Ga naar inhoud

Formule 1 2009


Z3Mrunner

Aanbevolen berichten

  • Reacties 187
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 2 weken later...

Is er nog hoop dit jaar?

Heidfeld finisht als zevende op zijn verjaardag

Nick Heidfeld wist met het nieuwe aërodyanmische pakket van BMW-Sauber voor de tweede keer dit seizoen in de punten te finishen. De Duitser startte in Spanje als dertiende, maar wist in de race op te klimmen naar een zevende positie aan de finish. Teamgenoot Robert Kubica verging het juist andersom: tiende op de grid en elfde aan de finish.

"Ik denk dat dit een van mijn betere races was", vertelde Heidfeld, die vandaag zijn 32ste verjaardag vierde. "Ik hoopte op mijn verjaardag wat punten te kunnen scoren, maar als ik heel eerlijk ben, had ik dat gezien mijn startpositie niet verwacht. In de eerste bocht werd ik ook nog eens van achteren geraakt, maar gelukkig raakte de auto hierbij niet beschadigd. Later in de race was ik in gevecht met Kimi Raikkonen en door dat gevecht waren mijn rondetijden wat langzamer, waardoor ik de aansluiting met de jongens voor me verloor. Na mijn tweede pitstop kwam ik voor Nico Rosberg terug op de baan en mijn zevende plek is het bewijs dat ons nieuwe pakket goed heeft gewerkt."

Kubica zei over zijn race. "Ik verloor bij de start enkele plekken door een probleem met de koppeling. Dat was nog maar het begin van een heel erg moeilijk race. Na de safety car-periode had ik totaal geen grip en kon ik niet pushen. De auto gleed echt alle kanten op en ik heb geen idee hoe dat kwam. Tot aan Q3 op zaterdag ging alles goed, maar vandaag kon ik niets beginnen. We moeten goed analyseren wat er nou is gebeurd."

Link naar reactie
  • 4 weken later...

10e plaats. Het hoogst haalbare voor BMW?

BMW-coureurs blij met geboekte progressie

06 juni 2009

BMW-coureurs Robert Kubica en Nick Heidfeld hebben zich als tiende en elfde gekwalificeerd voor de Grand Prix van Turkije. Dat is een aanzienlijke stap voorwaarts ten opzichte van Monaco, waar de BMW's slechts zeventiende en achttiende waren in de kwalificatie. Kubica en Heidfeld zijn blij met de vooruitgang die het team heeft geboekt, maar realiseren zich dat ze nog altijd niet snel genoeg zijn.

"De tiende startplaats is zeker beter dan de achttiende, maar we zijn nog altijd te langzaam", sprak Kubica, die een seconde moest toegeven op Sebastian Vettel, die zijn tweede pole van het jaar scoorde. "Ik verwacht morgen een zware race te hebben. Het verschil met de mannen vooraan is misschien niet eens zo heel groot, maar er staan nog heel veel auto's tussen ons en de eerste startrij. Het wordt lastig."

P.s.: We hebben al een tijd niets gehoord van onze "mol" binnen het F1 circuit. :wub:

Link naar reactie

Teruglezend zie ik dat onze mol misschien ook ff het eisenlijstje voor participatie aan de rij-een-F1-auto-wedstrijd moet corrigeren. 100kg is geen 200 pounds, maar 220 pounds. Als ze op die manier producten maken bij Philips snap ik dat het minder gaat met de high-tech spulletjes.

Link naar reactie
  • Administrator

De eerste 15 zaten binnen 1 seconden... Zo slecht doen ze het dus niet, aangezien voorheen verschillen van 1 seconde voorkwamen tussen de nummer 1 en 3...

Link naar reactie
Teruglezend zie ik dat onze mol misschien ook ff het eisenlijstje voor participatie aan de rij-een-F1-auto-wedstrijd moet corrigeren. 100kg is geen 200 pounds, maar 220 pounds. Als ze op die manier producten maken bij Philips snap ik dat het minder gaat met de high-tech spulletjes.

:birthday: deze competitie is in Nederland uitgeschreven, door een Nederlands bedrijf en vallend onder Nederlands recht. Hier in Nederland, Europa en het overgrote deel van de wereld maken we gebruik van het Internationale Stelsel Eenheden (SI). Sterker nog..in Nederland is het wettelijk verplicht te werken met het Internationale Stelsel van Eenheden. In dit stelsel is een pond / pound gelijk aan 0.5 kilogram. En 100 kg dus gelijk aan 200 pounds :kisstogether:

De "mol" is overigens nogal druk. Vandaar wat weinig inside information. Na Monaco op vakantie gegaan (dus nu niet in Istanbul) en na mijn vakantie direct door naar Silverstone.

