Ga naar inhoud

Reactietopic Munchen II

bridders

Aanbevolen berichten

Munchen II SuperMeeting

Munchen II is wederom een echte belevenis geweest. Op stap naar boeiende Petrol Head loacties, hele leuke homogene groep BMW adapten en als slagroom onze ontmoeting met DE Designer wereldwijd van BMW: Adrian Hooydonk. Waarvoor alle credits naar Maarten gaan. Top dat je dit hebt kunnen regelen, Maarten.

001wiesmanbridders.jpg

We konden toch niet naar Wiesmann gaan zonder onze SuperLutzer: Bas 

002wiesmanfram.jpg

Het frame van de nieuwe Wiessman was klasse (in tegenstelling van de nog bestaande oude serie, die was echt teleurstellend, een hoog kitcar gehalte)

XXXXL Restaurant Waldheim

003schnitzel.jpg

De drie lagen dikke megaschnitzels

004hamburger.jpg

De XXL hamburgers

Man, wat hebben we hier weer gelachen

005bril.jpg

Laat vooral geen persoonlijke spullen liggen met zo’n groep randjongeren want je vindt ze terug in de achterbak van je auto onder de tomatenketchup.

006xxltafel.jpg

Viel spass am Tisch

007perkundse.jpg

Inmiddels waren Per Knudsen en de Limbo afdeling ook aanwezig

008bayereren.jpg

Voor een bayerische maaltijd

Link naar reactie
  • Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

009museum.jpg

Het museum van BMW is echt grote klasse. Daar kun je wel een hele dag vertoeven als liefhebber. Het beste wat ik ooit gezien heb. Alles klopte, het gebouw, de collectie, de opstelling, multimedia, de dimensies, echt super. Ik ga zeker nog eens terug.

Het fascinerende kunstwerk bij de entree. Let vooral op de onzinnige quotes van die QP idioten

011qpboysframe.jpg

De QP boys krijgen een orgasme van het eerste aluminium QP frame van BMW

012ersteqp.jpg

Eerste QP BMW

013perv10.jpg

Hmmm, als ik deze er nou eens bijkoop en de trap-auto van mijn dochter modificeer…….

014boysblokken.jpg

Deze drie idioten bijeen met al die motorblokken, hebben Christel en mij doen besloten om maar koffie te gaan drinken en ze bij sluiting te laten oproepen want daar kwam weinig zinnigs meer over den lippen.

015lessismore.jpg

He, dat hebben ze van mij gejat.

016historie.jpg

Historie

Link naar reactie

017mblokken.jpg

De M blokken: smullen

018weltglas.jpg

Wat is het toch een mooi gebouw

019adrian.jpg

Adrian van Hooydonk bij het Z3Forum op bezoek.

Dit was toch wel het hoogte punt van de dag. Bijzonder sympathieke kerel met een echte liefde voor het vak en uitzonderlijke kwaliteiten. Bij dit soort jongens zit de agenda natuurlijk boordevol maar hij had de secretaresse toch de opdracht gegeven om e.e.a. te regelen. Dat betekent meetings verschuiven, een Z4 regelen (want je kan niet met iets anders aankomen bij het Z-forum, vond hij), toegang tot het dak van het museum arrangeren etc. Superdesuper.

020schutadrian.jpg

Schuth legt uit aan Adrian wat er allemaal K.T is aan een BMW

021adrianschut.jpg

Adrian legt aan Schuth uit waarom Porsches en taxi’s voor mietjes zijn.

022adrianwelt.jpg

Op het dakterras van het museum voor BMW Welt. Iedereen (security, portier etc.) wist dat Herr Hooydonk op bezoek was behalve de museumdirecteur.

Die kwam naar buiten stormen om aan de hollanders te vragen welke idioot hier met de auto was gekomen. (Wij wezen natuurlijk direct naar Schuth). Totdat die Adrian zag zitten en ter plaatse door het dak van museum wenste te zakken. Dat was weer een hele vermakelijke voorstelling.

Zo vertrek je dus met stijl van het dak van een museum 

023dinerruud.jpg

Even zwaaien naar Ruud

Link naar reactie

024diner.jpg

Feestelijk diner bij een vermakelijke Italiaan waar achteraf bleek dat daar vele VIP’s kwamen dineren. Er zat daar een stel dat hun 40 jarige huwelijk kwam vieren met z’n tweetjes. Die hebben wat minder plezier gehad want door de wijnen steeg het volume van sommige loudmouths tot grote hoogte.

