3692.jpg

Link naar reactie

cimg3775g.jpg

cimg3788.jpg

cimg3832v.jpg

Hoogtepunten van een tegenvallend museum

cimg3877a.jpg

cimg3879.jpg

Meilenwerk

cimg3901.jpg

En nou hoor ik je denken... leuk die autos, maar er waren toch ook mensen bij, die veel eten en zuipen. Ja klopt. <_<

Maar, what happens in Munich, stays in Munich... nou ja paar pics dan :newblush: ... komt ie!

Kleine maaltijden

cimg3712.jpg

cimg3714.jpg

Kom maar door...

cimg3835r.jpg

Paar kleine biertjes in Biergarten Hofbrauhaus

cimg3849.jpg

Top trip. :)

Link naar reactie

Misschien moet Munchen 3 naar de UK (ff hier en hier kijken en de mini fabriek als dat leuk is.) Als Maarten ff regelt dat vriend van Hooydonk net een vergadering bij mini heeft, dan kunnen we nu een pintje pakken en compromitterende fotos maken wanneer hij zat is. Kunnen we vast leuke dingetjes mee afdwingen.

Link naar reactie
Misschien moet Munchen 3 naar de UK

Tripje naar de UK ben ik helemaal voor :birthday: Heb nog steeds heimwee naar de pubs, pints of Fosters en chips-with-salt-and-vinegar :guitar:

Link naar reactie
Misschien moet Munchen 3 naar de UK (ff hier en hier kijken en de mini fabriek als dat leuk is.) Als Maarten ff regelt dat vriend van Hooydonk net een vergadering bij mini heeft, dan kunnen we nu een pintje pakken en compromitterende fotos maken wanneer hij zat is. Kunnen we vast leuke dingetjes mee afdwingen.

Dit schema staat me wel aan. :o:thumbup:

Ik ben alleen vroegah met de motor naar Engeland geweest en heb echt 10 dagen lang tegen mezelf moeten zeggen: links, links. Roundabout linksom nemen. En toch reed ik soms op stille landweggetjes rechts. GVD wat was dat moeilijk. Misschien dat het met een auto makkelijker is. :)

De route is wat mij betreft OK.

Link naar reactie
Dit schema staat me wel aan. :o:thumbup:

De route is wat mij betreft OK.

En wat mij betreft niet :blink: Wordt gewoon weer Múnchen volgend jaar. Ik heb mijn zoon belooft de rest van zijn formule 1 outfit passende bij zijn F1 raceschoenen volgend jaar aan te schaffen. En het jaar daarop een kart, en het jaar daarop...

y1pjr3xeeml8evmmjwc1bc7.jpg

:)

Link naar reactie
Ik ben alleen vroegah met de motor naar Engeland geweest en heb echt 10 dagen lang tegen mezelf moeten zeggen: links, links. Roundabout linksom nemen. En toch reed ik soms op stille landweggetjes rechts. GVD wat was dat moeilijk. Misschien dat het met een auto makkelijker is. :)

Ik heb "back in the day" een jaar in de UK gewoond, gewoon lekker met mijn Renaultje 11 overal naartoe gereden. Het went, dat links rijden. Alleen in straatjes die eigenlijk te smal waren (veel geparkeerde auto's links en rechts) duik je bij een tegenligger toch automatisch naar rechts. Verder went het wel hoor!!

UK zou mooi zijn. Maar of het Munchen kan vervangen :mellow: Simone en ik hebben het nu al over twee/drie dagen eerder naar het zuiden van Duitsland rijden, extra dagje Munchen, tripje langs Brenner en Otztaler Hochalpinstrasse en zo... Nice :blush:

Roger, Beau met die Puma shoentjes is wel helemaal top! (Was dat het kado waarvan Nicole als eerste vroeg "mag een kindje van nog geen 1 dat uberhaupt wel hebben??) ;)

Link naar reactie
Dit schema staat me wel aan. :mellow::blush:

Ik ben alleen vroegah met de motor naar Engeland geweest en heb echt 10 dagen lang tegen mezelf moeten zeggen: links, links. Roundabout linksom nemen. En toch reed ik soms op stille landweggetjes rechts. GVD wat was dat moeilijk. Misschien dat het met een auto makkelijker is. :)

De route is wat mij betreft OK.

da's toch makkelijk YK. De kansen zijn redelijk hoog dat er weer een m-etje ploft. Als jij nu voor Calais al ploft, dan kun je weer bij Roger of ondergetekende instappen en dan is dat links rijden voor jou geen hersenbreker meer.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.