Link naar reactie
De "mol" is overigens nogal druk. Vandaar wat weinig inside information. Na Monaco op vakantie gegaan (dus nu niet in Istanbul) en na mijn vakantie direct door naar Silverstone.

poeh-poeh Patrick, wat heb je het zwaar! Ik stel voor dat ik me, als vrijwilliger, opoffer en in jou plaats naar Silverstone ga. :birthday:

Kun je even bijkomen/relaxen :kisstogether:

Link naar reactie
poeh-poeh Patrick, wat heb je het zwaar! Ik stel voor dat ik me, als vrijwilliger, opoffer en in jou plaats naar Silverstone ga. :drank:

Kun je even bijkomen/relaxen :kisstogether:

:holiday: :banaan: Nee,nee beste Rüdi, jij hebt het al Zwaar genoeg met dat rijden in een Coupé... :P

Bovendien wordt je de laatste tijd iets teveel gesignaleerd met een twee-liter pul gluwein in je handen en acht ik het derhalve niet verantwoord om jou Zulk Zwaar werk te laten verrichten.

Daarom wijs ik meZelf als vrijwilliger aan om het onverdraaglijke, oersaaie, onuitdagende en weinig perspectief biedende werk van Patrick voor de rest van dit jaar over te nemen... :birthday:

Back to F1:

Oh wat was ik blij toen ik na de race in Melbourne van de coureurs vernam dat de nieuwe regels er inderdaad voor geZorgd had dat er meer ingehaald kon worden en dat de teams wat dichter bij elkaar kwamen qua prestaties.

En wat was het een Zegen om eens een keer niet een Fuckrari of een McSaajen te Zien winnen, niet omdat ik Ze dat niet gun (de beste moge winnen) maar altijd deZelfde? Nee, dan is de spanning wel Zoek.

En laat ik na vandaag opeens meer intresse krijgen voor de F2 dan de F1, daar gaat het lekker ruig aan toe... :o

Ik gun het Brawn en Zijn team van harte, ZeerZeker Jenson maar op deZe manier is er ook geen ruk meer aan.

(Zei FreetZZZ, die toegeeft hendig gefrustreerd te Zijn omdat een BMW-Sauber F109 niet in staat blijkt om een deuk te rijden in een pakje boter wat al veertien dagen op de verwarming ligt.)

Link naar reactie
:kisstogether: deze competitie is in Nederland uitgeschreven,...

Als het alleen voor NL-ers is, waarom ueberhaupt dan in het engels? Waarom niet in het Fins of Arabisch zoals het bericht dat je er niks naast mag zetten op de containers in mijn mooie stad (geen engels te vinden!)? Overigens was het dan handig om er metric pounds bij te zetten IMHO. Overigens, laat je niet opnaaien. Relax en geniet van het leven.

Link naar reactie

Mooie race gezien vandaag!

Ook toch beetje respect voor Piquet nav zijn inhaalmanoeuvre op Hamilton.

Barichello heeft ook mooie dingen laten zien, al was hij misschien overenthousiast... :kisstogether:

Link naar reactie
Als het alleen voor NL-ers is, waarom ueberhaupt dan in het engels? Waarom niet in het Fins of Arabisch zoals het bericht dat je er niks naast mag zetten op de containers in mijn mooie stad (geen engels te vinden!)? Overigens was het dan handig om er metric pounds bij te zetten IMHO. Overigens, laat je niet opnaaien. Relax en geniet van het leven.

:kisstogether:

Als er een iemand relaxt is en van het leven geniet dan is deze jongen het wel. Ik geef gewoon netjes antwoord op een vraag...

De wedstrijd is niet alleen open voor Nederlanders. Dat heb ik niet geschreven. Het is een internationale competitie dus vandaar dat er voor Engels is gekozen. Je moet echter - wanneer je een internationale competitie uitschrijft - wel een keuze maken voor wat betreft rechtsvorm die van toepassing is op de wedstrijd. In dit geval Nederlands dus.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
De uitslag is nog niet bekend maar ik ben bang dat Max Mosley niet zal toegeven

Hoewel een nieuwe regeling beslist nodig is, vind ik die Mosley wel een arrogante bal gehakt.

Eigenlijk zou het wel leuk zijn als "bondbestuurders" Mosley en Eclestone eens flink op hun plaat gingen.

Mosley ziet afsplitsing FOTA er niet komen

FIA-voorzitter noemt opstand 'pesterij'

[19-06-2009] De aankondiging van de FOTA om een alternatieve klasse naast de Formule 1 te starten heeft weinig indruk gemaakt op Max Mosley. Hij toont zich optimistisch. “Er komt een moment dat we gewoon weer gaan racen.”

