Ga naar inhoud

ZZZ in panne...


///Maikel

Aanbevolen berichten

Aha, toch een M-bumper; mooi man.

Koop je die nieuw of ben je er tegenaan gelopen [misschien zelfs toevallig in de goede kleur] ?

Je hebt aardig wat geld gestoken in je ZZZ, maar dan heb je 'm ook naar je zin& in nieuwstaat; heb ik ook gedaan toen ik 'm net had :) .

ja hoor, ga hem nieuw aanschaffen.

de ZZZ was heel mooi bij aankoop, maar alles kan beter :thumbup:

ben nog bezig met enkele kleine wijzigingen, maar daarover meer binnekort in mijn voorsteltopic.

Link naar reactie
  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Is je spaarpot ver genoeg gevuld voor de :m: bumper? En de spiegels?

Voor de bumper bijna Ruud :thumbup: Bijna...

Als het goed is, moet 'ie erop steken voor de poets-demodag :)

Link naar reactie

ik heb eens prijs gevraagd bij mijn garagist...Ik kan hem aan zijn inkoopprijs krijgen voor 330 euro (ongespoten, in de primer)

:m::m::o:o

Als de kaarten zo blijven liggen kan ik bijna niet anders dan de bumper bij hem bestellen... Maar dan voel ik me eigenlijk een beetje schuldig tegenover jou Ruud! :thumbup:

Maar ik wil altijd zo ook even op de koffie komen hoor :)

Link naar reactie
Maar dan voel ik me eigenlijk een beetje schuldig tegenover jou Ruud! ;)

niet nodig. ik heb vrijblijvend voor je gechecked bij BMW, weten zijn ook.

Maar ik wil altijd zo ook even op de koffie komen hoor :newblush:

Volgende week vrijdag in Hasselt is geen optie voor je Maikel? Zou leuk zijn als je er bij bent. :D

Link naar reactie
niet nodig. ik heb vrijblijvend voor je gechecked bij BMW, weten zijn ook.

Bedankt Ruud ;)

Volgende week vrijdag in Hasselt is geen optie voor je Maikel? Zou leuk zijn als je er bij bent. :D

Ik dacht dat we al plannen hadden, maar ik moet het straks nog eens even kortsluiten met m'n vrouwtje. Ik laat iets weten! :newblush:

En euh, ALS we zouden komen, dan uiteraard met de ZZZ!

Link naar reactie
Volgende week vrijdag in Hasselt is geen optie voor je Maikel? Zou leuk zijn als je er bij bent. ;)
Ik dacht dat we al plannen hadden, maar ik moet het straks nog eens even kortsluiten met m'n vrouwtje. Ik laat iets weten! :wave:

Ruud,

Zoals ik al dacht hebben wij reeds plannen die avond...jammer... De volgende keer hopelijk meer succes! :rolleyes:

Link naar reactie
Zoals ik al dacht hebben wij reeds plannen die avond...jammer... De volgende keer hopelijk meer succes! :rolleyes:

Na de winter edition komt vanzelf een keer een spring edition, gaat goed komen! :ok:

Kom op Maikel, die GangBang kun je ook met ons doen... :schater::lol: ;)

Frido weet schijnbaar meer van het "after hours" programma vrijdag a.s. :wave: Snap nu opeens waarom Frank ook een zaaltje geregeld heeft ;)

Link naar reactie
Na de winter edition komt vanzelf een keer een spring edition, gaat goed komen! :ok:

Komt helemaal goed joh! :rolleyes:

Frido weet schijnbaar meer van het "after hours" programma vrijdag a.s. :wave: Snap nu opeens waarom Frank ook een zaaltje geregeld heeft ;)

:schater: Vind ik het nou plots niet meer zo jammer dat ik er niet bij kan zijn... :lol:

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Vanavond opgemerkt dat de verwarming het niet meer doet in de ZZZ... <_<:unsure:

Doet me uiteraard schrik krijgen dat ik binnekort weer aan de kant sta, zoals enkele maanden geleden het geval was.

De temperatuur blijft alleszins nog mooi in het midden staan, maar de verwarming doet het dus niet. Verder meen ik soms te voelen dat de motor anders draait in vrijloop. Ofwel is dat 'a game from the mind' :rolleyes:

Hebben jullie suggesties? Waterpomp?

Maikel

Link naar reactie

Hmmm, niet zo mooi dat ie weer panne heeft. :rolleyes: Heeft de verwarming het wel gedaan na de vervanging van je radiator?

Hebben jullie suggesties?

Terug naar je "garagist" die de hele handel destijds gerepareerd heeft?

Link naar reactie

De verwarming werkte inderdaad perfect achteraf. Uiteraard breng ik hem zo snel als mogelijk weer naar de garage, maar misschien dat de symptomen bij iemand een belletje deden rinkelen.

Link naar reactie

Heb 2 dagen geleden het koelvloeistofcircuit (3x woordwaarde) even ontlucht. Nu werkt de verwarming weer perfect.

