Ga naar inhoud

Formule 1 2009


Z3Mrunner

Aanbevolen berichten

Schumi mag niet testrijden in de huidige F1 wagen voor de race van 23/08. Williams en Red Bull stellen hun 'VETO'... :thumbup:

Artikel

Beste bewijs dat ze bang zijn..... :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 187
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ja en anders moeten ze de teller terug draaien van de F60 en dat is ook niks op zo'n jonge cabrio... :schater:

Ik vermoed echter wel dat de F2007 waar hij dagelijks in te vinden is, onderhuids wel erg veel van de F60 gemeen zal hebben...Ze zijn niet gek, die jongens van Ferrari.

Link naar reactie

karten is ie niet meer zo goed in, verschillende mannen uit het kartteam waar ik vaker mee ben wezen karten bleven hem makkelijk voor op zijn eigen kartbaan in Kerpen! Mooi was dat! Nu die weer flink traint, zal dat wel verleden tijd zijn wellicht.

Link naar reactie
Schumacher, die de geblesseerde Felipe Massa vervangt, sukkelt met de nek en moet nog medische testen ondergaan.

Vandaag gehoord... dat het nog niet eens zeker is dat ie zal 'mogen' starten (medisch probleem met de nek wegens een val met de motor).

I wanna see him, I wanna.... keep the fingers crossed..... :rolleyes:

Link naar reactie

Zonet een mailtje gekregen van een kennis/F1-freak... :rolleyes:

"Maar waarom lezen we nergens tijden over de vele rondjes die Schumi al gereden heeft?

Als het over Lance Armstrong ging, een kleine maand geleden, werd er in alle boekskes

geschreven over hoeveel seconden hij verspeeld was in een tijdrit, of hoe snel hij nog kon klimmen op die of die col…?

Waarom vinden we dan nergens tijden terug van zijn trainingen in de F2007 op slicks op het circuit van Mugello…???

Enig speurwerk leverde het volgende op…:

Eerst een vergelijkende test met de pole van Melbourne

à 2007 – Kimi Raikkonen (Ferrari) 1.26.072

à 2008 – Lewis Hamilton (McLaren) 1.26.714

à 2009 – Jenson Button (Brawn) 1.26.202

De tijden van 2007 en 2009 zijn quasi identiek … ( ‘07op gegroefde banden – ’09 op slicks ) …

Nu rondetijden op Mugello …

à absoluut ronderecord : Barrichello in 2004 in 1.18.70 !!!

à september 2008 – Kimi in 1.21.08 !!!

à november 2008 – Rossi in 1.23.90 ( ja, ja, Valentino, de motoGP piloot !!! )

à februari 2009 – Massa in 1.23.98

à augustus 2009 – Schumacher in 1.23.74 met een F2007

Tijd van Schumi lijkt OK, maar …

… slicks zouden al 0.5 seconden sneller moeten zijn dan gegroefde banden … ( zie pole ’08 en ’09 …)

Dus zijn tijd zou , in vergelijk met Rossi, op 1.23.4 moeten uitkomen …

… Ferrari heeft sinds februari wel nog een volle seconde gevonden in de F60 om hem sneller te maken … Massa zou nu dus een 1.23.00 rond moeten rijden …

Schumi zou dus, volgens mij, ook eerder rondjes van 1.23.00 moeten kunnen draaien …

Zou hij daarom nu , na 2 volle GP’s en 3 dagen kart-training plots last hebben van een stijve nek …?

Of eerder tot het besef komen dat hij een halve seconde trager is geworden …

Ja, ja, een halve seconde is voldoende om een Ferrari van een 7e naar een 14e startplaats te verschuiven …( cfr. Tijden van GP Hongarije 2009 )

We zullen het waarschijnlijk nooit weten …"

Link naar reactie
We zullen het waarschijnlijk nooit weten …"

Mss wel, gisteren las ik in Motorsport Aktuell dat Luca Di Montezemolo al hardop droomt om volgend jaar 3 wagens in F1 in te zetten, waarbij de derde voor MS gereserveerd is.

Verdergaand op bovenstaande redenering zou dat kunnen : Schumi is altijd een trainingsbeest geweest, hij was steeds aan het testen met de beste ingenieurs ter beschikking. Nieuwe onderdelen werden meteen gebouwd, etc.

Als hij zich op deze manier (in stilte) bezighoudt tot het seizoen 2010 begint, zou die halve seconde wel moeten weggewerkt zijn...

Link naar reactie
We zullen het waarschijnlijk nooit weten …"

Ik wil je niet afvallen, maar wat is men hier in godsnaam aan het vergelijken, Schumi rijdt hier met een 2 jaar oude auto met een motor die meer km's gedraait heeft dan mijn Mcoupe. Deze auto wordt misbruikt door rijke ferrari klanten. Natuurlijk is ie helemaal top gemaakt voor Schumi, maar er zit geen compleet nieuwe "race-afgestelde" motor in zoals die tijden waar hij meer vergeleken wordt!

Met de auto waar hij mee reedt en de ondersteuning die daarbij aanwezig was, had het best wat met zijn beste tijden in de F2007 van toen mogen schelen. Die tijden waar mee vergeleken worden zijn "full-Race" en op het randje afgesteld, dragen minder gewicht met zich mee en die mannen hebben voorafgaand aan die tijden een hele winter getest en getraind, vervolgens een groot deel van het seizoen getest en geraced!!!! Deze auto's zijn 200 procent perfect afgesteld voor de genoemde coureurs op het moment dat deze tijden gerealiseerd zijn!