Mosley vertrouwt op een positieve afloop.De FIA, waarvan Mosley de voorzitter is, reageerde 'teleurgesteld' op het besluit van haar gesprekspartners. “Sommige leden van de FOTA hebben nooit de intentie gehad een akkoord te sluiten”, klonk het.

Mosley zelf zegt zich niet druk te maken. “Ik neem de aankondiging niet zo serieus als anderen doen. Ik beschouw het bericht als een pesterij”, vertelt hij in Silverstone tegen de BBC. “Vroeg of laat stopt het vanzelf.”

Hij vervolgt: “Ergens tussen begin 2010 en de eerste race van het nieuwe seizoen wordt deze discussie met goed gevolg afgesloten. Uiteindelijk komt het allemaal goed en gaan we ons weer bezig houden met racen.”

Link naar reactie
Mosley zelf zegt zich niet druk te maken.
Zou ik ook niet doen wanneer de 8 teams vertrekken en de helft van de inkomsten (voor de Fia) 1,5 miljard euro meeslepen :thumbup: Gelukkig is hij beter met zweepjes dan met beleid. Oprotten zou ik willen zeggen :thumbup:
Link naar reactie
Zou ik ook niet doen wanneer de 8 teams vertrekken en de helft van de inkomsten (voor de Fia) 1,5 miljard euro meeslepen :thumbup: Gelukkig is hij beter met zweepjes dan met beleid. Oprotten zou ik willen zeggen :thumbup:

Ik zou ook wel vernieuwing willen zien!!

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Is dit het laatste jaar waarin een BMW fan zijn eigen merk kan toejuichen in Formule 1? :ph34r:

Verdwijnt BMW uit de Formule 1?

29 juli 2009

BMW-Sauber zou wel eens aan zijn laatste seizoen bezig kunnen zijn. De Beierse autofabrikant heeft een 'dringende persconferentie' ingelast voor woensdag, waarin nieuws gemeld zal worden over de 'huidige ontwikkelingen in de autosport'. Dat soort bewoordingen betekenen over het algemeen weinig goeds.

Het team van BMW heeft dit seizoen te maken met een flinke terugval in prestaties, na drie veelbelovende seizoenen, waarin het ieder jaar beter ging. Vorig jaar won het team zijn eerste Grand Prix in Canada en dit jaar was de wereldtitel het voornaamste doel. Helaas voor het Duitse team is de auto van dit jaar amper een kandidaat voor punten, laat staan voor overwinningen en een kampioenschap.

Met het oog op de huidige financiële crisis zijn aankondigingen over een 'dringende boodschap over de autosport' zorgwekkend. Mocht BMW inderdaad de stekker uit het Formule 1-project trekken, dan is het de tweede autofabrikant binnen een jaar die de handdoek in de ring werpt. Honda trok zich eind 2008 terug, al kende de renstal een doorstart in de vorm van Brawn GP, dat nu beide kampioenschappen leidt.

Bij de persconferentie zal onder andere teambaas Mario Theissen aanwezig zijn.

Hiervandaan geplukt

Edit: 10:12 En jawel hoor BMW vertrekt uit F1 -_-

Officieel: BMW vertrekt uit Formule 1

29 juli 2009

BMW verlaat na het seizoen 2009 de Formule 1. Dit heeft de Duitse autofabrikant woensdag bekendgemaakt tijdens een persconferentie in München. BMW is daarmee de tweede autofabrikant binnen acht maanden die de Formule 1 de rug toekeert.

Link naar reactie

'BMW stopt met Formule 1' HAMBURG - BMW stapt na dit seizoen uit de Formule 1. Dat maakte de Duitse renstal woensdag op een persconferentie in München bekend

De hoge kosten en een tegenvallend seizoen liggen ten grondslag aan het besluit. De enige zege van BMW in de Formule 1 tot nu toe was die van de Pool Robert Kubica in Montreal in juni vorig jaar. De tweede coureur bij de renstal is de Duitser Nick Heidfeld.

BMW maakte onder de naam BMW-Sauber in maart 2006 zijn debuut in de koningsklasse van de autosport. Daarvoor voorzag de Duitse firma de bolides van Williams al van motoren.

Das mooi kloten -_- en er volgen er nog meer... :ph34r:

Link naar reactie

Formule 1 lijkt wel een soap dit jaar.

Eerst Honda weg, Brawn rijgt vervolgens de overwinningen aan elkaar. Nu ook nog BMW vertrokken en Massa ligt in het ziekenhuis en nu komt (als een gereincarneerde Ludo Sanders :rolleyes: ) Michael Schumacher weer terug, "uit loyaliteit aan het team" :blink::guitar:

What's next? Force India op pole? Coulthard terug? Turbo's weer toegestaan in 2010? :mellow:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.