Ga naar inhoud

Z3 M Lichte ratel in blok


Gast vpatje

Aanbevolen berichten

Om dan maar weer even on-topic te gaan ! Ik las namelijk dat voor zover jij weet de lagerschalen niet vervangen zijn. Met de huidige kmstand zou ik dan toch overwegen om deze eens te laten vervangen aangezien je naar ik aanneem nog wel wat langer van je M wilt genieten :blink:

Verder schitterende MMM :unsure:

Link naar reactie
  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Om dan maar weer even on-topic te gaan ! Ik las namelijk dat voor zover jij weet de lagerschalen niet vervangen zijn. Met de huidige kmstand zou ik dan toch overwegen om deze eens te laten vervangen aangezien je naar ik aanneem nog wel wat langer van je M wilt genieten :fiew:

Verder schitterende MMM :unsure:

Patrick, ik adviseer je om op een mooie zaterdag even een kopje koffie te halen bij onze Roodkapje. Gratis koffie

Altijd gezellig en die kan je wat meer vertellen over M's en lagerschalen. :blink:

Link naar reactie

Lagerschalen? Is dat veel werk en waar zitten ze precies? Wat zal dat gemiddeld genomen kosten? Portemonnee is momenteel even leeg, maar wil wel zuinig zijn op de tuut! Moet dit al uit voorzorg of hoor je het vanzelf wanneer je aan de beurt bent. Die vanos begon heel geleidelijk met de ratel en werd steeds erger. Ik hoor graag nog even.

Groet

Patrick

Link naar reactie

Kzou inderdaad maar eens even langsgaan bij onze Goeroe in Reeuwijk.

Wat ik me van 'm weet te herinneren is het euvel met lagerschalen juist dat

je niet hoort wanneer deze aan vervanging toe zijn en dat het volgens het duits Z3forum

beter is deze altijd vanaf 80.000 km perventief te vervangen....

Kosten circa 700,= en als de oliepomp tevens vervangen dient te worden ruim 1000,=.

Aangezien het hoe langer hoe meer herrie maakt is het wellicht toch wat anders..... :rolleyes:

Link naar reactie
Lagerschalen? Is dat veel werk en waar zitten ze precies?

Zitten onderin je blok bij de krukas.

HPIM0795.jpg

zien er zo uit als ze er uit zijn:

HPIM0796.jpg

Foto's "geleend"van Diana. :rolleyes:

Moet dit al uit voorzorg of hoor je het vanzelf wanneer je aan de beurt bent.

Uit voorzorg. Schijnt dat je het hoort en ziet wanneer je aan de beurt WAS, maar dan kun je een ruilmotor gaan zoeken. :thumbup:

Diana en Willy hebben hun <_< pas nog voorzien van nieuwe, bij Ruud natuurlijk Ad heeft er ook een mooi topic over gemaakt. Hij heeft ze ook bij Ruud laten doen. (heeft iemand hier dit eigenlijk ooit bij een dealer laten doen? :unsure: )

Link naar reactie

zoek even op "lagerschalen"

Dat geeft je een schat aan info.

Wat ik daaruit opmaak > zo snel mogelijk vervangen.

Belast in iedergeval het blok niet te veel ( lange stukken vol vermogen rijden)voordat je met Ruud gesproken hebt.

De narigheid is compleet als het blok vastloopt >> blijft weinig van over

Link naar reactie

Ik ga het zeker overwegen om ze te laten vervangen. Ik zou inderdaad als de dood zijn om mijn blok in puin te rijden. Ik rij hem in ieder geval wel altijd warm voordat ik gas geef en ik ben zeker geen harde rijder.

Ik heb in de bijna 1,5 jaar dat ik de auto heb nog nooit een snelheidsbekeuring gehad. Maar dat kan natuurlijk ook gewoon mazzel zijn.

Eerst nog maar even sparen. Morgen ga ik in ieder geval mijn auto ophalen. Ben weer benieuwd hoe die rijdt.

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Hallo allemaal,

Ik heb zelf een Z3 M uit 1997. Hij is verder prima onderhouden en altijd als er iets is staat ie direct in de garage. Zuinig op de auto dus.

Nou hoorde ik al enige tijd een lichte ratel uit mijn blok. Met een koude motor had hij nergens last van, maar zodra hij warm werd begon de ratel.

Vooral bij het starten en het gas geven. Ik stoorde me er behoorlijk aan. Bij de garage zijn ze er achter gekomen dat de Vanos slecht is. Vernieuwing is zeer kostbaar. Het onderdeel alleen al schijnt 1700 euro te kosten. Ik moet de nota nog krijgen.

Heeft iemand dezelfde ervaringen?

Groet,

Patrick

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.