Ga naar inhoud

vervolg op takelsoap

Nadia

Aanbevolen berichten

• Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nadia, uit onverwachtte hoek krijg je nog eens extra steun, die bewijst dat je een auto niet aan zijn as op moet slepen. Van onder mijn 1-serie vandaan:

IMG_1429.JPG

Net even de "nieuwe winterwielen" onder mijn 1 gelegd. Voor waren de banden wat breder dan standaard, dus heb ik gechecked of er niks aanliep. Kom ik daar deze waarschuwingssticker tegen, die domme :sleepy: takelgasten moet waarschuwen!

Nu nog een sticker "verzeker uw auto niet bij een paar mutsen" :sick:

Link naar reactie

Ja lekker dan, had je deze niet 34 dagen, 963 mails, 578 telefoontjes en 324890234 verwensingen eerder kunnen posten? :sick:

Maar afijn, toch bedankt hoor :sleepy: (straks gaan we de Amerikanen nog achterna: tja, er zat wel een sticker bij de aandrijfas, maar niet op de bumper/de buitenspiegel, etc... DUH)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Enne: a.s. woensdag is het twee weken geleden dat de claimbrief de deur uit is gegaan en is de termijn waarbinnen betaald moest worden verstreken. Dus.....ik heb vandaag een mail aan muts 2 gestuurd dat ik graag wil weten of er vorderingen zijn (yeah right) en of zij alvast bij RouteMobiel wil informeren of ze binnen de termijn gaan betalen (yeah right) en zo nee de vervolgstappen wil voorbereiden (damn right!!!!)....

Link naar reactie

tja ach met de rentestand van tegenwoordig, die mogen ze van mij houden. ik heb intussen begrepen van muts 2 dat ze een rappelbrief gaat sturen want dat is gebruikelijk. ik heb uiteraard gevraagd om de tweede termijn korter te houden dan de eerste (van 2 weken) dus nu graag 1 week aanhouden. geen antwoord op gehad, maar ik neem aan dat ze morgen de bewuste brief gaat sturen en mij hierover keurig informeert (aangezien ik de eerste keer zelf om een kopie van de brief moest vragen zal ze dit nu vast geheel uit eigen beweging doen - of zou het dan toch echt een ezel zijn, die zich wel twee keer aan dezelfde steen stoot).

kortom mijn geduld wordt verder op de proef gesteld maar ok, je moet de 'tegenpartij' voldoende gelegenheid bieden enz., laten we alles volgens het boekje doen zodat mij niets te verwijten valt.

Link naar reactie

Hoi Nadia

Vanwege vakantie in Zuid Afrika heb ik deze soap even moeten missen. Overigens zijn daar wel

Z3 tjes. Ik kan me voorstellen dat leden van dit forum reikhalzend uitkijken naar de afloop van dit

drama in x bedrijven. Het slot moet zeker nog geschreven worden ?

Ik stel voor dat je op de eerst aankomende rit van het Forum een presentatie doet met als onderwerp

"hoe benader ik verzekringsmaatschappijen" met als ondertitel, "Beware of the muts"

Ik volg je vanaf nu ook op de voet en wens je (niet sarcastisch bedoeld) erg veel sterkte!

Je kan het :hmmsmiley02:

Groeten

Harrie

Link naar reactie

:schater: Dank je wel Harrie!!! :newblush: Dat geeft de burger weer moed... want wees gerustgesteld, er gaan nog vele episodes en feuilletons volgen.... Jawel, het verhaal krijgt een (voor mij althans) onverwachte wending, wat de houding van muts 2 betreft. Ik had haar gisteravond gemaild dat de rappel-periode van vijf dagen vandaag verliep en haar verzocht, als Routemobiel nog niet betaald had, de volgende stap voor te bereiden om mijn geld terug te vorderen.

Vandaag kwam het bericht dat Routemobiel inderdaad heeft gereageerd. De strekking van het verhaal: het takelbedrijf aanvaardt geen aansprakelijkheid en heeft de kwestie nu uit handen gegeven aan haar verzekering. Routemobiel wacht nu af wat daar uit gaat komen, aldus de brief. Ohja en de verzekeringsagent zal contact met mij opnemen.

