Ga naar inhoud

Formule 1 2009


Z3Mrunner

Aanbevolen berichten

Klein Resume binnengekregen via een kennis dat duidelijk maakt wie er nog kampioen kan worden op welke manier:

"Even een kleine berekening van de kansen van Button …

Ziet er eigenlijk ni zo slecht uit …

Stand momenteel = BUTTON 85 ( 6 wins )

BARRICHELLO 71 ( 2 wins )

VETTEL 69 ( 3 wins )

Maximale score voor Vettel is 89 , met nog 2 extra wins

Button kan deze score evenaren door nog 2 keer 7e te eindigen. En wordt dan Champion door zijn overwinningen … 6 tegen 5 !

Maximale score voor Barrichello is 91, met eveneens nog 2 wins

Button moet deze score evenaren met 2 keer 6e te eindigen. Zelfde puntentotaal, maar opnieuw Champion… 6 wins tegen 4 !

Als zowel Barrichello als Vettel ieder één keer winnen en één keer tweede eindigen, ( resp. 89 en 87 punten ) heeft Button voldoende aan één 4e plaats in één van beide races om kampioen te worden …

Zelfs als Button in Brazilie uitvalt, en Barrichello wint, heeft Jenson nog steeds een voorsprong van 4 punten op de braziliaan. Stel dat Vettel in Brazilie 2e wordt, heeft die 77 punten, 8 minder dan Button. Dan MOET Vettel de laatste race winnen en mag Button niet hoger dan 8e eindigen …

Met 4 punten verschil aan de laatste race beginnen wil zeggen dat Button voldoende heeft aan een 3e plaats om kampioen te worden, ongeacht de score van Barrichello …

Als Button dus in Interlagos ( Brazilie ) of Marina Bay ( Abu Dhabi ) één keer 3e wordt, is hij kampioen, ongeacht de plaatsen van Barrichello en Vettel …

We mogen alleen de aanwezigheid van sommige “spelbrekers” niet uit het oog verliezen ( Webber, Hamilton, beide Toyota’s … om er maar enkele te noemen … )

En zeker Webber zal volledig in dienst van Vettel rijden - of “blokkeren” …

Bij de teams ligt het simpeler …

Zelfs bij een 1-2 voor Red Bull in beide GP, scoren ze 156.5 punten

Brawn heeft momenteel een totaal van … 156 punten…

Ze hebben dus voldoende aan één enkel puntje om de titel bij de constructeurs binnen te halen …"

Link naar reactie
  • Reacties 187
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

onze Patrick is een grapje uit aan het halen met Nick...

Rosberg: "Heeft iemand mijn helm gezien?" 07 oktober 2009

Williams-coureur Nico Rosberg is vlak na aankomst in Brazilië, waar volgende week de voorlaatste race van het seizoen wordt verreden, zijn helm kwijtgeraakt. De Duitser looft een beloning uit voor degene die de helm kan terugbezorgen.

"Het lijkt erop dat ik mijn helm in de lobby van het hotel heb laten staan, of is iemand een grapje met mij aan het uithalen?", twitterde Rosberg, nadat hij in zijn hotelkamer in Sao Paulo was aangekomen. Niet veel later: "Ik kan hem niet meer vinden! Kom op jongens, iedereen weet hoeveel deze helm voor mij betekent. Ik kan volgende week toch niet zonder helm gaan rijden?" Een uur later berichtte hij: "Ik heb iedereen van het team, de jongens van Philips en de mensen van het hotel gevraagd, maar niemand weet waar mijn helm is." Weer twee uur later: "Hij lijkt echt verdwenen..."

De arme man heeft zelfs een verzoek op youtube geplaatst

Zo'n gast heeft toch wel meer dan 1 helm :rolleyes:

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Zou de tweede plaats van Kubica afgelopen weekend op Interlagos Zijn afscheidscadeautje voor BMW en haar fans Zijn geweest?!?

140538.jpg

Heidi had niet Zo'n leuke race, was hij nou uitgevallen met brandstofproblemen?

140712.jpg

Ongelooflijk, Brawn heeft als debuterend (nou ja) team beide titels in de wacht gesleept, respect:

140657.jpg

En Ferrari heeft het nahijgenkijken:

140487.jpg

Ondanks de dominantie van Button/Brawn en de enorme teleurstellende resultaten van BMW-Sauber vond ik het een geweldig jaar om te volgen!

Ik ben benieuwd naar het nieuwe Yas Marina Circuit in Abudhabi:

yasisland_2009_abudhabigrandprix.jpg

Link naar reactie
Heidi had niet Zo'n leuke race, was hij nou uitgevallen met brandstofproblemen?

Ondanks de dominantie van Button/Brawn en de enorme teleurstellende resultaten van BMW-Sauber vond ik het een geweldig jaar om te volgen.

Ze hadden Heidi niet getankt door problemen met de pomp, dus stuur je een auto met bijna lege tank weg. ;)

En ja dit jaar was een interessant jaar, veel verschillende mensen op het podium, beter dan alleen ferrari en benz.

Hoewel ik Schumi super vondt. :rolleyes:

Ben benieuwd hoe Vettel het volgend jaar gaat doen.

Grtz Ron

Link naar reactie
onze Patrick is een grapje uit aan het halen met Nick...

