Ga naar inhoud

Comfortabiliteit verhogen


Aanbevolen berichten

  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Jongens ik denk dat ik ga sparen voor een QP. Als ik de //M QP van mijn overbuurman zo zie staan ben ik eigenlijk een beetje verkocht.

Now we're talking :rolleyes:. Als je er zo dichtbij een hebt staan, ga er eens naar kijken. Je bent nu je roadster gewend, check die coupe dan eens even op het "praktische front" vergeleken met de roadster. (niet dat ratio wat uit gaat maken na 1 proefrit, maar toch ;) )

(over praktisch gesproken, laatst bij Frido in de roadster gezeten, kapje dicht. Wat heeft een roadster een flinke dode hoek dan. Ik heb respect voor roadster rijders met :m: spiegels!)

Link naar reactie
Jongens ik denk dat ik ga sparen voor een QP. Als ik de //M QP van mijn overbuurman zo zie staan ben ik eigenlijk een beetje verkocht.

Welkom to the club :rolleyes::m:

Nu, een ;) Coupé zal uiteraard wel het fijnst zijn om te rijden, maar als je op comfort gesteld bent, mischien dan toch beter voor een 'gewone' (2.8 of 3.0) gaan.

Nu ik rij nog met de Touring tot die verkocht is, en dan gaat de ZQP 'in dienst', maar telkens als ik die brede kont zie (doet me wat denken aan de 'oude' Porsche Turbo (vloek ik hier nu?).

Enne, met die 'brede kont' heb ik het niet over de buurvrouw, maar wel degelijk over de Coupé (mocht daar iemand aan twijfelen)

Link naar reactie

:rolleyes::m: ;)

Waar hebben jullie het in 's-hemelsnaam over...

  1. 'comfortabiliteit' staat niet in Van Dale. Als je 'comfort' bedoelt, zeg dat dan gewoon.
  2. ... liefst over de weggetjes waar je je nu zo aan de Z3 roadster ergert.
    Als je in een Z3-roadster rijdt en je zo ergert, zijn er twee mogelijkheden:

    1. Je Z3 spoort niet. Regelrecht naar Roodkapje en het is opgelost.
    2. Jij spoort niet. Daar kan geen sprookjesfiguur tegen op. Verkoop je Z3-roadster.


Link naar reactie
Waar hebben jullie het in 's-hemelsnaam over...
  1. 'comfortabiliteit' staat niet in Van Dale. Als je 'comfort' bedoelt, zeg dat dan gewoon.

  2. Als je in een Z3-roadster rijdt en je zo ergert, zijn er twee mogelijkheden:

    1. Je Z3 spoort niet. Regelrecht naar Roodkapje en het is opgelost.
    2. Jij spoort niet. Daar kan geen sprookjesfiguur tegen op. Verkoop je Z3-roadster.



      Ja, ik bedoelde inderdaad comfort. Wat bedoel jij eigenlijk met 'Tja'? Tja, wat?
Link naar reactie
Wat bedoel jij eigenlijk met 'Tja'? Tja, wat?

Zonde dat je 'm nu een lowball terugspeelt. :unsure: Had dan een homerun teruggeslagen, of gescored door niet te scoren.

Link naar reactie

Zie die QP-boys eens op Enzo vliegen om hem te 'bekeren' tot het QP-dom :schater:

Leuk om af te zien, maar om mij ooit zo ver te krijgen zal er toch meer nodig zijn dan een postje of 5 op het forum :unsure::thumbup:

Link naar reactie
Zie die QP-boys eens op Enzo vliegen om hem te 'bekeren' tot het QP-dom :schater:

Leuk om af te zien, maar om mij ooit zo ver te krijgen zal er toch meer nodig zijn dan een postje of 5 op het forum :unsure::thumbup:

Misschien gewoon een vergelijkend ritje?

Link naar reactie
Been there, done that :unsure:

Okay, maar de "coupe" die je als vergelijkingsmateriaal gebruikt is niet eerlijk.

