Ga naar inhoud

Ringtopic 2009


Aanbevolen berichten

  • Reacties 160
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@RvE: zo te zien was het een mooie dag daar!!!

en genoten van je weekend??? :thumbup:

Zeer zeker genoten. Heerlijke trip, zal nog wel een topic plaatsen met wat meer info/foto's/links.

Hier alvast de korte impressie van de Nordschleife, voornamelijk bij Brünchen. :fiew:

De zwarte, Nederlandse, Z3 coupe komt voorbij op 1:26 :newblush:

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gisteren met onze PJ naar de ring "getuft" , lekker binnendoor, maar helaas een wegblokkade wegens werkzaamheden tegen gekomen en moesten we helemaal terugrijden om verder te gaan over de B266, ook een heel mooie route, je komt dan langs een heel groot meer, volgens mij de Ruhrsee <_<

ook heel mooie weggetjes met mooie bochten die je eigenlijk moet rijden als er niet zoveel zondagsrijders zijn :thumbup:

daar aangekomen, is PJ meteen naar de ingang gegaan, en wij zijn naar Brunchen gegaan om lekker pommesfriet met currywurst te gaan eten.

ben met de "rode duivel" gegaan, was heerlijk om haar weer eens ff uit te laten.

PJ op de Ring

009-4.jpg

Sabine in de taxi

042-1.jpg

mooie reclame

021-3.jpg

vanavond als ik weer thuis ben zal ik verder verslag uitbrengen met filmpjes en foto's. :nono:

Link naar reactie

Was een mooie dag om door te Eifel te cruisen en aan de ring te vertoeven gisteren! :nono:

daar aangekomen, is PJ meteen naar de ingang gegaan, en wij zijn naar Brunchen gegaan om lekker pommesfriet met currywurst te gaan eten.

Aan de foto's te zien zijn jullie echt bij het "rechte" stukje van Brünchen geweest. Toen wij daar laatst waren was het daar "ingenomen" door een heel zigeunerdorp, met brandende oildrums en zo :thumbup: . Ze hadden ook de toegangsweg deels geblokkeerd. Toen toch maar iets verderop gaan staan (en de auto in de berm geparkeerd), zo te zien de "tribune" die je op jou foto's kan zien. Zo ben ik weer die currywurst mit pommes misgelopen <_<

Link naar reactie

@Ruud: dat er tenten gebouwd werden had te maken met de 24 uurs race die later die week begon, is elk jaar zo, dan beginnen ze vroeg met opbouwen.

komend weekend moet je ook daar wegblijven, dan is Rock am Ring, en kun je niet eens in de buurt van de Ring komen ;)

Maar ff mijn verslag af maken....

tijdens pommes frites und Currywurst kijkend naar de bolides die er reden, en genietend van het zonnetje hoorden we

eventjes later een flinke knal, en zagen we iets rollen ofzo, wij niet gek (stelletje sensatiezoekers :rolleyes: ) en een kijkje gaan nemen, vlak voordat je bij brunchen komt heb je een flauwe bocht op de Ring, daar was dus een motor onderuit gevlogen en tegen de vangrail geklapt.

Heftig allemaal, eerst stoppen de marchals, en degene die net ervoor of erachter reden, vervolgens komt de Notartz, dan ambulance en polizei, deze stelde meteen de vraag aan de toeschouwers of iemand wat gezien had.

de man wordt in de ambulance gelegd, maar deze rijdt niet aan :blink: , en blijft een half uur zeker staan.

totdat we een denderend geluid hoorden, en de helicopter zagen aankomen, deze landde 50 meter van ons af op de baan, op de afdaling van Brunchen, het was een Luxemburg's Air Rescue team.

mooi ding hoor zo'n helicopter, en dan zo dichtbij, en zo goed kunnen landen tussen de hekken en bomen door ;)

hier een aantal foto's

048-2.jpg

049-2.jpg

055-2.jpg

062-1.jpg

064-1.jpg

Ik zeg maar zo, als je de Ring opgaat.........wees voorzichtig, want op deze manier wil je er niet af!!!!!

filmpjes komen eraan.

Link naar reactie

afgelopen zondag, 1ste pinksterdag ook naar de ring geweest. Was waanzinnig druk, ook wel te verwachten. Nog nooit zo druk geweest als ik er was. Wel weer een heel stel leuke auto's gezien, de z4 m coupé's deelde ze volgens mij uit bij het ontbijt ofzo. Ook was er een shelby club, erg mooi zo'n bende van deze auto's bij elkaar te zien én horen!