025porschmille.jpg

Het Porsche museum was echt een zielig aftreksel als je naar het BMW museum bent geweest. Ik kan het niemand adviseren. Wat een flutmuseum in zo’n prachtig gebouw. De dealer er tegenover was interessanter.

Enkele exemplaren

026policeporsche.jpg

027schucoporsche.jpg

Cultuur

Het culturele aspect bestond uit de bayerische traditionele vraag: Krijg jij ‘m nog omhoog? En zo ja hoe lang dan?

032proost.jpg

Prosit

034toilet.jpg

Tip: Ga ook nooit naar het toilet als die loudmouths in de buurt zijn want ze barricaderen direct den plee voordat je den broek omlaag hebt.

Tenslotte: Iedereen bedankt!! Ik heb bijzonder van en dankzij iedereen genoten die mee op pad was.

Link naar reactie

Nog wat BMW Museum shots. Ben het helemaal met Yangkie eens, dat dit een voortreffelijk museum was, al helemaal in combi met BMW welt waar het ook erg mooi en leuk opgezet was :groupwave:

F1 carbon front suspension

IMG_0079.JPG

L&B

IMG_0084.JPG

IMG_0092.JPG

"Harry, hol den Wagen"

IMG_0093.JPG

Als ik dan toch een wegenbelastingvrije wagen zou rijden, dan deze maar... :kisstogether:

IMG_0102.JPG

BMW Z9 GT (aka 6 serie coupe)

IMG_0107.JPG

Z8

IMG_0114.JPG

Link naar reactie

Z4 roadster van de "verf commercial"

IMG_0115.JPG

3 serie coupe touringcar

IMG_0142.JPG

Dat zijn pas Tiefbettfelgen!! :kisstogether:

IMG_0152.JPG

GINA (deed niks, dus da's een beetje besides the point...)

IMG_0170.JPG

Maarten en zijn neef, Adrian. Beide erg relaxte gasten :drank:

IMG_0185.JPG

Die Krawatte met die bril was de museum directeur, die toch wel slightly cheesed off was dat er zomaar iemand een Z4 had geparkeerd, juist op de dag dat Adrian langs zou komen

Krawatte: "wem hat den wagen da geparkt, Herr van Hooydonk wird uns heute besuchen, und...."

Adrian: "Hallo, Ich bin Adrian van Hooydonk"

Krawatte: " :birthday: oh, Herr von Hooydonk, entschuldige...uh... :groupwave: "

IMG_0186.JPG

Adrian verdedigd waarom de antenne op de nieuwe Z4 weer op de verkeerde plek zit..

IMG_0187.JPG

Ons wensenlijstje hebben we even aan Adrian doorgegeven:

Christel: regel even dat een :muur: van de nieuwe Z4 komt

Frank: regel even dat alle BMW's standaard geschikt zijn voor de V10 uit de :wave: 5/6

Ruud: regel even dat ik in 2011 een 1 serie 3-deurs shooting brake kan bestellen.

Allemaal genoteerd, wordt geregeld! :ph34r:

IMG_0193.JPG

Link naar reactie

Zaterdag, Porker museum

spiegeltje, spiegeltje aan het plafond....

IMG_0225.JPG

Voor sommigen was het toch wel erg vroeg

IMG_0227.JPG

Gulf, legendarisch spul

IMG_0233.JPG

Wie het weet mag het zeggen :kisstogether: ??

IMG_0240.JPG

LeMans spul

IMG_0247.JPG

Moby Dick

IMG_0249.JPG

Groene Turbo met groen-met-ruitjes-zijn-niet-lelijk interieur

IMG_0251.JPG

Gulf dromen, toch wel brute wagens

IMG_0256.JPG

Link naar reactie

(grr weer meer foto's dan "toegestaan"!!)

Remmerij van de Carrera GT

IMG_0275.JPG

Of de ceramic discs van de 997 Turbo

IMG_0284.JPG

Ook voor de mislukkingen was er plek :drank:

IMG_0291.JPG

Na Stuttgart, door naar Meilenwerk. Waar we door een file na een ongeluk helaas 45 minuten later dan de rest aankwamen. We moeten dus nog een keer terug, want we zijn er veel te kort geweest. (is ook maar 50 minuten blazen vanaf waar wij wonen :muur: )

Hele mooie centrale hal, tot de rand gevuld met autohistorie

IMG_0296.JPG

Deze mag bij ons in de garage komen wonen :ph34r:

IMG_0298.JPG

Alleen € 42K :birthday:

Shooting brakes, zijn ook wel eens gewoon lelijk....

