Ga naar inhoud

[Dak open] Knipperend lampje bij dakbediening?


Tom

Aanbevolen berichten

Ik heb al een paar keer gehad dat, na het openen van het dak (niet direct, maar na een paar minuten ofzo?), het lampje bij de dakbediening gaat knipperen. Volgens mij het bovenste lampje van de twee.

Enig idee wat dat kan zijn?

Dakconstructie werkt verder altijd prima. Ik houd het knopje voor de dakbediening altijd netjes in tot de motor opgehouden is. Meestal tot de ramen weer omhoog zijn.

Link naar reactie
Ik heb al een paar keer gehad dat, na het openen van het dak (niet direct, maar na een paar minuten ofzo?), het lampje bij de dakbediening gaat knipperen. Volgens mij het bovenste lampje van de twee.

Enig idee wat dat kan zijn?

Dakconstructie werkt verder altijd prima. Ik houd het knopje voor de dakbediening altijd netjes in tot de motor opgehouden is. Meestal tot de ramen weer omhoog zijn.

Tom, ik weet niet of je een mod hebt toegepast met 1 van de cabriomodules van Reinhold.

Ikzelf heb de onetouch module toegepast (je hoeft maar 1 x op dak sluiten/openen te drukken en niet constant) om deze totaal te laten sluiten of te openen en de afstandbediende module om dit op afstand te doen.

Als jij alleen de afstandbediende module hebt geinstalleerd (3x op openen/sluiten) kan het zijn dat de je de 2 micropotmeters op de witte en de gele draad opnieuw moet afregelen.

Heb je geen van deze mods toegepast, dan moet je ff controleren of je microswitch van de dak wel goed functioneert.

Als je open rijdt, controleren of je dak wel "op slot zit" , handmatig proberen het dak omhoog te tillen.

Je kunt deze juisteren.

In deze hoek zal je het moeten zoeken.

Suc6

Link naar reactie

Tom wat je ook kunt controleren is de afdekking in je kofferbak, als je meer bagage mee wilt nemen kun je met de 2 draaiknoppen de opvang van je dak omhoog doen, wanneer deze omhoog zijn kan je dak niet naar beneden misschien dat dat switchje niet helemaal lekker is, paar keer op en neer halen misschien.

Ik weet niet waar het switchje zit overigens maar dat zal op de cd wel te vinden zijn.

Andre

Link naar reactie

Vandaag een stuk open gereden en het lampje knipperde weer. Als ik de kap wat 'aandruk' gaat het lampje uit. Zodra ik em iets omhoog trek dan begint ie weer te knipperen. Alleen niet gekeken of ie nou echt op de vergrendeling zit, kon em in ieder geval wel een cm of 2-3 omhoog halen.

Link naar reactie
Vandaag een stuk open gereden en het lampje knipperde weer. Als ik de kap wat 'aandruk' gaat het lampje uit. Zodra ik em iets omhoog trek dan begint ie weer te knipperen. Alleen niet gekeken of ie nou echt op de vergrendeling zit, kon em in ieder geval wel een cm of 2-3 omhoog halen.

Zoals ik dus al vermoedde, je dak valt niet in de vergrendeling.

Als je handmatig de kap naar beneden drukt zou deze moeten vergrendelen (kan je 'm echt niet meer zelfs iets omhoog trekken)

Er zit helaas niets anders op om het inhaakmoment opnieuw af te stellen, dat stelt in feite niet veel voor, ware het niet dat je het achterconsole zal moeten verwijderen.

dan kan je er goed bij en kan je het met een inbussleuteltje afstellen.

Ik zou lekker wachten op wat warmere dagen, of je moet het overdekt met een kacheltje erbij kunnen uitvoeren. :rolleyes:

  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Heb vandaag weer lekker open kunnen rijden ;) ;) en kreeg ook te maken met het knipperend lampje bij de dakbediening. Ik heb het advies van André hierboven opgevolgd en heb die 2 draaiknoppen in de kofferbak een paar keer op en neer gehaald (met het dak dicht). En toen was de melding weg... :thumbup:

Link naar reactie
  • 8 jaren later...

Alhoewel alweer een oud topic, zelf ook van tijd tot tijd last van een knipperend lampje dus zal eens kijken of bovenstaande ook voor mij de oplossing biedt.