Verder eigenlijk geen foto's gemaakt en niet met de m coupé gereden op de ring, vind ik toch wel veel risico. Even een paar rondes geknald met een e30, maar dat was van korte duur omdat de motoren meer plat in de berm lagen dan rechtop op de baan, oftewel de ring was driekwart van de dag dicht. Gelukkig zijn er dan altijd die Curryworsten met soppige brötchen.

Op de terugweg de coupé een beetje uitgeprobeerd op de rustige snelweg, loopt goed.

Link naar reactie
de z4 m coupé's deelde ze volgens mij uit bij het ontbijt ofzo.

Roy, laat even weten bij welk restaurant dat was, gaan we daar ook eens ontbijten :rolleyes: ;)

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Vanochtend auto bekeken, zo'n 50 kilometer van de Ring...

Dus toen kon ik niet veel anders doen dan ff een rondje rijden :ok:.

dsc0237vmu.jpg

Het was vrij druk maar had mazzel met de auto's die achter me startten.

Hier wat BMW schoon...

dsc0201z.jpg

dsc0203b.jpg

dsc0215h.jpg

Velgen :rolleyes:...

dsc0229x.jpg

dsc0216q.jpg

dsc0221w.jpg

Link naar reactie
Vanochtend auto bekeken, zo'n 50 kilometer van de Ring...

Dus toen kon ik niet veel anders doen dan ff een rondje rijden :wave:.

dsc0237vmu.jpg

zo te zien een mooie dag am Ring!!

op wat voor auto ben je gaan kijken??? :rolleyes:

en in welke heb je op de ring gereden, zo te zien aan de foto niet met de KA maar met een VW :muur:

wordt tijd dat ik ook weer eens afzak, maar ach over 4 weken ben ik er zowiezo 10 dagen :ok:

Link naar reactie
  • 3 weken later...

vandaag lekker uitgeslapen, en rond een uur of 14.00 aangereden met mijn ZZZ <_< QP.

Heerlijk heen gereden over de autobahn, en ff gespeeld met een audi S.

aangekomen aan de ring wat een prachtig bouwwerk ze daar hebben gemaakt :D

053-4.jpg

Brauhaus am ring

019-5.jpg

kantoren of hotel :wave:

016-4.jpg

Eiffeldorf

020-2.jpg

fan shop Grune Hölle

018-4.jpg

Ring Werk (voorheen erlebniswelt)

021-4.jpg

met een ware achtbaan

056-4.jpg

Link naar reactie

024-4.jpg

026-3.jpg

027-1.jpg

en mooi staaltje driftwerk :wave:

033-3.jpg

en ik moet eerlijk bekennen....ik heb ooit gezegd dat ik er niet meer op zou gaan met mijn Zet, maar heb vandaag gezondigd, 1 ronde gedaan van ongeveer 9.40 min. moet ook eerlijk zeggen dat in het begin erg rustig reed, maar later merkte dat deze vele malen beter is om op de ring te rijden dan de blauwe sedan....AC Schnitzer heeft een top RS Fahrwerk gemaakt :D

Link naar reactie
Hoi Manu!

zo te zien heb je weer genoten,en in de zzz :wave: , altijd leuk , je enthousiasme voor de Ring is aanstekelijk....

Ook maar weer es die kant op ook al ist voor mij dik 3,5 uur verder!

Greetz! Gman

Nou Gman,

vanaf de 3e augustus, ben ik er 10 dagen op vakantie, dusse, mocht je dan komen moet je me maar laten weten!

we gaan met ZZZ M en de saxo van Reg (want de hondjes gaan ook mee, en die mogen echt niet in de ZZZ)

Link naar reactie
...ik heb ooit gezegd dat ik er niet meer op zou gaan met mijn Zet, maar heb vandaag gezondigd, 1 ronde gedaan van ongeveer 9.40 min. moet ook eerlijk zeggen dat in het begin erg rustig reed, maar later merkte dat deze vele malen beter is om op de ring te rijden dan de blauwe sedan....AC Schnitzer heeft een top RS Fahrwerk gemaakt :D

Dat is mooi om te horen Emanuel!! <_<

Ik ben benieuwd hoe sterk de "kracht van de Ring" zal zijn tijdens je vakantie daar (in Heilbachsee?) :wave:

Link naar reactie

Vorige zondag mijne kater verbeten en naar de ring getrokken om mijn traagste rondje ooit te gaan presteren. Je kon er nl, in het kader van "rad am ring" met de fiets over. Nu, ik ben zeker niet de doorgewinterde fietstoerist en al evenmin fiets ik graag. Toch wou ik de kans niet laten liggen om eens traag een volledig rondje te bekijken.