Dat Routemobiel zo brutaal/naief is om te proberen hiermee weg te komen is nog enigszins te volgen, maar wat doet muts 2, die mailt mij een kopie van die brief met de mededeling dat verzekeringskwesties erg lang kunnen duren. Het is erg moeilijk om niet woest te worden, wat ik dus wel deed. Het is maar goed dat ze mij niet heeft teruggebeld. Nu ik een paar uur bekoeld ben, heb ik me voorgenomen om vooral door te vragen over mijn juridische positie als consument en wat het consumentenrecht hierover zegt. Want in mijn beleving heb ik geen fl*kker te maken met het takelbedrijf of de verzekeringsmaatschappij. Ik heb een contract met Routemobiel en ik heb aangetoond dat de schade door hun partij is veroorzaakt. Dus zij moeten volgens mij mijn schade vergoeden en dan zelf gaan verhalen bij dat takelbedrijf, dat vechten ze onderling maar uit. Ik probeer dus muts 2 uit te horen over de juridische kant van de zaak want dat is haar taak, eens kijken wat hieruit komt (en waar nodig daar dan weer werk van maken als ze me wat op de mouw speldt of als ik de indruk krijg dat ze zich er makkelijk vanaf wil maken, het lijkt wel een doorgeefluik).

Oftewel, zoals onze vorige telefoniste regelmatig zei: het is toch f*cking niet normaaaaal???

Link naar reactie

Bekende narigheid

Zij proberen zoveel te vertragen dat jij er moedeloos van wordt.

De meeste consumenten haken af omdat de juridische kosten hoger worden dan het te vorderen bedrag.

De maatschappijen hebben meestal juristen in dienst > dus geen echte extra kosten.

Vertragen en ontmoedigen is hun devies .....

Volhouden en rente gaan claimen <_<

Link naar reactie

Ontmoedigen? Hoe langer het duurt, hoe vastberadener ik word (voor zover dat al kon) :newblush:

De volgende aflevering van de soap: vanmorgen belde muts 2, dat ze zag dat ik gebeld had. Ik heb gevraagd hoe het zit met mijn juridische positie want ik begreep haar mail niet zo goed ( ik niet snap, ik leek, u expert, u mij uitleg? :rolleyes: ), want ik dacht namelijk dat het zo zat dat ik een contract heb met Routemobiel en dan is het vreemd dat zij erover beginnen dat hun partij geen aansprakelijkheid aanvaardt, toch? :drank:

Afijn de uitleg luidde als volgt (samenvatting): dit kunnen zij juridisch gezien wel doen, de vraag neerleggen bij de verzekeraar van de derde partij zodat deze de zaak kan beoordelen en eventueel een contra-expertise kan laten uitvoeren. Ik heb erg duidelijk aangegeven dat ik weet dat zij nu de boel gaan vertragen en een manier gaan zoeken om niet te hoeven betalen en dat ik er niet op zit te wachten dat dit een jaar gaat duren en dat ik het vreemd vind dat Routemobiel als partij met zogenaamde kennis van zaken niet inhoudelijk ingaat op de zaak. En daarbij dat ik geen contact wens te hebben met een verzekeraar, dus dat ik door zal verwijzen naar muts 2. Ja nee natuurlijk dat was ze met me eens en ze zit er bovenop en gaat als ze na een week niets gehoord heeft, contact opnemen met Routemobiel.

Oftewel ik blijf het ook volgen en waar mogelijk druk uitoefenen want er is dus blijkbaar geen wettelijke termijn waarbinnen er dan een reactie of zoiets moet komen. Maar ik heb nog wel iets bedacht, zij heeft eerder aangegeven dat na het rappel een dagvaarding ook mogelijk is en daar wordt nu niet meer over gesproken, dus daar zal ik ook naar informeren (wat ze natuurlijk niet graag doen want dat kost ze geld).

Het enige lichtpuntje is dus dat het mij verder niets kost omdat ik de rechtsbijstandsverzekering betaal.

Dus, don't worry, ik hou wel vol!

