Ga naar inhoud

Z3 Coupe onboard camera project


RvE

Aanbevolen berichten

Camera met de zuignap buiten, tegen het raampje geplakt.

Ziet er stabieler uit dan mijn bokkiewokkie-cam met Culman zuignap tegen het raam. :ok:

Nu eens dat ding van Per gaan bekijken, ik ben toch bijna jarig :thumbup:

Link naar reactie
  • 5 maanden later...
  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wanneer ben je weer jarig Ruud?

25 september. <_<

Sinds ik met een andere (SD storage based) camera op full HD film, valt werken met 640x480 beelden toch wel erg tegen. :blink:

Eigenlijk wil ik de full monty: Full HD, RF remote controlled on/off, daadwerkelijk werkende image stabilisation, weather proof.

Link naar reactie
25 september. <_<

Sinds ik met een andere (SD storage based) camera op full HD film, valt werken met 640x480 beelden toch wel erg tegen. :blink:

Eigenlijk wil ik de full monty: Full HD, RF remote controlled on/off, daadwerkelijk werkende image stabilisation, weather proof.

Je bent Breedbeeld, TFT, BTW, GVD en K.T vergeten :schater::schater:

Ik heb 'm net maar even besteld. Kunnen we dat zooitje patsers naar Munchen op de film zetten.

Ik doe nog wel verslag van de kwaliteit.

Link naar reactie
Je bent Breedbeeld, TFT, BTW, GVD en K.T vergeten :schater::schater:

Ik heb 'm net maar even besteld. Kunnen we dat zooitje patsers naar Munchen op de film zetten.

Ik doe nog wel verslag van de kwaliteit.

Zorg jij er dan wel voor dat je niet de gehele tijd NL (nur links) rijdt :schater:

Link naar reactie
Maak je geen zorgen. Yangkerd is overal als eerste maar heeft vervolgens tijd zat om een paar close-ups te maken vanaf de vluchtstrook. En Tinus verzorgt dan de foto's :schater:

Jezus, wat ben jij een azijnzeikerd zeg.

Sinds wanneer mag je als organisatie niet gewoon even langs de autobahn een tukje doen? :thumbup:

Dat doet toch iedereen?

cimg0269.jpg

Link naar reactie
Jij hebt makkelijk lullen. Ik was de zuigers en cylinders uit mijn radiateur aan het plukken :thumbup:

Lullo, volgens mij kwam je alleen zwaaiend langs raggen (met of zonder windscherm).

En vervolgens in Munchen: Goh, ik had jullie echt niet gezien.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Deze week zit we in Kühtai, Oostenrijk, lekker in de bergen voor wintersport. Met een mix van :cold: en B) erg lekker.

Omdat er toch wat te knutselen moet zijn heb ik de Aiptek camera maar eens met isolatietape aan mijn snowboardhelm geplakt...

IMG_2323.JPG

De schaamte voorbij, ik weet het :wave: maar waarom ook niet: niemand kent je hier, je bent toch al getrouwd, dus wat kan er gebeuren. :rolleyes: :holiday:

Nu had ik tijdens het gebruik van de Aiptek combi al gemerkt dat de "recorder" er soms mee ophield als ie een schok/klap kreeg. In de auto gebeurde dat niet heel erg vaak, ding stond fijn op zijn eigen statiefje op het dashboard. Maar als het gebeurde was je wel meteen de hele film-file tot dan aan toe kwijt (file was corrupt, niet af te spelen, maar nam wel plaats in op de SD card :drank: ). Maar okay, je stelt je verwachtingen over zo'n ding bij, relatief tot de prijs die je ervoor betaald hebt (gek he?). Dus dat neem je dan voor lief.

Die "when hit with shock, then auto-corrupt movie-file" feature bleek het tijdens het snowboarden onmogelijk te maken om met de recorder in het zakje op de mouw van mijn jas te filmen. Zelfs na het eerste stukje tot aan de lift (gewoon rechtdoor glijden, niks stoers) leverde een zwart scherm op de recorder. Als ik hem dan weer aanzette gaf ie de "corrupt file" melding. Very :notok:

Dus van lieverlee heb ik het ding maar gewoon in mijn linkerhand gehouden tijdens het rijden, wat met de nogal korte kabel tussen de cam en recorder ook niet echt ideaal is, maar alla toch maar gefilmd. Kijk en huiver :unsure: :

De onstabiele isolatietape montage zorgt voor nogal wiebelig beeld, maar de niet zo geweldige witbalans van de camera zorgt ervoor dat het in deze condities (sneeuw is nu eenmaal wit) eigenlijk meer een "aha, Ruud is buiten/binnen" beeld is. Ook is de "vignetering" van de lens in de camera erg nadrukkelijk zichtbaar. Geluid hoeven we het niet over te hebben (ik had de mic nog wel afgeplakt met isolatietape, maar dat helpt niet).

Los van dit hele gedoe, had de bokkie-wokkie accu van de recorder nogal moeite met het verschil in temperatuur tussen mijn jaszak en de -5 graden buiten als ik 'm vasthield om te filmen. De accu-indicatie ging meerdere malen van "volledig vol" naar "leeg" in minder dan 1 minuut. Dus toen heb ik het maar voor gezien gehouden.

Dus op zoek naar een fatsoenlijke Full HD cam, waar de SD card in de cam zelf zit en die ook wat beter te monteren is dan de volledig ronde behuizing van de huidige.

Link naar reactie

"je bent toch al getrouwd".... :schater:

<_< Recht zo die gaat Ruud. Om bovenstaande te bevestigen, zijn nog meer filmpjes denkbaar. Die wel graag in een ander forum plaatsen.

Link naar reactie

Mooi project blijft 't !

Zeg, wandel jij gewoon over de piste of zo, je komt amper vooruit :schater: Die cam moet door de sneeuw als je aan het carven bent.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.