Thuis in de gietende regen vertrokken, gelukkig net over de grens met Duitsland klaarde het op. Rustig ritje en een kleine 2u later draaide ik de parking recht tegenover het nieuwe Ringwerk op. Ingeschreven (ik was blijkbaar de laatste deelnemer van de dag, was eigenlijk te laat, maar ze lieten me gelukkig nog door), 28€ betaald, nummer opgespeld en via het f1 circuit de Nordschleife op.

Na 100m bereik ik de Nordkehre, waar een mega-stortbui mij op staat te wachten en die me zal vergezellen tot aan de finish 21km verderop. Helemaal onderaf naar Hatzenbach en Hocheichen (een dikke 70kmh op dit stuk). Iets verder op Quiddelbacher Höhe zie ik enkele fietsers afstappen... Na 50 meter besef ik waarom, terugschakelend naar het kleinste verzet maar met een hartslag rond de 180bpm toch boven geraakt. De toon was gezet.

Tussen Flugplatz en Schwedenkreuz even herademen en dan laten bollen door Aremberg en knal onderaf in het vossenhol, genoeg snelheid behouden om zo ver mogelijk op Adenau te komen. Na de tweede knik in de eerste linkse van Adenau (na ongeveer 5 van de 21km afgelegd te hebben) besef ik wat een ongelooflijk kieken ik ben. Rechtstaand op de pedalen met hartslag 190 op mijn kleinste verzet proef ik de laatste groene Wodka van gisteren opnieuw. De regen valt met bakken uit de lucht, ik heb mijn bril afgezet (nutteloos in zo'n weer), de moed zakt in mijn soppende sportschoentjes en ik probeer de sterretjes die rond mijn hoofd draaien te negeren.

Herpakken en een klein beetje recupereren richting Metsgesfeld, dan over Kallenhard, onderaf naar Wehrseifen en Breidscheid, waar het diepste punt ligt. Vanaf hier is het alleen nog bergop... Plezant om te weten. Het eerste stuk van Ex-Mühle is zo steil! Dan volgt er een helse helling van dik 5km langs Kesselchen, Klostertal, Steilstrecke, de legendarische Karussell (waar het water in een klein "beekje" op de baan liep) tot aan Hohe Acht. Daar begaf mijne motor het: dik 195bpm op de hartslagmeter, kleinste verzet, geparkeerd op de laatste 15m van die helling. Ik kon de Wodka nimmer binnenhouden en ben afgestapt om mezelf niet verder te bevuilen. Het doekske voor mijne bril als serviet gebruikt en met trillende benen de laatste 10m te voet afgelegd. Ik was duidelijk niet de eerste die het daar begaf, gezien het feit dat daar de enige bevoorradingspost stond. Beschaamd terug opgestapt en me dan zalig laten bollen. Gevolg: kramp in mijn kuit. Dan voorbij Brünchen nog wat snelheid oppikken om toch niet te hard af te gaan voor de parkeerplaats: nutteloze inspanning, Brunchen was reeds leeg. Inderdaad, welke zot komt hier nu in de stortregen naar voorbijsukkelende fietsjes kijken. Niemand dus.

Van hier af ging het iets beter, nog wel bergop richting Eiskurve, maar dan heerlijk bollen tot in het dal na Pflanzgarten, dan omhoog richting kleine Karussell. Laatste echt zware stuk richting Döttinger Höhe, waarna je het lange rechte stuk lichtjes omhoog voor je ziet uitstrekken. Rustig voorbij de echte ingang, op de foto: (die kleine gele vlek ter hoogte van de hekken):

8200rpmcom718311h.png

Daarna onderaf langs de brug en nog een laatste keer omhoog, de gp-strecke weer op. Het einde in zicht, dan gaat het beter.

Uiteindelijk een uur en elf minuten over 21km, topspeed 74.8, gemiddeld 17.8 kmh, max stijging 10° of 18%, max daling 11% of 6° en totale klim 400m volgens de hartslagmeter, maar hoe nauwkeurig dit is, geen idee.

Ik heb niets van de ring gezien, integendeel: zonder bril en scheel van de inspanning naar het schijnbaar eeuwige asfalt onder mijn wielen gestaard.

Verstijfd, verkrampt, kletsnat en stinkend naar de kots de balans op gemaakt: VOLGEND JAAR WEER :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.