IMG_0300.JPG

oh, weer een Z8. boeien

IMG_0301.JPG

Hierna met Per Knudsen weer doorgeblazen over de snelweg, in stijl eindigend bij een Schnellimbiss vlak voor de grens bij Roermond! Per dankjewel voor het gezellige co-piloten, je bent een top-kerel! :wave:

Yangkie & Martijn, dankjulliewel voor al het noeste plan, regel en regiewerk. ;) Wat jullie gerealiseerd hebben was helemaal top! :kisstogether::groupwave:

Roger, dankjewel voor het routeboek, had je mooi laten drukken! ;)

Alle andere Münchengangers, dankjulliewel voor de gezeligheid!! :D

Link naar reactie
Die Krawatte met die bril was de museum directeur, die toch wel slightly cheesed off was dat er zomaar iemand een Z4 had geparkeerd, juist op de dag dat Adrian langs zou komen

Krawatte: "wem hat den wagen da geparkt, Herr van Hooydonk wird uns heute besuchen, und...."

Adrian: "Hallo, Ich bin Adrian van Hooydonk"

Krawatte: " :birthday: oh, Herr von Hooydonk, entschuldige...uh... :kisstogether: "

IMG_0186.JPG

Je hebt er ook nog plaatjes van :schater::schater:

Geweldig :groupwave: Dit hhad zo een scene uit Derrick kunnen zijn.

Tijdens de rit naar het hotel gisteravond zijn de betrekkingen tussen Duitsland en Nederland trouwens niet bepaald versterkt toen de duitse taxi chauffeur een busje met alcohol gevulde loudmouths moest vervoeren, die de hele rit alleen maar Herr Derrick und Harry aan het immiteren waren.

Hierbij moest Bart Derrick ook steeds melden dat die nu toch echt moest Pinkelen en dat Harry nu toch snel zijn taxi aan de kant moest stellen?

Daar werd die duitser toch een beetje unruhig van. :schater::schater:

Kun je het voorstellen? Een bus vol met deze idioten?

DERRICK__979665b.JPG

Link naar reactie

Zoals we gemerkt hebben kan Adrian een flinke boom opzetten over het design van de nieuwe Z.

Hier weer enkele bekende uitspraken van hem, over de "bonnet shut line" en hoe dicht je wel niet op de achteras zit:

Alleen dat stukje over dat de "typical Z rijder" zijn Z als enige auto heeft?? (en er daarom een klapdak op moet?) :rolleyes:

Link naar reactie
Donderdag:

- Wiesmann, ultra top!

dsc00158njc.jpg

Wiesmann MF5, met de BMW V10 met 507 pk! 0-200 km/u in 10,2 sec.....

Greetz Maarten :rolleyes:

Hehe, ik mag iets melden. Niet meer als cfQP, die is het forum afgegooid. Niet omdat ie zo'n grote bek heeft maar omdat (waarschijnlijk) het anderen teveel steekt dat ie zo'n Wiesmann - die met op het oog prachtige maar in daadwerkelijkheid toch nog een lullige 10.2 seconden nodig heeft om 200 km/uur te rijden - naar de kroon steekt.

Ook Per Knudsen online krijgen ging niet vanzelf, maar die mag nu toch effe wat posten waarbij ik zeker weet dat Per straks ook weer geboycot gaat worden!

Je moet concessies doen om minder te krijgen ! is Per's nieuwe statement na München geworden en wordt binnenkort op t-shirt uitgebracht.

Dit verwijst natuurlijk naar de V10 in de QP, die volgend jaar op uitnodiging van Herr van Hoijdonk voor het BMW Museum geparkeerd mag worden. En dit geeft weer een bruggetje naar München:

Ik heb ervan genoten, ergo ik doe dat nu nog op de herinneringen waarbij ik me zou kunnen uitlaten in superlatieven maar die dekken de lading niet. Leuke groep mensen, goed programma, fantastische ervaring. Iedereen bedankt. Zet mij er voor volgend jaar alvast maar weer bij, dat zegt genoeg denk ik.