 

Belangrijker is mijn probleem dat mijn dak soms NIET meer bediend wil worden met de knopjes in het middenconsole.

In dat geval werken beide knoppen (open & dicht) niet meer, echter kan ik het dak WEL (gelukkig maar) gewoon sluiten met de afstandsbediening.

Mijn E85 heeft een comfort module ingebouwd waarmee ik dus met 3 * drukken het dak kan openen of sluiten.

Ik zeg nadrukkelijk SOMS, afgelopen zondag werkte de knopjes niet, dinsdagochtend werkte ze weer wel maar vanochtend weer niet...

 

Enig idee waar ik moet beginnen met zoeken?

Link naar reactie
  • Administrator

Van welk merk is die comfortmodule? Xcarstyle / Gaptech / nog een ander merk? Ik zou eens beginnen met het ontkoppelen van de module en kijken hoe dat uitpakt. Dan weet je in ieder geval snel of je probleem met de module zelf te maken heeft, of met iets anders. 

 

Verder: hoe is die module aangesloten op de al bestaande bedrading: al gesoldeerd of met (knijp)connectoren? In het laatste geval zou je ook ergens een slechte verbinding / draadbreuk (doorgesneden metd e connectoren) kunnen hebben.

Link naar reactie
  • Administrator

Nou dat wisselt een beetje per merk ben ik bang. Bij Gaptech zit de module als het goed is onder je asbak (zie hier voor de installatiehandleiding), Bij Xcarstyle achter je dashboardkastje (zie hier voor een wat verouderde handleiding, geeft in ieder geval een beled waar je de module moet zoeken.). Bij de modules van Mod4Cars die Cabriocare verkoopt zit de module zelf achter  het speakerrooster achter de bestuurdersstoel (zie hier voor de installatiehandleiding.

 

Heb je een bon van de module bij de papieren van je Z Edwin? Of een gebruikershandleiding? 

 

Zo niet; ik zou beginnen met demonteren asbak en wat daar onder zit. Let op: je hebt weinig bewegingsruimte en je middenconsole is krasgevoelig. Vind je daaronder een module; bingo, Gaptech. Vind je daaronder geen module, maar wel soldeerwerk / connectoren, dan is het waarschijnlijk een Xcarstyle en moet je dus even het dashboardkatje demonteren om te kijken of daar een module zit. Vind je onder de asbak niks; kijk dan eens achter het speakerrooster achter je bestuurdersstoel, het kan dan maar zo een Mod4Cars module zijn.

 

In alle gevallen moet je de module zelf zo uit kunnen pluggen. Wel eerst even de accu ontkoppelen en hetzelfde bij het terugzetten.

Link naar reactie
Op ‎17‎-‎8‎-‎2017 om 10:24, 2.5si zei:

Nou dat wisselt een beetje per merk ben ik bang. Bij Gaptech zit de module als het goed is onder je asbak (zie hier voor de installatiehandleiding), Bij Xcarstyle achter je dashboardkastje (zie hier voor een wat verouderde handleiding, geeft in ieder geval een beled waar je de module moet zoeken.). Bij de modules van Mod4Cars die Cabriocare verkoopt zit de module zelf achter  het speakerrooster achter de bestuurdersstoel (zie hier voor de installatiehandleiding.

 

Heb je een bon van de module bij de papieren van je Z Edwin? Of een gebruikershandleiding? 

 

Zo niet; ik zou beginnen met demonteren asbak en wat daar onder zit. Let op: je hebt weinig bewegingsruimte en je middenconsole is krasgevoelig. Vind je daaronder een module; bingo, Gaptech. Vind je daaronder geen module, maar wel soldeerwerk / connectoren, dan is het waarschijnlijk een Xcarstyle en moet je dus even het dashboardkatje demonteren om te kijken of daar een module zit. Vind je onder de asbak niks; kijk dan eens achter het speakerrooster achter je bestuurdersstoel, het kan dan maar zo een Mod4Cars module zijn.

 

In alle gevallen moet je de module zelf zo uit kunnen pluggen. Wel eerst even de accu ontkoppelen en hetzelfde bij het terugzetten.