Maar toch nog niet helemaal euforie. Als de zzz koud staat en ik start hem, draait hij niet zuiver. Net alsof er een cilinder achterop hinkt en ik een Amerikaanse V8 start. Als hij dan warm staat, draait 'ie weer soepeler, maar toch voel je soms aan een verkeerslicht bijvoorbeeld dat de motor niet draait zoals ik het gewoon ben. Sputteren is veel gezegd, maar hij draait gewoon niet lekker... :lol:

Kent iemand deze symptomen, of weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Maikel

Link naar reactie
Draai de dop van het koelvloeistofreservoir eens los, probeer het dan zo een een paar dagen.

( Symtonen lekke koppakking lees ik uit jouw verhaal )

Bedankt voor je advies Ruud.

Ik heb je vanmorgen een mail gestuurd via avvr.nl.

Wij zitten komend weekend in Rijswijk, niet zo ver van bij jullie. Kan ik eventueel eens langskomen?

Groeten

Maikel

Link naar reactie

je zit naw met een lekke koppakking, of misschien nog erger, cilinderkop gebarsten... en jij gaat 120km enkele rit met die wagen rijden? het is dan maar te hopen dat je geen file tegenkomt... ik zou toch voorzichtig zijn.

Link naar reactie

Check ff goed je olie of daar geen "water"in zit.

Achter de vuldop wittige emulsie .

Dit kan op koelwater inb je olie duiden > sterk verminderde smeer eigenschappen.

Dan lijkt mij 120km rijden niet verstandig

Link naar reactie

Ik apprecieer jullie mening mensen, maar laten we niet uit het oog verliezen dat mijn z 'amper' 30000km gereden heeft. Is het dan niet voorbarig om te denken dat de cilinderkop gebarsten is?

Daarnet nog iemand gesproken en die dacht misschien aan een vuile bougie? Ik ben ook geen technicus hoor, maar dingen zoals een lekkende koppakking of gebarsten cilinderkop, komt dat niet voor bij hogere km-standen.

Wat de witte substantie aan de oliedop betreft, heb ik gisteren nagekeken en er was niets te zien.

Bedankt voor het meedenken!

Greets

Maikel

Link naar reactie
Ik apprecieer jullie mening mensen, maar laten we niet uit het oog verliezen dat mijn z 'amper' 30000km gereden heeft. Is het dan niet voorbarig om te denken dat de cilinderkop gebarsten is?

Greets

Maikel

Hangt er denk ik een beetje vanaf hoe ermee gereden is (door jou of door een vorige eigenaar).

Link naar reactie
Hangt er denk ik een beetje vanaf hoe ermee gereden is

Hey, is dat een fotootje van Maikel op de Ring? :wave:

ring2.jpg

Maar zonder dollen, niet goed dat ie nu weer niet mooi loopt <_<

Ik heb ooit een ANWB man een truukje zien doen om te checken of de koppakking van mijn oude trouwe Renault 11 gaar was: Oliepeilstok eruit en daar een aansteker onder houden. "knettert" het bij de vlam, dan zit er water in je olie en heb je een probleem. (was toen trouwens niet het geval, het was een gare thermostaat, die met een flinke klap met een waterpomptang even een "ANWB lesje" geleerd kreeg :thumbup: ).

Link naar reactie
Ik apprecieer jullie mening mensen, maar laten we niet uit het oog verliezen dat mijn z 'amper' 30000km gereden heeft. Is het dan niet voorbarig om te denken dat de cilinderkop gebarsten is?

Daarnet nog iemand gesproken en die dacht misschien aan een vuile bougie? Ik ben ook geen technicus hoor, maar dingen zoals een lekkende koppakking of gebarsten cilinderkop, komt dat niet voor bij hogere km-standen.

Zijn inderdaad normaliter ouderdomskwaaltjes van motoren die erg op hun donder gehad hebben, maar er hoeft maar een heel klein onregelmatigheidje in het gietwerk van een cilinderkop te zitten om uiteindelijk een haarscheurtje te veroorzaken. Zou je bij een stevige dot gas geven moeten zien aan witte rook achter je (weet je ook meteen of er een nieuwe paus is.... :schater:)

Zelfde euvel gehad bij een VW met nog geen 25000km op de klok, was gelukkig wel garantiewerk!

Link naar reactie
Maar toch nog niet helemaal euforie. Als de zzz koud staat en ik start hem, draait hij niet zuiver. Net alsof er een cilinder achterop hinkt en ik een Amerikaanse V8 start. Als hij dan warm staat, draait 'ie weer soepeler, maar toch voel je soms aan een verkeerslicht bijvoorbeeld dat de motor niet draait zoals ik het gewoon ben. Sputteren is veel gezegd, maar hij draait gewoon niet lekker... <_< Kent iemand deze symptomen, of weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn?

nu ben ik geen expert, maar onregelmatig lopen kunnen legio zaken zijn... (zelf ondervonden :thumbup: )

bougies vonken slecht, luchtmassameter kaduk, luchtfilter vuil, brandstofinjectoren vuil, etc etc

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.