Ga naar inhoud

Formule 1 2009


Z3Mrunner

Aanbevolen berichten

Ferrari strikt Schumacher als vervanger Massa

Zevenvoudig kampioen keert tijdelijk terug

[29-07-2009] Ferrari heeft een vervanger gevonden voor de geblesseerde Felipe Massa. En het is niet de minste: zevenvoudig kampioen Michael Schumacher. De Duitser laat zijn pensioen even voor wat het is.

Schumacher, die in 2006 stopte met Formule 1, duikt de komende tijd de sportschool in om optimaal geprepareerd aan de start te verschijnen van de Europese Grand Prix, die 23 augustus in Valencia wordt verreden.

De afgelopen tijd heeft Schumacher de boot afgehouden als het ging om een terugkeer, maar de wetenschap dat Massa, als hij is hersteld, het stuur weer overneemt, heeft hem van gedachten doen veranderen.

“Ik heb het hoofdstuk Formule 1 in 2006 afgesloten, maar mijn loyaliteit richting Ferrari sluit ik nooit af. Vandaar dat ik het team wil helpen in deze treurige situatie. Maar, ik ben en blijf coureur, dus ik wil deze uitdaging zo goed mogelijk afronden”, meldt Schumacher op zijn digitale thuis.

Hij vervolgt: “Vanmiddag sprak ik met Stefano Domenicali en Luca di Montezemolo en met z'n drieën hebben we afgesproken dat ik me ga voorbereiden op een rentree.”

“Het allerbelangrijkste, veel belangrijker dan mijn terugkeer ook, is dat Felipe godzijdank volledig lijkt te herstellen van zijn nare ongeval. Ik wil hem graag een voorspoedig herstel toewensen.”

Opvallend in deze is dat Schumacher geen kans heeft de Ferrari F60 nog voor de start van het Grand Prix-weekend in Valencia serieus aan de tand te voelen. Sterker nog, hij heeft al sinds april 2008 – tijdens een test in Barcelona – geen bolide van Ferrari meer bestuurd.

Het is onduidelijk hoe lang de terugkeer van Schumacher duurt. Dit is vooral afhankelijk van het herstel van Massa. Het zou echter zomaar kunnen dat hij het seizoen afmaakt.

KVN

Ik vind het wel OK, kijken hoe die het ervan afbrengt. Ik denk dat iedereen verrast zou zijn :rolleyes:

Link naar reactie
  • Reacties 187
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator
Ik vind het wel OK, kijken hoe die het ervan afbrengt. Ik denk dat iedereen verrast zou zijn :mellow:

Hoop voor 'm niet zoals Jaques Villeneuve... :rolleyes:

Link naar reactie
  • Administrator
Das mooi kloten :mellow: en er volgen er nog meer... :rolleyes:

Let maar op, het wordt weer Sauber F1, voorzien van motoren van BMW (daar hebben ze namelijk niets over gezegd) en ik denk ook Red Bull met BMW motoren volgend jaar. Ze krijgen immers geld voor de motoren, dus qua kosten is het dan te overzien.

Link naar reactie
Het is i.i.g. een kerel met ballen :newblush: Hij kan eigelijk alleen maar verliezen :muur:

Hij moet inderdaad wel erg veel hart hebben voor het merk. Als je bekijkt hoeveel jaren hij binnen dat team heeft gereden is het natuurlijk niet vreemd; dan wordt het familie.

En de meesten van ons hebben toch ook wel wat over voor onze familie. Toch? :drank:

Link naar reactie
Hij moet inderdaad wel erg veel hart hebben voor het merk. Als je bekijkt hoeveel jaren hij binnen dat team heeft gereden is het natuurlijk niet vreemd; dan wordt het familie.

En de meesten van ons hebben toch ook wel wat over voor onze familie. Toch? :unsure:

Jongens, wat een gelul. Er is maar èèn reden waarom Schumacher does-doing-a-Travolta, weer gaat rijden dus en die wordt ingegeven door hetzelfde feit als om de hoek komt kijken bij sex met je ex. Bekendheid met het gegeven, niets hoeven uit te leggen en stiekum spijt dat het voorbij is. In dit geval komt daar het missen van de roes na succes nog bij.

Wat niet weggneemt dat ik erg benieuwd ben naar de prestaties van Schumacher. Als hij het net zo doet als Lance Armstrong, dan doet ie het goed. Waarbij je ergens toch verwacht dat ie gaat winnen.

Link naar reactie
Let maar op, het wordt weer Sauber F1, voorzien van motoren van BMW (daar hebben ze namelijk niets over gezegd) en ik denk ook Red Bull met BMW motoren volgend jaar. Ze krijgen immers geld voor de motoren, dus qua kosten is het dan te overzien.

En ik maar denken dat ik vanaf volgend jaar een plek ken waar mijn reservemotoren voor een prikkie op voorraad liggen!

Link naar reactie

wat heeft ie dan te verliezen?! Iedereen weet dat de ferrari's niet snel geweest zijn dit seizoen...net nu de F60 op de top van zijn kunnen is, stapt hij in, het enige wat hij nu nog moet doen is sneller zijn als Massa was en Raikkonen is/wordt. Hij hoeft geen races te winnen om het goed te doen, als hij achter de red bulls, Brawn's en McLaren's zou(!) eindigen, dan nóg is het acceptabel en gooit men het op "hij heeft niet kunnen testen en is al oud" En we hebben het hier over een slinkse, goed rijdende Son of a B*tch, geloof maar niet dat die instapt als die auto nu niet in orde is.