Dank voor je reactie, heb de auto zo gekocht en kwam er bij toeval achter dat er een comfort module opzat, doordat mijn dak ineens ging bewegen nadat ik een paar keer op het knopje had gedrukt..., online zoeken kwam ik op de comfort module. Ik ga het weekend zeker een poging wagen, vandaag een uitgebreide klei/polijst/wax behandeling gedaan en nog meer Z-klusjes voor het weekend maar kom hier zeker op terug. 

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik heb zo'n X-carstyle AIO module, maar inmiddels werkt op afstand bedienen van het dak al niet meer. (ouderwets knop op remote vasthouden werkt wel). De ingestelde snelheid om het dak nog te kunnen bedienen werkt ook nog. Vandaag een raar probleem gehad, het dak wilde niet meer dicht. Accu los, vast etc.. niks. Alleen de haak ontgrendelde. Al had ik afgelopen keren ook de indruk dat het dak wat traag en moeizaam liep. Gek genoeg deed hij het opeens weer wel, dak ging ook weer vlot. (Ik was al aan het googelen hoeveel de motor moest kosten.....). Geeft me te denken of de module niet gewoon kapot is, tijd om de boel eruit te halen en weer naar origineel terug te bouwen. Module simpel eruit pluggen werkt niet, dan is er geen snelheids signaal en doet de tellerbak het niet goed. 

Link naar reactie

Hmm ook nog mogelijk, kon het niet nakijken toen het dak niet meer omhoog wilde, dan zit die tray natuurlijk lekker laag onderin de bak geduwd :-( Overigens ontgrendelde de kap wel (servo in de kaprand), dat zou niet moeten kunnen bij een microswitch error toch? Maarja, daarna meermaals open en dicht gedaan, deed ie better than ever zeg maar.... Daarna nog maar even een stukje gestuurd om de ohlins te "testen" :-) 

aangepast door Tommy_hf
Link naar reactie

Hallo allemaal,

Helaas heb ik sinds kort (bijna) een vergelijkbaar probleem.

Bij het sluiten van het dak gaat het tot boven de rolbeugel omhoog, en niet verder.

Daarna moet ik de kap verder handmatig sluiten. 

Als de kap is gesloten blijft het rode ledje knipperen.

 

ra ra wat is het?

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Ja alles opnieuw gedaan, bv knippers uit, 55 km/u etc. Resultaat... knippers aan, max 30 km/u... als ik met een multimeter ga meten, er wel een signaal om op de outputs als ik hem bedien. Nou moet ik ook nog m'n relais in de GM5 laten vervangen (centrale vergrendeling doet het niet meer goed) dus dacht, ga het wel uitzoeken als ik bij Roodkapje geweest ben. (komt er steeds niet van :P)

Link naar reactie
Op 16-8-2017 om 11:19, EdwinK zei:

Alhoewel alweer een oud topic, zelf ook van tijd tot tijd last van een knipperend lampje dus zal eens kijken of bovenstaande ook voor mij de oplossing biedt.

 

Belangrijker is mijn probleem dat mijn dak soms NIET meer bediend wil worden met de knopjes in het middenconsole.

In dat geval werken beide knoppen (open & dicht) niet meer, echter kan ik het dak WEL (gelukkig maar) gewoon sluiten met de afstandsbediening.

Mijn E85 heeft een comfort module ingebouwd waarmee ik dus met 3 * drukken het dak kan openen of sluiten.

Ik zeg nadrukkelijk SOMS, afgelopen zondag werkte de knopjes niet, dinsdagochtend werkte ze weer wel maar vanochtend weer niet...

 

Enig idee waar ik moet beginnen met zoeken?

 

 

Dit probleem heb ik sinds kort ook. Dus dat de knopjes in de middenconsole SOMS niet werken.

En ik heb geen comfortmodule en de pomp zit inmiddels in de kofferbak.

Op het moment dat de knopjes niet werken branden de rode ledjes niet.

Iemand een idee?

Link naar reactie
  • Administrator

Slechte contacten? Misschien eens beginnen met demontage van asbak + knoppeneenheid (als ik het me goed herinner één schroefje) losdraaien, voorzichtig er uit halen en de contacten eens bekijken?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.