Link naar reactie

Ik zeg ramkraak! : :drank:

ramkraak.jpg

Die ster staat nog in Dedemsvaart in de garage, naar Routemobiel ermee en door de pui!! :newblush:

Zullen we daarna ergens met zijn allen wat gaan eten? :huh::rolleyes:

Link naar reactie

Nou ik ben het zeker aan het overwegen en zal het ook niet nalaten als de uiteindelijke uitkomst is: tja mevrouwtje zo'n schade kan door van alles ontstaan, het takelbedrijf takelt 25.738 auto's per jaar op deze manier en het is nog noooooooooit fout gegaan. Want het gaat vast die kant op ja.

Link naar reactie

Hoi Nadia

Ik dacht eerst dat je John van den Heuvel nog nodig had met DAS. Maar het gaat allemaal nog steeds uitstekend en op volle kracht. :sick: Ik zie nog geen scheurtjes in de verdediging. Dus go go! En eh... als we een protestmars ergens moeten rijden, bijv een mutsenrit, dan doen we mee.

Groeten :notok:

Harrie

Link naar reactie
anders rijden we de 28e na Rijswijk even langs, om gezellig te 'praten'.

Of je vraagt Roger even om wat Columbiaanse maffia langs te sturen bij Route Mobiel, kan ie nu nog even voor je regelen vanuit de lobby van het hotel :notok:

Link naar reactie

De nieuwste ontwikkeling, wederom een verrassende wending. :fiew: Na mijn lange zeikmailtje met heel veel vragen en verzoeken aan muts 2, heeft ze een week nagedacht wat ze ermee moest doen want het bleef stil. Vandaag belde ze me op: ik wil u een voorstel doen, wij vergoeden u het bedrag en dan nemen wij het risico dat routemobiel wel of niet het bedrag aan ons vergoedt; dan hoeft u zich geen zorgen te maken of u het geld nog krijgt; we hebben een kosten/baten analyse gemaakt en het gaat heel veel tijd en uren vergen om dit bedrag te claimen bij routemobiel.

Oftewel: ik heb het mens bijna tot waanzin gedreven en ze was er (terecht) volledig van overtuigd dat ik een niet loslatende pitbull was die hoe langer hoe vervelender werd en om te voorkomen dat ze overspannen thuis zou belanden heeft ze haar eigen rust nu afgekocht. Of iets dergelijks. Haar eerste verstandige zet :ok:

Maaaaaaaaar... voordat we hier nou met zijn allen de wave gaan doen: eerst het geld binnen hebben en dan pas juichen. Het is wel een beetje dubbel, want nu komen die schoften die dit hele gebeuren veroorzaakt hebben + de kanslozen die ze ingehuurd hebben hier waarschijnlijk nog mee weg ook - en dat is natuurlijk te gek voor woorden :unsure: . Maar uiteraard wil ik gewoon mijn geld terug en daar is het hele gedoe om begonnen, dus ik mis dan wel de voldoening / genoegdoening dat de kwestie netjes is afgehandeld en dat de juiste instantie dit erkent en rechtzet, maar heb dan wel de gemoedsrust dat mijn schade volledig vergoed wordt (en overigens: nee, zonder rente). Ik heb nu per mail een brief gekregen dat het bedrag binnen twee weken (welja joh waarom ook haasten :blink: ) wordt overgemaakt op mijn rekening en dat ik geen aanspraak meer kan maken op rechtsbijstand in deze kwestie.

Nog wel een pikant detail, muts 2 belde na een kwartier nog eens op om het rekeningnummer, dat ik haar zojuist had doorgegeven, nog eens te checken. Er stond namelijk iets anders in hun systeem...... Ik kon me al niet voorstellen dat de afronding wel vlekkeloos zou verlopen. Maar in de bevestiging staat het juiste rekeningnummer, dus wat Murphy hier nu op moet bedenken? ........ ;) Dat horen jullie nog!!!

Link naar reactie

Mooi voor je Nadia!

maar inderdaad, de bonzen zullen er wel mee wegkomen... :fiew:

Ach wat, je hebt je centjes (bijna) terug, dat is het belangrijkste ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in