Natuurlijk kan hij ook verliezen als het gewoon slecht gaat, maar je bent een racer of je bent het gewoon niet en nu toont hij uit welk hout hij gesneden is en dat hij een echte kerel is met grosse ballen.

Ik vond Schumi nooit zo cool, maar bij deze heeft hij mijn hart veroverd! Als hij nu ook nog in de punten gaat rijden, is het helemaal top. Plus, ik denk dat hij hiermee enorm veel voor de sport an sich doet, de kijkcijfers knallen nu letterlijk sky high en die waren toch wel ingekakt.

Ik hoop dat we weer ouderwets duw en trekwerk én prachtig tactisch teamspel te zien krijgen zoals alleen Schumacher dat kan. (met zijn achterban)

:unsure:

Nu Jos nog terug in een F1 van deze tijd, met goeie remmen erop, dan komt alles goed!

Link naar reactie
Laat die maar wegblijven met z'n kapsones. :angry:

X2!! Jos is :notok:

De nostalgica trip mag idd ophouden bij Schumacher's re-entry. Voor je het weet hebben we het over nog oudere Nederlandsche vergane glorie als Huub Rothengatter, Jan Lammers en Boet van Dulmen :kisstogether:

Link naar reactie
X2!! Jos is :notok:

De nostalgica trip mag idd ophouden bij Schumacher's re-entry. Voor je het weet hebben we het over nog oudere Nederlandsche vergane glorie als Huub Rothengatter, Jan Lammers en Boet van Dulmen :kisstogether:

En... wie weet schieten Jacky Ickx (of z'n dochter Vanina) en Thierry Boutsen nog eens in actie?

Mogelijks straks F1 in drie klassen, vergane, huidige en toekomstige glories? :schater:

Link naar reactie
  • Administrator
Let maar op, het wordt weer Sauber F1, voorzien van motoren van BMW (daar hebben ze namelijk niets over gezegd) en ik denk ook Red Bull met BMW motoren volgend jaar. Ze krijgen immers geld voor de motoren, dus qua kosten is het dan te overzien.

En zie... het begin is daar: http://www.formule1.nl/nieuwsbericht/10-34-9388.html

Link naar reactie

mooi he, ik wist dat Jos wat tongen los zou maken. Is natuurlijk niet zo'n toffe peer, maar kan wel mooi rijden, ik heb hem vorig jaar op le Mans bezig gezien en dat was toch wel spectaculair hoor....in de nacht reed hij door de regen alsof er enkel en alleen voor hem gedweild was en de rest door de plassen water moest! Man wat ging dat hard.

Maar eigenlijk mag hij van mij ook wel op de achtergrond blijven..

Link naar reactie

Ik had nooit iets tegen die jongen. Tevens vond ik dat hij bij vlagen erg goed kon rijden. Helaas heeft hij 1 hele grote fout gemaakt. Toen bij de A1 eindelijk in Nederland kwam heeft hij gedacht slim te zijn door te dreigen dat hij noet zou rijden als hij niet z'n salaris kreeg. Hij wachte daar blijkbaar al een tijdje op. Groot gelijk om dan boos te worden maar niet het goeie moment om te dreigen. Want Jos kreeg z'n salaris niet op tijd dus kon hij niet anders dan niet rijden. Daar was het NL publiek niet blij mee. Sindsdien heeft hij afgedaan. Hele domme aktie van Jos.

Link naar reactie
  • Administrator
ik word ook altijd een beetje kriebel van dat gezeik over Jos. Hij kan gewoon goed rijden en is verder gekomen dan elke andere NL-er.

Verder in de grindbak zul je bedoelen... :kisstogether:

Jos is naar mijn mening altijd overschat. En met z'n uitspraken als "ik wil alleen in het beste team en met de beste auto rijden" haalt hij het kots bij mij naar boven. Laat hem blij zijn dat hij ergens een stoeltje heeft en bewijzen dat hij met minder materiaal WEL resultaten kan boeken.

In vrijwel elk team waar hij heeft gereden was z'n teamgenoot vaak z'n meerdere...

Link naar reactie

met zijn rijstijl heb je gewoon het beste materiaal nodig, zijn ballen zijn gewoon te groot, vooral bij aanremmen. Kijk maar wat er gebeurde op Le Mans, hij zat in de Porsche RS LMP2 en reed 's nachts een "dubbele" stint omdat niemand die auto kon krijgen waar hij moest zijn in de nachtelijke regen, vervolgens wel 1ste in LMP2. Vind ik toch wel knap als Nederlands teampje.

Hij heeft echter wel meer fouten gemaakt ook in de F1, hij had wat minder trouw moeten zijn en ook toen moeten roepen dat hij in het beste stoeltje wilde bij het beste team! Dat haalt bij mij geen kots naar boven, ik vind het enkel jammer dat ie dat veel te laat roept. Dat had ie moeten doen toen de aanbiedingen binnen kwamen van de grote teams ipv bij die prutsers trouw blijven doen onder het mom, "zonder hen had ik nooit in de F1 gereden"

Maar ieder zijn liefhebberij, maakt ook niks uit, we gaan genieten van Schumi in de F1, ik ben benieuwd! :kisstogether:

Link naar reactie
En als hij nu rondjes draait op het Ferrari testcircuit van Maranello ?

Wie gaat dat kunnen zien en controleren ? :thumbup:

Ik denk dat dat niet meer zal lukken Frank, gezien de enorme persbelangstelling. Het zou niet lang duren vrees ik vooraleer Mr Ecclestone de eerste plaatjes in handen heeft van een Schumi in de F60...

:thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.