Misschien is het tijd voor je QP coming out (met foto's :thumbup: ) Maikel, ook al is het een Wolfsburger :thumbup:

Link naar reactie

Ik zie dat het draadje is verandert in een QP vs. Roadster discussie. Ook leuk maar als het om comfort gaat weet ik niet of het helemaal de juiste discussie is.

Tuurlijk is een coupe stiller omdat het een stalen dak is. Een Hardtop maakt een Roadster ook stiller.

Tuurlijk tordeert een roadster meer hoewel een HT dat iets vermindert.

De "ride" over klinkertjes en drempels (hetgeen de TS zich aan ergerde kreeg ik de indruk) maakt natuurlijk geen enkel verschil. Als je dan aan een andere auto denkt zeg ik nogmaals: 3 serie (b.v. compact) in jouw geval.

Link naar reactie
Okay, maar de "coupe" die je als vergelijkingsmateriaal gebruikt is niet eerlijk.

Misschien is het tijd voor je QP coming out (met foto's :thumbup: ) Maikel, ook al is het een Wolfsburger :thumbup:

:schater:

Later Ruud, later :unsure:

Link naar reactie

Los van persoonlijke voorkeuren is het een feit dat een auto met dak minder torsiegevoelig is dan een auto zonder dak. Met andere woorden het hele ding buigt een beetje tijdens het rijden. Die mindere torsiestijfheid van een cabrio vertaalt zich in meer piepjes/kraakjes/rammeltjes/etc bij rijden op slechte wegen. Een nadeel van een cabrio dus. Dat er ook voordelen zijn hoef ik niet uit te leggen.

Oplossingen voor het probleem waarmee het topic begon: alleen op goede wegen rijden of: auto met dak kopen of: cabrio op 15 of 16 inch velgen zetten en de dan nog resterende piepjes voor lief nemen. Overiges heb ik de indruk dat de Z3 nog een redelijk stvige cabrio is, mede door de korte wielbasis.

Link naar reactie

Ik heb besloten de roadster toch nog maar even uit te rijden en tussendoor te sparen voor een mooie Z3 Coupe. Maar dan wil ik de roadster op dit moment wel lekker sportief hebben! Even lekker sch**t hebben aan hobbels, klinkers en hoofdpijn. Jullie hebben gelijk, hij is Spartaans en daar heb je nou eenmaal voor gekozen ;)

Wie heeft er een 4-cilinder small body verlaagd? Kom op internet een setje tegen; 40mm voor en 20mm achter verlaging. Lijkt me heel stoer, maar weet niet helemaal hoe dat zou staan. Overigens heb ik al spacers van 20mm achter waardoor de achterbanden al redelijk schuin lijken te staan, zou dat een probleem opleveren?

En geen reacties op de plotselinge omslag :blink: Vind gewoon dat het alles of niets moet zijn..

Thanks!

:rolleyes:

Link naar reactie

my 2 cents:

Ik zou de roadster laten zoals ie is en de centen voor het onderstel sparen voor de coupe (of welke auto er hierna ook komt).

Dat ie straks verlaagd is als je 'm verkoopt krijg je toch niet terug in verkoopprijs. Houd 'm lekker origineel, daar doe je jezelf een veel groter plezier mee.

Link naar reactie
my 2 cents:

Ik zou de roadster laten zoals ie is en de centen voor het onderstel sparen voor de coupe (of welke auto er hierna ook komt).

Dat ie straks verlaagd is als je 'm verkoopt krijg je toch niet terug in verkoopprijs. Houd 'm lekker origineel, daar doe je jezelf een veel groter plezier mee.

Ok ja je hebt gelijk inderdaad :rolleyes:.. Merk nu trouwens met dit weer dat ik er vaak niet echt zin in heb om toch de kap naar beneden te doen... Denk dat een Coupe toch de uitkomst voor mij is. Word steeds enthousiaster :blink: Maar wel ff doorsparen ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.