Schumi reed in een auto die niet "full race" is, niet 100% voor hem alleen afgesteld is, nog niet mee getest is, dus hij heeft aanpassingen waar hij snel door wordt (en bekend om staat dat hij dat als geen ander aanvoelt) nog niet doorgevoerd. Kortom hij rijdt in een vrij onbekende auto (ondanks dat het zijn eigen auto was in 2007) op zijn eerste dag na 2 jaar niks, vrijwel dezelfde tijden als de poles van toen!!!

Verder is een auto die ontwikkeld is voor gegroefde banden nooit echt netjes af te stellen op slicks, dit deden ze uiteraard om het gevoel correct te krijgen in vergelijk met de F60.

In de vergelijking zoals ze gemaakt worden worden appels niet met peren vergeleken, maar met mandarijntjes! Het lijkt een vergelijking van iemand die alleen raced op de TV.

Als ik nu weer een nieuwe kart koop en die zonder test laat afstellen zo goed als mogelijk en deze nieuwe kart zou sneller en beter zijn dan mijn vorige dan rijdt ik toch ook niet na 1 dag dezelfde tijden! Dat kost me vlot een maand trainen en afstellen om dat weer te halen.

Ik denk dat de tijden dik in orde waren dus en dat het daar zeker niet aan ligt! Je hoort zo weinig over de tijden omdat je er werkelijk helemaal niks uit op kunt maken!

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Gaat BMW eindelijk iets leuks doen vandaag?

bmwjro.png

De top tien boys starten met relatief lichte auto's. De Mclarens zijn 50 kg zwaarder...... Zal denk ik een pitstopstrategie worden vandaag. Hopelijk wel weer een beetje regen af en toe voor de gezelligheid.

Link naar reactie
  • Administrator

Het leukste nieuws binnen de Formule 1 dit jaar tot nog toe: Fisichella naar Ferrari!

Wat gun ik het die kerel van harte! Sympatieke vent en zijn jongensdroom komt eindelijk uit.

Als hij de komende race in Monza weet te winnen, dan breekt in Italië de hemel los. Denk zelfs al bij een podium...

Jammer dat ze niet meer met nummer 27 en 28 rijden.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ik denk dat bij Briatore en holmaat Bernie het succes hen iets teveel los van de planeet gemaakt heeft.

Zoals Pa Piquet het verwoorde: Hij dacht zeker dat die over water kon lopen. :schater::schater:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Ik denk dat bij Briatore en holmaat Bernie het succes hen iets teveel los van de planeet gemaakt heeft.

Zoals Pa Piquet het verwoorde: Hij dacht zeker dat die over water kon lopen. :schater::schater:

Ik vind anders Piquet ook een homo hoor.. die gast kan gewoon geen F1 auto besturen, wordt vervangen..(zoals zoveel voor hem)

Meneer pikt het niet en begint stampei te trappen, waardoor mogelijk een heel team werkloos kon worden..

Tja gelijk hebben en gelijk krijgen he..

Overigens durf ik te wedden dat Piquet nergens meer aan de bak komt, overal gebeuren dingen die niet mogen..

En dan wil je niet bij voorbaat al weten dat er iemand bij je werkt, die als het hem uitkomt de heleboel erbij lapt..

Link naar reactie
Ik vind anders Piquet ook een homo hoor.. die gast kan gewoon geen F1 auto besturen, wordt vervangen..(zoals zoveel voor hem)

Meneer pikt het niet en begint stampei te trappen, waardoor mogelijk een heel team werkloos kon worden..

Tja gelijk hebben en gelijk krijgen he..

Overigens durf ik te wedden dat Piquet nergens meer aan de bak komt, overal gebeuren dingen die niet mogen..

En dan wil je niet bij voorbaat al weten dat er iemand bij je werkt, die als het hem uitkomt de heleboel erbij lapt..

Hij zal het idd moeilijk krijgen om nog ergens te racen.

Anderzijds vind ik het nogal straf dat je over de essentie van de zaak blijkbaar niet verontwaardigd bent...

Iemand vragen (gebieden) om een F1 in de muur te crashen, om een teamgenoot te laten winnen.

Hoe laag kan de F1 nog verder vallen ??? :thumbup:

(mij zal 't een zorg zijn, kijk al jaren niet meer naar die processie van aartslelijke vleugelmonsters)

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Vals spelen gebeurt altijd.. niet dat ik het goed keur.

Ik ben/was een groot Schumacher fan, maar die heeft ook dingen gedaan waarbij je een ? kan zetten..

Toch vind iedereen het een groots coureur.

In het heetst van de strijd doe je soms rare dingen.. toch kan je zeggen wat je wil.. het was wel een mooie actie, je moet ook geluk hebben dat het nog precies zo werkt ook.. maar die achteraf toch verkeerd uitpakte..

Niemand had het geweten als Piquet zijn mond had gehouden.

Link naar reactie

Briatore is een l.l om op een dergelijke manier (waarbij er niets voor Renault meer te winnen is) een wedstrijd naar zijn hand te zetten. Die Piquet moeten ze verbieden zelfs nog in een botsautotje te stappen. Wat een jankerd is dat ventje zeg. Voor de rest lekker weer gaan racen go Barichello go. Button zijn tijd komt nog wel :thumbup:

Link naar reactie
x2 ben alleen meer voor Vettel

Verhaal krijgt mss nog een staartje voor briatore.

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/09/2...ijt-door-straf/

Grtz Ron

Tja, vreselijk moet je, je voetbalclub verkopen.

Ik ben ook altijd zo bang dat mij dat overkomt. :schater:

Die jongens hebben toch iets duurdere hobbies dan een Z3.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.