Link naar reactie

Ik lees dit werkelijk allemaal met halfopen mond, ziet er GEWELDIG uit. Jullie hebben een toptijd gehad, dat is duidelijk. :smart:

Meet en Greet met AvH is ook niet mis R-E-S-P-E-C-T :rolleyes:

Link naar reactie

Ik volg het ook met belangstelling. Ik wil over een paar weken ook een tripje maken naar het zuiden van Duitsland. München sla ik over, maar Stuttgart zit wel in de planning. Dus ook het nieuwe Porsche Museum en het Mercedes Museum.

Puntje van kritiek: het kost zelfs met een snelle computer wat moeite om deze pagina te laden en met een oudere computer of mobieltje is het helemaal niet te doen. Moeten die foto's van Z3Mrunner echt in dit enorme formaat gepost worden...? Een pagina met diverse foto's van meerdere Mb is niet echt handig meer. :rolleyes:

Link naar reactie
Ik lees dit werkelijk allemaal met halopen mond, ziet er GEWELDIG uit. Jullie hebben een toptijd gehad, dat is duidelijk. :blink:

Meet en Greet met AvH is ook niet mis R-E-S-P-E-C-T :rolleyes:

Ja, je had er als forumfounder toch eigenlijk wel bij moeten zijn.

Je had toch ook bij de oprichting niet kunnen bevroeden dat AvH ooit nog eens kwam voorrijden (speciaal een Z laten regelen) bij het Z3Forum en daarvoor zijn vergaderingen zou gaan verzetten. :smart:

(Alle credits voor Maarten)

Link naar reactie
Ik volg het ook met belangstelling. Ik wil over een paar weken ook een tripje maken naar het zuiden van Duitsland. München sla ik over, maar Stuttgart zit wel in de planning. Dus ook het nieuwe Porsche Museum en het Mercedes Museum.

Vergeet het Porsche museum, de dealer aan de overkant ervan is beter gesorteerd en heeft het leuker ingericht. Vergeet eigenlijk Stuttgart maar helemaal, ga in één streep naar München. Zonder dollen.

Link naar reactie
Je had toch ook bij de oprichting niet kunnen bevroeden dat AvH ooit nog eens kwam voorrijden (speciaal een Z laten regelen) bij het Z3Forum en daarvoor zijn vergaderingen zou gaan verzetten. :smart:

(Alle credits voor Maarten)

klopt precies, het geeft me een vreemd gevoel van trots, ondanks ik er geen bemoeienis mee heb gehad :rolleyes:

Link naar reactie
klopt precies, het geeft me een vreemd gevoel van trots, ondanks ik er geen bemoeienis mee heb gehad :rolleyes:

En terecht. De vele vriendschappen en ook dit bezoek zijn wel het resultaat van het forum.

Vooral het detail dat hij vond dat die toch echt alleen met een Z kon voorrijden, vond ik prachtig.

Wij hadden verwacht dat die uit het gebouw zou komen lopen en dan kijk je toch wel op, als er plots een prachtige blauwe Z4 het dak op komt draaien. :blink:

Stijl heeft die wel. :smart:

Verder echt een hele sympathieke en relaxte gast.

Ook knap dat je binnen een relatief korte tijd eindverantwoordelijk bent voor het design van de Mini, BMW en Rolls Royce divisie.

Dan moet je toch echt uitzonderlijke kwaliteiten hebben.

Link naar reactie

Ben ik de enige Münchenganger die toch wel een beetje heimwee heeft naar al dat leuks/moois/gezelligs van de afgelopen dagen? :rolleyes:

Link naar reactie
Het gaat me bij Porsche ook om het gebouw...

Het gebouw is mooier dan de inhoud dus dat is de juiste en enige motivatie

Het gebouw is mooier dan de inhoud dus dat is de juiste en enige motivatie :rolleyes:

ben ik het niet mee eens. Het Porsche museum is qua vormgeving en materiaalgebruik eerder vergelijkbaar met een beetje sjieke kledingwinkel (die het af moest werken met IKEA deuren en tegels) dan met het BMW museum en BMW Welt. Ik heb alle respect voor Porsche en ben geen BMW groupie, maar dit was echt beneden alle verwachtingen.

Link naar reactie
Had je het laatste berichtje op de vorige pagina gezien? :rolleyes:

Verwacht je nu echt dat Z3MRunner al zijn foto's en zijn hele posts aan gaat passen omdat het 10 seconden duurt om te laden? :smart:

Hi-Res rules, kan ik tenminste zien hoeveel peuken Arno en Christel nog in het pakje over hebben! :blink:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in