Ga naar inhoud

banden schuin afslijten


maxke

Aanbevolen berichten

  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

dus als dit normaal is dan best de banden alle 10000 km laten omdraaien

Omdraaien? Nope... vervangen! (En misschien rustiger rijden <_< ).

Banden hebben doorgaans een asymmetrisch profiel, dwz één band voor links en één voor rechts. Bij omdraaien heb je verkeerde profilering en verkeerde waterafvoer. Voor en achter omwisselen is ook niet verstandig i.v.m. de verschillende camberstand en loopvlakslijtage. Zal het rijgedrag niet bevorderen. Ik ga er dan wel vanuit dat je voor en achter gelijke banden/velgen maat hebt. Veel ZZZ's hebben mischbereifung (achter breder rubber én velg dan voor) en dan is voor/achter wisselen helemaal niet mogelijk.

Is je ZZZ verlaagd? Verlagen zorgt voor een extra negatieve camber en dus extra slijtage aan de binnenzijde van de (achter)band.

Link naar reactie
Omdraaien? Nope... vervangen! (En misschien rustiger rijden <_< ).

Banden hebben doorgaans een asymmetrisch profiel, dwz één band voor links en één voor rechts. Bij omdraaien heb je verkeerde profilering en verkeerde waterafvoer. Voor en achter omwisselen is ook niet verstandig i.v.m. de verschillende camberstand en loopvlakslijtage. Zal het rijgedrag niet bevorderen. Ik ga er dan wel vanuit dat je voor en achter gelijke banden/velgen maat hebt. Veel ZZZ's hebben mischbereifung (achter breder rubber én velg dan voor) en dan is voor/achter wisselen helemaal niet mogelijk.

Is je ZZZ verlaagd? Verlagen zorgt voor een extra negatieve camber en dus extra slijtage aan de binnenzijde van de (achter)band.

Nee hij is niet verlaagd en de bandenmaat is dezelfde alleen een ander et

ik heb de banden bekeken en het profiel is aan beide zijden hetzelfde dus dacht ik dat ze van de linkse velg op de rechtse leggen geen kwaad kon??

Link naar reactie
Iemand ervaring met links/rechts wisselen met symmetrisch geprofileerde banden? Ik kan me zo voorstellen dat het schuin afgesleten loopvlak een vreemd weggedrag gaat geven bij wisselen.

Bekijk hier ergens op het forum de zogenaamde 'compressorbanden' (ik heb geen idee hoe je dit door moet linken). Anyway, de conclusie is dat je niet moet wisselen maar vervangen. Het beste is dit zo ongeveer elke 4000 km te doen.

Link naar reactie

je kunt wisselen mits je geen richting gebonden profiel hebt. dwz banden met maar 1 draai/loop richting.

In dit geval betreft het je achterbanden dus geen echte problemen qua rij eigenschappen.

Houd wel de dikte van het rubber aan de binnen kant van de banden in de gaten.

Greetz! gman

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik lees in de reacties om de bandenspanning te verlagen , zodat de binnenzijde minder snel slijt .

Misschien een spraak verwarring maar :

Hogere bandenspanning >> geeft iets meer slijtage in het midden van het loopvlak (loopvlak wordt boller)

lagere spanning > meer slijtage aan de buitenzijde (loopvlak holler)

Let op , ca 0.2 hoger dan standaard wordt aangegeven , dus NIET TE VEEL.

Link naar reactie
Ik lees in de reacties om de bandenspanning te verlagen , zodat de binnenzijde minder snel slijt .

Misschien een spraak verwarring maar :

Hogere bandenspanning >> geeft iets meer slijtage in het midden van het loopvlak (loopvlak wordt boller)

lagere spanning > meer slijtage aan de buitenzijde (loopvlak holler)

Let op , ca 0.2 hoger dan standaard wordt aangegeven , dus NIET TE VEEL.

Denk dat dit bij een BMW in het algemeen, en bij een verlaagde Z in het bijzonder, in verband met het negatieve camber niet van toepassing is.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.