De arme man heeft zelfs een verzoek op youtube geplaatst

Zo'n gast heeft toch wel meer dan 1 helm :drank:

Goed gezien! Was een promotie welke we in Brazilie hebben gehouden. Op de woensdag voor de race zijn ben ik samen met Nico en 10 gelukkige winnaars naar de kartbaan van Sao Paulo gegaan. Daar heeft de uiteindelijke winnaar uit handen van Nico twee VIP tickets voor de GP van Brazilie gekregen. Al met al een zeer geslaagde actie.

Seizoen zit er inmiddels bijna op :drank: Mag ook wel want deze jongen begint behoorlijk gaar te worden van al het reizen. Maar wat een fantastisch jaar is het geweest!

Link naar reactie
Goed gezien! Was een promotie welke we in Brazilie hebben gehouden.

Dat is dan een mooi stuk viral marketing! :drank:

Hoe is het met Philips en sponsoring van Williams voor 2010. Aangezien Philips nogal aan cost cutting heeft gedaan het laatste jaar, kan ik me voorstellen dat op de F1 auto het PHILIPS logo ook wel wat kleiner mag.

Link naar reactie
Bij deze heb je dus een excuus voor die zwarte Z4QP. Graag gedaan.

Verdorie nu ben ik je weer een fles Malt Whisky schuldig, voor deze briljante personal coaching sessie. Denk je dat de verbittering harder afneemt als het een Z4 :newblush: Coupe is? :P

Link naar reactie
Mag ik uit deze correspondentie opmaken dat Ruud niet meer bij Philips werkzaam is?

Yep, maar als je wat leuks weet voor me, kunnen we dat weer veranderen :P

Link naar reactie
Mag ik uit deze correspondentie opmaken dat Ruud niet meer bij Philips werkzaam is?
Yep, maar als je wat leuks weet voor me, kunnen we dat weer veranderen :)
Nee, op dit moment weet ik niets, of het moest al het flutsbaantje van CEO Software Engineer Zijn voor onZe renstal!

Het grote nadeel is dat je dan het hele formule 1 seiZoen met ons mee moet reiZen en of je dat leuk vindt? Ook al mag je je vrouw en twee dochtertjes meenemen die door ons volledig verZorgd Zouden worden.

Nee, dat wil je niet! Bovendien is ons complete ICT gebeuren overgeschakeld op Mac OSX met 27" iMacs, alwéér een nadeel.

Australië, Abu Dabhi, Italië of Japan om maar eens wat te noemen, wil je daar nou naar toe?... :unsure:

Pakken wat je pakken kan in deZe moeilijke tijd Ruud... :m:

Link naar reactie

Bridgestone stapt uit de F1 na 2010.

Wie wordt dan de leverancier? Zal Michelin wederkeren? Of zelfs Goodyear?

Link

De Japanse bandenfabrikant Bridgestone heeft vandaag bekendgemaakt dat het na het seizoen 2010 wegens de economische crisis stopt als bandenleverancier voor het WK Formule 1. Sinds het terugtrekken van de Franse concurrent Michelin na het seizoen 2006 was Bridgestone de enige bandenleverancier van het WK. Op het einde van het seizoen 1998 stapte het Amerikaanse Goodyear er al uit.

Bridgestone, sinds 1997 in de F1, doet nog het huidige contract uit, maar gaat geen nieuwe verbintenis aan. "We moeten onze middelen gebruiken voor strategische domeinen en technologische vernieuwing", aldus het communiqué.

De Japanse groep dankte ook het gehele Formule 1 voor hun enthousiasme en hun steun aan Bridgestone in de voorbije 13 jaar.

In 2009 produceerde Bridgestone in de fabriek in Kodaira nabij Tokio ongeveer 40.000 F1-banden voor de 10 renstallen. (belga/adv)

02/11/09 08u28

Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 4 weken later...

Eerst kaapt Mercedes al Nordschleife Extremfahrer Emanuel Imola Rossi weg bij BMW, en nu ook nog eens Schumi bij Ferrari!! :notok:

Dan zal Sabine Schmitz binnenkort ook wel in een AMG over de ring gaan <_<

Ik ben wel benieuwd of Schumacher nog een keer voor het wereldkampioenschap mee kan strijden. :rolleyes:

Link naar reactie
Eerst kaapt Mercedes al Nordschleife Extremfahrer Emanuel Imola Rossi weg bij BMW, en nu ook nog eens Schumi bij Ferrari!! <_<

De band tussen Mercedes en Schumacher dateert van veel langer geleden dan de band tussen Schumacher en Ferrari. Hij is weer terug op het oude nest.

En aangezien BMW toch niet meer meedoet, kunnen we nu allemaal ongegeneerd Mercedes supporten. :rolleyes:

Hoewel ik Schumacher een eikel vind.

Link naar reactie
En aangezien BMW toch niet meer meedoet, kunnen we nu allemaal ongegeneerd Mercedes supporten. :rolleyes:

Hoewel ik Schumacher een eikel vind.

Ik zie liever: aangezien BMW toch niet meer meedoet, mag Vettel kampioen worden!

Link naar reactie
Joepie <_<

Ik in ieder geval niet. Opgeklopte hype die F1 :notok:

Voor mij moet een racewagen op zijn minst een dak en deuren hebben.

Bij de F1 denk ik dat ze allemaal met hetzelfde racen, alleen de kleuren zijn verschillen

Juist bij F1 draait het om het constructeurs kampioenschap. Het rijders kampioenschap is binnen de teams onderling secundair. Het gaat er om wie de beste auto maakt. Alle auto's zijn dan ook vanaf de basis verschillend ten op zichte van elkaar.

(...nog twee maandjes. Eerste wintertest in Barcelona :rolleyes: . Kan niet wachten!)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.